Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" B8 (2018) | TEST | Organiczny wyświetlacz 4K HDR z technologią ThinQ AI

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Zykfyr napisał:

Przepraszam za lekki offtop ale mam pytanko na temat filmu "Gemini Man" , podobnie jak "Billy Lynn's Long Halftime Walk" sam w sobie film został nakręcony w 120fps , ale z tego co widzę , wydania bluray są najwyżej w 60fps nie mogę znaleść wydania 120fps i chciałem się dowiedzieć czy brak takiego wydania to kwestia ograniczenia technologicznego nośnika bluray czy raczej ekonomia? A drugie pytanko czy oled z odświeżaniem matrycy 120hz hipotetycznie 'uciągnąłby' bez problemu taki film?

Pzdr.



 

Oprócz tego co kolega wyżej napisał to 120 Hz w rozdzielczości 4K przekracza przepustowość standardu HDMI 2.0. Dopiero 2.1 daje taką możliwość, a że nie ma jeszcze odtwarzaczy Bluray z HDMI 2.1 to pewnie nawet nikt się nad tym nie zastanawiał. Teoretycznie C8 (B8 ma za słaby procek) umożliwia odtworzenie wideo 4K@120 Hz z HDR z jakiejś apki, np jakiegoś odtwarzacza wideo, albo serwisu streamingowego, ale nie wiem czy to zadziałałoby, bo do tej pory nie było takich treści.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się jakoś skonfigurować pilota Magic tak, aby sterować za jego pomocą konsolą?

Próbowałem to skonfigurować mnóstwo razy, ale bez skutecznie.

Po wejściu w "Złącze urządzenia" mam w dolnym lewym rogu ekranu "Konsola do gier", więc wybieram tą opcję. Kolejna "plansza", to połączono i jedynie opcja "Gotowe" bez możliwości wybory jaka to konsola i wyboru/testowania pilota. Po wybraniu gotowe i tak nie mam opcji sterowania xboxa pilotem od TV.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jacekgothic napisał:

Da się jakoś skonfigurować pilota Magic tak, aby sterować za jego pomocą konsolą?

Próbowałem to skonfigurować mnóstwo razy, ale bez skutecznie.

Po wejściu w "Złącze urządzenia" mam w dolnym lewym rogu ekranu "Konsola do gier", więc wybieram tą opcję. Kolejna "plansza", to połączono i jedynie opcja "Gotowe" bez możliwości wybory jaka to konsola i wyboru/testowania pilota. Po wybraniu gotowe i tak nie mam opcji sterowania xboxa pilotem od TV.

 

Nie mam xboxa, ale może pomogę:

  • Włącz w telewizorze obsługę HDMI CEC
  • Włącz w konsoli obsługę HDMI CEC
  • Upewnij się że kabel HDMI przesyła HDMI CEC. Jeżeli to jest orginał od Xboxa to powinien, jak jakiś chińczyk niekoniecznie.

Tylko wtedy ma prawo to działać. Nie mam xboxa więc nie pomogę, jak to tam włączyć, natomiast w TV szukaj tej opcji na zakładce Ogólne. Na moim PS4 Pro da się sterować zaznaczeniem w menu głównym konsoli za pomocą pilota od TV jak wszystko jest poprawnie skonfigurowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z HDMI CEC kombinowałem i nic to nie pomogło. W sumie to nigdzie w sieci nie znalazłem, żeby to się komuś udało. To trochę jak z dekoderami evobox pvr od polsatu, LG dodało obsługę dekoderów polastu (hd), ale nie pvr, więc sterować pilotem od TV się nie da 🤣

 

Poprzednio miałem samsunga i jakoś wyglądało to dużo lepiej, co bym nie podpiął, to dało się tym sterować tym śmiesznym samsungowym pilotem z kilkoma przyciskami.

Niebawem nowe konsole, więc może to "poprawią"

 

Edytowane przez jacekgothic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, jak najlepiej ustawić pod ps4 pro

2160p RGB czy 2160p yuv420 czy po prostu zostawić na auto ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno LG potwierdziło na targach CES, ze aplikacja Apple TV trafi również na oledy z 2018 roku. Ciekawy jestem kiedy i czy się z tego wywiążą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie dotyczące czasami słabej jakości materiałów na Netflix.

W tym samym czasie na innych urządzeniach mogę oglądać spokojnie w 4K a mój tv pokazuje jakoś strasznie słaba prędkość i równie słaba jakość odtwarzanego materiału. Nie zdarza się to często jednak się zdarza. Tv podłączony po kablu do routera Upc. Internet jest poprawny w danym momencie ( inne urządzenia spokojnie w tym samym momencie pokazują obraz idealny) i zazwyczaj spokojnie pozwala jednocześnie oglądać 2 programy w 4K bez żadnego zająknięcia. Co mogę z tym zrobić ?

 

Dziękuje

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, eloszki napisał:

Cześć, mam pytanie dotyczące czasami słabej jakości materiałów na Netflix.

W tym samym czasie na innych urządzeniach mogę oglądać spokojnie w 4K a mój tv pokazuje jakoś strasznie słaba prędkość i równie słaba jakość odtwarzanego materiału. Nie zdarza się to często jednak się zdarza. Tv podłączony po kablu do routera Upc. Internet jest poprawny w danym momencie ( inne urządzenia spokojnie w tym samym momencie pokazują obraz idealny) i zazwyczaj spokojnie pozwala jednocześnie oglądać 2 programy w 4K bez żadnego zająknięcia. Co mogę z tym zrobić ?

 

Dziękuje

 

 

Mialem kiedys podobnie, przeinstalowalem apke i od tego czasu jest ok. Moze pomoze, na pewno nie zaszkodzi

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mialem kiedys podobnie, przeinstalowalem apke i od tego czasu jest ok. Moze pomoze, na pewno nie zaszkodzi




Spróbuje tak zrobić, dziękuje za informacje


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi, ale właśnie jestem po kilku odcinkach Peaky Blinders na Netflix i jakość obrazu w ok 20% scen jest dramatyczna! Kaszka na ekranie i śnieg jak by z nieba sypał. Jedno ujęcie ok, przejście do kolejnego i dramat. W ciemnych scenach przede wszystkim, a tych jest w tym serialu sporo. Net swiatłowodowy podłoczony do tv po kablu więc to na pewno nie kwestia szybkości. Czy ktoś oglądał ten serial na tym tv?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety. Sklep na tym tv po kablu tez nie za bardzo działa. Co jest nie tak? 50mb netflixa ze sklepu ściąga się już dobre 30 minut...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.01.2020 o 11:30, Dominik Zymełka napisał:

Wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi, ale właśnie jestem po kilku odcinkach Peaky Blinders na Netflix i jakość obrazu w ok 20% scen jest dramatyczna! Kaszka na ekranie i śnieg jak by z nieba sypał. Jedno ujęcie ok, przejście do kolejnego i dramat. W ciemnych scenach przede wszystkim, a tych jest w tym serialu sporo. Net swiatłowodowy podłoczony do tv po kablu więc to na pewno nie kwestia szybkości. Czy ktoś oglądał ten serial na tym tv?

Mam w domu dwa telewizory z netflixem, między innymi tego oleda i jakość jest słaba w stosunku na przykład do netflixa na appletv. Kiedy wyłączyłem upłynniacze w lg to film zaczął by tak poszatkowany i tak klatkował że nie szło tego oglądać. Łącze też mam dobre a chodzi to bardzo słabo. Mam najwyższy pakiet netflixa z4k. Ostatnio oglądałem wiedźmina w najwyższej rozdzielczości i po wyłączeniu upłynniaczy był dramat. Na apple tv nie muszę mieć żadnych upłynniaczy i filmy wyglądają super. Tam jest jednak taka opcja „odtwarzaj film z oryginalną ilością klatek i oryginalnym zakresie tonalnym”. Po włączeniu tego żadne upłynniacze nie są potrzebne. Aplikacja wbudowana w telewizor jest jakaś dziwna, tak jakby nie dostosowana do ilości klatek na sekundę. To samo mam też w innym telewizorze panasonic. Co z tego że lgos jest super płynny i szybki jak appletv funkcjonalnością i jakością bije go na głowę. 

Edytowane przez Tomaszglog
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Tomaszglog napisał:

Mam w domu dwa telewizory z netflixem, między innymi tego oleda i jakość jest słaba w stosunku na przykład do netflixa na appletv. Kiedy wyłączyłem upłynniacze w lg to film zaczął by tak poszatkowany i tak klatkował że nie szło tego oglądać. Łącze też mam dobre a chodzi to bardzo słabo. Mam najwyższy pakiet netflixa z4k. Ostatnio oglądałem wiedźmina w najwyższej rozdzielczości i po wyłączeniu upłynniaczy był dramat. Na apple tv nie muszę mieć żadnych upłynniaczy i filmy wyglądają super. Tam jest jednak taka opcja „odtwarzaj film z oryginalną ilością klatek i oryginalnym zakresie tonalnym”. Po włączeniu tego żadne upłynniacze nie są potrzebne. Aplikacja wbudowana w telewizor jest jakaś dziwna, tak jakby nie dostosowana do ilości klatek na sekundę. To samo mam też w innym telewizorze panasonic. Co z tego że lgos jest super płynny i szybki jak appletv funkcjonalnością i jakością bije go na głowę. 

Mam Apple Tv i C8 i roznicy w jakosci nie widze zadnej, z tym ze appka od Netflixa w Tv jest dla mnie bardziej funkcjonalna, w Apple Tv np nie da sie podejzec jakies sa sciezki jezykowe i napisy a w App na Tv da sie, bez uplynniaczy tez nie jest tak rozowo na Apple tv, nie pomoga wl ilosci klatek i zakresu tonalnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie działa pilot magic (ani pilot w aplikacji LG na telefonu) na Netflixie. Ponowna instalacja aplikacji przyniosła poprawę tylko na jakieś pół godziny. Potem choć wskaźnik jest widoczny ale brak reakcji na kliknięcia. Na innych aplikacjach w tv pilot działa poprawnie.
Spotkał ktoś się z takim problemem? W czym może być rzecz?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up, przed chwilą przydarzyło mi się to samo (model 55B8). Ściślej: aplikacja Netflix przestała reagować prawidłowo na polecenia z pilota zaraz po wyjściu przyciskiem "Back" z oglądanego serialu.
Apka zaliczyła jakąś dziwną zwiechę i nie reagowała wogóle na wciskanie strzałek. Pomimo tego, że poruszenie rolki powodowało pojawienie się na ekranie wskaźnika, nie dało się wogóle przewijać zawartości (materiałów), chyba, że klikałem rolką w strzałki, które pojawiają się na ekranie. Aplikację mogłem jedynie opuścić, przytrzymując dłużej przycisk "Back". Wszystkie inne aplikacje i funkcje TV reagowały na pilota jak najbardziej poprawnie (czyli wina leżała po stronie apki Netflix).
Co ciekawe, nawet wyłączenie TV nie "wywalało" apki z pamięci, tzn. po ponownym uruchomieniu TV, a następnie Netflixa, apka cały czas "wisiała" tak, jak ją zostawiłem (ten sam ekran, ta sama pozycja w danym dziale tematycznym, czy zaznaczona pozycja na liście filmów) - tak, jakby ekran w aplikacji był "zamrożony".
Najchętniej wyłączyłbym TV całkowicie (wtyczka z gniazdka), ale mam problem z dostaniem się do ACAR-a (jest głęboko za ciężką komodą). Swoją drogą ciekaw jestem, co za geniusz w LG zaprojektował TV całkowicie pozbawiony głównego wyłącznika (albo chociaż gniazda z tyłu TV, zamiast kabla zasilającego wprowadzonego na stałe). Takie oszczędności w TV za 4,5 tysiąca to jakieś kpiny!
Postanowiłem poszukać jakiejś funkcji "uwalającej" otwarte w tle apki, albo chociaż opcji, która zrestartuje TV.... Nie ma! No, chyba, że wybierze się opcję przywracania ustawień fabrycznych.
Ostatecznie, w ustawieniach ogólnych, znalazłem funkcję/opcję, która okazała się być pomocna. Nazywa się "Start +" i pozwala na nieco szybszy start TV przy wybudzaniu z trybu standby, ponieważ pozostawia "coś" uruchomione w pamięci. Kiedy wyłączyłem opcję "Start +", a następnie TV, po ponownym włączeniu okazało się, że Netflix już nie "wisi" w pamięci i uruchomił się normalnie (czyli długo, z logiem początkowym, a następnie ekranem wyboru profilu). Włączyłem ponownie opcję "Start +" i, jak na razie, aplikacja Netflix wydaje się działać poprawnie. Ze względu jednak na niezbyt wczesną porę, przetestuję ją dokładnie jutro.

Wysłane z mojego SM-A920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na B8 muszę co jakiś czas wyłączyć TV z prądu, żeby wszystkie aplikacje działały normalnie.

Mam wrażenie, że jest jakiś problem z pamięcią RAM, nie jest ona czyszczona w prawidłowy sposób, co po jakimś czasie skutkuje jej zapełnieniem i muleniem TV. Dopiero reset wtyczkowy załatwia problem, albo jak kolega wyżej napisał, wyłączenie funkcji "Start +". Nie tylko LG ma z tym problem, kumpel na Samsungu ma podobnie.

Trochę to wygląda tak, jakby używać smartfona z 2 GB RAM, momentalnie się zamuli. Jedynym wyjściem jest ubicie aplikacji działających w tle, lub restart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, slan napisał:

Postanowiłem poszukać jakiejś funkcji "uwalającej" otwarte w tle apki, albo chociaż opcji, która zrestartuje TV.... Nie ma! No, chyba, że wybierze się opcję przywracania ustawień fabrycznych.

Słabo szukałeś. Będąc w otwartej aplikacji przyciskiem domka włączasz główne menu. W nim masz na górze nazwę otwartej aplikacji, najeżdżasz kursorem na tą nazwę i pojawia się przycisk X. On służy do ubijania otwartej apki. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up, szukałem też pod przyciskiem z domkiem, ale ze względu na zmęczenie późną porą oraz wrodzoną ślepotę, zwyczajnie przeoczyłem.

Dzięki za podpowiedź.

 

Wysłane z mojego SM-A920F przy użyciu Tapatalka

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że listę otwartych w tle aplikacji mamy po dłuższym przytrzymaniu przycisku „domek” na pilocie. Wtedy krzyżykami na górze można je pozamykać. 
 

Mi ostatnio muli strasznie netflix. Uruchamia się strasznie długo i często filmy nie odtwarzają mi się w 4k, schodzą z rozdzielczości w dół. Kiedy sprawdzam prędkość łącza w aplikacji netflix pokazuje mi dużo mnie niż rzeczywiście jest a mam bardzo dobre łącze 100Mb/s. Na przykład youtube i filmy 4k chodzą błyskawicznie.

Niby nowy TV a już chyba czas na appletv. Tam wszystko śmiga bez problemów. 

Edytowane przez Tomaszglog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...