Skocz do zawartości
Gmeru

Sony OLED AF9 Master Series | ZAPOWIEDŹ | W czym jest lepszy od A1/AF8?

Rekomendowane odpowiedzi

Zazdroszczę Wam wolnego czasu jeśli w nim mozecie sobie pozwolić na takie rozprawki.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.09.2018 o 16:16, fuze napisał:

2. gdy pojawiały się filmy z szarpiącym oraz sypiącym atrefaktami OLEDem od LG to sugerował, że ustawienia True Motion musiały być złe i to pewnie było przyczyną, że na tle Panasonika LG wypadł tak tragicznie.

można wiedzieć o co z tym chodzi / jaki film? chętnie zobaczę jak u mnie wygląda to "szarpanie" 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Piotrek Kowalczyk napisał:

9:00

To jest sytuacja z WŁĄCZONYM black frame insertion. W LG działa to fatalnie i w każdym teście napisano, że nie da się z tego korzystać i chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie włączył tej funkcji w LG. Tylko z tego wynika to szarpanie. Gdyby tak prezentowano piłkę w meczach wyrzuciłbym mojego C8 przez okno :)

Po raz kolejny @Piotrek Kowalczyk coś znalazł, coś tam usłyszał, ale bez zrozumienia przekazu.

  • Lubię 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazł bo prosiłem - byłem ciekawy wg jakiego materiału fuze powtarza mantre że uplynniacz w lg jest do d....

Edytowane przez klaus71
  • Plusik 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledze na F, którego nazwy nie wymienię, bo znowu przylezie można by zacytować fragment recenzji Maciej na tym portalu

Cytat

Warto pochylić się także nad tym jak wygląda ilość rozmycia przy treści HDR. W tym przypadku, konkurencyjne telewizory LCD nie mogą korzystać ze wszystkich swoich technik wspomagania ruchu. W takich scenariuszach zaczyna się ponownie liczyć czas reakcji matrycy, który… jest bezkonkurencyjny w telewizorach OLED, takich jak LG C8! Różnica nie jest miażdżąca, ale istotna

ale.. co ten Maciej się zna. Przecież nie testował i kalibrował setek telewizorów.... oh no, wait ?

  • Plusik 3
  • Lubię 1
  • Zmieszany 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, fio2 napisał:

To jest sytuacja z WŁĄCZONYM black frame insertion. W LG działa to fatalnie i w każdym teście napisano, że nie da się z tego korzystać i chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie włączył tej funkcji w LG. Tylko z tego wynika to szarpanie. Gdyby tak prezentowano piłkę w meczach wyrzuciłbym mojego C8 przez okno

1. W serii 7 funkcji black frame insertion nie ma, a tam obraz też szarpie albo sypie artefaktami. Miałem B7v i co prawda piłka nigdy tak mocno nie znikała, ale bolidy F1 (zwłaszcza na szerszych planach) już tak. Do tego przez ok. 2-3 tygodnie nie udało mi się znaleźć optymalnych ustawień do filmów 24-klatkowych - zawsze musiałem wybierać między rwącym obrazem (jakby upłynniacza w ogóle nie było), a ogromnymi artefaktami. I to nie tylko moje odczucia, bo wiele innych osób na tym forum również skarży się na słaby (najsłabszy na rynku?) upłynniacz w telewizorach LG. Nawet Wasz guru - Subman w niektórych wpisach się zapomni i powie złe słowo o upłynniaczu LG twierdząc, że idealnie płynnego obrazu na tych telewizorach się nie uzyska - zawsze będzie to sztuka znalezienia "akceptowalnego poziomu szarpania przy możliwie niskim poziomie artefaktów". Inni producenci jakoś potrafią to lepiej rozwiązać. Na wklejonym wcześniej filmiku Panasonic deklasuje LG, tu to samo robi Samsung:

2. Recenzenci zalecają wyłączenie BFI nie ze względu na szarpanie, jakie ta funkcja powoduje (te w telewizorach LG występuje także po jej wyłączeniu), tylko z powodu wyraźnego migotania obrazu i obniżenia poziomu jasności. Manipuluj dalej OLEDowy trollu...

5 godzin temu, klaus71 napisał:

byłem ciekawy wg jakiego materiału fuze powtarza mantre że uplynniacz w lg jest do d....

A nie jest? Będziesz próbował przekonywać, że jest lepszy niż upłynniacz w Sony, Samsungu, Panasoniku czy Philipsie? Dajesz... Sami się pogrążacie :D 

Swoją drogą lepiej powtarzać, że Q9FN nie nadaje się do nocnych ekranów i wygasza ekran do zera na podstawie testu z local dimmingiem ustawionym na high...

We wszystkich szanujących się redakcjach (hdtvpolska, rtings, Vincent) ginęły wyłącznie najdrobniejsze detale (pojedyncze gwiazdy), pojawił się jakiś randomowy shootout z podejrzanymi wynikami i OLEDowe lobby jednogłośnie traktuje jego wyniki jak wyrocznię.

5 godzin temu, fio2 napisał:

ale.. co ten Maciej się zna. Przecież nie testował i kalibrował setek telewizorów.... oh no, wait

Wolę (jak widać po niektórych wpisach nie tylko ja) nawet minimalnie rozmyty, miły dla oka obraz "wolnych" LCDków, niż ultraszybkie OLEDowe piksele, przez które obraz szarpie, a upłynniacz nie jest w stanie nic z tym zrobić (bo pozbycie się szarpania jednoznaczne jest z pojawieniem się artefaktów). To tylko Wy z ewidentnej wady potraficie zrobić zaletę... "It's not a bug, it's a feature"

  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej obiecałeś
Cytat;
'Teraz to już naprawdę EOT z mojej strony.'

Taka to Twoja wiarygodność Fuze.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, fuze napisał:

Inni producenci jakoś potrafią to lepiej rozwiązać. Na wklejonym wcześniej filmiku Panasonic deklasuje LG, tu to samo robi Samsung:

i jak widać robi to na dokładnie na tym samym pliku z "ptaszkiem" i znikającą piłka też z tego samego meczu. przypadek? i to jest obiektywny test wg ciebie? 

poza tym zmartwię cię - mi piłka nie znika - ciekawe czemu

musisz zaakceptować prawdę że dużo lepszego upłynniacza w samsungu nie masz - królem jest pewnie sony ale potem jest dość równo

pewnie lg jest najsłabszy ale jak zobaczę 3 artefakty więcej podczas filmu to mi różnicy wielkiej nie robi - rekompensuje mi to ogólnie lepsza jakość obrazu w stosunku do lcd i to że nie musze siedzieć centralnie by mieć dobry obraz

2 godziny temu, fuze napisał:

A nie jest? Będziesz próbował przekonywać, że jest lepszy niż upłynniacz w Sony, Samsungu, Panasoniku czy Philipsie? Dajesz... Sami się pogrążacie :D 

Swoją drogą lepiej powtarzać, że Q9FN nie nadaje się do nocnych ekranów i wygasza ekran do zera na podstawie testu z local dimmingiem ustawionym na high...

ty jednak masz spore problemy z rozumieniem teksu czytanego - między upłynniaczem do d... a tylko trochę gorszym niż u innych jest spora różnica

czy ktoś tu pisze że lg ma najlepszy upłynniacz? chyba tylko ty

pogódź się że jeśli sony ma najlepszy upłynniacz to twój w ukochanym Q9 jest też do d....

 

a do nocnych seansów oczywiste jest że oled jest najlepszy - widać co dzieje sie z faldem - albo jest czerń i zgaszona jasność - albo jasność ok ale wtedy czerń siada

 

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Haha 2
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, klaus71 napisał:

i jak widać robi to na dokładnie na tym samym pliku z "ptaszkiem" i znikającą piłka też z tego samego meczu. przypadek? i to jest obiektywny test wg ciebie? 

Gdybyś obejrzał film to byś zobaczył, że scen jest tam więcej. Kadr z wieżowcami, jakiś skaczący lis, mecz piłki nożnej, fragment jakiejś komputerowej gry, itp. itd. Poza tym w OLEDowych wątkach ludzie wrzucali także inne filmiki na potwierdzenie tego, że na upłynniaczu LG obraz albo bardziej lub mniej szarpie, albo sypie artefaktami. True Motion nie da się ustawić tak, by obraz był płynny bez artefaktów. Mając telewizor tej marki trzeba (w zależności od oglądanego materiału) co chwilę wachlować ustawieniami, aby osiągnąć efekt w którym obraz szarpie możliwie jak najmniej przy akceptowalnym poziomie artefaktów.

Poza tym o co Ci chodzi z zarzutem, że sceny są te same? Przecież większość portali testowych ma swoje gotowe plansze/próbniki na których testuje i porównuje różne modele...

2 godziny temu, klaus71 napisał:

mi piłka nie znika

Mi piłka i bolidy też nie znikały - jak wyłączyłem True Motion lub ustawiłem go na jedną z minimalnych pozycji i oglądałem szarpiący obraz. Każde zwiększenie True Motion do poziomu, w którym obraz stawał się płynny równoznaczne było z pojawianiem się artefaktów średnio co kilkanaście sekund.

2 godziny temu, klaus71 napisał:

królem jest pewnie sony ale potem jest dość równo

No tak... Widzimy to zwłaszcza na przedstawionych filmach. Między upłynniaczami w Samsungu czy Panasonicu, a tym zastosowanym w LG nie ma przecież żadnej różnicy :D :D:D 

Królem jest Sony i tego nie kwestionuję (chociaż osobiście nie miałem okazji się o tym przekonać).

2 godziny temu, klaus71 napisał:

ale jak zobaczę 3 artefakty więcej podczas filmu to mi różnicy wielkiej nie robi

To nie są 3 artefakty więcej. To są prawie 2 godziny szarpanego filmu lub płynnego filmu z artefaktami co kilkanaście sekund. Argumentu o kątach nawet nie skomentuję, bo jest śmieszny i świadczy o tym, że szukasz zalet OLEDów na siłę. W kinie też wybierasz miejsca z brzegów, czy szukasz raczej tych na środku? No właśnie...

2 godziny temu, klaus71 napisał:

między upłynniaczem do d... a tylko trochę gorszym

"Tylko trochę gorszym..." - koń by się uśmiał :D :D :D

2 godziny temu, klaus71 napisał:

pogódź się że jeśli sony ma najlepszy upłynniacz

Dawno się z tym pogodziłem, zresztą o lepszym upłynniaczu w Sony wielokrotnie pisałem. To był jeden z argumentów przemawiających za zakupem XF90 lub ZF9. Ostatecznie stwierdziłem, że bardziej zależy mi na mniejszych refleksach i dlatego postawiłem na Q9FN. Ale mówienie, że True Motion dorównuje konkurencyjnym rozwiązaniom od Samsunga czy Panasonica to po prostu kłamstwo...

2 godziny temu, klaus71 napisał:

a do nocnych seansów oczywiste jest że oled jest najlepszy

A czy kiedykolwiek pisałem inaczej? Do nocnych seansów OLED jest (i pewnie szybko się to nie zmieni) najlepszy (pod warunkiem, że trafimy na idealną sztuką, o co niezwykle ciężko - bez plam, zafarbów, bandingu, itp. itd.).

Problem w tym, że mało kto żyje wyłącznie nocnymi seansami. Są ludzie, którzy oglądają TV także w dzień, mają jasne wnętrza, potrafią grać przez 4-5h w jedną grę (albo oglądać tyle czasu kanał informacyjny), itp. itd. Do uniwersalnego użytku OLEDy się nie nadają. Dlatego moim zdaniem jako "TV do wszystkiego" lepiej kupić topowego LCDka, który w nocy tylko nieznacznie ustąpi OLEDowi, a przez resztę dnia pobije go w każdej kategorii...

@Nurnik: Miałem się nie udzielać, ale jak OLEDowi fanatycy powtarzają swoje kłamstwa (które trafiają na świeże strony), to nie mogę siedzieć cicho.

Edytowane przez fuze
  • Plusik 3
  • Dzięki 1
  • Haha 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, fuze napisał:

Mi piłka i bolidy też nie znikały - jak wyłączyłem True Motion lub ustawiłem go na jedną z minimalnych pozycji i oglądałem szarpiący obraz. Każde zwiększenie True Motion do poziomu, w którym obraz stawał się płynny równoznaczne było z pojawianiem się artefaktów średnio co kilkanaście sekund.

a wystarczyło trochę pokombinować z opcjami TrueMotion

de-blur wprowadza artefakty na kanałach 50hz - ja mam na 0 i zero artefaktów w sporcie - jakość podobna co w panasonicu - dla mnie taki obraz nie szarpie

w filmach 24p (bluray, mediaplayer) można deblur właczyć bo wtedy nie sieje artefaktami 

ot i tym prostym sposobem mam płynność bez artefaktów - wystarczyło chcieć

dla mnie panasonic wydaje się ciut lepszy (ale może to efekt placebo) i naprawdę nie mogę doczepić się do płynności i artefaktów na lg 

ustawienia z testów forumowych w sumie wprowadzają w błąd to fakt - wtedy miałem artefakty

 

18 godzin temu, fuze napisał:

To nie są 3 artefakty więcej. To są prawie 2 godziny szarpanego filmu lub płynnego filmu z artefaktami co kilkanaście sekund.

jak tester jest ignorantem w kwestii ustawień (lub ma złą wolę) to i ogląda artefakty i ma taki wynik testów

dla mnie jesli te testy są dla ciebie miarodajne to shoot-out tym bardziej jest, bo tam ktoś przynajmniej niby coś sprawdzał w kwestii ustawień samsunga i jego tragicznego wyniku w ciemnych scenach

 

Edytowane przez klaus71
  • Plusik 2
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.09.2018 o 02:27, fuze napisał:

Nie bug, tylko wymaksowanie opcji lokalnego wygaszania. U Vincenta na bardzo trudnej scenie (Gravity) giną tylko gwiazdy, na rtings giną tylko gwiazdy, na hdtvpolska giną tylko gwiazdy, u mnie giną tylko gwiazdy, ale na shootoucie (którego termin dziwnym trafem zbiegł się z premierą nowych TV Sony, gdzie 50% porównywanych modeli to przedstawiciele tej marki i na którym wygrywa AF9) w dużo prostszej scenie (gdzie jest zdecydowanie więcej "jasnego") dziwnym trafem przyciemniany jest cały ekran i to w taki sposób, że dosłownie nic nie widać. Dodatkowo na wrzuconym przeze mnie kilka wpisów wcześniej filmie zachowanie algorytmu z ustawieniem "high" jest niemal identyczne, tj. algorytm wycina całego Jokera i ściemnia matrycę niemal do zera. Przypadek? Na ustawieniu "low" (i być może "medium") algorytm zachowuje się poprawnie (=bardzo dobrze) - oferuje niespotykany dla LCD (poza ZD9) poziom czerni, kosztem utraty kilku naprawdę najdrobniejszych detali. 

Obnażanie kłamstw fuze - ciąg dalszy :) 
Zadałem sobie trud i zapytałem się kilku osób, które uczestniczyły w tym shootouce i widziały tę felerną ciemną scenę z Harry Pottera na Q9FN. Odpowiedział mi Steven Cohen z highdefdigest.com. I jest tak jak mówiłem od początku - lokalne wygaszanie na Q9FN było ustawione na minimum i przed samym shootoutem osoby które kalibrowały Q9FN próbowały wszystkich możliwych ustawień, aby zminimalizować ten problem. Nota bene, gdyby kolega fuze dokładniej przejrzał materiał video z shootoute'u, to zorientowałby się, że była tam też scena z Gravity na Q9FN i wyszła ona praktycznie tak samo jak u Vincenta na niskim ustawieniu...
Poniżej odpowiedź z highdefdigest.com:

Cytat

I was told the local dimming setting was set to low during the test. The calibrators also said they tried all the local dimming modes and various settings on the Q9 before the event, but apparently the display always exhibited the same problem with that particular scene.

https://www.highdefdigest.com/news/show/value-electronics/2018-tv-shootout/4K/hdr/OLED/Sony/LG/Samsung/is-the-sony-xbr65a9f-oled-really-the-best-tv-of-2018-looking-for-a-king-at-the-2018-value-electronics-tv-shootout/42642#comment-4120305414

Edytowane przez Subman
  • Plusik 5
  • Lubię 1
  • Haha 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fuze moim zdaniem musisz się lepiej przygotowywać do pisania swoich postów bo @Subman to niedługo na flaszkę będzie zasługiwał (tfu, zasługuje) za swoje dokładne sprawdzenie faktów. To jest taka piękna różnica gdy ktoś zadaje sobie dużo trudu by poznać ludzi, zapytać się u źrodła itd. @fuze serio nie znałeś takich osób jak np. David Mackenzie? To w ogóle moim zdaniem nie ma co zaczynać dyskusji na poziomie oceny takich występów i porównań.

  • Plusik 5
  • Lubię 1
  • Zmieszany 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Gmeru napisał:

@Subman to niedługo na flaszkę będzie zasługiwał (tfu, zasługuje)

Od LG za ukrytą reklamę na forum na pewno... Koleś nie widzi wypaleń, szarpania, artefaktów, plam, zafarbów, martwych pikseli, refleksów, itp. itd. Jednocześnie wychwala OLEDy niemal w każdym temacie "zakupowym", niezależnie od kryteriów pojawiających się w temacie (odradza jedynie gdy autor wprost napisze, że zamierza grać po 10h dziennie). Do moich argumentów m.in. o "przydatności" OLEDa do jasnych wnętrz nadal się nie odniósł, zamiast tego wciąż poleca (wraz ze swoim "towarzystwem wzajemnej adoracji") te telewizory w tematach, gdzie autorzy piszą o salonach z oknami na południe/zachód oraz oglądaniu TV także w dzień.

W LCDku na większość dnia ustawiam maksymalną (lub prawie maksymalną) jasność i nic więcej mnie nie obchodzi. W takim Sony XF90 (żeby nie było, że chwalę tylko Samsunga) będzie to (powołując się na Wasz test) 450-500 cd/m2 w treściach SDR.

W OLEDzie (np. B7v) maksymalna jasność jaką osiągnę to ok. 250-300 cd/m2 (z uwagi na ABL, który w LG i tak należy do mniej agresywnych, wziąłem ok. 65-80% z wartości maksymalnej), czyli prawie o połowę mniej niż w LCD. Do tego korzystanie z maksymalnego podświetlenia przez większość dnia to proszenie się o wypalenia. Realna jasność OLEDa (po zmniejszeniu podświetlenia do "bezpiecznych" wartości) będzie więc jeszcze mniejsza.

Nie ma co... Świetne telewizory do jasnych pomieszczeń (co innego jeśli faktycznie chodzi wyłącznie o wieczorne/nocne seanse)...

Wracając do systemu wygaszania w Samsungu... Mnie "I was told" w dalszym ciągu nie przekonuje (musiałbym zobaczyć menu z ustawieniami na niepociętym nagraniu), tym bardzie że we wszystkich innych znanych mi testach algorytm wypadł znacznie lepiej, a taki efekt jak na shootoucie (kiedy matryca na względnie "łatwej" scenie ściemnia się niemal do zera) widziałem wyłącznie przy ustawieniu local dimmingu na "high" (bo o doświadczeniach ze swoją sztuką Q9 nie będę pisał - moje osobiste wrażenia nikogo nie przekonają).

Może nawet szarpnąłbym się i kupił Harrego Pottera, żeby sprawdzić tę scenę u siebie, a następnie wrzucić film na YT, tylko że co by to zmieniło? Subman i jemu podobni dalej będą twierdzili, że na shootoucie efekt jest inny i to ja "zmanipulowałem" wyniki. Także jak mam wyrzucać kasę w błoto, to wolę kupić wieszak no-gap czy dołożyć do systemu audio...

3 godziny temu, Gmeru napisał:

To jest taka piękna różnica gdy ktoś zadaje sobie dużo trudu

Też bym się tak przykładał, gdyby mi płacili...

6 godzin temu, klaus71 napisał:

a wystarczyło trochę pokombinować z opcjami TrueMotion

Gdybyś czytał uważnie, to byś wiedział, że kombinowałem (tak samo zresztą jak inni, którzy narzekają na True Motion w telewizorach LG). Bawiłem się suwakami przez kilka godzin i testowałem chyba wszystkie możliwe konfiguracje.

Powtórzę... W TV z kablówki tragedii nie było - wystarczało mi nawet gotowe ustawienie "wyczyść". Mówię o filmach 24hz, gdzie na "gładkim" artefakty pojawiały się co chwilę, a przestawianie pasków co 1 stopień nie rozwiązywało problemu. Bliżej jednej krawędzi obraz szarpał, przesuwając suwak w drugą stronę artefakty zaczynały się pojawiać zanim udało się osiągnąć zadowalający poziom płynności. 

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam zdanie co do Pana "f" - na pewno nie jest on opłacany przez Samsunga. Tak duża i znana firma nie może sobie pozwolić na zatrudnianie niedouczonych osób. Jest on tak lotny, że odesłanie telewizora do sprzedawcy zajmuje mu około tygodnia (niestety o kwestie logistyczne musiał się dopytywać w dziale oledowych fanatyków).Także "Też bym się tak przykładał, gdyby mi płacili..." nigdy nie będzie miało miejsca. 

  • Plusik 2
  • Lubię 3
  • Haha 2
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co z obiecanym testem ????? Co się dzieje ?????

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2-3 tydzień października. Zarobieni jesteśmy. Jak zwykle kilka rzeczy musimy robić równolegle. Ale zapowiedź powstała w tym celu by odpowiedzieć na najważniejsze pytania. Nic już zaskakującego nie będzie więc można sobie poczytać AF8 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Gmeru napisał:

2-3 tydzień października. Zarobieni jesteśmy. Jak zwykle kilka rzeczy musimy robić równolegle. Ale zapowiedź powstała w tym celu by odpowiedzieć na najważniejsze pytania. Nic już zaskakującego nie będzie więc można sobie poczytać AF8 ?

Najważniejsze dla chętnych jest to czy AF9 ma problemy z jasnością przy meczach, grach i innych gdzie są elementy statyczne :)

Dodatkowo w wątku o AF8 pisaliście coś, że będziecie sprawdzać ten temat i cisza :( To jest dosyć ważne a o tym w teście nic nie ma. Macie może jakieś nowe informacje?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fuze

Zabolały cię widzę przytoczone twarde argumenty odnośnie tego jak był ustawiony Q9FN na shootoucie. Zamiast przeprosić innych za wprowadzanie w błąd odnośnie ustawień Q9FN,  idziesz w zaparte i rzucasz w kółko tymi samymi kłamstwami i osobistymi wycieczkami. Ja nie mam zamiaru się do nich odnosić, bo to tylko świadczy o tobie, a nie o mnie, sprostuję jedynie kolejne twoje kłamstwo.

15 godzin temu, fuze napisał:

W OLEDzie (np. B7v) maksymalna jasność jaką osiągnę to ok. 250-300 cd/m2 (z uwagi na ABL, który w LG i tak należy do mniej agresywnych, wziąłem ok. 65-80% z wartości maksymalnej), czyli prawie o połowę mniej niż w LCD. 

W OLEDach LG maksymalna jasność w SDR wynosi ok 400 cd/m2. Wyciągnie z tej wartości jakiś dziwnych procentów oznacza, że nie rozumiesz czym jest ABL i nie masz bladego pojęcia jaka jest średnia jasność wyświetlanych filmów, a jest ona bardzo daleka od wartości przy której ABL na OLEDach LG zaczyna działać (70%).

15 godzin temu, fuze napisał:

Może nawet szarpnąłbym się i kupił Harrego Pottera, żeby sprawdzić tę scenę u siebie, a następnie wrzucić film na YT, tylko że co by to zmieniło? Subman i jemu podobni dalej będą twierdzili, że na shootoucie efekt jest inny i to ja "zmanipulowałem" wyniki. Także jak mam wyrzucać kasę w błoto, to wolę kupić wieszak no-gap czy dołożyć do systemu audio...

Musiałbyś przede wszystkim skalibrować swojego Q9FN do wartości 120cd/m2, bo na takich ustawieniach grały wszystkie telewizory w tej scenie SDR z Harry Pottera. Dopiero wtedy możesz kupić sobie Harry Pottera i sprawdzić tę scenę.

Edytowane przez Subman
  • Plusik 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rtings pojawiła się recenzja AF9. W stosunku do AF8 mamy następujące różnice:
- większe pokrycie wolumenu kolorów (ang. color volume). Jest ono najlepsze wśród obecnie dostępnych OLEDów w USA (czyli spośród OLEDów Sony i LG) - w znormalizowanym pomiarze DCI P3 wzrost z 76,7% do 87,8%
- jeszcze lepsza gradacja kolorów - Sony AF9 dostał 9.3 pkt, AF8 - 8.5 pkt, LG C8 - 9.1 pkt
- praktycznie brak powidoków po 10 minutach - AF9 dostał 9.6 pkt,  dla porównania - LG B8 dostał 9.9 pkt, zeszłoroczny LG C7 -7.1 pkt, a dwuletni B6 - 4.8 pkt. Oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę, że powidok i wypalenia to zupełnie dwa różne zjawiska, więc ciężko cokolwiek powiedzieć o odporności na wypalenia
- trochę mniejszy input lag w grach
- szybszy Android 8.0

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a9f

Edytowane przez Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Subman napisał:

Na rtings pojawiła się recenzja AF9. W stosunku do AF8 mamy następujące różnice:
- większe pokrycie wolumenu kolorów (ang. color volume). Jest ono najlepsze wśród obecnie dostępnych OLEDów w USA (czyli spośród OLEDów Sony i LG) - w znormalizowanym pomiarze DCI P3 wzrost z 76,7% do 87,8%
- jeszcze lepsza gradacja kolorów - Sony AF9 dostał 9.3 pkt, AF8 - 8.5 pkt, LG C8 - 9.1 pkt
- praktycznie brak powidoków po 10 minutach - AF9 dostał 9.6 pkt,  dla porównania - LG B8 dostał 9.9 pkt, zeszłoroczny LG C7 -7.1 pkt, a dwuletni B6 - 4.8 pkt. Oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę, że powidok i wypalenia to zupełnie dwa różne zjawiska, więc ciężko cokolwiek powiedzieć o odporności na wypalenia
- trochę mniejszy input lag w grach
- szybszy Android 8.0

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a9f

Różnica nie duża, a w cenie 5 tys. zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Piotrek Kowalczyk napisał:

Różnica nie duża, a w cenie 5 tys. zł

To tzw. podatek od nowości. Miną 2,3 miesiące i cena będzie zapewne niższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na rtings.com jest test Sony zf9 i wypada dobrze ale jest gorszy od Samsunga q9fn i LG oled c8 myślę że w 75 calach najlepszym wyborem będzie Qled q975cali lub poczekać do grudnia na Qled 8k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2018 o 22:09, Gmeru napisał:

 @fuze serio nie znałeś takich osób jak np. David Mackenzie? To w ogóle moim zdaniem nie ma co zaczynać dyskusji na poziomie oceny takich występów i porównań.

Oh hi David ;)

IMG_20160106_111703.jpg

Dnia 1.10.2018 o 18:40, Subman napisał:

Na rtings pojawiła się recenzja AF9. W stosunku do AF8 mamy następujące różnice:
- większe pokrycie wolumenu kolorów (ang. color volume). Jest ono najlepsze wśród obecnie dostępnych OLEDów w USA (czyli spośród OLEDów Sony i LG) - w znormalizowanym pomiarze DCI P3 wzrost z 76,7% do 87,8%

Niestety problem rtings jest taki sam jak jego największa zaleta. Jest nim ogromna ilość danych i lakoniczna ilość opisów. W związku z tym trzeba mieć nieco wiedzy inżynierskiej by wyciągać poprawne wnioski z testów.

Pokrycie palety kolorów w AF9 i AF8 jest identyczne, z dokładnością do dewiacji pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami. Wynosi kolejno 42.1 do 42.9% palety P3, PQ 10 000 nitów. To zaś co cytujesz (gdzie różnica wynosi ponad 10%) to pokrycie palety P3 normalizowanej do maks. jasności wyświetlacza. Jeśli weźmiemy teraz pod uwagę, że AF9 uzyskuje o około 100 nitów jasności mniej niż AF8 to stanie się oczywistym dlaczego jest tak różnica w wynikach. W przypadku jaśniejszego AF8 punktem odniesienia jest większa paleta barw. Większa, bo jej wierzchołek znajduje się około 100 nitów wyżej.

Problemem ekranów WRGB OLED jest to, że pełne pokrycie palety barw kończy się gdzieś około 400 nitów. Później zaczyna się działanie białego subpiksela, który zmniejsza nasycenie kolorów. W AF9 wygląda na to, że aktywuje się on mniej niż w AF8. Stąd niższy peak jasności, ale wolumen barw de facto ten sam.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...