Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED E7 (OLED65E7V) Test telewizora 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Xisiek napisał:

Wiesz Subman, myślałem że jesteś nieco bardziej obiektywny. Matryca pochodzi od LG to jest fakt. Matryca jest podświetlona tak jak średnio udany lcd premium to jest też fakt. Czy wszystkie matryce LG OLED są tak równe jak te w testach - nie.  Czy kolega ma_ko przerobił tylko jeden egzemplarz, który był "idealny inaczej" - nie, czy w lcd klasy premium też się zdarzają - "idealne inaczej" - też. Chodzi tylko o to aby co niektórzy, przestali ciągle pisać, że OLED to idealny tv, który ma idealne podświetlenie - bo to nudne i nieprawdziwe.

Fakty są takie, że jednorodność ekranu na LG 7 serii na jasnościach powyżej 10-20% jest lepsza od jakiegokolwiek LCDka. Całość oceny może psuć oczywiśćie jednorodność wszystkich OLEDów w granicach 1-5% - to fakt i można szukać spośród tysięcy filmów kilku scen z 5% jasności (jak z Marco Polo) i zrobić zdjęcie tak, aby miało ono 50% jasności, tylko pomyśl jak by wyglądały zdjęcia LCD, gdyby stosować podobne metody.  Nigdzie nie pisałem poza tym, że jednorodność jest idealna, pisałem co najwyżej, że jest bardzo dobra i tak oceniam jednorodność na moim C7 w porównaniu do tego co widziałem na różnych telewizorach LCD. Znajdź mi zdjęcie choć jednego OLEDa LG, który na białej planszy wyglądałby tak źle jak Sony A1 u Macieja. Nota bene, jeśli by tak było, że LG dla siebie zachowuje najlepsze matryce, to mielibyśmy zgłoszenia o podobnych problemach od np. użytkowników Panasonica. A jakoś takich zgłoszeń nigdzie nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę na forum ani jednego użytkownika/posiadacza OLEDa z logo Panasonica czy Sony (pewnie przez cenę) więc wcale mnie nie dziwi, że nikt nie zgłasza niczego w ich temacie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz inne fora - np. amerykaśnkie avsforum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno kiedy zaczynałem się kształcić w temacie regularnie poczytywałem AVS, tak długo póki nie nadziałem się osobiście na brednie jakie tam niektórzy piszą kupując zachwalany tam produkt (nomen omen) z logo LG, który na żywo nijak się miał do tego co tam pisali. Od tamtej pory jestem już  mądrzejszy i wiem "nieco" więcej.

PS. Ten sam produkt na "rynek zachodni" często jest nieco inny niż na rynek polski, więc tym bardziej byłbym ostrożny - nawet w ramach UE powołana została stosowna komisja w rzeczonej sprawie.  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ma_ko napisał:

Ja naprawdę staram się być obiektywny, tak jak w temacie Dx900 tak tu nie oczekuję nic więcej niż tyle ile zapłaciłem za telewizor premium. Ponoć TopOfTheTop...

 

A przypomnij proszę na marginesie, jak się zakończyła sprawa z Panasoniciem, dostałeś w końcu nową sztukę?

Swoją drogą masz w domu i DX900 i Oleda? Skrobnij coś na ten temat, jakieś szybkie porównanie itp. po kilku miesiącach użytkowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panasonic wymienił. Po walce ,ale wymienił.

- jednorodność tego który przyszedł E7 jest najlepsza z tym które miałem, pomijając ten pierwszy kupiony.

- padnięte 2 sub-pixele czerwone. 

Wrzucam ekran zaraz po właczeniu i po 1, 7 minutowym procesie czyszczenia, Oczywiście w treściach pasy śladowo widoczne na tym po kilku h pracy.

Uważam, że będzie tylko lepiej...

 

IMG_3718.jpg

IMG_3722 (002).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz używać lupy, na czerwonych planszach i tle widać czarne kropki jak "o.b.s.r.a.n.e" przez muchę. Czy widać, z 3-4 metrów znikomy szanse.

Problem jest inny. To kwestia czy uznajemy że "niech już tak będzie" bo szkoda prądu?

Czy szanujemy swoje zarobione pieniądze i siebie. Bo szczerze kupując TV zawierasz umowę z producentem że ten dostarczy ci produkt bez wad. A ty zapłacisz za to w tym wypadku nie małe pieniądze.

W moim przypadku dochodzi kolejny aspekt, aspekt zrobienia czegoś dla zasady. LG od 5 miesięcy dotacza mi produkt na wymianę które są gorsze od tego pierwotnego który uległ awarii (wypaleniu po 40 dniach użytkowania nie KATOWANIA). Jasne można mieć w.y.j.e.b.a.n.e i machnąć ręką , ale ja Siebie szanuje. I chce by LG mnie też szanowało skoro wydałem 20 tys na ich produkt.

W LG kontrola jakości leży. I to nie jest dobry prognostyk na długą żywotność tych TV.

 

IMG_3719.jpg

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że kontrola jakości leży. Gdybyś chciał mieć w pełni idealną matrycę, ilość odrzutów byłaby tak duża, że produkcja paneli nie miałaby sensu i LG musiałoby zwinąć interes.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze?? Wiesz co mnie to w ich wypadku obchodzi?

Ty zawsze się godzisz z tym że za pieniądze jakie płacisz bierzesz co jest?

Więc niech dopracują tak idealną swoją technologię jak to przedstawiają by konsument za te nie tanie produkty płacił i był zadowolony. Poza tym ja zawsze uważam, że to mobilizuje konstruktorów do ulepszania produktu.

Poza tym postawa LG wskazuje ,że nie bagatelizują problemu. Każda taka reklamacja wraca do Fabryki, o każdej jest informowany odpowiedni dział w LG w koreańskiej centrali.

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ma_ko

A może po prostu komuś za mocno nadepnąłeś na odcisk w serwisie i teraz ktoś Ci odpłaca pięknym za nadobne? Wiesz, wszędzie pracują ludzie...Każdą sprawę zawsze można załatwić na dwa sposoby: będąc bucem, który uważa że jak płaci to mu się należą złote góry, oraz będąc wyrozumiałym człowiekiem, który wie że po drugiej stronie też są ludzie. Nie wiem jakim typem Ty jesteś, ale sądząc z tonu Twoich wypowiedzi raczej ich tam mocno pocisnąłeś... Prawnie wszystko jest ok. Serwis wymienia Ci sprzęt na nowy. Nie wiem dlaczego do tej pory nie zażądałeś zwrotu kasy, nie poszedłeś do sklepu i nie kupiłeś sobie po prostu nowego telewizora. Jeżeli dałeś 20 tys za E6, To teraz byś zaoszczędził przynajmniej kilka tysiaków kupując nowiutkie E7....

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dostaję nowe TV prosto z Fabryki.. Serwis spoko ja mam podejście do nich bardzo OK. Nie wiesz chyba jak wygląda procedura wymian TV na nowy.

Dostajesz nowy TV z fabryki, wypełniona jest nowa karta gwarancyjne.

Ja nigdy na temat serwisu LG nie powiedziałem złego słowa, na temat obsługi gwarancji też. Gdybyś śledził moje wypowiedzi dotyczące wymiany w LG i obsługi z ich strony byś wiedział jakie mam do nich podejście.

Uważasz że jak ktoś oczekuje tego za co zapłacił to jest "bucem" ciekawe podejście... 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nigdy nie trafisz na idealna matrycę to będziesz wymieniał bez końca zamiast cieszyć się oglądaniem? W końcu ktoś kiedyś w LG powie dość i zmieni przez to politykę serwisową, na znacznie mniej korzystną dla klienta.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma_ko, nie rozumiem dlaczego dalej idziesz w Oleda. Zażądaj zwrotu kasy i kup zd9 albo zostań przy DX900. LCD za ciężkie pieniądze jest przecież wolny od wad :P

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, ma_ko napisał:

Ja dostaję nowe TV prosto z Fabryki.. Serwis spoko ja mam podejście do nich bardzo OK. Nie wiesz chyba jak wygląda procedura wymian TV na nowy.

Dostajesz nowy TV z fabryki, wypełniona jest nowa karta gwarancyjne.

Ja nigdy na temat serwisu LG nie powiedziałem złego słowa, na temat obsługi gwarancji też. Gdybyś śledził moje wypowiedzi dotyczące wymiany w LG i obsługi z ich strony byś wiedział jakie mam do nich podejście.

Uważasz że jak ktoś oczekuje tego za co zapłacił to jest "bucem" ciekawe podejście... 

Nikt inny oprócz Ciebie nie wie jak jest, nie mnie to oceniać. Natomiast fakt jest taki, że nie rozumiem dlaczego przy trzeciej awarii nie zażądałeś zwrotu kasy. Masz do tego pełne prawo. Oledy staniały bardzo i  to jest dla Ciebie najkorzystniejsza opcja, bo dostaniesz kwotę za którą teraz byś sobie kupił nowy TV i jeszcze zostanie parę tysięcy... A z nowym egzemplarzem ze sklepu może miałbyś więcej farta, ewentualnie wymiana w ciągu 14 dni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Damiano85 napisał:

ma_ko, nie rozumiem dlaczego dalej idziesz w Oleda. Zażądaj zwrotu kasy i kup zd9 albo zostań przy DX900. LCD za ciężkie pieniądze jest przecież wolny od wad :P

Haha. Mówisz coś od tej wolnosci od Wad LCD mogę też powiedzieć...., mam już Dx900 i niech stoi w sypialni...

A co do zwrotu kasy to nie takie proste..., bo to za ile można kupić ,a ile zapłaciłem to insza inszość... i do ceny jaką Ja zapłaciłem pierwotnie za moje E6 dziś do E7 musiałbym dołożyć..., więc deal średni...serio..

Poza Tym ja nadal chce Oled.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ma_ko napisał:

A co do zwrotu kasy to nie takie proste..., bo to za ile można kupić ,a ile zapłaciłem to insza inszość... i do ceny jaką Ja zapłaciłem pierwotnie za moje E6 dziś do E7 musiałbym dołożyć..., więc deal średni...serio..

(...)

Nie kumam. We wcześniejszym poście piszesz:

"I chce by LG mnie też szanowało skoro wydałem 20 tys na ich produkt."

Domyślam się że chodzi o to pierwsze E6? E7 Kosztuje dzisiaj na ceneo 16 tys. Gdzie ten średni deal?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, efel napisał:

@ma_ko

A może po prostu komuś za mocno nadepnąłeś na odcisk w serwisie i teraz ktoś Ci odpłaca pięknym za nadobne? Wiesz, wszędzie pracują ludzie...Każdą sprawę zawsze można załatwić na dwa sposoby: będąc bucem, który uważa że jak płaci to mu się należą złote góry, oraz będąc wyrozumiałym człowiekiem, który wie że po drugiej stronie też są ludzie. Nie wiem jakim typem Ty jesteś, ale sądząc z tonu Twoich wypowiedzi raczej ich tam mocno pocisnąłeś...

Konsument, który wydaje na telewizor naście tysięcy złotych ma prawo oczekiwać klasowego produkty bez jakichkolwiek (ważne słowo) wad. Tak jest w całym cywilizowanym świecie. Rozumie to ma_ko, rozumie to LG, tylko Ty chyba nie bardzo sugerując (zarazem zapewniając, że nie sugerujesz) naszemu koledze, że jest "bucem". 

Napiszę wprost i delikatnie - nieeleganckie to i niestosowne zarazem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiemy pod pojęciem produktu bez jakichkolwiek wad. Takiego według mnie nie znajdziesz na rynku. Jak nie problemy przy poziomach 1-5%, to będą bad pixele, jak nie bad pixele, to lekkie przebarwienia, a jak ktoś się uprze bardzo to wadą będą też chociażby powidoki. Przy LCD jest jeszcze gorzej. Myślisz, że ktokolwiek znajdzie idealny egzemplarz np. Sony ZD9, bez najmniejszych nierównomierności i bez żadnych bad pixeli ?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Subman napisał:

Zależy co rozumiemy pod pojęciem produktu bez jakichkolwiek wad. Takiego według mnie nie znajdziesz na rynku. Jak nie problemy przy poziomach 1-5%, to będą bad pixele, jak nie bad pixele, to lekkie przebarwienia, a jak ktoś się uprze bardzo to wadą będą też chociażby powidoki. Przy LCD jest jeszcze gorzej. Myślisz, że ktokolwiek znajdzie idealny egzemplarz np. Sony ZD9, bez najmniejszych nierównomierności i bez żadnych bad pixeli ?

Otóż to. Produkt bez JAKIEGOKOLWIEK wad raczej nie istnieje. Zawsze znajdzie się jakaś scena czy plansza, na której coś da się zobaczyć i zaczyna się lament,  że TV za kilkanaście tyś i ideału ni ma :P

18 minut temu, Damiano85 napisał:

Otóż to. Produkt bez JAKICHKOLWIEK wad raczej nie istnieje. Zawsze znajdzie się jakaś scena czy plansza, na której coś da się zobaczyć i zaczyna się lament,  że TV za kilkanaście tyś i ideału ni ma :P

 

Kurcze, sorry za bałagan. Chciałem edytować post z powodu błędu i coś poszło nie tak.... 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, efel napisał:

Nie kumam. We wcześniejszym poście piszesz:

"I chce by LG mnie też szanowało skoro wydałem 20 tys na ich produkt."

Domyślam się że chodzi o to pierwsze E6? E7 Kosztuje dzisiaj na ceneo 16 tys. Gdzie ten średni deal?

Cena sugerowana LG E6 gdy kupowałem wiosną, to 22 tys, ja kupiłem dużo taniej, na tyle taniej, że dziś był musiałbym dołożyć by kupić za te 16500 E7 65cali .., zresztą serio czy kupię w sklepie czy wymienię na nowy u Nich to wyjdzie mi na to samo...

A że konsekwentnie dochodzę swojego..., powtórzę raz jeszcze szanuję Siebie i swój zarobiony pieniądz. I nie mam zamiaru odpuścić w tej sytuacji. Co więcej jestem już w plecy dwie kalibracje od Macieja...

Bo pierwsze dwa ekrany to wypalenie i wywalony ticon( 2 dni po zakupie pierwsze objawy), a kolejne nierównomierności w obrazie i treściach ,a plansze 5% to tylko wskazówka i element kontrolny bo wyznacznikiem jest materiał Filmowy.... itd...,itd na dziś Bad Pixel,

Serio uważasz, że w sprzęcie który ceni sobie Lg na ponad 20tys to jest OK? Ja nie oczekuję 100% sprawności ,ale jestem ciekawy jak będziesz "przebierał" nogami jak zobaczysz za jakiś czas wypalony ekran lub inny zonk (nie życzę) bo najprościej jest zachować "pseudo" obiektywizm w sprawie w której ani nie Twoja kasa, ani sprzęt...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ma_ko napisał:

I chce by LG mnie też szanowało skoro wydałem 20 tys na ich produkt.

 

22 minuty temu, ma_ko napisał:

Cena sugerowana LG E6 gdy kupowałem wiosną, to 22 tys, ja kupiłem dużo taniej, na tyle taniej, że dziś był musiałbym dołożyć by kupić za te 16500 E7 65cali .., zresztą serio czy kupię w sklepie czy wymienię na nowy u Nich to wyjdzie mi na to samo...

Bez komentarza...

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subman skomentuj..., proszę? Kogo interesuje to skoro TV i jego wartość rynkowa jest znana, co mam ci fakturę pokazać ty naprawdę jesteś taki tępy że nie

rozumiesz "przenośni"..., naprawdę nie rozumiesz? czy się znów zaczynasz przypierdalać bo tak masz w zwyczaju?

To że ktoś zapłacił mniej za coś co jest warte więcej cię boli? 

Serio? Ręce mi opadają jeszcze przypierdziel, że kogoś "obrażam" bo serio oprócz ciebie i twoich wypocin "kopiuj wklej" z innych forów nikogo nie mam ochoty obrażać i nikogo nie sprowokowany nie mam zamiaru. A gdybyś nie zrozumiał tak ciebie teraz OBRAŻAM..., bo do samego początku masz jakieś wonty.

Piszę ci jeszcze raz jak masz ochotę pisać to Napisz coś od siebie nie kopiuj wklej...

Sorki wszystkich za off top ,ale nie cierpię ludzi którzy nie mając żadnego doświadczenia czerpiąc wiedzę tylko z forów i slow pisanych innych ferują wyroki i oceny.

Z tobą tak było od początku bo pamiętam jeszcze twoje wypowiedzi gdy nie miałes oled a juz sie wypowiadałeś jak byś miał wiedział wszystko i doświadczył wszystkiego..

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez jaj. ma_ko przesadzasz grubo z tym językiem. Wybacz ale w tym wypadku za grubo. Tępy, przypierdalać itd. Zasady forum i regulamin obowiązują wszystkich a i tak przymykamy oko. Chyba za często. Odpocznij od pisania na tydzień. Można dyskutować, dowalić komuś wiedzą itd. ale bez takich tekstów.

  • Lubię 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Subman napisał:

Takiego według mnie nie znajdziesz na rynku. Jak nie problemy przy poziomach 1-5%, to będą bad pixele, jak nie bad pixele, to lekkie przebarwienia, a jak ktoś się uprze bardzo to wadą będą też chociażby powidoki. Przy LCD jest jeszcze gorzej. Myślisz, że ktokolwiek znajdzie idealny egzemplarz np. Sony ZD9, bez najmniejszych nierównomierności i bez żadnych bad pixeli ?

Hmm, tak myślę, ba nie myślę - wiem, że mogą i są na rynku modele bez wad tego pokroju. Co więcej jako, że przeszlo mi przez ręce kilkadziesiat różnych tv coś niecoś mogę powiedzieć, bo jest to już jakaś tam liczba. 

LCD z bad pixelami - hmm - zdarzają się z rzadka, ale naturalnie się zdarzają - niemniej w klasie premium nigdy nie miałem ani jednej sztuki z takowym.

Obecnie korzystam  5-6 szt. paneli LCD - tylko w jednym swego czasu był uwalony pixel, ale znikł :P

Ale do meritum - bad pixel - to jest wada. Nierówne podświetlenie (w pewnych granicach) to cecha/przywara zwłaszcza tańszych tv, że pojawia się w LCD to wszyscy wiedzą, ale ze OLED też to nowość. 

A co do Sony ZD9 to pewnie, że będzie bez bad pixeli, skoro nie ma ich w tańszych modelach to czemu w high-endzie miałby być?  

Równomierność podświetlenia - wstawić czy sam sprawdzisz? W naszym portalowym teście ZD9 wyglądał dużo lepiej od oleda A1 i praktycznie identycznie jak B7 od LG.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...