Skocz do zawartości
Maciej Koper

Samsung Q9 QE65Q9FN (2018) | TEST | Flagowy QLED LCD z technologią Direct LED

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, Johnnyjonjc napisał:

Za 7k 65" oleda to raczej nie dostaniesz. Ba, jedynie co możesz oczekiwać to lcdka z podświetleniem krawędziowym np mu8000. Xe9005 już byś za tą kasę nie dostał. Czemu jak wejdzie hdmi 2.1 to nagle wszyscy będą chcieli wymieniać? Gry na konsolach raczej tego nie wykorzystają, co więcej, liczyć na 60 kl/s, na dodatek stabilne i do tego w natywnym 4k to trzeba być mega optymistą. Filmy z wewnętrznych źródeł (usługi streamingowe) tego nie wykorzystają, bo niby jak, a jedynie pożytek z tego można zrobić podpinajac pc lub Blu raya, ale jak wiadomo z tego drugiego już się coraz to rzadziej korzysta 

Kupiłem 65 calowego c7 za 7100 po negocjacjach z 7300 ;). Nowy, zafoliowany, bez żadnych rys itd.

Xe9005 dostaniesz spokojnie za ok 6800 po targach. 

Po prostu trzeba poszukać i się potargować. Np Epsona tw9300 kupilem za 12.600, urwalem 1400zeta a nie ceneo lub kup teraz na allegro;)

Odnośnie hdmi 2.1 to nie tylko 120hz w 4k ale także vrr, poczytaj specyfikacje. 

Edytowane przez Irokez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem 65 calowego c7 za 7100 po negocjacjach z 7300 ;). Nowy, zafoliowany, bez żadnych rys itd.
Xe9005 dostaniesz spokojnie za ok 6800 po targach. 
Po prostu trzeba poszukać i się potargować. Np Epsona tw9300 kupilem za 12.600, urwalem 1400zeta a nie ceneo lub kup teraz na allegro
Odnośnie hdmi 2.1 to nie tylko 120hz w 4k ale także vrr, poczytaj specyfikacje. 
Polska dystrybucja tego C7? Podasz namiary na sklep czy to od osoby prywatnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lycone napisał:
21 minut temu, Irokez napisał:
Kupiłem 65 calowego c7 za 7100 po negocjacjach z 7300 ;). Nowy, zafoliowany, bez żadnych rys itd.
Xe9005 dostaniesz spokojnie za ok 6800 po targach. 
Po prostu trzeba poszukać i się potargować. Np Epsona tw9300 kupilem za 12.600, urwalem 1400zeta a nie ceneo lub kup teraz na allegroemoji6.png
Odnośnie hdmi 2.1 to nie tylko 120hz w 4k ale także vrr, poczytaj specyfikacje. 

Polska dystrybucja tego C7? Podasz namiary na sklep czy to od osoby prywatnej?

Phzebra cos tam, rok gwarancji, polska dystrybucja. Ale polecam odbior osobisty. W tej cenie nigdy nie kupilbym bez sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Irokez napisał:

Phzebra cos tam, rok gwarancji, polska dystrybucja. Ale polecam odbior osobisty. W tej cenie nigdy nie kupilbym bez sprawdzenia.

Oficjalnie LG Polska udziela 2 letniej gwarancji, a nie na rok, więc coś tu jest nie tak. Poza tym na stronie phzebra jest napisane: "model z mankamentem": https://phzebra.pl/51-84/5866-telewizor-lg-oled65c7v-oled.html  , a ten sklep sprzedaje telewizory poleasingowe. Jak ktoś lubi ryzyko i "mankamenty" - ok, ale oficjalnie nowego egzemplarza C7V 65" z polskiej dystrybucji bez mankamentów nie kupi w Polsce w takiej cenie.

Edytowane przez Subman
  • Plusik 1
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Irokez napisał:

Kupiłem 65 calowego c7 za 7100 po negocjacjach z 7300 ;). Nowy, zafoliowany, bez żadnych rys itd.

Do  takiej ceny nowa w 100% sztuka nigdy nie spadnie.Tak samo z ZD9 W Sony Center cena 14999.Za 10-12 są to trefne sztuki.''CCC"-Cena Czyni Cuda ,a po tygodniu płacz i lament.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Samsunga. Dla osób ceniących sobie najwyższą jakość obrazu brak DV przy jednoczesnym braku materiałów w HDR10+ może jednak być trudną do przełknięcia pigułą. Czy może istnieją materiały w HDR10+?

Co do AppleTV - oczywiście jak to Apple: chcieli zrobić po swojemu i spieprzyli. Konwertowany z DV content jest dziwnie przycinany i uciekają najjaśniejsze detale, przez co obraz wygląda nawet gorzej, niż standardowy HDR10. Paradoksalnie taki kontent będzie lepiej wyglądał na panelach, które będą potrzebować analizy i mapowania najjaśniejszych wartości do możliwości ekranu, niż w Samsungu w którym mapowanie "rozbłysków" nie będzie prawdopodobnie konieczne (ze względu na świetne możliwości panelu). Zaowocuje to "rozlaniem" bardzo jasnych kolorów na ekranie Samsunga. Podkreślam jednak, że dotyczy to tylko AppleTV, ale pośrednio bierze się z faktu nie wspierania DV przez Samsunga.

Edytowane przez Toma-San

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o motion plus w grach. Okazuje się, że jak gra skacze z 30 do 31 fps, to MP głupiej i gra zacina się, jakby spadek był do 15 klatek.

Bardzo dużo jest gier, których klatki skaczą 30-32, a o wiele mniej takich, gdzie jest betonowe 30.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2018 o 22:46, klaus71 napisał:

tyle ma Kuro 509 z 2009 - i taki czarny pas niestety świeci - mnie to wkurzało bo czerń miała się zlewać z ramką a tu [beeep]a była

więc ja bym powiedział że szału nie ma

Tylko, że tyle miał jak był nowy ;) Wszystkie Kuro LX5090 i KRP500 z którymi do tej pory mam styczność stoją w studiach filmowych. Jest ich dobre 5szt. i kalibruję je co 3 - 6 miesięcy, więc mam bardzo aktualny pogląd na sprawę - kontrast wynosi 4 - 7 tys i czerń ma czerwonawy odcień. W najgorszych sztukach próbowałem resetu serwisowego i manipulacji napięciami matrycy. Udało się odzyskać 12 - 16 tys kontrastu, ale zaczerwienienie zostało. Także Kuro to już historia, ale, że było świetnie nikt nie przeczy ;)

Dnia 27.04.2018 o 08:53, Karol81 napisał:

Witam. Chciałbym prosić o odpowiedź. Jak to jest z tymi \"nitami\", tzn. przykład - mamy film masterowany do 1000 nitów. Mamy taki Q9FN w niektórych scenach ma jasność 800-coś nitów w innych około 1500 nitów. Zatem czy na filmie mającym 1000 nitów obniży swoją jasność w scenach HDR do max. 1000 nitów czy będzie świecił powiedzmy 1500 nitów? Bo mając taki film jak np. PAN czy chyba Pacific Rim (chyba 4000 nitów) to będzie świecił do ok. 1500 nitów (a później tone mapping), tak? Czy dzisiaj \"kręci\" się więcej filmów masterowanych do 1000 nitów czy przeważająca większość do np. do 4000 nitów (nie wspominam w ogóle o grach). Bo jeśli np. do 1000 nitów to OLED 2018 np. C8 będzie miał np. ok. 900 nitów (w dużym uproszczeniu) i nie powinien (w wielu scenach) być sporo ciemniejszy od np. ZD9 czy Q9FN (ze swoją precyzją świecenia per pixel)?

Krzywa jasności filmów HDR10 ściśle określa poziomy jasności. Jeśli jakiś efekt w filmie, np. wybuch ma mieć 900 nitów to nawet na telewizorze o dużo wyższym potencjale będzie miał dokładnie tyle.

W zasadzie to ciekawy wątek myślenia, bo bardzo dużo filmów masterowanych jest na monitorze 1000 nitów (Sony), a pozostałe często też nie mają zbyt wielu efektów ponad tą wartość.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Maciej Koper napisał:

Tylko, że tyle miał jak był nowy ;) Wszystkie Kuro LX5090 i KRP500 z którymi do tej pory mam styczność stoją w studiach filmowych. Jest ich dobre 5szt. i kalibruję je co 3 - 6 miesięcy, więc mam bardzo aktualny pogląd na sprawę - kontrast wynosi 4 - 7 tys i czerń ma czerwonawy odcień. W najgorszych sztukach próbowałem resetu serwisowego i manipulacji napięciami matrycy. Udało się odzyskać 12 - 16 tys kontrastu, ale zaczerwienienie zostało. Także Kuro to już historia, ale, że było świetnie nikt nie przeczy ;)

Krzywa jasności filmów HDR10 ściśle określa poziomy jasności. Jeśli jakiś efekt w filmie, np. wybuch ma mieć 900 nitów to nawet na telewizorze o dużo wyższym potencjale będzie miał dokładnie tyle. 

