Skocz do zawartości
szewi

JVC RS540/X7900 w codziennym użytkowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, ramzes99 napisał:

Zdjęcia to tylko zdjęcia. Najważniejsze są nasze oczy. Zobaczcie np. zdjęcie z Menu filmu Pasażerowie - na Epsonie po prawej stronie jest widoczny napis Moments a na JVC w tej czerni zginął ;)

 

Napiszę ponownie: porównania jakości obrazu na nieskalibrowanych projach nie mają żadnego sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, ramzes99 napisał:

Zdjęcia to tylko zdjęcia. Najważniejsze są nasze oczy. Zobaczcie np. zdjęcie z Menu filmu Pasażerowie - na Epsonie po prawej stronie jest widoczny napis Moments a na JVC w tej czerni zginął ;)

No to chyba nie świadczy jednak na korzyść JVC... ? Im więcej szewi wkleja fotek tym bardziej nie chce mi się wymieniać mojego Epsona i płacić te ponad 20k na JVC... :)

  • Dzięki 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@riddle dzieki za cynk :)

Ja napisze tak jako komentarz do tych fot 3ba miec dystans, bo raz amatorskie foto, dwa nieskalibrowane proje, wiec to ze czegos tam nie widac na jednym o niczym nie swiadczy, bo to zalatwia kalibracja ktora na JVC jest bardzo zalecana (wyciaga m.in detale z czerni itp) ;) 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest porównanie dwóch nieskalibrowanych projektorów. To porównanie oglądanych na jakimś wyświetlaczu, wykonanych jakimś aparatem zdjęć obrazów wyswietlanych przez dwa nieskalibrowane projektory. Jest to prawie tak zabawne jak ocenianie jak gra zestaw kolumn na podstawie filmiku na youtube nagranego telefonem i odtwarzanego tez na telefonie. 

 

Co do rs540 - u mnie na razie leży w pudle na szafie. Wyjąłem go raz żeby przetestować czy działa ale rzucanie z 2.5 m na jasną ścianę w jasnym pokoju to tylko człowieka może zfrustrować... poczekam jednak na przeprowadzkę i zaadaptowane pomieszczenie. Ciekawi mnie mimo wszystko jedno zjawisko - jak przelaczalem z thx na hdr to obraz stawał się bardzo ziarnisty i jakiś taki czerwony. Czym to jest spowodowane? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie te nieistniejące detale w czerni, dla mnie są "dziwne",

może mam "zniszczony" wzrok? :)

 

Takie same odczucia miałem, oglądając oledy w markecie,

miałem wrażenie, że brakuje tonowania w czerni,

tam gdzie powinny być jakieś odcienie, to były jedynie głębokie, plastyczne, czarne - afrykańskie d.......! :P:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maro18 w trybie HDR masz zalaczany filtr kinowy i szeroką paletę barw. Na jakim filmie miales to ziarno? U siebie nic takiego nie obserwuje. Wtedy obraz jest dopiero taki jak ma być w UHD. Z drugiej strony sciana to nie bialy ekran...Zobacz jak to bedzie wygladalo na bialym ekranie na filmie UHD, a wczesniej ustaw sobie konwergencje barw i pixel alignment (moze masz rozjechane kolory)

Warto dodac ze JVC ma jedna fajna funkcje, ktora mam zamiar przetestować. Umozliwia zrobienie autokalibracji przy uzyciu kolorymetru Spyder 5 Pro (zamowiony;)) wspolprcaujacego z oprogramowaniem JVC Autocal.  Wsytarczy laptop wspomniana sonda, podlacznie do prjektora i SW JVC prowadzi krok po kroku umozliwiajac korekte gammy i kolorów w zaleznosci od warunkow jakie sie posiada (pryznajmniej w teorii) - wrazie co jest masa tutoriali na AVS forums.

Z opisow wynika ze jest to ponoć b proste, a efekty obiecujace. Ponieważ lubie sie uczyć nowych rzeczy mam zamiar przetestowac jak to bedzie wygladać w praktyce.

