Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" C8 | TEST | Telewizor ThinQ na 2018r z technologią Ultra HD Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, tonybcc napisał:

Ja teoretycznie nic nie powiedziałem a nawet de facto potwierdziłem sens kalibracji. Panele faktycznie różnią się i ja polecam kalibrację ale profesjonalna. Ja się poprostu bawię i próbuje zrozumieć jak to wszystko działa. Ale od siebie polecam jednak profesjonalistów. Mimo iż po dwóch dniach zabawy coś zaczynam łapać to jednak jestem daleki od uważania siebie za osobę która może to robić. Sprawa jest o tyle skomplikowana ze nie wystarczy klikać trzeba naprawdę wiedzieć co się klika ponieważ zmiana jednych ustawień zmienia inne i niejako je psuje. 

Właśnie tam preferuje się wklepywanie ustawień z papieru i nazywa się to kalibracja profesjonalną. :) A za inne postrzeganie tematu dostaje się bany.

Ja również zdecydowałem się na kalibrację przez profesjonalistów, przy innych sposobach zawsze będzie pojawiał się niedosyt.

Edytowane przez darekgra
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, konrado75 napisał:

Dlatego mowie, jedne maja kodowanie Dolby True HD a inne Dolby Digtal + i te pojda wlasnie

Przykładowy opis audio filmu:

Codec                           Language        Bitrate         Description     
-----                           --------        -------         -----------     
Dolby Atmos/TrueHD Audio        English         4718 kbps       7.1-Atmos / 48 kHz / 4718 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 448 kbps)
DTS-HD Audio                    Spanish         2046 kbps       7.1 / 48 kHz / 2046 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
DTS-HD Audio                    French          2046 kbps       7.1 / 48 kHz / 2046 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
Dolby Digital Audio             English         192 kbps        2.0 / 48 kHz / 192 kbps / Dolby Surround

 

I też u mnie tv nie wykrywa Dolby Atmos np. w tym filmie z dysku. A z tego opisu wynika , że niby ma oba kodowania(dla eng. oczywiście)?

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Zykfyr napisał:

Przykładowy opis audio filmu:

Codec                           Language        Bitrate         Description     
-----                           --------        -------         -----------     
Dolby Atmos/TrueHD Audio        English         4718 kbps       7.1-Atmos / 48 kHz / 4718 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 448 kbps)
DTS-HD Audio                    Spanish         2046 kbps       7.1 / 48 kHz / 2046 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
DTS-HD Audio                    French          2046 kbps       7.1 / 48 kHz / 2046 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
Dolby Digital Audio             English         192 kbps        2.0 / 48 kHz / 192 kbps / Dolby Surround

 

I też u mnie tv nie wykrywa Dolby Atmos np. w tym filmie z dysku. A z tego opisu wynika , że niby ma oba kodowania(dla eng. oczywiście)?

Z tego co podales to ostatni powinien wykryc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, konrado75 napisał:

Z tego co podales to ostatni powinien wykryc

No tak , ostatni wykrył oczywiście ale dlaczego nie wykrył i nie odtworzył "Dolby Atmos/TrueHD Audio" czyli tv nie obsługuje w tym przypadku tego kodowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak , ostatni wykrył oczywiście ale dlaczego nie wykrył i nie odtworzył "Dolby Atmos/TrueHD Audio" czyli tv nie obsługuje w tym przypadku tego kodowania?
Przytoczę mój własny post w celu rozwiania wątpliwości

Dolby True HD nie działa jest brzęczenie natomiast DD+ z Atmos działa b dobrze.
Skąd ta pewność bo jak puszczę np z Xbox ścieżkę samą True HD do TV jest bzyk i przez arc do AV nie idzie żaden dźwięk.
Jak z netflixa leci Atmos to AV dostaje sygnał zwrotny (ARC) z TV i AV wyświetla Atmos/DD+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, venom200 napisał:

Dolby True HD nie działa jest brzęczenie natomiast DD+ z Atmos działa b dobrze.
Skąd ta pewność bo jak puszczę np z Xbox ścieżkę samą True HD do TV jest bzyk i przez arc do AV nie idzie żaden dźwięk.
Jak z netflixa leci Atmos to AV dostaje sygnał zwrotny (ARC) z TV i AV wyświetla Atmos/DD+

ARC nie wysyła z TV sygnału DTS-HD MA i Dolby TrueHD (to są ścieżki nieskompresowane) tylko skompresowany DTS lub DD/DD+. Może właśnie dlatego telewizory ze standardowym ARC nie obsługują DTS-HD MA i Dolby TrueHD bo do niczego obsługa tych formatów się nie przyda ?

Wszystkie ścieżki obsługuje eARC i zapewne wszystkie TV z nową specyfikacją HDMI 2.1 (z eARC) będą odtwarzać oraz przesyłać wszystkie dostępne obecnie ścieżki audio.

21544000_1037956449673416_5286395023079269715_o.jpg

Edytowane przez southorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę spora różnica w jasności góry z dołem, ale na plus brak cienkich pionowych pasków.

Dobrze by było wrzucić zdjęcie z ujęciem centralnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że wam się chce tak oglądać te plansze ?...na materiałach które oglądacie normalnie czyli tv, konsola nic was nie drażni to po co drążyć i się nakręcać  ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem na pena film z kodekiem AC3 i lipa. TV nie widzi filmu w żadnym folderze, dlaczego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, darekgra napisał:

Może nie zgodny kodek video?

Ten sam film na lapku działa bez problemu... C8 czegoś nie odtwarza ? Byłem przekonany, że wszystko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sam widzisz nie wszystko...

Napisz jakie rozszerzenie ma plik a potem jaki kodek i porownamy z instrukcją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, darekgra napisał:

Jak sam widzisz nie wszystko...

Napisz jakie rozszerzenie ma plik a potem jaki kodek i porownamy z instrukcją.

Coś takiego: 720p.BDRip.XviD.AC3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.02.2019 o 15:39, PsiCore napisał:

Próbował się ktoś z was bawić w menu serwisowym?

Na niemieckim forum znalazłem kilka ciekawych opcji:

OLED->Module HDR na ON
Rezultat: 10-15% więcej jasności, lepszy kontrast 

Spread Spektrum-> Period(KHz)(25-40) = 25
Period(KHz)(1-100) =25
Rezultat: ponoć poprawia trochę płynność ruchu.

Technicolor - Standard
Rezultat: ponoć też polepsza jakość obrazu w tym trybie

Ciekawa sprawa z HDR lepszym, testowal ktos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kalibracja bardziej poprawi obraz niż mieszanie w menu serwisowym ponieważ w razie jakiejś usterki serwis może podziękować i odmówić gwarancji. Serwis może nawet odmówić gwarancji jak nie usuniesz foli z tylu ekranu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Lionel napisał:

Coś takiego: 720p.BDRip.XviD.AC3

Nie wiem czemu Ci nie znajduje, ale mając taki tv darowałbym sobie filmy w 720p ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AC3 to rozszerzenie dźwięku DD+ . Ten plik ma pewnie inne rozszerzenie i to zapewne przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, darekgra napisał:

AC3 to rozszerzenie dźwięku DD+ . Ten plik ma pewnie inne rozszerzenie i to zapewne przyczyna.

AC3 to nazwa kodowa Dolby Digital. DD+ to jest E-AC3.

https://pl.wikipedia.org/wiki/A/52

Jeżeli TV nie widzi filmu na pendrive to raczej przyczyna leży w ścieżce wideo, albo w samej nazwie pliku. Nie zdarzyło mi się żeby TV nie widział filmu z powodu dźwięku - jeżeli coś z dźwiękiem jest nie tak, to jest cisza i pojawia się komunikat o braku ścieżki audio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się + Niepotrzebnie wcisnąłem.

Jeśli go nie widzi to nazwa/rozszerzenie pliku jest nieznane dla tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ivan06 napisał:

Ciekawa sprawa z HDR lepszym, testowal ktos?

mysle, ze malo kto bedzie ryzykował utratę gwrancji grzebiąc w tych ustawieniach...

Jako ciekawostkę zapuscilem sobie jak wygląda u mnie 5% po kilku miesiącach uzytkowania, generlanie nie zmienila sie praktycznie wcale, najwieksza poprawa byla po pierwszych kompensacjach. Ostatni raz zerkałem na to jakos po zakupie TV.

CpYroyt.jpg

ten fioletowy odcien to bonus jaki dodaje moj telefon.

Edytowane przez szewi
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szewi napisał:

mysle, ze malo kto bedzie ryzykował utratę gwrancji grzebiąc w tych ustawieniach...

Jako ciekawostkę zapuscilem sobie jak wygląda u mnie 5% po kilku miesiącach uzytkowania, generlanie nie zmienila sie praktycznie wcale, najwieksza poprawa byla po pierwszych kompensacjach. Ostatni raz zerkałem na to jakos po zakupie TV.

Tak tylko z ciekawości zapytam , zdjęcie zrobione na Kino albo Standart? Bo chyba raczej nie na isf dark / technicolor expert?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.02.2019 o 21:51, ebolla napisał:

Odpowiednia aplikacja z Google play (IrDA w telefonie wymagana).

Ewentualnie pilotem logitec.
 

 

 

 


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

 

Dzięki za odpowiedź, a orientujecie się może czy to grozi utratą gwarancji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robisz podgląd. Nie mieszaj nic w ustawieniach, co zresztą nie jest zalecane.
Nie mam pojęcia czy jest jakiś log wejść do menu serwisowego. Nikt tu nie zgłaszał żeby lg robiło problemy jak reklamowali np matrycę.
Niech wypowie się ktoś z większym doświadczeniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, ebolla napisał:

Nie mam pojęcia czy jest jakiś log wejść do menu serwisowego

To by było logiczne nawet, a ja przed zakupem (po zapytaniu o możliwość wymiany kabla na dłuższy) dostałem info od gościa w MM że jak odkręcę klapkę i wymienię kabel zasilający to LG będzie o tym wiedziało gdyby TV do nich na serwis trafił....  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...