hubio 415 Napisano 24 Listopada 2018 Panowie, Filutek mam prośbę już zostawmy te dywagacje w spokoju... Już każdy przedstawił swoje racje w kwestii pomieszczeń, niech Szewi ogląda filmy i dzieli się spostrzeżeniami na temat różnic z Epsonem bo to może być kopalnia wiedzy.... I to zgodne z jego prośbą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 24 Listopada 2018 @Filutek Na tym forum mamy luksus opierania sie na testach HDTV polska, ktorych raczej nie podwazysz Maciej juz wystarczajaco przetestowal I wydal swoja opinie. Nie odpowiedziales na pytanie, czy widziales na zywo porownanie obu projektorow? Ego ludzi wydajacych na urzadzenia elektryczne kilka srednich krajowych nawet nie drgnie od tych kilku procentow lepszosci w ta czy inna Zreszta, tacy ludzie zazwyczaj sprawdza ten sprzet u siebie w salonie I wybiora to co im ladniej swieci ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej Koper 1 175 Napisano 24 Listopada 2018 Dnia 23.11.2018 o 13:47, Filutek napisał: Dlaczego Epson 9300 ma lepszą rozdzielczość(ostrość obrazu) i dlaczego Epson 9300 ma lepszy Gamut w: REC 709, DCI P3, oraz w końcu lepszy HDR REC2020 REC709 HD Standard DCI P3 Wide Color HDR REC2020 JVC DLA-RS540 99.6% 89.8% 67.7% Epson 9300 100% (Cinema) 94.6% 71.3% Czy to tak uchodzi, dawać się tak zmanipulować specom od "markietingu", zamiast zachować zdrowy rozsądek i obiektywizm? Odnośnie tej lepszej ostrości to faktycznie może być jakaś nieznaczna przewaga dla Epsona w środku ekranu, ale kwestia jest trochę sporna i trudna do oceny ponieważ ogromną różnicę w postrzeganiu powoduje bardziej ziarnista struktura obrazu na Epsonie (sygnał 4K bez ŻADNEGO wyostrzania): eShift 5 z JVC RS540: Pozornie bardziej rozmyty, ale tak naprawdę po prostu brak struktury obrazu może powodować to złudzenie. Zobaczmy jak wygląda ten sam obrazek po nałożeniu 5% monochromatycznego szumu w photoshopie: Tu dosadnie widać o co chodzi. Dodałem tylko szum, a już obrazek się wydaje ostrzejszy Zostawiam do ponownego przemyślenia. Odnośnie pokrycia palety barw, wyjaśniłem już w poprzednim poście, że przytaczane procenty dotyczą przestrzeni barw CIE31 i są mało miarodajne, ale tu jeszcze bym zwrócił uwagę na to, że uzyskanie dużego pokrycia w Epsonie wiąże się z użyciem trybu Cinema / Digital Cinema gdzie tracimy aż ok. 48% jasności! Więc z fenomenalnych 1950 lumenów zostaje już tylko 1 015 (dużo mniej niż w JVC), a jeśli użyjemy trybu bez filtra to mamy poniżej 90% DCI, oraz średnie oddanie kolorów (ewidentnie widać optymalizację elektroniki pod filtr). 2 2 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 24 Listopada 2018 (edytowane) Maciek, nie szkoda ci czasu na trolla? Wszystko zostało wcześniej opisane. Wystarczy ze zrozumieniem przeczytać wszystkie materiały. Niestet nie wszysTcy ... ROZUMIOM. A może to jest podstawiony pracownik ... Epsona ??? Zarejestrowany dwa miesiące temu. I napier.... jak CKM pod Stalingradem . Włączenie myślenia? On nie zna takiego pojęcia. Raczej ... TKM. Edytowane 24 Listopada 2018 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 225 Napisano 24 Listopada 2018 Dlaczego ma być szkoda czasu? To jest forum i fajnie by było wyjaśniać różne rzeczy a nie jak zwykle uruchamiać głównie emocje i wyzywać się nawzajem. Merytoryka Panowie. Każdy jak zwykle się czegoś nauczy. Chyba o to chodzi? 