Subman 1 061 Napisano 20 Października 2018 (edytowane) 9 godzin temu, shpath napisał: tiaaa... rtings, Vincent Koothrappali i inni są jak wyrocznia. Napisałem co o tym myślę. Jak jest naprawdę nikt z Was i Ich nie wie. Bo nikt nie badał matrycy przez 100000h robiąc kompensacje lub ich nie robiąc. Więc przestańcie negować wszystko co jest nie po myśli Waszej czy Ichniej. Oczywiście należy podchodzić z bardzo dużą ostrożnością/nieufnością do wszelkich danych podawanych przez producentów. I dlatego też rtings przeprowadza dwa równoległe testy wypaleń OLEDów 6 i 7 serii. Test 6 serii trwa już ponad rok, co 2 tygodnie rtings wykonywał długą kompensację matrycy. Rezulataty jeśli chodzi o maksymalną jasność poniżej - jednym słowem jasność na panelu OLED nie zaczeła spadać. Co ciekawe natomiast to zaczęła ona spadać na LCD - na panalu IPS LG: Edytowane 20 Października 2018 przez Subman 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shpath 43 Napisano 20 Października 2018 @tonybcc przepraszam za swoją poprzednią wypowiedź, bo faktycznie odebrałem to jako atak i troszkę się oburzyłem. Zgadzam się, że sprzedawcom na pewno nie można wierzyć, bo oni są szkoleni do sprzedaży a nie do udzielania rzetelnych informacji. Oni zawsze będą polecać to na czym mają największą prowizję. Testerów (jak Vicent czy Maciek z tego forum) też jednak nie można traktować jako wyroczni (na to chciałem właśnie zwrócić uwagę w poprzednim poście), bo robią te testy w sposób nazwijmy to laboratoryjny - bazują na materiałach, na których porównują wszystkie ekrany. Ma to niewiele wspólnego z normalnym użytkowaniem. I o ile rtings kupuje losowe egzemplarze (przez co są bardziej rzetelni w opiniach) i robią z nimi różne rzeczy przez wiele miesięcy, to inni dostają od producentów egzemplarze do testów. Podejrzewam, że na pewno nie pierwszą lepszą z brzegu sztukę tylko wyselekcjonowaną. Żaden producent nie będzie sobie strzelał w kolano i ryzykował negatywną opinią. Pewne rzeczy mogą też być przemilczane lub zmarginalizowane do zera. Najprawdziwszymi testerami jesteśmy my, właściciele i użytkownicy. Tyle że te dane przez nas zbierane są bardzo rozłożone w czasie i wnioski spływają dużo później. Ale różne przypadki naszych forumowiczów dają nam wiedzę i podgląd na to z jakimi problemami możemy się spotkać. @Xisiek zgadza się. Jak producentowi dane z pomiarów i testów będą na rękę i będzie można je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży, to będzie się tym chwalił na prawo i lewo. A że tego nie robią, to na pewno nie jest tak kolorowo. Jakby te wspomniane 100000h było rzetelną prawdą, to tyle powinna trwać gwarancja A że gwarancja jest na 2 lata, czyli 17500h ciągłego oglądania, to sami możemy sobie dopowiedzieć resztę. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 20 Października 2018 12 godzin temu, a2b napisał: Dziś rozmawiałem ze sprzedawcą i powiedział mi że to ręczne oczyszczanie dopala całą matrycę do stanu tego wypalenia które powstaje .a więc kilka takich czyszczeń i tv coraz gorzej świeci to tak jak z polerowaniem lakieru na aucie . I znów widać jak niekompetentni są sprzedawcy w salonach. Przecież to, co powiedział Ci sprzedawca to kompletna bzdura... Jakiś czas temu sam poszukałem informacji na stronach LG, patentach LG i mechanizm kompensacji działa zupełnie inaczej. Opisałem to pod: 4 minuty temu, shpath napisał: Testerów (jak Vicent czy Maciek z tego forum) też jednak nie można traktować jako wyroczni (na to chciałem właśnie zwrócić uwagę w poprzednim