W zasadzie to ciekawy wątek myślenia, bo bardzo dużo filmów masterowanych jest na monitorze 1000 nitów (Sony), a pozostałe często też nie mają zbyt wielu efektów ponad tą wartość.

Gdzieś obiło mi się o oczy, że przynajmniej na TV z bardzo dużą jasnością, wartości przekraczającej możliwości panelu są po prostu przycinane. Nie jestem w stanie potwierdzić prawdziwości tego stwierdzenia. Masz może jakieś potwierdzone informacje? 

I tak zdroworozsądkowo, jeśli film masterowany jest do 1000 nitów, to rzeczywiście nie powinien chyba przekraczać tej wartości nawet na panelach, które mają większe możliwości (trudno byłoby zaakceptować fakt, że płomień świecy wygląda, jak spawarka ;))

Edytowane przez Toma-San

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Maciej Koper napisał:

W zasadzie to ciekawy wątek myślenia, bo bardzo dużo filmów masterowanych jest na monitorze 1000 nitów (Sony), a pozostałe często też nie mają zbyt wielu efektów ponad tą wartość.

Maciej, a z Twojego rozeznania jaki procent filmów jest zmasterowanych do 1000 nitów w stosunku do tych z 4000 nitów ? 50/50 ?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka cytatów, aby uświadomić potencjalnym nabywcom jaka loteria będzie w kwestii DSE na tegorocznych QLEDach:

Cytat

 When using a 100% white field the image was clean and uniform, and free of any discolouration or dirty screen effect.

https://www.avforums.com/review/samsung-q9-qe65q9fn-review.14868

Cytat

Równomierność matrycy Q9 jest bardzo dobra. Nie udało się dostrzec ani grama efektu brudnego ekranu (DSE), który mógłby być uciążliwy przy oglądaniu np. meczy.

https://hdtvpolska.com/samsung-q9-2018-test-flagowego-qled-lcd-z-technologia-direct-led/

Cytat

There is some dirty screen effect in the center which will be noticeable when watching anything with large areas of similar color, like hockey or football.

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q9fn

Cytat

Well, received the 2nd Q9FN yesterday and same result for me unfortunately with DSE and 2 vertical bands. This time the vertical bands are left and right of the center of the screen and the DSE is worse than the first set. The DSE and Vertical bands are not too noticeable on normal content but when you get to hockey or other sports its pretty bad. I still have the Super Bowl on DVR and the DSE and banding show up pretty bad. 

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2963950-2018-samsung-q9fn-owners-thread-no-price-talk-33.html

  • Plusik 2
  • Haha 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ładne kwiatki wychodzą. W takim razie zakup 55 cali stoi jednak pod wielkim znakiem zapytania. :-/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest już na mojej liście życzeń i może jeszcze w tym roku u mnie zawita. Marzy mi się 75":rolleyes: Przesiadka z mojego leciwego acz dobrego 60" fhd to będzie coś pięknego:wub: Jak z 10 letniego Golfa do nowiutkiego Audi A8 B)  

Dnia 27.04.2018 o 09:52, Toma-San napisał:

Należy pogratulować Samsungowi, że zrobił znowu świetny TV. Prawdopodobnie najlepszy LED ze wszystkich dostępnych. Cena oczywiście na razie zaporowa, ale mają co wyceniać w takim TV. Drażni brak wsparcia dla DTS. Świetne rozwinięcie pomysłu OneConnect - jeden wąziutki kabelek, który "rządzi wszystkimi" :P , genialny tryb dla graczy, ponadprzeciętna (na tle innych LED) równomierność ekranu, dzięki gęstemu FALDowi i imponującej jasności niesamowity HDR. Jak dla mnie NUMERO UNO:D . 