3 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fanek 11 Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Możecie przypiąć ten temat aby wyświetlał się na pierwszej stronie, a nie na drugiej? będzie wygodniej @szewi pytanko czy widać jakąś różnicę w detalach gołym okiem przy 4K HDR? Epson e-shift vs natywny panel 4K JVC Ahhh to poprzedni model czyli e-shift do 4K, detale bardzo porównywalne pewnie z Epsonem? Edytowane 25 Listopada 2018 przez Fanek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 25 Listopada 2018 @Fanek Maciej wkleil post wyzej jako wyglada eshift vs 4k enhancement. Wg mnie JVC ma bardizej dopracowany eshift dajacy wiecej detali. Z bliska na powiekszeniu zobaczysz roznice w stosunku do panelu natywnego, z normalnej oldeglosci ogladania ciezko bedzie wychwycic roznice 1. tutaj tez masz porownanie na powiekszeniu https://www.heimkinoraum.de/tests/eshift-vs-4k-enhancement-vs-native-4k-156 i konkluzja: "Not surprisingly, the native 4K variant manages the win: If you really want to enjoy the 8 megapixel resolution in full detail on the screen, you will not get around a projector that also reproduces it with pixel precision. Second place is occupied by JVC's eShift technology, which also convinces with its analogue look, but does not achieve the same level of detail due to a lack of native resolution (only 2 megapixels / FullHD). Epson lands in our comparison, although only in third place, but you have to see that in relation to the price range, the Epson projectors cost only half or one-third of their competitors!" 2. tutaj link ktory juz wklejalem porownanie natywnego przetwornika Sony do ww modelu JVC, roznice nieduze na powiekszeniu, a tym bardziej w normalnych warunkach (15:38 minuta): https://www.youtube.com/watch?v=p7oNMqGeJQI 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Irokez 154 Napisano 25 Listopada 2018 23 godziny temu, Filutek napisał: Irokez ja już powoływałem się na ten arcik z udziałem Ekki Schmitt, Anna&Flo. Jest tam świetnie ukazany cały "mechanizm" zależności, od warunków projekcji w "salonie" i "jamie nietoperza". Ja najprawdopodobniej będę miał u siebie te dwa projektory czyli Epson 9400 i JVC RS540, więc zrobię taki test! Najpierw "salon" razem z rujnującymi obraz odblaskami i uruchomiony JVC RS540 nakarmiony, przykładowo przez tani chiński box z "Netflixa", a następnie Epson 9400 w "jamie nietoperza" nakarmiony przez HTPC (MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G 6GB, plus MadVR, plus wzorcowo masterowany materiał Ultra HD Blu-ray) Dopiero wtedy obiektywnie udowodnimy kto ma racje! ? Bez "salonowych bredni" głoszonych przez sfrustrowanych, nihilistów/komunistów "Bez "salonowych bredni" głoszonych przez sfrustrowanych, nihilistów/komunistów" - Filutek spoko ale proszę Cię bez takiego czegoś bo tylko zaśmieca się ciekawy wątek. @Filutek Spróbuj ustawienia madvr JAVS z avsforum: https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2222586-official-jvc-rs600-rs500-x950r-x750r-x9000-x7000-owners-thread-655.html#post49913417 Tylko zmień luma doubling na medium bo 1060 Ci tego nie pociągnie. Tak z ciekawości kto jeszcze używa madvr na forum? Dnia 24.11.2018 o 12:53, hubio napisał: Irokez bardzo ciekawy wykres, ale zauważ, że nie ma tutaj zerojedynkowego podziału na zaadaptowane pomieszczenie i jaskinię tylko jest jeszcze opcja pośrednia. Jak już wiele osób wie, ja lansuję tezę, że nie ma czegoś takiego jak zaadaptowane lub niezaadaptowane pomieszczenie tylko można mówić o różnym procencie zaadaptowania. Kto powiedział, że ja lub pmcomp ma biały salon z białymi ścianami ? Po zasłonięciu rolet w nocy ja nie mam żadnych odblasków bo: 1. Pas rozbiegowy ok 40cm przy ekranie 100'' niweluje od sufitu 2. Po bokach do ścian mam odpowiednio: 1m i 20 cm 3. Co prawda są białe ściany, ale zastawione w 80% czarnymi meblami 4. Wykładzina dywanowa jest szara 5. To jest tylko ekran 100'' Jak widać z przytoczonego wykresu mamy 3 pojęcia: "biały salon z białymi ścianami", "pomieszczenie zaadaptowane", "idealne pomieszczenie - salka". Różnica