RealWaaagh 18 Napisano 31 Marca 2018 Jeśli kogoś to interesuje to dzisiaj wymieniono mi panel w moim LG OLED 65B6. Trwało to dość długo ale z mojej winy gdyż terminy serwisu wciąż kolidowały z moimi wyjazdami z domu. Procedura w Niemczech: Telefon na infolinię LG - otrzymałem nr zgłoszenia i nr do kontaktu WhatsApp Prośba o przesłaniu zdjęcia ekranu na WhatsApp razem z dowodem zakupu. Pan przyjechał, zrobił zdjęcie wypalenia i w tydzień miałem info, że już czekają na nowy panel dla mnie. Wymiana ekranu w domu, ok. 15 minut roboty. Szkoda, że nie wymianiają na B7 tak jak słyszałem że robią to w PL, ale ważne że mam TV jak nowy. Ciekawe jak długo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 31 Marca 2018 9 minut temu, RealWaaagh napisał: Jeśli kogoś to interesuje to dzisiaj wymieniono mi panel w moim LG OLED 65B6. Trwało to dość długo ale z mojej winy gdyż terminy serwisu wciąż kolidowały z moimi wyjazdami z domu. Procedura w Niemczech: Telefon na infolinię LG - otrzymałem nr zgłoszenia i nr do kontaktu WhatsApp Prośba o przesłaniu zdjęcia ekranu na WhatsApp razem z dowodem zakupu. Pan przyjechał, zrobił zdjęcie wypalenia i w tydzień miałem info, że już czekają na nowy panel dla mnie. Wymiana ekranu w domu, ok. 15 minut roboty. Szkoda, że nie wymianiają na B7 tak jak słyszałem że robią to w PL, ale ważne że mam TV jak nowy. Ciekawe jak długo. To ciekawa informacja. Chyba jesteś pierwszym przyadkiem na tym forum z zagranicy, któremu wymieniono wypalony panel w ramach gwarancji. Nie robili z tym żadnego problemu, mimo że na niemieckiej stronie LG umieściło zapis, że wypalenia ekranu nie podlegają gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RealWaaagh 18 Napisano 31 Marca 2018 1 minutę temu, Damiano85 napisał: To ciekawa informacja. Chyba jesteś pierwszym przyadkiem na tym forum z zagranicy, któremu wymieniono wypalony panel w ramach gwarancji. Nie robili z tym żadnego problemu, mimo że na niemieckiej stronie LG umieściło zapis, że wypalenia ekranu nie podlegają gwarancji. Między innymi dlatego się nią dzielę. Faktycznie się też trochę przygotowałem. Serwisant nie umiał zauważyć wady bo w opcjach TV nie ma możliwości (albo On jej nie umiał wyświetlić) wyświetlenia czystej czerwieni czy fioletu, ale od czego ma się PC podłączony do TV i wcześniej przygotowane plansze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Snookerman 38 Napisano 3 Kwietnia 2018 Dnia 31.03.2018 o 16:38, RealWaaagh napisał: Między innymi dlatego się nią dzielę. Faktycznie się też trochę przygotowałem. Serwisant nie umiał zauważyć wady bo w opcjach TV nie ma możliwości (albo On jej nie umiał wyświetlić) wyświetlenia czystej czerwieni czy fioletu, ale od czego ma się PC podłączony do TV i wcześniej przygotowane plansze. Dziwne, że serwisant nie miał plansz testowych na pendrivie chyba, że był "serwisantem" od wszystkiego i być może nawet pierwszy raz przyjechał do OLEDa, albo rżnął głupa, żeby ewentualnie wywinąć się z reklamacji. Dobra nauczka, żeby do wizyty serwisanta się przygotować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz Misztal 9 Napisano 26 Kwietnia 2018 Taki sam model i takie objawy jak u kolegi RealWaaagh. Po pierwszym zgłoszeniu zostałem pouczony przez serwis o konieczności wykonania procedury czyszczenia ekranu i zamknęli zgłoszenie. Oczywiście ponowne wykonanie czyszczenia nie przyniosło żadnego efektu, dlatego wysłałem kolejne zgłoszenie i załączyłem przykładowe zdjęcia z wypaleniem. Ku mojemu zaskoczeniu po tygodniu telefon z serwisu i pytanie czy mam oryginalny karton, gdyż zabiorą TV do serwisu. Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu serwisant tylko spojrzał na ekran i powiedział, że go zabierają. Powiedział, że nie ma konieczności dalszej diagnostyki, bo wady są wystarczająco widoczne i nie będzie wstanie nic z tym zrobić. Polecił mi spakować również nóżkę i pilot, gdyż powiedział, że jest możliwe, że zostanie podjęta decyzja o wymianie na nowy egzemplarz. Serwisant było Ok, bo przyjechał z zastępczym TV (trudno się przestawić z 55 na 32 cale) i sprawnie z moją małą pomocą zdemontował OLEDa i zamontował zastępczego LCD. Teraz czekam na decyzję i informację z serwisu. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol81 1 Napisano 26 Kwietnia 2018 Sam kilka dni temu zgłosiłem problem z matrycą (wypalenia) w moim OLED 55B6V. LG przyjęło zgłoszenie, uruchomiło procedurę naprawczą a serwis zamówił już matrycę....Zastanawiam się jednak jak to możliwe, że kilku kolegów na tym forum w ramach gwarancji dostało nowy TV - model B7? Mnie osoba z serwisu powiedziała wczoraj, że LG ma na stanie odpowiednio dużo matryc do serii 6 (w tym na pewno do B6 w 55/65 calach) ...Swoją drogą powiedzieli mi, że za kilka dni będą mieli matrycę dla mnie i nastąpi wymiana. Najbardziej boli mnie to, że pół roku temu TV został profesionalnie skalibrowany :(((( 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 26 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, Karol81 napisał: Sam kilka dni temu zgłosiłem problem z matrycą (wypalenia) w moim OLED 55B6V. LG przyjęło zgłoszenie, uruchomiło procedurę naprawczą a serwis zamówił już matrycę....Zastanawiam się jednak jak to możliwe, że kilku kolegów na tym forum w ramach gwarancji dostało nowy TV - model B7? Mnie osoba z serwisu powiedziała wczoraj, że LG ma na stanie odpowiednio dużo matryc do serii 6 (w tym na pewno do B6 w 55/65 calach) ...Swoją drogą powiedzieli mi, że za kilka dni będą mieli matrycę dla mnie i nastąpi wymiana. Najbardziej boli mnie to, że pół roku temu TV został profesionalnie skalibrowany :(((( To pod tvn trzeba też kalibracje robić...? ? 1 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz Misztal 9 Napisano 26 Kwietnia 2018 4 godziny temu, Karol81 napisał: Sam kilka dni temu zgłosiłem problem z matrycą (wypalenia) w moim OLED 55B6V. LG przyjęło zgłoszenie, uruchomiło procedurę naprawczą a serwis zamówił już matrycę....Zastanawiam się jednak jak to możliwe, że kilku kolegów na tym forum w ramach gwarancji dostało nowy TV - model B7? Mnie osoba z serwisu powiedziała wczoraj, że LG ma na stanie odpowiednio dużo matryc do serii 6 (w tym na pewno do B6 w 55/65 calach) ...Swoją drogą powiedzieli mi, że za kilka dni będą mieli matrycę dla mnie i nastąpi wymiana. Najbardziej boli mnie to, że pół roku temu TV został profesionalnie skalibrowany :(((( Oczywiście nie powiedziałem, że wymienią TV na nowy model. Być może wymienią tylko matrycę. Mam jednak nadzieję, że matryce do B6 już się skończyły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 26 Kwietnia 2018 21 minut temu, Mariusz Misztal napisał: Oczywiście nie powiedziałem, że wymienią TV na nowy model. Być może wymienią tylko matrycę. Mam jednak nadzieję, że matryce do B6 już się skończyły Z tego co widzę to TVN24 się wypaliło ? Na jakiej jasności OLED oglądałeś i przez ile godzin dziennie - tak mniej-więcej, średnio ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz Misztal 9 Napisano 26 Kwietnia 2018 (edytowane) 5 godzin temu, Subman napisał: Z tego co widzę to TVN24 się wypaliło ? Na jakiej jasności OLED oglądałeś i przez ile godzin dziennie - tak mniej-więcej, średnio ? Jak udało mi się przegonić dzieciaki to może z 2 godz., dziennie by wyszło na wszystkie informacyjne (przełączam na reklamach). Ustawienia standardowe (TV w serwisie to nie sprawdzę teraz). Zresztą z żoną pracujemy, dzieciaki w szkole lub przedszkolu. No chyba, że kot się przeszkolił i umie obsługiwać pilota hehe. Zwyczajne normalne użytkowanie głownie po południu. Edytowane 26 Kwietnia 2018 przez Mariusz Misztal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol81 1 Napisano 27 Kwietnia 2018 14 godzin temu, Mariusz Misztal napisał: Oczywiście nie powiedziałem, że wymienią TV na nowy model. Być może wymienią tylko matrycę. Mam jednak nadzieję, że matryce do B6 już się skończyły Swoją drogą to ja też mam cichą nadzieje, że może matryc do B6 już nie mają.. Wtedy może zaskoczyli by nas modelem B7 lub ewentualnie C8 + przeprosiny od LG.. Daj znać na forum proszę jak skończy się Twoja reklamacja. Czy matryca czy nowy TV, ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz Misztal 9 Napisano 9 Maja 2018 W dniu dzisiejszym TV wrócił z naprawy z wymienionym panelem. W opisie karty naprawy jest nr części EAJ64448401, szczegóły innych "Wymiana ekranu". Tak więc chyba jest prawdą, że jeszcze trochę paneli mają. Ustawienia tv tak jak miałem (miałem swoją listę sat, netflix itd.). Wynika z tego, że nie próbowali nawet resetować ustawień do fabrycznych. Panel zafoliowany z przodu i z tyłu (tak jak w nowym tv). Swoją drogą panel wycenili na 2.187,52. Tak więc pamiętając ile kasowali za serię 6 rok czy dwa lata temu, to pewnie LG będzie próbowało wymieniać panele do usr.... śmierci. Ogólnie TV działa i nie ma już wypaleń. Mam nadzieję, że teraz trafiłem na lepszy egzemplarz panelu. Jakby znowu się pojawiły wypalenia, to zgodnie z opinią mojego prawnika mam prawo żądać wymiany na nowy TV lub zwrotu kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_JeRRy_ 3 Napisano 21 Maja 2018 Dnia 9.03.2018 o 20:13, _JeRRy_ napisał: no to zasmuciliście mnie..... poniżej opis Pana serwisanta (wyciąłem nagłówek z moimi danymi) niestety paski widać już na zwykłym obrazie (nie tylko na kolorze mono - żółty, różowy) poniżej zdjęcie "z ręki" filmu Czyli co, nie ma sensu czekać ? Pozdrawiam _JeRRy_ Czas dopisać epilog to mojego przypadku. Parę dni po tym poście złożyłem powtórną reklamację. Tuż przed upływem 30 dniowego terminu na jej rozpatrzenie zadzwoniła do mnie miła Pani z serwisu LG, i poinformowała że w ramach gwarancji został mi przyznany nowy telewizor 65B7V. Proszą tylko o parę dni na jego dostawę. Koniec końców, dzisiaj podjechali Panowie serwisanci z nowym (oryginalnie zapakowanym) B7, i nawet go zamontowali na ścianie. Dostałem również nową dwuletnią gwarancję Cheapeau bas LG! Pozdrawiam wszystkich _JeRRy_ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 21 Maja 2018 I super dla LG ze honoruje nadal wypalenia :-) bo seria 6 to jest niestety ryzyko przy normalnym użytkowaniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku1 4 Napisano 23 Maja 2018 Dnia 21.05.2018 o 17:57, ma_ko napisał: I super dla LG ze honoruje nadal wypalenia ? bo seria 6 to jest niestety ryzyko przy normalnym użytkowaniu... Czy to oznacza że seria 7 jest wyraźnie odporniejsza na wypalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 23 Maja 2018 12 minut temu, zuku1 napisał: Czy to oznacza że seria 7 jest wyraźnie odporniejsza na wypalania? Tak, 7 seria LG ma zaimplementowany specjalny mechanizm kompensacji, który w rezultacie powoduje, że 7 seria jest wyraźnie bardziej odporna na wypalenia niż 6 seria. Są testy (ritngs.com) w których zostało to potwierdzone. Nie wiemy jeszcze, jak na tle 7 serii, prezentuje się tegoroczna, 8 seria. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 25 Maja 2018 Znalazłem w czeluściach sieci : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oliver rondel 0 Napisano 26 Czerwca 2018 Dnia 26.04.2018 o 23:39, Mariusz Misztal napisał: Jak udało mi się przegonić dzieciaki to może z 2 godz., dziennie by wyszło na wszystkie informacyjne (przełączam na reklamach). Ustawienia standardowe (TV w serwisie to nie sprawdzę teraz). Zresztą z żoną pracujemy, dzieciaki w szkole lub przedszkolu. No chyba, że kot się przeszkolił i umie obsługiwać pilota hehe. Zwyczajne normalne użytkowanie głownie po południu. Koledzy co ile w lg OLED B6 usuwać szumy ręcznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjasinsk 162 Napisano 26 Czerwca 2018 (edytowane) ja już miałem w modelu c6 dwa razy wymieniona matryce i jak widac matryc mają od groma. Może koledze wymienili na B7 ze względu na jakies przerwy w dostawach bo to akurat zdarza się. Generalnieostatnio serwisant (naprawa był domowa) zmienił tez ustawienia kompoensacji z 4h na 2h bo takie ma zalecenie. Tryb odszumiania ręcznego włączam rzadko. Aha i jeszcze wazna sprawa. Podobno jest to w instrukcji i/lub zaleceniach serwisowych. TV nie powinno sie odłaczac o d prądu (tzn jezeli wyjezdzacie na wakacje i macie taki zwyczaj to ok ale np moi rodzice potrafia na noc listwe wyłaczyć i w przypadku OLED niepowinno sie tego robic) NIe ma sie co dziwic ze ustawienia TV zostaja bo do całej matrycy ktra stanowi jakies 60-70% tv przekrecana jest 1:1 cała elektronika . Serwisant równiez z menu serwisowego odczytuje dane w tym liczbe kompensacji , czas uzytkowania matrycy i prawdopodobnie moze tez odczytac ww odłaczenia od prądu (ale nie wiem jak) Wszelkie ustawienia pozostają z tym,ze co do kalibracji to nie chce sie zbytnio mądrzyć bo co prawda ustawienia zostają al esam panel nie musi być identyczny co do parametrów z poprzednim. Edytowane 26 Czerwca 2018 przez mjasinsk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oliver rondel 0 Napisano 26 Czerwca 2018 8 minut temu, mjasinsk napisał: ja już miałem w modelu c6 dwa razy wymieniona matryce i jak widac matryc mają od groma. Może koledze wymienili na B7 ze względu na jakies przerwy w dostawach bo to akurat zdarza się. Generalnieostatnio serwisant (naprawa był domowa) zmienił tez ustawienia kompoensacji z 4h na 2h bo takie ma zalecenie. Tryb odszumiania ręcznego włączam rzadko. Aha i jeszcze wazna sprawa. Podobno jest to w instrukcji i/lub zaleceniach serwisowych. TV nie powinno sie odłaczac o d prądu (tzn jezeli wyjezdzacie na wakacje i macie taki zwyczaj to ok ale np moi rodzice potrafia na noc listwe wyłaczyć i w przypadku OLED niepowinno sie tego robic) NIe ma sie co dziwic ze ustawienia TV zostaja bo do całej matrycy ktra stanowi jakies 60-70% tv przekrecana jest 1:1 cała elektronika . Serwisant równiez z menu serwisowego odczytuje dane w tym liczbe kompensacji , czas uzytkowania matrycy i prawdopodobnie moze tez odczytac ww odłaczenia od prądu (ale nie wiem jak) Wszelkie ustawienia pozostają z tym,ze co do kalibracji to nie chce sie zbytnio mądrzyć bo co prawda ustawienia zostają al esam panel nie musi być identyczny co do parametrów z poprzednim. Dzięki kolego za pomoc. Jak by ktoś miał dokładne wytyczne co ile robić, ,, usuwanie szumów,, to proszę napisać będę bardzo wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oliver rondel 0 Napisano 28 Czerwca 2018 LG OLED g6 koledzy proszę pomoc. Jak by ktoś miał dokładne wytyczne co ile robić, ,, usuwanie szumów,, ręczne proszę napisać będę bardzo wdzięczny ,bo w internecie jest ze to usuwanie szumów Tak to najprawdopodobniej wygląda. Producenci juz niechcą dalej denerwować kupującego nie napiszą, że jego telewizor jest dopalany w celu wyrównania jasnosci diód. Pytanie czy to jest dopalanie czy zmiany napięć. Pytanie tylko co robi telewizor przy czyszczeniu po 4 godzinach gdy panel jest wyłączony? Moja teoria to jakas kalibracja zerowanie napięć czy cuś... Dopiero to czyszczenie po 2000 godzin to właściwe dopalanie. Wtedy trwa to godzinę, panel jest włączony i latają po ekranie białe pasy. Na potwierdzenie tej hipotezy jest wpis np z instrukcji sony A1. Czyność czyczenia matrycy mozna wywolac na żadanie ale nie zaleca się jej stosować częsciej niż raz na rok, może to spowodować obnizenie zywotnosci panelu. PROSZĘ O OPINIE W TEJ KWESTII Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 28 Czerwca 2018 6 godzin temu, oliver rondel napisał: LG OLED g6 koledzy proszę pomoc. Jak by ktoś miał dokładne wytyczne co ile robić, ,, usuwanie szumów,, ręczne proszę napisać będę bardzo wdzięczny ,bo w internecie jest ze to usuwanie szumów Tak to najprawdopodobniej wygląda. Producenci juz niechcą dalej denerwować kupującego nie napiszą, że jego telewizor jest dopalany w celu wyrównania jasnosci diód. Pytanie czy to jest dopalanie czy zmiany napięć. Pytanie tylko co robi telewizor przy czyszczeniu po 4 godzinach gdy panel jest wyłączony? Moja teoria to jakas kalibracja zerowanie napięć czy cuś... Dopiero to czyszczenie po 2000 godzin to właściwe dopalanie. Wtedy trwa to godzinę, panel jest włączony i latają po ekranie białe pasy. Na potwierdzenie tej hipotezy jest wpis np z instrukcji sony A1. Czyność czyczenia matrycy mozna wywolac na żadanie ale nie zaleca się jej stosować częsciej niż raz na rok, może to spowodować obnizenie zywotnosci panelu. PROSZĘ O OPINIE W TEJ KWESTII Właściwie już sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Sony nie zaleca robić tego odszumiania częściej niż raz na rok. LG nie wspomina o tym wcale. Zostaw to w spokoju i się tym nie przejmuj. Niech zajmie się tym sam telewizor. Na forum jest przynajmniej jeden przypadek, w którym użytkownik wykonywał profilaktycznie raz w tygodniu to manualne czyszczenie i po kilku miesiącach przygody z TVNem wymieniał wypaloną matrycę mimo wszystko. Moim zdaniem nie warto tego ruszać. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loky 68 Napisano 30 Czerwca 2018 Pytanie do osób, które mają skalibrowany b6: wyszedł nowy fw. 05.30.25 i na moje oko zmieniły się nieco kolory, jest bardziej czerwono/brązowo/różowo. Czy też to widzicie? Dnia 28.06.2018 o 18:25, Damiano85 napisał: Właściwie już sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Sony nie zaleca robić tego odszumiania częściej niż raz na rok. LG nie wspomina o tym wcale. Zostaw to w spokoju i się tym nie przejmuj. Niech zajmie się tym sam telewizor. Na forum jest przynajmniej jeden przypadek, w którym użytkownik wykonywał profilaktycznie raz w tygodniu to manualne czyszczenie i po kilku miesiącach przygody z TVNem wymieniał wypaloną matrycę mimo wszystko. Moim zdaniem nie warto tego ruszać. Mam informację bezpośrednio od LG, że 'odszumianie' można sobie robić do woli bez wpływu na panel. W menu serwisowym jest jeszcze jedno odszumianie i to prawdopodobnie jest ukryte nie bez powodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damiano85 535 Napisano 30 Czerwca 2018 13 minut temu, loky napisał: Mam informację bezpośrednio od LG, że 'odszumianie' można sobie robić do woli bez wpływu na panel. W menu serwisowym jest jeszcze jedno odszumianie i to prawdopodobnie jest ukryte nie bez powodu. Nie chce tutaj nikogo wprowadzić w błąd i zaznaczam że jest to tylko moja teoria spiskowa. Jednak Sony np odradza to częste odszumianie i w związku z tym coś mi tu śmierdzi. Dla LG istotne może być by panel dotrwał do końca gwarancji bez widocznych oznak wypalenia i jeśli w związku z tym spadnie jego żywotność, jasność czy inne parametry zaczną znacząco odbiegać od normy to już będzie problem konsumenta. Od siebie mogę dodać, że nie korzystam z tej funkcji wogóle. Gdy ekran był nowy, odpaliłem z ciekawości raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 30 Czerwca 2018 Robiłem odszumianie 1h wiele razy, na tych kilku OLED jakie miałem..., serio usunąć wypaleń to nie usunie ? bo nie takie jest działanie tego procesu 1h... Czytajcie forum, Subman wrzucał szczegółowy opis, ja wrzucałem opisy organoleptyczne... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach