Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XH90 | TEST | Według Sony, to telewizor idealny do PlayStation 5. Sprawdzamy!

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety pomimo wielu zalet ten TV nie spełnia jednego z podstawowych parametrów jakim jest bezawaryjność. Nikt nie będzie siedział i go resetował co parę dni albo kombinował co włączyć lub co wyłączyć, żeby działał przez kolejne kilka. 99,9% procent odbiorców, chce włączyć TV i go używać na co dzień bez takich problemów jak opisane w poprzednich wątkach oraz nie będzie poszukiwać rozwiązań na youtube lub takich forach jak to. Może kolejne modele będą bardziej dopracowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś pamięta jak się zachowywały ceny TV Sony po ogłoszeniu nowych modeli?

Wczoraj była konferencja i się zastanawiam, czy cena na XH90 może się obniżyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Mariollo napisał:

Czy ktoś pamięta jak się zachowywały ceny TV Sony po ogłoszeniu nowych modeli?

Wczoraj była konferencja i się zastanawiam, czy cena na XH90 może się obniżyć.

Też jestem ciekaw bo szwagier poluje na 85. Jak pozamykali sklepy i były urodziny sony to stał w sklepie za 9k. Teraz ciągle ponad 10k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie znów był blackscreen po hdmi (w czwartek) oraz brak naziemnej. Rozwiązanie wg Sony (dodzwoniłem się do pomocy technicznej) to zmiana standardu portu hdmi z rozszerzony na standardowy  oraz zmiana ustawień sieci na sprawdzanie ip (nie wiem co to ma do telewizji ale ok).

I .... powiem wam że działa to rozwiązanie tzn nie mam blackscreena po hdmi oraz naziemna nadal działa (podaje normalny obraz od ) ale oczywiście pilot znów się rozkodował z dekoderem i Sony cyt"nie gwarantuje poprawnej obsługi tej funkcji". Wg mnie jak nie gwarantuje to nie powinni tą funkcję wogóle dodawać. Co do ustawień predefiniowanych obrazu to ogarnąłem i dla HDR (jak się włącza)  to ustawiam profil Kino (oczywiście po zmianach) a dla pozostałych ustawienia Własne i na tą chwilę jest ok chodź irytujące że nie włącza się z automatu konkretny profil jak załączy się HDR tym bardziej że jak się włączy DV to profile konkretne się pojawiają DV Jasny oraz DV Ciemny.

Co do Atmosa to powiem wam dziwna sytuacja działa format w E-AC3 ale nie działa kompletnie w TrueHD, wogóle TrueHD format jest nieobsługiwany wychodzi przez telewizor a na pewno przez Kodi oraz Plexa ewentualnie czyta core czyli AC3,

 

Reasumują jeśli dobrze zrozumiałem nie mamy pełnego wsparcie dla Dolby Vision ale okrojone do Low Latency (nie wiem czy komuś mimo aktualizacji udało się odpalić na hdmi3,4 standardowy Dolby Vision i nie ma czarnego ekranu - standardowy tj wymagany dla formatu płyt UHD), mamy Atmosa ale też okrojony do E-AC3 trochę dużo tych "okrojonych" formatów .... 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Domell1 napisał:

Rozwiązanie wg Sony (dodzwoniłem się do pomocy technicznej) to zmiana standardu portu hdmi z rozszerzony na standardowy

Slyzalem o tym, ale to jest bez sensu. Nawet z glupiego dekodera nc+ 4k jest wtedy gorszy obraz .... Po co byl mi nowy TV skoro na starym mam lepszy obraz niz na xh90 z standardowym ustawieniem hdmi?  

 

6 godzin temu, Domell1 napisał:

zmiana ustawień sieci na sprawdzanie ip

Co to takiego? Albo co to robi?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, kenczorf napisał:

Slyzalem o tym, ale to jest bez sensu. Nawet z glupiego dekodera nc+ 4k jest wtedy gorszy obraz .... Po co byl mi nowy TV skoro na starym mam lepszy obraz niz na xh90 z standardowym ustawieniem hdmi?  

 

U mnie na Vu+ Uno 4k czy standardowe czy rozszerzony był problemy z paletą/przestrzenią kolorów ale to nie wina była ustawień hdmi a poprostu przestrzeń kolorów zmieniłem z pełnego na ograniczony i nagle czarny zrobił się czarny (a wcześniej był szary i na szczęście te parametry pamięta dla hdmi). Co do ustawień rozszerzonych to wydaje mi się że to chodzi o pełne wsparcie dla UHD czyli 10bit hdr,  4k i 120fps, WCG, natomiast standardowy nie ma WCG i nie ma wsparcia dla 4k 120fps.

 

Co do sprawdzania IP,  to piszę że można wybudzić telewizor z sieci ale co to ma do naziemnej to nie mam bladego pojęcia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juan (10.01.2021, 15:09:17): Thank you for contacting Sony Video Chat support. My name is Juan. I’ll be assisting you today. 
Me (10.01.2021, 15:09:42): Hi do I have to rewrite question ? 
Juan (10.01.2021, 15:09:49): Hello Tomasz . 
Juan (10.01.2021, 15:10:10): The VRR and ALLM are not available. 
Me (10.01.2021, 15:10:19): But they will be ? 
Juan (10.01.2021, 15:10:19): As a costumer I understand the gravity of the situation. I wish I had information on that. I take it as a valuable feed back and let our team know. 
Me (10.01.2021, 15:10:51): The x900h was advertised that he will get in software update those features 
Juan (10.01.2021, 15:11:27): Yea it was advertise but , as per up date it will not available. 
Me (10.01.2021, 15:12:01): So how i can return the tv? 
Me (10.01.2021, 15:12:38): Now its not the product that i was buying 
Juan (10.01.2021, 15:13:00): Just I will escalate the issue so appropriate team will work on it? 
Me (10.01.2021, 15:15:16): I am living in Poland and my support do not know nothing about that there will be no VRR update to my tv 
Juan (10.01.2021, 15:15:37): Just to know that where you are from? 
Juan (10.01.2021, 15:15:59): where did you buy the asset. 
Me (10.01.2021, 15:16:01): I am from Poland 
Me (10.01.2021, 15:16:17): I bought it in Poland from sony centre shop 
Juan (10.01.2021, 15:17:26): sorry we will only support with US and Canada. I will provide a  Poland support link you can reach out them. 
Me (10.01.2021, 15:17:50): They do not know nothing as i told you 
Juan (10.01.2021, 15:19:54): https://www.sony.pl/
Juan (10.01.2021, 15:20:09): Is there anything else that I can do for you? 
Me (10.01.2021, 15:21:40): Ok i will pass that information to them 
Teraz zostaje tylko zwrot TV za niezgodność z opisem. Transkrypcja rozmowy z supportem z USA polski oczywiscie nic nie wie na ten temat, jest to dość przykre, że nasz support cały czas mi wmawiał ze bedzie update xD

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma i nie będzie bo to Sony - kłamcy. Ta firma jest niepoważna i nie po raz pierwszy taki numer odstawili. 

Temat robi się głośny,  sporo ludzi kupiło te tv z myślą o nowych konsolach a recenzenci polecali. 

Cieszę się że nie kupiłem tego modelu tv bo miałem zamiar właśnie ze względu na HDMI 2.1 z ALLM i VRR które będą przydatne dla nowych konsol. 

Oby nie okazało się że Sony w PS5 także zrezygnuje ze wsparcia dla VRR, choć Xbox Series S/X posiada już te funkcję działającą. 

To jest kpina z klientów i mam nadzieję, że ludzie dla których te funkcje były istotne zaczną masowo zwracać tv.

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, na ten moment chyba coś tu nieładnie pachnie ... 😕

Jeśli się to potwierdzi to chłopaki z Sony dostaną chyba podobne „pozdrowienie” jak CDP za cyberp(r)Anka 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, LV426 napisał:

Nie ma i nie będzie bo to Sony - kłamcy. Ta firma jest niepoważna i nie po raz pierwszy taki numer odstawili. 

Temat robi się głośny,  sporo ludzi kupiło te tv z myślą o nowych konsolach a recenzenci polecali. 

Cieszę się że nie kupiłem tego modelu tv bo miałem zamiar właśnie ze względu na HDMI 2.1 z ALLM i VRR które będą przydatne dla nowych konsol. 

Oby nie okazało się że Sony w PS5 także zrezygnuje ze wsparcia dla VRR, choć Xbox Series S/X posiada już te funkcję działającą. 

To jest kpina z klientów i mam nadzieję, że ludzie dla których te funkcje były istotne zaczną masowo zwracać tv.

a oficjalnie miało mieć VRR? bo zaraz się okaże że tylko myśleli o vrr. 

bo jak jest oficjalnie - to można tv poużywać 1,5 roku a potem na zwrot w związku z niezgodnością ze specyfikacją 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się narobiło i na pewno będzie afera.

e276e21366162492.jpg  

Zobaczcie na daty!

 

Edytowane przez Domell1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ciekawie ciekawie. Generalnie raczej mi to zwisa, ale chetnie za poltora roku zwroce tv w ramach niezgodnosci z umowa by kupic sobie inny ;) 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt fajnie to wygląda. Sam kupiłem ten TV z myślą właśnie o PS5, które mam już od premiery, Sony obiecało, że na pewno będzie aktualizacja, a tu zonk.

Ma ktoś z was doświadczenie jak będzie to wyglądało ze strony formalnej z ewentualnymi zwrotami? Kupiłem TV w październiku w Euro RTV AGD więc czas na regulaminowy zwrot już dawno minął. Chętnie dowiem się więcej co w takiej sytuacji, czy jest szansa na zwrot takiego TV czy trzeba będzie się sądzić ze sklepem/Sony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, winiarkowy napisał:

Niezbyt fajnie to wygląda. Sam kupiłem ten TV z myślą właśnie o PS5, które mam już od premiery, Sony obiecało, że na pewno będzie aktualizacja, a tu zonk.

Ma ktoś z was doświadczenie jak będzie to wyglądało ze strony formalnej z ewentualnymi zwrotami? Kupiłem TV w październiku w Euro RTV AGD więc czas na regulaminowy zwrot już dawno minął. Chętnie dowiem się więcej co w takiej sytuacji, czy jest szansa na zwrot takiego TV czy trzeba będzie się sądzić ze sklepem/Sony?

Bez żadnych sądów, tylko reklamacja z powodu niezgodności towaru z opisem.

Jak tylko informacja zostanie ostatecznie potwierdzona to sam to robię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DominoDoman7 napisał:

Bez żadnych sądów, tylko reklamacja z powodu niezgodności towaru z opisem.

Jak tylko informacja zostanie ostatecznie potwierdzona to sam to robię.

Najgorsze jest to, że Sony UK twardo stoi przy swoim i mówią, że update wyjdzie i nie ma się czego obawiać...

 

sony twitter.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, winiarkowy napisał:

Najgorsze jest to, że Sony UK twardo stoi przy swoim i mówią, że update wyjdzie i nie ma się czego obawiać...

no to może wyjdzie albo tym co zgłoszą tv na naprawę/zwrot kasy za brak VRR wymienią jakąs "płytkę" w tv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, winiarkowy napisał:

Najgorsze jest to, że Sony UK twardo stoi przy swoim i mówią, że update wyjdzie i nie ma się czego obawiać...

 

sony twitter.jpg

Nie wiem jak jest, ale sam dzisiaj z ciekawości napisałem na live chat Sony w Stanach i dostałem info, że update’u nie będzie.

A od Sony Polska na mess dostałem odpowiedz  w stylu „No w sumie nic nie wiemy” i link do artykułu o HDMI 2.1, w którym póki co jest napisane, że VRR będzie po update’cie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykro to wyglada. Taki potentat a taki burdeloooo. A najlepsze, ze to do teraz jest jedyny tv Sony (przynajmniej teoretycznie) w pełnie wspierający PS5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Xisiek napisał:

A najlepsze, ze to do teraz jest jedyny tv Sony (przynajmniej teoretycznie) w pełnie wspierający PS5.

czyli teraz w ps5 nie dadzą VRR i będzie się wszystko zgadzać :)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze dadza.
Takie dzialajace tylko z PS5, a nie konkurencja.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert Zohn (który jest bardzo wiarygodnym źródłem jeśli chodzi o sprawy techniczne Sony) potwierdza, że aktualizacja będzie, a cała afera spowodowana jest niekompetencją i nieścisłościami między oddziałami Sony. W tłumaczeniach zawsze może być trochę ściemy, ale jeśli aktualizacja jednak będzie i tryby będą działać to mi to rybka.

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak czy siak niesmak i bordelooo. 
"- Nie odwiedzaj już nas.
- Przecież pieniądze się znalazły.
- Wiem, ale niesmak i tak pozostał."

Wysłane przez Tapatalka

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wcześniej o Waszych problemach z działaniem TV i się pocieszałem, że u mnie wszystko spoko. Mam model 65XH90. 

I generalnie dalej jest spoko - poza jedną rzeczą ;) - własnie zniknęła klawiatura w Google TV - nie pokazuje się, gdy należy wpisać np. hasło do Wi-Fi, nie pokazuje się w żadnym systemowym programie. A aplikacjach typu Youtube czy Netflix jest ok, ale one mają przecież swój wbudowany soft i swoje klawiatury, nie jest to systemowa, androidowa klawiatura.

Próbowałem przestawiać w ustawieniach systemu, włączać, wyłączać różne klawiatury, resetowałem TV - nic, 0.

Za bardzo mi to nie przeszkadza, bo tej klawiatury nie używam a nie chcę resetować TV do ustawień fabrycznych, ale właśnie jak Buhaj47 w poście wyżej pisze - niby nie przeszkadza, ale niesmak jest ;)

Czy ktoś z Was się z czymś podobnym spotkał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz coś wpięte w USB, co system widzi jako zewnętrzną klawiaturę. Miałem tak w serii xf jak wpinałem " odbiornik bluetooth" od pilota z myszą żyroskopową. Wszystko działało super, szczególnie w przeglądarce a systemowej klawiatury brak i wszelkie logowania i inne czynności jej wymagające nie dały się przeprowadzić.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...