między pomieszczeniem zaadaptowanym, a salką nie jest znacząca... Im więcej mamy gołych, białych ścian, białych mebli i lśniącego jasnego parkietu, a dodatkowo ekran jest mocowany od ściany, a nie sufitu tym gorzej, im mamy więcej ciemnych mebli, ciemnych ścian, ekranu z pasem rozbiegowym po środku pokoju tym lepiej... Najważniejsze jest zaciemnienie przy ekranie i to jest prawda. Jednak przy tej klasie proja za ciężką kasę to idziesz nawet w aksamit na ścianie bo będziesz widział różnicę. W recenzji Magicscreena, Maciek stwierdził że widać było różnicę między nim a białym a redakcja ma ciemne ściany - a jak wiemy biały najbardziej nadaję się do HDR'u. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) 16 minut temu, Irokez napisał: @Filutek Spróbuj ustawienia madvr JAVS z avsforum: https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2222586-official-jvc-rs600-rs500-x950r-x750r-x9000-x7000-owners-thread-655.html#post49913417 Tylko zmień luma doubling na medium bo 1060 Ci tego nie pociągnie.Tak z ciekawości kto jeszcze używa madvr na forum? Dziękuje za link i bezcenne wskazówki! ? Ja zauważyłem jeszcze jedną osobę oprócz Ciebie. Może warto założyć osobny temat z jakimś zgrabnym opisem, z odsyłaczami, tak jak to Ty podajesz? To się może przydać wszystkim, bez względu na to jaki kto posiada wyświetlacz. Dużo korzyści mogą właśnie uzyskać właściciele JVC i Epsonów. Edytowane 25 Listopada 2018 przez Filutek 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Irokez 154 Napisano 25 Listopada 2018 (edytowane) Wiesz co wyszedłem już z projekcji, więc mnie kiedyś interesowało mapownie przez madvr i aktualnie ten program robi lepszą robotę niż lumagen za miliony monet Aktualnie bawię się różnymi ustawieniami bo dla mnie madvr+pc to najlepszy odtwarzać do remux'ów 4k hdr z ogromną ilością opcji. Chociaż wiadomo nie ma róży bez kolców - update sterówników od nvidii lub windowsa... oraz brak pilota. Edytowane 25 Listopada 2018 przez Irokez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) korzystajac z wolnej chwili kilka amatorskich fot: TW9300: JVC: TW9300: JVC: Edytowane 27 Listopada 2018 przez szewi 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 225 Napisano 27 Listopada 2018 Może chociaż warto opisać co to za fotki, w jakich trybach, kalibracja itd.. bo tak to... więcej szkody niż korzyści dla czytających. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 27 Listopada 2018 @szewi wrzuć jeszcze fotki gdzie jest widoczna twarz, zbliżenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 27 Listopada 2018 @Szewi Jakos mnie nie dziwia te roznice, zakladam ze oba projektory pusciles w subiektywnie najlepszym trybie Btw, pisales wczesniej ze masz 150 filmow UHD, czyli chyba wszystkie jakie wyszly, przy obecnych cenach za plyte to wiecej niz koszt tego epsona Twojego 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) @Gmeru jasne masz racje. Wiecej info dot fot z powyzszego posta: -oba proje nieskalibrowane (JVC czekam z kalibracja jak lampa przekroczy 100 godzin). - Foty z Pasazerow 4K i Obliviona 4K (remaster 2K tak naprawde). - Pomieszczenie to samo (salka) ekran Adeo ref white - JVC tryb HDR, Epson z tego co pamietam na powyzszych mial tryb auto bright fote robilem jakis czas temu (digital cienema byl dla mnie za ciemny wtedy, choc pewnie bardziej by odpowiadal JVCsowemu HDR). Zeby nie bylo takiej fuszerki, to podlaczylem dziś oba jeszcze raz, w tym samym momencie, takie same ujecia: Na TW9300 tryb digital cinema bez wyostrzania, na JVC tryb HDR bez Multi Pixel Control (bez wyostrzania) TW9300 JVC TW9300 JVC: Epson JVC: TW9300 JVC: TW9300: JVC: Takze powiem tak roznice sa jednak duże. Dopiero teraz widze to