Swoją drogą imponująca jest jeszcze jedna rzecz - ZD9 po 2.5 roku może być cały czas odnośnikiem dla współczesnych TV. To też robi ogromne wrażenie. 

@Gmeru - jak niski poziom zapewni oprogramowanie "PortaitDisplays"? Rozumiem, że będzie można LUTy zmieniać, czy jeszcze coś dodatkowego?

Tym DTS to nie ma co się przejmować jak i w ogóle dźwiękiem z tv. Wystarczy podłączyć jakiś dobry amplituner, a obecnie prawie każdy dobry ampli obsługuje znacznie lepsze formaty niż DTS jak choćby Dolby True HD, DTS HD Master Audio, Dolby Atmos. Podejrzewam że spora większość osób która nabędzie taki tv, ma już przygotowany w zanadrzu odpowiedni zestaw HIFI ;-) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Uzytkownik2121 napisał:

Jest już na mojej liście życzeń i może jeszcze w tym roku u mnie zawita. Marzy mi się 75":rolleyes: Przesiadka z mojego leciwego acz dobrego 60" fhd to będzie coś pięknego:wub: Jak z 10 letniego Golfa do nowiutkiego Audi A8 B)  

Tym DTS to nie ma co się przejmować jak i w ogóle dźwiękiem z tv. Wystarczy podłączyć jakiś dobry amplituner, a obecnie prawie każdy dobry ampli obsługuje znacznie lepsze formaty niż DTS jak choćby Dolby True HD, DTS HD Master Audio, Dolby Atmos. Podejrzewam że spora większość osób która nabędzie taki tv, ma już przygotowany w zanadrzu odpowiedni zestaw HIFI ;-) 

Przejście z FHD na 4k HDR będzie dla ciebie nie lada przeżyciem... :P 

Pamiętaj, że o kanale zwrotnym audio. Jeśli jakiś content nadawany bezpośrednio z TV będzie miał DTSa, to usłyszysz... ciszę.. :) Dodam, że ARC na dzień dzisiejszy obsługuje maksymalnie formaty DD, DD+ i DTS. Brak 1/3 obsługiwanych formatów przestrzennych jednak boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czytam polskojęzyczne i anglojęzyczne recenzje telewizorów i coraz częściej dochodzę do wniosku, że większość testów jest jakąś tam (istotną) wskazówką, ale chyba nie mogą być decydującym czynnikiem. 

Jeżeli telewizor jest zakupiony przez recenzenta to jeszcze pół biedy, ale jeżeli dostarcza go producent to nie ma co się łudzić, że w większości przypadków nie będzie to starannie wyselekcjonowany egzemplarz pozbawiony typowych drobnych mankamentów charakterystycznych dla danego modelu. A to i tak pół biedy, bo pewnie co niektórzy producenci (mam nadzieję, że ci mniej renomowani) dostarczają do testów egzemplarze, które są dodatkowo lekko podkręcone. 

Co więcej, przy testach, do których sprzęt dostarcza producent, recenzujący nie do końca może wprost skrytykować to, co recenzuje, bo przecież jest niejako od tego producenta uzależniony w jakimś sensie - bo ten pogniewa się i już potem nic nie dostarczy oraz  nie wykupi reklamy - I potem trzeba czytać między wierszami co jest słabego w danych modelu i domyślać się, co natchniony autor miał na myśli. 

Edytowane przez Fitz
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Fitz napisał:

Czytam polskojęzyczne i anglojęzyczne recenzje telewizorów i coraz częściej dochodzę do wniosku, że większość testów jest jakąś tam (istotną) wskazówką, ale chyba nie mogą być decydującym czynnikiem. 

rtings akurat kupuje sam telewizory do testów. Vincent Teoh z hdtvtest.co.uk wypożycza telewizory ze sklepu. Z tego co mi wiadomo hdtvpolska otrzymuje telewizory bezpośrednio od producentów, więc faktycznie mogą to być wyselekcjonowane egzemplarze. Bardzo ważne są więc też opinie użytkowników na forach i testy w których wiemy, że telewizory nie są dostarczane przez producenta. Najnowszy Q9FN jak widać może cierpieć na DSE, a nawet banding. Nota bene aby być uczciwym OLEDy też wcale nie są tu wolne od wad - tu również mamy loterię, tylko że nie w kwestii DSE, tylko mocniej lub słabiej widocznego bandingu w ciemnych obszarach bliskich czerni czy też czasami z "żółtym przebarwieniem" spowodowanym polaryzatorem.

  • Plusik 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.05.2018 o 23:13, Maciej Koper napisał:

Tylko, że tyle miał jak był nowy ;) Wszystkie Kuro LX5090 i KRP500 z którymi do tej pory mam styczność stoją w studiach filmowych. Jest ich dobre 5szt. i kalibruję je co 3 - 6 miesięcy, więc mam bardzo aktualny pogląd na sprawę - kontrast wynosi 4 - 7 tys i czerń ma czerwonawy odcień. W najgorszych sztukach próbowałem resetu serwisowego i manipulacji napięciami matrycy. Udało się odzyskać 12 - 16 tys kontrastu, ale zaczerwienienie zostało. Także Kuro to już historia, ale, że było świetnie nikt nie przeczy ;)

A nie wiesz jak to wygląda w innych, nowszych plazmach (Panasonic, Samsung)? Odnoszę wrażenie, że mój ST60 kiedyś miał ciut lepszą czerń, ale może to klasyczne "kiedyś to było..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Subman napisał:

czy też czasami z "żółtym przebarwieniem" spowodowanym polaryzatorem.

a po co w b7 jest polaryzator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, klaus71 napisał:

a po co w b7 jest polaryzator?

polaryzator jest elementem wartswy antyodblaskowej.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.05.2018 o 23:13, Maciej Koper napisał:

Tylko, że tyle miał jak był nowy ;) Wszystkie Kuro LX5090 i KRP500 z którymi do tej pory mam styczność stoją w studiach filmowych. Jest ich dobre 5szt. i kalibruję je co 3 - 6 miesięcy, więc mam bardzo aktualny pogląd na sprawę - kontrast wynosi 4 - 7 tys i czerń ma czerwonawy odcień. W najgorszych sztukach próbowałem resetu serwisowego i manipulacji napięciami matrycy. Udało się odzyskać 12 - 16 tys kontrastu, ale zaczerwienienie zostało. Także Kuro to już historia, ale, że było świetnie nikt nie przeczy ;)

może tak jest - w takim razie nie rozumiem czemu mimo 7 lat używania i tak jego czerń była u mnie lepsza niż w nowym panasonicu ST60

zdaje się panas miał lepszy kontrast niż 4-7tys, zdaje się bliższy temu 12 - 16tys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.05.2018 o 20:06, raus napisał:

A nie wiesz jak to wygląda w innych, nowszych plazmach (Panasonic, Samsung)? Odnoszę wrażenie, że mój ST60 kiedyś miał ciut lepszą czerń, ale może to klasyczne "kiedyś to było..."

Podłącze się z pytaniem tylko vt60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.05.2018 o 11:26, Toma-San napisał:

Gdzieś obiło mi się o oczy, że przynajmniej na TV z bardzo dużą jasnością, wartości przekraczającej możliwości panelu są po prostu przycinane. Nie jestem w stanie potwierdzić prawdziwości tego stwierdzenia. Masz może jakieś potwierdzone informacje? 

I tak zdroworozsądkowo, jeśli film masterowany jest do 1000 nitów, to rzeczywiście nie powinien chyba przekraczać tej wartości nawet na panelach, które mają większe możliwości (trudno byłoby zaakceptować fakt, że płomień świecy wygląda, jak spawarka ;))

Raczej nie można powiedzieć, że możliwości są przycinane. Generalnie we wszystkich do tej pory przetestowanych telewizorach zawsze pomiar jest robiony przy metadanych 1000 nitów. Telewizor po prostu nie dokonuje wtedy tone-mappingu, czyli stara się odtworzyć poziomy jasności jak najwierniej i "twardo" odcina je powyżej swojej maksymalnej jasności. Gdy poda się metadane 4000 nitów to najjaskrawsze odcienie matrycy są przyciemniane, by zmieściło się ich więcej (z wyższego zakresu).

Dnia 2.05.2018 o 17:31, Subman napisał:

Maciej, a z Twojego rozeznania jaki procent filmów jest zmasterowanych do 1000 nitów w stosunku do tych z 4000 nitów ? 50/50 ?

Jest przewaga tych masterowanych do 1000 nitów. Na szybko powiedziałbym, że 60/40.

Dnia 4.05.2018 o 17:19, Fitz napisał:

Czytam polskojęzyczne i anglojęzyczne recenzje telewizorów i coraz częściej dochodzę do wniosku, że większość testów jest jakąś tam (istotną) wskazówką, ale chyba nie mogą być decydującym czynnikiem. 

Jeżeli telewizor jest zakupiony przez recenzenta to jeszcze pół biedy, ale jeżeli dostarcza go producent to nie ma co się łudzić, że w większości przypadków nie będzie to starannie wyselekcjonowany egzemplarz pozbawiony typowych drobnych mankamentów charakterystycznych dla danego modelu. A to i tak pół biedy, bo pewnie co niektórzy producenci (mam nadzieję, że ci mniej renomowani) dostarczają do testów egzemplarze, które są dodatkowo lekko podkręcone. 

Co więcej, przy testach, do których sprzęt dostarcza producent, recenzujący nie do końca może wprost skrytykować to, co recenzuje, bo przecież jest niejako od tego producenta uzależniony w jakimś sensie - bo ten pogniewa się i już potem nic nie dostarczy oraz  nie wykupi reklamy - I potem trzeba czytać między wierszami co jest słabego w danych modelu i domyślać się, co natchniony autor miał na myśli. 

Ja akurat mam dosyć dobry przegląd modeli, bo później spotykam ich kilkanaście, albo kilkadziesiąt przy kalibracjach. Raczej nie jest nic specjalnie tuningowane ;) Wiadomo, że pod względem równomierności jest to egzemplarz wyselekcjonowany, ale zawsze zwracamy uwagę by to sprawdzać przy zakupie.

Dnia 4.05.2018 o 21:06, raus napisał:

A nie wiesz jak to wygląda w innych, nowszych plazmach (Panasonic, Samsung)? Odnoszę wrażenie, że mój ST60 kiedyś miał ciut lepszą czerń, ale może to klasyczne "kiedyś to było..."

Rekalibrowałem zbyt mało tych plazm by wyciągnąć jakiś wniosek. Z danych które posiadam powiedziałbym, że przez te kilka lat czerń nie osłabła.

13 godzin temu, klaus71 napisał:

może tak jest - w takim razie nie rozumiem czemu mimo 7 lat używania i tak jego czerń była u mnie lepsza niż w nowym panasonicu ST60

zdaje się panas miał lepszy kontrast niż 4-7tys, zdaje się bliższy temu 12 - 16tys?

W małych ST60, np. 42" czerń była prawie dwa razy gorsza niż w modelach 65".

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

to ja nam takie pytanie jeśli można, mianowicie chce kupić 65” a obecnie posiadam Oled C 6 ale tylko 55” to czy będzie to progres w jakości obrazu ?

jestem b zadowolony z oleda szczególnie czerni kontrastu kolorów itd ale wydaje mi się ze jak na moje warunki jest zbyt ciemny albo przynajmniej nie dość jasny i efekt HDR tez nie powala 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c6 zbyt ciemny? to podkręć jasność - ja na e6 mam na 50 i wg mnie biel dość mocno wali po oczach (i mam zapas tej jasności) - fakt że skupiam się na tym co oglądam dopiero wieczorem ale w dzień jak oglądam F1 to też jest ok

HDR na oled rzeczywiście w scenach z jakimiś super mocnymi punktowymi źródłami światła nie rzuca na kolana (ja tam przy tym efektu wow nie mam) - ale "plastyka" obrazu w HDR (z jasnościami 0-700/800nitów) jest wg mnie topowa na oled - nie wiem czy w tej kwestii lcd jest w stanie go dogonić (wydaje mi się że nie bo nie będzie w stanie tak blisko siebie pokazać super czerni i jasności na poziomie 1000nitów)

ogólnie dla mnie podniecanie się tym że jakiś tam reflektor w filmie strzeli 2000nitami w twarz 5 razy na film jakoś mnie nie przekonuje - ale może bym musiał pooglądać na takim wypasionym LCD by stwierdzić że to jednak kluczowy element do odbioru HDR

jak bedziesz oglądał idealnie na wprost tak że kąty nie zdegradują Ci obrazu to można powiedzieć że zyskasz mocny HDR i dużo wyższą jasność przydatną do oglądania w dzień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...