Oczywiscie nie sadze, ze efekt bedzie az tak spektakularny jak kalibracja zrobiona przez profesjonalistę drogim sprzetem, ale tak czy owak sprobuje sie tym pobawić (moje zabawy/nauka w tym temacie nie wykluczaja profesjonalnej kalibracji).  Dzieki @riddle za podpowiedzi ;)

 

Na koniec ustawienia sa wgrywane automatycznie przez oprogramowanie JVC w jeden z 5 trybów ustawień obrazu uzytkownika.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten JVC ma właśnie obraz porownywalny do OLEDa i to mi się w nim najbardziej podoba ;)
@Filutek co do czarnych oledów to obecne generacje są naprawdę super i praktycznie żaden LCD nie ma startu. Dodatkowo tegoroczne modele mają zwiększoną jasność co daje im jeszcze większego kopa.
@szewi opisz swoją kalibracje. Bardzo ciekawy temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Filutek napisał:

No właśnie te nieistniejące detale w czerni, dla mnie są "dziwne",

może mam "zniszczony" wzrok? :)

 

Takie same odczucia miałem, oglądając oledy w markecie,

miałem wrażenie, że brakuje tonowania w czerni,

tam gdzie powinny być jakieś odcienie, to były jedynie głębokie, plastyczne, czarne - afrykańskie d.......! :P:lol:

Ogladam Oleda regularnie i uważam ze w kwestii detali w czerniach nie ma lepszej technologii. Oledy w sklepach/marketach przewaznie leca w skopanych i podbitych na maxa trybach sklepowych ktore na wstepie nalezy od razu wylączyć przelaczajac na tryb kinowy lub isf expert a potem kalibracja tez jest zalecana, wiec nie wysnuwalbym daleko idacych wniosków na podstawie ekspozycji oleda w sklepie.

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Filutek napisał:

tam gdzie powinny być jakieś odcienie, to były jedynie głębokie, plastyczne, czarne - afrykańskie d.......! :P:lol:

Mówiąc w wielkim uproszczeniu - dlatego właśnie kupiłem Epsona 9300, kupię QLEDA 8K od Samsunga, a nie kupiłem JVC/SONY i nie kupię OLEDA... :)  Nigdy nie pasjonowałem się jakoś specjalnie czernią i pogonią za "smolistą" czernią, natomiast to co mnie na Epsonie zachwyciło to właśnie detale w czerniach, który nigdy wcześniej nie widziałem...

Już kupując w zeszłym roku Epsona oczywiście dużo czytałem o LCOS, o JVC i SONY i o LCD od Epsona i właśnie jasność w Epsonie, bardziej samsungowy obraz mnie do tego skłonił. Natknąłem się na jedną stronę gdzie ktoś testował Epsona, SONY i JVC i porównał obraz z Epsona do komórek Samsunga, a obraz z JVC/SONY do komórek SONY. Ponieważ akurat tak się składało, że miałem wtedy obie mogłem sobie porównać. Na Samsungu były żywsze, jaśniejsze kolory, być może przekłamane; na SONY stonowane, ciemniejsze... Autor tamtego artykułu właśnie preferował te ciemniejsze, natomiast ja nie i tak patrząc analogicznie Epson wydawał mi się lepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o moje preferencje... Podobnie było z ekranami... Większość polecała szare, a mnie na szarym ekranie obraz po prostu strasznie się nie podobał - szare, brudne biele itd. Co z tego, że czerń była super ? Teraz mam biały i jak dla mnie jest zachowany dobry bilans tzn czerń mi odpowiada, a biel nie jest brudna...

Zmierzam do tego, że oprócz cyferek, tego co zalecają i piszą eksperci, testów i większości głosów na forach musimy pamiętać o nas samych, co nam się podoba, a co nie, bo to my, a nie osoby z forów, eksperci i testerzy będą codziennie korzystać ze sprzętu...

6 minut temu, szewi napisał:

Ogladam Oleda regularnie i uważam ze w kwestii detali w czerniach nie ma lepszej technologii. Oledy w sklepach/marketach przewaznie leca w skopanych i podbitych na maxa trybach sklepowych ktore na wstepie nalezy od razu wylączyć przelaczajac na tryb kinowy lub isf expert a potem kalibracja tez jest zalecana, wiec nie wysnuwalbym daleko idacych wniosków na podstawie ekspozycji oleda w sklepie.

No tak tylko tryby kino są dość ciemne. Jak ktoś chce mieć świetnie skontrastowany obraz, jasny obraz, żywe kolory to jak włączy taki tryb może być gorzej niż w trybie standardowym lub dynamicznym... W zasadzie to ja zawsze mówię, jak chce się mieć świetną czerń to i na LCD można włączyć podświetlanie na poziom 5, zmniejszyć jasność i też będzie ok, ale tu chodzi o to, żeby była świetna czerń i super detale w czerniach przy jednoczesnym jasnym i kolorowym obrazie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@hubio potestuj OLEDa w domu np. Sony AF9 i wtedy napisz ten post jeszcze raz ;)
Zresztą z JVC jest to samo. Ja kupiłem Epsona 7300 bo stosunek jakość/cena był najlepszy ale dosonale wiedziałem jaka przepaść dzieli go od JVC RS440 - bo z nim go porównywałem. Teraz po kilku miesiącach oczy już się przyzwyczaiły do Epsona i już chcę więcej. Dlatego kupuję JVC RS540. ;)

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, hubio napisał:

No tak tylko tryby kino są dość ciemne. Jak ktoś chce mieć świetnie skontrastowany obraz, jasny obraz, żywe kolory to jak włączy taki tryb może być gorzej niż w trybie standardowym lub dynamicznym... W zasadzie to ja zawsze mówię, jak chce się mieć świetną czerń to i na LCD można włączyć podświetlanie na poziom 5, zmniejszyć jasność i też będzie ok, ale tu chodzi o to, żeby była świetna czerń i super detale w czerniach przy jednoczesnym jasnym i kolorowym obrazie...

Hunio weź już z tymi trybami dynamicznymi sie uspokój proszę Cię ;) Nic nie jest za ciemne. Tryb kinowy na Oledzie jest w sam raz. 

Edytowane przez szewi
  • Lubię 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szewi napisał:

Warto dodac ze JVC ma jedna fajna funkcje, ktora mam zamiar przetestować. Umozliwia zrobienie autokalibracji przy uzyciu kolorymetru Spyder 5 Pro (zamowiony;)) wspolprcaujacego z oprogramowaniem JVC Autocal.  Wsytarczy laptop wspomniana sonda, podlacznie do prjektora i SW JVC prowadzi krok po kroku umozliwiajac korekte gammy i kolorów w zaleznosci od warunkow jakie sie posiada (pryznajmniej w teorii) - wrazie co jest masa tutoriali na AVS forums.

Nie zapomnij zrobić backupu krzywej gamma, bo tylko tak będziesz mógł przywrócić projektor do sprawności, gdy już zobaczysz jak opłakany efekt jest tej procedury ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Maciej Koperbackup to podstawa ;) Troche mi podciąłeś skrzydła ;) naprawde jest tak źle ? :)

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szewi czy JVC też co kilka odpaleń dłużej startuje tak jak Epson? Zauważyłeś jakieś inne problemy czy też różnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe, ma stały start. Nie jest to od razu, chwile trzeba poczekac, ale krocej niz ten start Epsona z "chlodzeniem lampy" za to wylacza sie dlużej.

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, szewi napisał:

@Maciej Koperbackup to podstawa ;) Troche mi podciąłeś skrzydła ;) naprawde jest tak źle ? :)

Nie wiem jak jest teraz, ja to testowałem rok temu na RS520, bo akurat mi wpadło w ręce kilka Spyderów to był horror. Raz, że program (który nie dostał uaktualnienia od tamtej pory) nie potrafił tego ustawić w sposób automatyczny, a dwa, że Spyder 5 generował błędy z pomiarów czerni czego się akurat spodziewałem. Problem w tym, że program używał tych błędnych odczytów i liczył z nich korekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, szewi napisał:

@maro18 w trybie HDR masz zalaczany filtr kinowy i szeroką paletę barw. Na jakim filmie miales to ziarno? U siebie nic takiego nie obserwuje. Wtedy obraz jest dopiero taki jak ma być w UHD. Z drugiej strony sciana to nie bialy ekran...Zobacz jak to bedzie wygladalo na bialym ekranie na filmie UHD, a wczesniej ustaw sobie konwergencje barw i pixel alignment (moze masz rozjechane kolory)

Warto dodac ze JVC ma jedna fajna funkcje, ktora mam zamiar przetestować. Umozliwia zrobienie autokalibracji przy uzyciu kolorymetru Spyder 5 Pro (zamowiony;)) wspolprcaujacego z oprogramowaniem JVC Autocal.  Wsytarczy laptop wspomniana sonda, podlacznie do prjektora i SW JVC prowadzi krok po kroku umozliwiajac korekte gammy i kolorów w zaleznosci od warunkow jakie sie posiada (pryznajmniej w teorii) - wrazie co jest masa tutoriali na AVS forums.

Z opisow wynika ze jest to ponoć b proste, a efekty obiecujace. Ponieważ lubie sie uczyć nowych rzeczy mam zamiar przetestowac jak to bedzie wygladać w praktyce.

Oczywiscie nie sadze, ze efekt bedzie az tak spektakularny jak kalibracja zrobiona przez profesjonalistę drogim sprzetem, ale tak czy owak sprobuje sie tym pobawić (moje zabawy/nauka w tym temacie nie wykluczaja profesjonalnej kalibracji).  

Obserwowałem to na Matrixie w UHD, ale miałem dosłownie 5 minut, także moje obserwacje są niepełne. Jak będę miał chwilę, żeby pooglądać różne płyty (na razie mam całą kolekcję Harrego Pottera, Matrix i Foresta Gumpa) to napiszę coś więcej.

 

Co do Spydera, to na avsforum onanizują się tym od miesięcy. Aż zacząłem się zastanawiać ile kosztuje w USA kalibracja, że kolesie wydają $7-8k na projektor, a szkoda im kasy na kalibrację?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maro18  

Zdziwiłbys sie jak bardzo "kolesie" z USA" interesuja sie tymi projektorami i jak bardzo sa zaawansowani w roznych kwestiach. Spokojnie mozemy sie od nich uczyć.

Ja natomiast nie rozumiem jak mozna kupic cos, zaplacic za jakies funkcje i z nich nie korzystać, nie sprawdziwszy wczesniej samemu lub wypowiadać sie bez sprawdzenia ;)

mylisz sie zakladajac ze ktoś szczedzi na kalibracje. Jak jest jakas funkcja w proju, producent ja zaimplementował oraz to supportuje i mozesz sie tym pobawić sam i pry okazji czegos nauczyć, to dlaczego by nie ? 

TO nie ma zastapic profesjonalnej kalibracji ktora na pewno da  jeszcze lepszy rezultat. Warto samemu sprawdzac rozne funkcje ktore sa dostepne, nawet jesli to ma byc nauka na bledach.

Jest sporo pozytywnych opinii uzytkowników oraz testerów na czele z Ekkim Schmidtem dot JVC Autocal.  

https://www.audioholics.com/projector-reviews/jvc-dla-x570r-4k-e-shift4-projector-review/3

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fcine4home.de%2Fjvc-x5000-x7000-x500700-gamma-drift-zusammenhaenge-und-loesung%2F

 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc, JVC Autocal nie jest zły. Jest to zmodyfikowany Calman zrobjony specjalnie dla JVC projektor. Jego jedyną słabością jest małe ograniczenie sond. Ale to nie znaczy, że powinien to być zły wybór. Profesjonalna sonda ma większą dokładność, ale jaka jest różnica 10%?

Nadal uważam, że zawsze jest lepsza kalibracja prez Autocal JVC Spyder5 niż ziadna lub kalibracja za pomocą niektórych wideo disku. NA AVS jest to bardzo popularną opcją do kalibracji JVC.

 

dzienky

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, user7878 napisał:

@szewi a jak z tym e-shiftem. Jest głośny? Jakbyś porównał ogólnie pracę JVC do Epsona?

nic co by mnie zaniepokoiło w tym wzgledzie nie zanotowałem. Mam proja 1,5 metra nad głową, tylko ze ja dosyc glosno ogladam filmy i atmos daje po garach więc, nie wiem czy jestem obiektywny w temacie glosnosci eshift noise. Na Epsonie tez nic nie slyszalem, a niekotrzy mowili ze jest to slyszalne... ;)

Sluch nietoperza jest wymagany pewnie hehe :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, riddle napisał:

Czesc, JVC Autocal nie jest zły. Jest to zmodyfikowany Calman zrobjony specjalnie dla JVC projektor. Jego jedyną słabością jest małe ograniczenie sond. Ale to nie znaczy, że powinien to być zły wybór. Profesjonalna sonda ma większą dokładność, ale jaka jest różnica 10%?

Nadal uważam, że zawsze jest lepsza kalibracja prez Autocal JVC Spyder5 niż ziadna lub kalibracja za pomocą niektórych wideo disku. NA AVS jest to bardzo popularną opcją do kalibracji JVC.

 

dzienky

 

Kalibracja, to jest generalnie bardzo ważny temat, mimo niepozornej nazwy. :)

Ja sobie nawet nie wyobrażam, jak można tracić czas na oglądanie np. filmów,

poczynając od kiepskiej jakości materiału źródłowego,

a kończąc na wysokiej jakości nie skalibrowanym wyświetlaczu 4k!  :P:lol:

(jeszcze do tego JVC i jasny salon??? - to już najgłębsza profanacja,

której dopuszczają się ludzie, uważający się za wyrafinowanych znawców )?

 

Wracając do taniego sprzętu do kalibracji, to chyba Spyder5, 

nie jest optymalnym wyborem, są chyba lepsze opcje? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bedę chciał to sobie kupię JVC Z1 albo SONY VW5000 i bedę oglądał w ... kiblu. Kto mi zabroni?

 

Nie zmieni to jednak faktu, że Ty na razie mało wiesz, a dużo szczekasz. I braki przez ciebie przemawiają. W wiedzy i doświadczeniu. Bo JVC jeszcze u nikogo w niezaadaptowanym salonie na własne oczka nie widziałeś. Więc powtórzę ... g... wiesz, w nogach śpisz.

Edytowane przez pmcomp
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Filutek napisał:

Kalibracja, to jest generalnie bardzo ważny temat, mimo niepozornej nazwy. :)

Ja sobie nawet nie wyobrażam, jak można tracić czas na oglądanie np. filmów,

poczynając od kiepskiej jakości materiału źródłowego,

a kończąc na wysokiej jakości nie skalibrowanym wyświetlaczu 4k!  :P:lol:

(jeszcze do tego JVC i jasny salon??? - to już najgłębsza profanacja,

której dopuszczają się ludzie, uważający się za wyrafinowanych znawców )?

 

Wracając do taniego sprzętu do kalibracji, to chyba Spyder5, 

nie jest optymalnym wyborem, są chyba lepsze opcje? :)

Przepraszam, ale nie mam słów. Każdy może krytykować wszystko a prawdopodobnie ty wiesz wszystko najbardziej. Jeśli nie wiesz,  o co chodzi u JVC Autocalu to więc proszę  nie pisz głupoty.

dzienkuje

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogi Przyjacielu Riddle, muszę się wyrazić precyzyjniej w kwestii Spyder5:)

Zacytuję naszego Szanownego Macieja Kopra:

"...W zastosowaniach o krytycznym znaczeniu barwy standardem dopuszczalnego błędu pomiarowego dla sensorów używanych do kalibracji wyświetlaczy jest wartość ∆E<2. Oba testowane kalibratory X-Rite i1Display Pro ze sporym zapasem spełniają kryterium powyższej normy. Pomiary dokonywane za pomocą sensorów Datacolor Spyder 5 wykazywały podczas testu odchyłki odpowiednio ∆E=7,2 oraz ∆E=9,9 – a więc znacząco przekraczały poziom akceptowalnego błędu względem pomiaru referencyjnego, zaś ich zgodność międz instrumentowa była ponad czterokrotnie gorsza niż w przypadku kolorymetrów X-Rite..."

Tutaj jest świetnie opisany problem o którym dyskutujemy:

 Test kolorymetrów: Spyder 5 vs i1 Display Pro vs NEC PA242W

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...