czego nie widzialem np troche za duzo fioletu w tym digital cinema w Epsonie itp. (na pewno idzie to zniwelować kalibracją pod docelowe warunki). Wiecej porownań obu prjów nie bedzie, bo nie ma sensu 40 minut temu, tybul napisał: @Szewi Jakos mnie nie dziwia te roznice, zakladam ze oba projektory pusciles w subiektywnie najlepszym trybie Btw, pisales wczesniej ze masz 150 filmow UHD, czyli chyba wszystkie jakie wyszly, przy obecnych cenach za plyte to wiecej niz koszt tego epsona Twojego A weż nic nie mów... ost tez to sobie podliczyłem...No ale przeciez nie bede zapuszczal na proju ktory ma aspiracje do 4K filmów na VHS'ie czy AVI FIlmów dostepnych jest znacznie wiecej, nie jestem tez jakims rekordzistą w tym temacie. Staram sie kupować takie tytuły, ktorych nie obejrze raz i odstawie potem na półkę, poza tym miejsce ograniczone. Sukcesywnie wymieniam tez blu raye FHD. Od czasu jak masz itunes wypozyczalnie, sreaming 4k itp to przystopowałem z zakupem plyt. Bo teraz wymiana na 4k potem na 8k a i tak duzo plyt UHD to jakies remastery z 2k.... Edytowane 27 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) 33 minuty temu, szewi napisał: Takze powiem tak roznice sa jednak duże. Dopiero teraz widze to czego nie widzialem np troche za duzo fioletu w tym digital cinema w Epsonie itp. (na pewno idzie to zniwelować kalibracją pod docelowe warunki). Wiecej porownań obu prjów nie bedzie, bo nie ma sensu Porównania jakości obrazu na nieskalibrowanych projach nie mają żadnego sensu. Widzę, że do tego sam doszedłeś. Widać gołym okiem, że balans bieli w Epsonie w tym jakimś trybie standardowym jest ... całkowicie skopany. Znam ten film prawie na pamięć. Nie wiem na jakim trybie oglądasz w JVC ale fabryczny THX jest całkiem niezły. Poza szczegółami w czerniach. BTW Passengers jest znakomitym filmem z efektami HDR. EDIT: Uppps ... tryn THX nie ma tu nic do gadania bo to HDR ?. Będziesz zbierać szczęke z podłogi po kalibracji. Szczególnie ... w czerniach. PS. na płyty 8K na razie się nie zanosi. Zero widu i słychu o nowych standardach. A dostawcy internetu i SAT by zbankrutowali. Jak dla mnie jedyna rozsądna metoda dostarczania do klientów treści 8K, cokolwiek to znaczy poza rozdzielczością, to ... downloading via internet. Ciekawe jak wtedy zabezpieczą treści. Pozdro Edytowane 27 Listopada 2018 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 27 Listopada 2018 poza tym nie widac roznicy miedzy eshift 2k a natywne 4k z normalnej odleglosci prjekcji, wiec 4k a 8k to moze ktoś zauważy roznicę jak sie bedzie siedzialo z nosem w ekranie caly czas czekam na okulary i emiter 3d, zeby zobaczyc jak bedzie to THX 3d dzialało. Mam pare tytulow 3d. Troche mnie wkurza ze kazdy producent ma jakis swoj standard. DLP mialo swoj DLP link 144hz, Epson swoj, JVC swoj w efekcie okulary nie dziala ze sprzetem konkurencji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 27 Listopada 2018 (edytowane) Moim zdaniem te proje są za ciemne do 3D. Znaczy siedzisz za daleko. Moje 120" oglądam z ok. 3-3.5 metrów i materiał 4K UHD zabija fullHD. Edytowane 27 Listopada 2018 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 27 Listopada 2018 No JVC ma bardziej naturalne kolory, ten fiter w epsonie psuje kolorystykę. W kontraście aż takich wielkich różnic nie widać, jakby to wynikało z porównania parametrów.Zresztą tak jak pisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riddle 96 Napisano 28 Listopada 2018 8 godzin temu, szewi napisał: poza tym nie widac roznicy miedzy eshift 2k a natywne 4k z normalnej odleglosci prjekcji, wiec 4k a 8k to moze ktoś zauważy roznicę jak sie bedzie siedzialo z nosem w ekranie caly czas czekam na okulary i emiter 3d, zeby zobaczyc jak bedzie to THX 3d dzialało. Mam pare tytulow 3d. Troche mnie wkurza ze kazdy producent ma jakis swoj standard. DLP mialo swoj DLP link 144hz, Epson swoj, JVC swoj w efekcie okulary nie dziala ze sprzetem konkurencji Jeśli chcesz mogę mieć nieoryginalną Okulary 3D na JVC i sa bardzo dobrze.. ? i nie są tak ciemne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 28 Listopada 2018 @raf7705 kolory to tylko na fotkach od razu widac ale w kontrascie jest mega roznica na zywo. Wlasnie na tych Pasażerach widac to bardxo dobrze. Na początkowej scenie z napisem tytułowym! Wlasnie tej co[mention=159398]szewi[/mention] dał fotki. Jak widzialem to na zywo to na JVC wygladalo jakby tych gwiazd bylo 3 razy wiecej i bardziej wyraźnie. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 28 Listopada 2018 Szewi ale dlaczego na Epsonie w trybie digital cinema ? Chyba normalnie w tym trybie nie oglądałeś na Epsonie tylko jasne kino ? Ja jeszcze nawet 2 min nie oglądałem w trybie digital cinema, tylko w jasne kino... Same tryby się między sobą różnią więc naprawdę obiektywnie ciężko to porównać... Pierwsze zdjęcie bardziej mi się podoba jednak z Epsona...a jeśli chodzi o kontrast to przynajmniej ze zdjęć nie widać jakiejś wielkiej przewagi JVC... No, ale wiadomo... zdjęcia... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes99 27 Napisano 28 Listopada 2018 Zdjęcia to tylko zdjęcia. Najważniejsze są nasze oczy. Zobaczcie np. zdjęcie z Menu filmu Pasażerowie - na Epsonie po prawej stronie jest widoczny napis Moments a na JVC w tej czerni zginął Poza tym rzeczywiście @hubio ma rację, że dla Epsona najlepszy tryb do 4kHDR to Jasne Kino i na tym trzeba by fotki zrobić co nie zmienia faktu, że widać już tutaj przewagę JVC. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 28 Listopada 2018 (edytowane) @user7878 tak to prawda. Foty tego nie oddaja. Glebia jest wieksza. @hubio Digital cinema bo jak juz porownywac tryby to odpowiednikiem HDR z filtrem w JVC jest wg mnie kino cyfrowe w Epsonie tez z zalaczonym filtrem. W trybie jasne kino czy innych tego nie masz i pokrycie szerokiej palety jest mniejsze. W kwestii kolorow na Epsonie tryb naturalny jest wg mnie troche bardziej stonowany i nie ma tyle fioletu (o dziwo na fotach jest to bardziej zauwazalne niz w rzeczywistosci w digital cinema...). Generalnie jednak swiete słowa: 11 godzin temu, pmcomp napisał: Porównania jakości obrazu na nieskalibrowanych projach nie mają żadnego sensu. Widzę, że do tego sam doszedłeś. @riddle o jakich konkretnie okularach mowisz ? ja zamowilem xpanda - czekam na nie maja przyjsc z emiterem. Zauwazylem też jedna rzecz ktora mnie irytuje w JVC. Nie wiem od czego to zalezy ale czasem nie przelacza sie z powrotem z HDR na tryb bez HDR, moze w Oppo musze cos pokombinować z ustawieniami lub w proju. Menu w Oppo mam w 1080p. a odtwarzanie rozdzielczosc z tego co pamietam "auto". Zmieniam tez zdanie co do pilota w JVC. Jest za bardzo plastikowy w tej cenie.... Jednak nie mozna mu odmowić ze jest bardzo ergonomiczny i wiadomo co do czego, przy czym podswietlenie jest bardzo dobre. Jednak jak sie zestawi to z pilotem np Oppo to tutaj wyglada to jak tani plastik. W nowych modelach zmienili pilota na bardziej "premium look", ale tam z kolei narzekaja ze w ogole nie wiesz jaki przycisk wciskasz, bo sa na rowni z powierzchnią pilota... Takze ciezko wszystkim dogodzić Edytowane 28 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riddle 96 Napisano 28 Listopada 2018 @szewi https://www.hi-shock.de/en/rf-pro-high-diamond-3d-glasses-for-jvc-projectors-900-polarized I działają świetnie na JVC ale tylko "high-diamond" 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach