Test telewizora Hisense U7NQ – idealny do sportu i grania
Granie na konsoli i PC
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.1
Hisense U7NQ oferuje dwa tryby przystosowane do grania i współpracy z komputerem, jest nim “Gra” oraz “PC”. Tryby posiadają bardzo niskie opóźnienie oraz oferują reprodukcję chromy 4:4:4 z małym zastrzeżeniem, w postaci braku ostrości w przypadku ciemnych czcionek, co może być dość uciążliwe przy pracy.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p60Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 16 ms |
[GRY] 1080p120Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 8 ms |
[PC] 4K120Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “PC” | 8 ms |
[PC] 4K60Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “PC” | 16 ms |
[GRY] 4K60Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 16 ms |
[GRY] 4K120Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 8 ms |
[GRY] 4K60Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | 16 ms |
[GRY] 4K120Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | 7 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Filmmaker” | 109 ms |
Hisense U7NQ posiada bardzo niskie opóźnienia, zarówno przy sygnale 4k wraz HDR, jak i FullHD. Input lag przy nastawach 60Hz wynosi 16ms, a przy 120Hz już tylko 8ms. Obie te wartości mieszczą się w najbardziej restrykcyjnej grupie – placebo, i na pewno zadowolą wszystkich graczy.
Rodzaj funkcji | Opis | Dostępność |
VRR-HDMI | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | TAK |
VRR AMD FreeSync 2 | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | TAK |
VRR NVIDIA G-Sync | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | TAK |
ALLM | Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. | TAK |
Dolby Vision – Gra | Wsparcie dla Dolby Vision w grach | TAK |
4K 120Hz | Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | TAK |
1080p 120Hz | Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | TAK |
1440p 120Hz | Obsługa formatu 1440p w 120Hz | TAK |
1440p 60Hz | Obsługa formatu 1440p w 60Hz | TAK |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Tak mocno zielona tabela niezwykle cieszy, a jednocześnie potwierdza wsparcie w Hisense U7QN dla wszystkich funkcji będących w specyfikacji HDMI 2.1. Większość chińskich marek, z jakimi mieliśmy się okazję spotkać, bardzo mocno bierze do siebie kwestię implementacji funkcji dla graczy. I nic dziwnego, w końcu tamtejszy rynek jest niezwykle chłonny, ale też wymagający. Dlatego, by wyróżnić się z tłumu, należy dać wszystko to, czego oczekują klienci. W drodze przeprowadzonych testów nie wykryliśmy żadnych negatywnych objawów żadnej z dostępnych funkcji. To, co się przewija jednak we wszystkich naszych recenzjach, to lekkie migotanie ciemnych odcieni przy włączonym VRR, jest już raczej standardem i nie ma sensu nad tym dłużej siedzieć. Z pewnością posiadacze najnowszej konsoli od Microsoft powinni mieć na oku Hisense U7QN, ponieważ ten obsługuje ten trudny dla innych marek (zerkamy w stronę państwa-wyspy) format. Nie możemy również nie wspomnieć o należycie zaimplementowanej grze przy HDR Dolby Vision, gdyż gra po włączeniu wygląda znakomicie i potrafi zmusić do przystanięcia na chwilę i zawieszenia oka na scenerii. Także, funkcje takie jak: VRR, ALLM, FreeSync, G-Sync, 4K120/144Hz działają bez zająknięcia i są niczym dla bohatera testu. Naturalnie, format 4K144Hz otrzymamy jedynie po podłączeniu do komputera z mocną kartą graficzną.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 4080 powered by NVIDIA. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.
Czyli nie ma dyskusji czy miniLED, czy OLED. OLED jest jednak bardziej uniwersalny.
wręcz przeciwnie – oled jest właśnie mniej uniwersalny (ciemny w dzień i wypalający się) za to LEPSZY 😉
Wypalający OLED? To chyba modele sprzed kilku laty.
jak siedzisz przy TV w piwnicy to masz rację OLED najlepszy…
nawet w piwnicy nie jest UNIWERSALNY, bo tam też można zapalić żarówkę 😉
Ja bym powiedział, że do oglądania sportu ten tv słabo się nadaje. Wystarczy porównać części testu dotyczące upłynniania w tym tv z tym w teście Sony Bravia 7.
a paradoksalnie jest sponsorem EURO. chichot, jeśli mówicie, że aplikację TVP Sport dołożą…PO euro