poście), bo robią te testy w sposób nazwijmy to laboratoryjny - bazują na materiałach, na których porównują wszystkie ekrany. Ma to niewiele wspólnego z normalnym użytkowaniem. I o ile rtings kupuje losowe egzemplarze (przez co są bardziej rzetelni w opiniach) i robią z nimi różne rzeczy przez wiele miesięcy, to inni dostają od producentów egzemplarze do testów. rtings kupuje wszystkie telewizory w zwykłym sklepie - kupili ostatnio nawet 6 zwykłych OLEDów C7, które wypalają już przez ok. pół roku na różnych treściach. Vincent wypożycza niektóre telewiozry z zaprzyjaźnionenego sklepu. Maciej dostaje na testy telewizory od producenta, więc tu faktycznie może dostawać wyselekcjonowane sztuki. 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shpath 43 Napisano 20 Października 2018 (edytowane) Dzięki @Subman za przytoczenie tej informacji. Ja z tym wykresem się zapoznałem wcześniej, ale nie doczytałem, że robią co 2 tygodnie godzinne kompensacje. Przez ten ponad rok zrobili ich zatem ok. 30 i faktycznie, można wysnuć wniosek, że nie mają one wpływu na jasność ekranu. Co nie zmienia faktu, że ten test dobija dopiero do 8000h, do deklarowanych przez producenta 100000h jeszcze daleka droga Edytowane 20 Października 2018 przez shpath Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tonybcc 148 Napisano 20 Października 2018 @shpath ja się nie gniewam. Jak wszyscy ja tez chce mniec to co dobre ale ufam tylko temu co sam znajdę u sprawdzę. Tak wiec zgadzam się ze nie należy ufać sprzedawca ale tez producentom którzy chcą nam po prostu sprzedać i zarobić. Natomiast są ludzie i instytucje które nie wciskają nic na siłę i to im bardziej wierze. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shpath 43 Napisano 20 Października 2018 (edytowane) @tonybcc dobrze, że to sobie wyjaśniliśmy i że jest OK Najgorsze to sianie fermentu i obrzucanie się błotem - jak to ma miejsce w pewnym temacie o pewnym Samsungu. Edytowane 20 Października 2018 przez shpath 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tonybcc 148 Napisano 20 Października 2018 (edytowane) 28 minut temu, tonybcc napisał: Wymieniajmy się informacjami bo o to chodzi aby inni którzy szukają porad znaleźli tutaj odpowiedzi. Ok. Dla mnie koniec na dzisiaj. Wieczorem oglądam Sicario 2 milego panowie. Edytowane 20 Października 2018 przez tonybcc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maslo_7 2 Napisano 30 Kwietnia 2019 Mam LG OLED B7 od 1,5 roku, używany normalnie i niestety na czerwonym i żółtym jednolitym tle są powidoki pomimo wykonanego kilkukrotnemu godzinnemu czyszczeniu pikseli. Powidoki są w miejscu gdzie są wyświetlane informacje w kanale informacyjnym. Dodam, że nie jest tak, że cały czas oglądam tylko kanały informacyjne a TV używam całkowicie normalnie w domu. Niestety jestem zawiedziony jak szybko pojawiły się powidoki 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nurnik 126 Napisano 30 Kwietnia 2019 Mówisz o powidokach czy wypaleniach?Zapodaj jakieś fotki Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 2 Maja 2019 Dnia 30.04.2019 o 21:27, Nurnik napisał: Mówisz o powidokach czy wypaleniach? Zapodaj jakieś fotki Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka U mnie to samo co u kolegi powyżej. Na 55B7v pojawiły się powidoki lub wypalenia - nie wiem jak poznać różnicę ale utrzymuje się od kilku dni mimo czyszczenia ekranu. Załączam fotki. Mam wrażenie, że foty nie oddają tego tak bardzo. A robione już po czyszczeniu co chyba trochę pomogło. Trochę jestem załamany bo tv kupiłem w połowie czerwca 2018 (za 5.7k) i użytkowany normalnie - do NC+, konsol, filmów w tym Netflixa. TVN24 też chodził ale bez przesady (choć widać że z pasków informacyjnych i logo jest ślad). Na bajkach od dziecka czy słabym sygnale (ostatnio HBO GO) to się rzuca w oczy. Systemy ochronne przesunięcia pikseli czy automatycznego czyszczenia w nocy czy tam po 4h pracy są włączone. Jak widać niewiele to dało. Zgłosiłem do LG i czekam aż się konsultant zgłosi. Dziś cisza... Myślałem że się umówi dzisiaj. Pomogą coś? Wymianią tv, matrycę? Wkurzony jestem bo po problemach z telefonami LG G Flex 2 i G6 miałem dyga by ten tv kupić. Jednak recka tutaj i informacje o jakości i mitach o wypaleniach mnie przekonał do zakupu. Obraz jednak jest mega. Takiej jakości nie widziałem wcześniej i czułem w grach jakbym przesiadł się na kolejną generację. Aż moi rodzice kupili po 2 tygodniach po mnie swój egzemplarz... A teraz taki mam niesmak trochę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 482 Napisano 2 Maja 2019 (edytowane) To już wypalenia. "Powidoki" zawsze znikają po kompensacji. Będzie wymiana matrycy. Edytowane 2 Maja 2019 przez Waldo94 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 2 Maja 2019 31 minut temu, Waldo94 napisał: To już wypalenia. "Powidoki" zawsze znikają po kompensacji. Będzie wymiana matrycy. No oby. Czy zabiorą mi tv na jakiś czas? Ustawienia ekranu mam sobie jakoś zapisać czy niekoniecznie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 482 Napisano 2 Maja 2019 (edytowane) 9 minut temu, marbel007 napisał: No oby. Czy zabiorą mi tv na jakiś czas? Ustawienia ekranu mam sobie jakoś zapisać czy niekoniecznie. Nie. Serwisant przywiezie ci nową matryce do domu i przemontuje na miejscu. Trwa to ok 20min. Ustawienia znajdują sie na płycie głównej która zostanie przełożona na nowy panel. Edytowane 2 Maja 2019 przez Waldo94 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 6 Maja 2019 Dnia 2.05.2019 o 16:22, Waldo94 napisał: Nie. Serwisant przywiezie ci nową matryce do domu i przemontuje na miejscu. Trwa to ok 20min. Ustawienia znajdują sie na płycie głównej która zostanie przełożona na nowy panel. W czwartek przyjedzie serwisant z zamierzeniem wymiany matrycy. Jaką mam pewność że mi da tej samej jakości panel? W dodatku będę nieobecny podczas serwisu. Faktycznie stwierdził, że zajmie to 30 minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 7 Maja 2019 12 godzin temu, marbel007 napisał: W czwartek przyjedzie serwisant z zamierzeniem wymiany matrycy. Jaką mam pewność że mi da tej samej jakości panel? W dodatku będę nieobecny podczas serwisu. Faktycznie stwierdził, że zajmie to 30 minut. Lepiej umów się na inny termin, wtedy kiedy będziesz. Możesz dostać losową matrycę, z jakimś problemem - najczęściej spory banding, albo zafarb. Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę i już, serwisant ma zamontować starą matrycę i przywieźć taką bez wad. Najpierw porób sobie zdjęcia starej matrycy na planszy 5% i 100%. Będziesz miał porównanie. Jeżeli wypuścisz serwisanta z domu, to będziesz miał problem bo nie zareklamujesz już ten wymienionej matrycy - do bandingu i zafarbu LG podchodzi w ten sposób: 'to normalne zjawisko i cecha technologii'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zykfyr 66 Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) 4 godziny temu, efel napisał: Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę i już, serwisant ma zamontować starą matrycę i przywieźć taką bez wad. Problem polega na tym (przynajmniej u mnie tak było i u paru osób na tym forum, także coś w tym musi być) , że na świeżej wymienionej matrycy przed pierwszą kompensacją np. na planszy 5% grey nic nie widać , jest wręcz baaardzo bliska czerni jakby 'elektronika' dogrywała się do matrycy po pierwszej automatycznej kompensacji.(wrzucałem zdjęcia w wątku B8 jak wyglądał obraz na nowej matrycy przed kompensacja i test na black clipping na pasek 17 osiągał dopiero przy jasności coś ok.63 (sic!) a po pierwszej kompensacji było to już standard czyli 50, po prostu było ciemno zdecydowanie za ciemno przed 1.kompensacją).Może tylko ja i parę osób miała taka sytuacje ale w takim przypadku nie jesteś w stanie odpowiednio sprawdzić matrycy przy serwisancie... "Możesz dostać losową matrycę, z jakimś problemem - najczęściej spory banding, albo zafarb. Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę" Matrycę oledowe to ruletka ale co oznacza nie zgadasz się? Czyli serwisant zamontował nową matrycę , dajmy na to udało ci się ją sprawdzić przy nim i pokazujesz mu banding/zafarb (który według LG jest normalną cechą technologii) i w oczach serwisanta ta matryca jest poprawna a ty odmówiłeś jej wymianę? To co on ma napisać w raporcie/LG? 4 godziny temu, efel napisał: do bandingu i zafarbu LG podchodzi w ten sposób: 'to normalne zjawisko i cecha technologii'. -w wątku C albo B8 był użytkownik który miał według niego bardzo duży różowy zafarb , z jego postów wynikało , że wysłał zdjęcia z konkretnych scen w myśl , że ta wada zakłamuje obraz i ponoć wymienili mu matrycę ale za to gorzej czymś innym trafił jak znajdę chwile i przekopię temat to się upewnie. Edytowane 7 Maja 2019 przez Zykfyr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 8 Maja 2019 Dnia 7.05.2019 o 10:55, efel napisał: Lepiej umów się na inny termin, wtedy kiedy będziesz. Możesz dostać losową matrycę, z jakimś problemem - najczęściej spory banding, albo zafarb. Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę i już, serwisant ma zamontować starą matrycę i przywieźć taką bez wad. Najpierw porób sobie zdjęcia starej matrycy na planszy 5% i 100%. Będziesz miał porównanie. Jeżeli wypuścisz serwisanta z domu, to będziesz miał problem bo nie zareklamujesz już ten wymienionej matrycy - do bandingu i zafarbu LG podchodzi w ten sposób: 'to normalne zjawisko i cecha technologii'. Co to ten zafarb? Podaj jakieś plansze testowe? 5-100% masz na myśli jasność? Wystraszyłeś mnie. Tak jakbym miał mieć gorzej jak przed... Teraz jeszcze w lewym górnym rogu widzę kwadracik po ograniczeniu wiekowym (np. 12). Tak jakby nie działała ochrona systemowa matrycy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 9 Maja 2019 (edytowane) 13 godzin temu, marbel007 napisał: Co to ten zafarb? Podaj jakieś plansze testowe? 5-100% masz na myśli jasność? Zafarb to przebarwienia, najłatwiej widoczne na planszy 100% białego, ale też na kolorowej planszy np seledynowej. Objawia się tym że przykładowo część ekranu na środku jest wyraźnie 'cieplejsza' czyli wpadająca w czerwień a po bokach 'zimniejsza' czyli wpadająca w niebieski. Albo odwrotnie. W prawdziwym życiu, nie na planszach testowych będziesz to widział w czasie oglądania sportów zimowych (różowy śnieg), albo podczas oglądania piłki nożnej (pożółkła trawa na części boiska). Podobno zafarb to normalne zjawisko jak się patrzy na OLEDa pod kątem, może się zdarzyć że jak patrzysz z boku to biały jest bardziej niebieski, ale ważna jest jednorodność matrycy pod tym względem - cała powinna być bardziej niebieska, a nie tylko 'plamy'. To jest gorsze niż banding, bo o ile banding żyje - z czasem może się zmniejszyć, albo zwiększyć to zafarb jest zawsze taki sam. Dodatkowo na forum jest sporo raportów osób, które skutecznie zareklamowały banding - LG uwzględnia go jeżeli go widać na planszy 20%. Z zafarbem jest o wiele trudniej, chyba jednej albo dwóm osobom udało się to zareklamować. Oczywiście że możesz trafić gorzej, jest nawet spore prawdopodobieństwo, bo z relacji różnych osób na forum wygląda na to, że matryce które LG ma na wymianę są znacznie gorsze jakościowo niż te montowane w nowych telewizorach. Edytowane 9 Maja 2019 przez efel 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zykfyr 66 Napisano 9 Maja 2019 2 godziny temu, efel napisał: Oczywiście że możesz trafić gorzej, jest nawet spore prawdopodobieństwo, bo z relacji różnych osób na forum wygląda na to, że matryce które LG ma na wymianę są znacznie gorsze jakościowo niż te montowane w nowych telewizorach. Możesz to stwierdzenie czymś rzeczowym podeprzeć? liczbę osób czy cytaty? coś konkretniejszego? Czy to takie samo stwierdzenie bezpodstawne jak rzekomy montaż gorszych jakościowo paneli do B8 niż C8. Ruletka i tyle , u mnie wymienili na zdeeeecydowanie lepszy panel. Także ' nie strasz' kolegi bez podstawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 9 Maja 2019 2 godziny temu, Zykfyr napisał: Możesz to stwierdzenie czymś rzeczowym podeprzeć? liczbę osób czy cytaty? coś konkretniejszego? Czy to takie samo stwierdzenie bezpodstawne jak rzekomy montaż gorszych jakościowo paneli do B8 niż C8. Ruletka i tyle , u mnie wymienili na zdeeeecydowanie lepszy panel. Także ' nie strasz' kolegi bez podstawy... Ok, nie jestem księgowym i nie liczę tego, nie będę też przeszukiwał specjalnie przez kilka godzin wątków B7/B8/C7/C8 gdzie było trochę mówione o wymianach panelu, lub całego telewizora w ramach gwarancji i wyglądało to różnie. Jeżeli Twój przypadek jest inny to, ok, odwołuję swoje stwierdzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 9 Maja 2019 Ja już jestem wydygany po całości. Był gość. Wymienił cały panel. Żona czuwała, miała testy puszczone na YT podobno ok ale zafarb nie wiedziałem co to. Podobno jest ok i wg serwisanta lepszy. On cały panel wymienił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 9 Maja 2019 Wymienione. Nie widzę wad. Jak nowy. Nawet wydaje mi się obraz ładniejszy. Nowy panelik, nowa gwara na niego 2 lata. Luzik. Jestem póki co zadowolony. Podobno nowszy/lepszy ten panel. Żonie tłumaczył że z nowszym oprogramowaniem ale przecież systemu nie zmieniał bo skrzynka stara. Może jakiś sterownik nowszy czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 482 Napisano 9 Maja 2019 10 minut temu, marbel007 napisał: Podobno nowszy/lepszy ten panel. Żonie tłumaczył że z nowszym oprogramowaniem ale przecież systemu nie zmieniał bo skrzynka stara. Może jakiś sterownik nowszy czy jak? Nowszą czyli z B8 zapewne. Tylna ścianka jest srebrna czy szara ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sk_uter 40 Napisano 9 Maja 2019 Czy komuś wypalił się już A1? Bo wydaje mi się, że u mnie już zaczyna się wypalanie, bo w jednym miejscu widzę lekko zielony pasek, a tv mam dopiero rok czasu. Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbel007 2 Napisano 9 Maja 2019 2 godziny temu, Waldo94 napisał: Nowszą czyli z B8 zapewne. Tylna ścianka jest srebrna czy szara ? Srebrna tak samo jak w B7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach