Joker | recenzja najgłośniejszego filmu 2019 na nośniku 4K UHD Blu-ray
Joker – obraz
6/6
Larry Sher zrealizował Jokera kamerami Arri Alexa 3,4K, 4,5K, 5,1K oraz 6,5K. Film, co ciekawe, ukończono akurat w 4K – co w sumie przy praktycznie braku CGI, nie powinno dziwić. W sieci pojawiło się wiele opinii twierdzących, że strona wizualna “Jokera” jest przeceniona. Śmiem się z tym nie zgodzić – przede wszystkim w formacie 4K UHD zyskujemy poszerzoną paletę barw, z której film robi świetny użytek. W wielu scenach znajdziemy przez to wiele subtelnych akcentów kolorystycznych, które napędzają artystyczną wizję filmu. Innym razem mamy do czynienia z przejściami, w których widać oślepiające wręcz światło w kontraście z głęboką czernią. “Joker” nie jest dobrym materiałem pokazowym w konwencjonalnym sensie, bo nie zrobi efektu “wow”, ale jego prezentacja w natywnym 4K oraz sposób, w jaki poszerzona paleta barw wzmacnia jego walory estetyczne, jest imponujący. Jeśli oglądacie film dysponując czytnikiem bez obsługi Dolby Vision, a np. macie telewizor LG – koniecznie wyłącznie dynamiczne mapowanie tonów – znacznie pogorszy ono obraz. Lepiej pozostać przy standardowym HDR10 (na płycie nie ma akurat HDR10+).
(4971)