Skocz do zawartości
Johnnyjonjc

Oled- słynne wypalanie się pixeli i powidoki

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, shpath napisał:

tiaaa... rtings, Vincent Koothrappali i inni są jak wyrocznia.

Napisałem co o tym myślę. Jak jest naprawdę nikt z Was i Ich nie wie. Bo nikt nie badał matrycy przez 100000h robiąc kompensacje lub ich nie robiąc.

Więc przestańcie negować wszystko co jest nie po myśli Waszej czy Ichniej.

Oczywiście należy podchodzić z bardzo dużą ostrożnością/nieufnością do wszelkich danych podawanych przez producentów. I dlatego też rtings przeprowadza dwa równoległe testy wypaleń OLEDów 6 i 7 serii. Test 6 serii trwa już ponad rok, co 2 tygodnie rtings wykonywał długą kompensację matrycy. Rezulataty jeśli chodzi o maksymalną jasność poniżej - jednym słowem jasność na panelu OLED nie zaczeła spadać. Co ciekawe natomiast to zaczęła ona spadać na LCD - na panalu IPS LG:

week-52-hdr-10-large.jpg

 

Edytowane przez Subman
  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tonybcc przepraszam za swoją poprzednią wypowiedź, bo faktycznie odebrałem to jako atak i troszkę się oburzyłem. Zgadzam się, że sprzedawcom na pewno nie można wierzyć, bo oni są szkoleni do sprzedaży a nie do udzielania rzetelnych informacji. Oni zawsze będą polecać to na czym mają największą prowizję. Testerów (jak Vicent czy Maciek z tego forum) też jednak nie można traktować jako wyroczni (na to chciałem właśnie zwrócić uwagę w poprzednim poście), bo robią te testy w sposób nazwijmy to laboratoryjny - bazują na materiałach, na których porównują wszystkie ekrany. Ma to niewiele wspólnego z normalnym użytkowaniem. I o ile rtings kupuje losowe egzemplarze (przez co są bardziej rzetelni w opiniach) i robią z nimi różne rzeczy przez wiele miesięcy, to inni dostają od producentów egzemplarze do testów. Podejrzewam, że na pewno nie pierwszą lepszą z brzegu sztukę tylko wyselekcjonowaną. Żaden producent nie będzie sobie strzelał w kolano i ryzykował negatywną opinią. Pewne rzeczy mogą też być przemilczane lub zmarginalizowane do zera.
Najprawdziwszymi testerami jesteśmy my, właściciele i użytkownicy. Tyle że te dane przez nas zbierane są bardzo rozłożone w czasie i wnioski spływają dużo później. Ale różne przypadki naszych forumowiczów dają nam wiedzę i podgląd na to z jakimi problemami możemy się spotkać.

@Xisiek zgadza się. Jak producentowi dane z pomiarów i testów będą na rękę i będzie można je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży, to będzie się tym chwalił na prawo i lewo. A że tego nie robią, to na pewno nie jest tak kolorowo. Jakby te wspomniane 100000h było rzetelną prawdą, to tyle powinna trwać gwarancja :) A że gwarancja jest na 2 lata, czyli 17500h ciągłego oglądania, to sami możemy sobie dopowiedzieć resztę.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, a2b napisał:

Dziś rozmawiałem ze sprzedawcą i powiedział mi że to ręczne oczyszczanie dopala całą matrycę do stanu tego wypalenia które powstaje .a więc kilka takich czyszczeń i tv coraz gorzej świeci  to tak jak z polerowaniem lakieru na aucie .

I znów widać jak niekompetentni są sprzedawcy w salonach. Przecież to, co powiedział Ci sprzedawca to kompletna bzdura... Jakiś czas temu sam poszukałem informacji na stronach LG, patentach LG i mechanizm kompensacji działa zupełnie inaczej. Opisałem to pod:

 

4 minuty temu, shpath napisał:

Testerów (jak Vicent czy Maciek z tego forum) też jednak nie można traktować jako wyroczni (na to chciałem właśnie zwrócić uwagę w poprzednim poście), bo robią te testy w sposób nazwijmy to laboratoryjny - bazują na materiałach, na których porównują wszystkie ekrany. Ma to niewiele wspólnego z normalnym użytkowaniem. I o ile rtings kupuje losowe egzemplarze (przez co są bardziej rzetelni w opiniach) i robią z nimi różne rzeczy przez wiele miesięcy, to inni dostają od producentów egzemplarze do testów.

rtings kupuje wszystkie telewizory w zwykłym sklepie - kupili ostatnio nawet 6 zwykłych OLEDów C7, które wypalają już przez ok. pół roku na różnych treściach. Vincent wypożycza niektóre telewiozry z zaprzyjaźnionenego sklepu. Maciej dostaje na testy telewizory od producenta, więc tu faktycznie może dostawać wyselekcjonowane sztuki.

  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Subman za przytoczenie tej informacji. Ja z tym wykresem się zapoznałem wcześniej, ale nie doczytałem, że robią co 2 tygodnie godzinne kompensacje. Przez ten ponad rok zrobili ich zatem ok. 30 i faktycznie, można wysnuć wniosek, że nie mają one wpływu na jasność ekranu.
Co nie zmienia faktu, że ten test dobija dopiero do 8000h, do deklarowanych przez producenta 100000h jeszcze daleka droga :)

Edytowane przez shpath

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@shpath ja się nie gniewam. Jak wszyscy ja tez chce mniec to co dobre ale ufam tylko temu co sam znajdę u sprawdzę. Tak wiec zgadzam się ze nie należy ufać sprzedawca ale tez producentom którzy chcą nam po prostu sprzedać i zarobić. Natomiast są ludzie i instytucje które nie wciskają nic na siłę i to im bardziej wierze. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tonybcc dobrze, że to sobie wyjaśniliśmy i że jest OK :) Najgorsze to sianie fermentu i obrzucanie się błotem - jak to ma miejsce w pewnym temacie o pewnym Samsungu.

Edytowane przez shpath
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, tonybcc napisał:

 

Wymieniajmy się informacjami bo o to chodzi aby inni którzy szukają porad znaleźli tutaj odpowiedzi. 

Ok. Dla mnie koniec na dzisiaj. Wieczorem oglądam Sicario 2 

milego panowie.

Edytowane przez tonybcc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam LG OLED B7  od 1,5 roku, używany normalnie i niestety na czerwonym i żółtym jednolitym tle są powidoki pomimo wykonanego kilkukrotnemu godzinnemu czyszczeniu pikseli. Powidoki są w miejscu gdzie są wyświetlane informacje w kanale informacyjnym. Dodam, że nie jest tak, że cały czas oglądam tylko kanały informacyjne a TV używam całkowicie normalnie w domu. Niestety jestem zawiedziony jak szybko pojawiły się powidoki :(

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o powidokach czy wypaleniach?
Zapodaj jakieś fotki

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.04.2019 o 21:27, Nurnik napisał:

Mówisz o powidokach czy wypaleniach?
Zapodaj jakieś fotki

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
 

U mnie to samo co u kolegi powyżej. Na 55B7v pojawiły się powidoki lub wypalenia - nie wiem jak poznać różnicę ale utrzymuje się od kilku dni mimo czyszczenia ekranu. Załączam fotki. Mam wrażenie, że foty nie oddają tego tak bardzo. A robione już po czyszczeniu co chyba trochę pomogło. Trochę jestem załamany bo tv kupiłem w połowie czerwca 2018 (za 5.7k) i użytkowany normalnie - do NC+, konsol, filmów w tym Netflixa. TVN24 też chodził ale bez przesady (choć widać że z pasków informacyjnych i logo jest ślad). Na bajkach od dziecka czy słabym sygnale (ostatnio HBO GO) to się rzuca w oczy.

Systemy ochronne przesunięcia pikseli czy automatycznego czyszczenia w nocy czy tam po 4h pracy są włączone. Jak widać niewiele to dało.

Zgłosiłem do LG i czekam aż się konsultant zgłosi. Dziś cisza... Myślałem że się umówi dzisiaj.

Pomogą coś? Wymianią tv, matrycę? Wkurzony jestem bo po problemach z telefonami LG G Flex 2 i G6 miałem dyga by ten tv kupić. Jednak recka tutaj i informacje o jakości i mitach o wypaleniach mnie przekonał do zakupu. Obraz jednak jest mega. Takiej jakości nie widziałem wcześniej i czułem w grach jakbym przesiadł się na kolejną generację. Aż moi rodzice kupili po 2 tygodniach po mnie swój egzemplarz... A teraz taki mam niesmak trochę.

20190429_164436(1).jpg

20190429_164411.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To już wypalenia. "Powidoki" zawsze znikają po kompensacji. Będzie wymiana matrycy.

Edytowane przez Waldo94
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Waldo94 napisał:

To już wypalenia. "Powidoki" zawsze znikają po kompensacji. Będzie wymiana matrycy.

No oby. Czy zabiorą mi tv na jakiś czas? Ustawienia ekranu mam sobie jakoś zapisać czy niekoniecznie.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, marbel007 napisał:

No oby. Czy zabiorą mi tv na jakiś czas? Ustawienia ekranu mam sobie jakoś zapisać czy niekoniecznie. 

Nie. Serwisant przywiezie ci nową matryce do domu i przemontuje na miejscu. Trwa to ok 20min. Ustawienia znajdują sie na płycie głównej która zostanie przełożona na nowy panel.

Edytowane przez Waldo94
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.05.2019 o 16:22, Waldo94 napisał:

Nie. Serwisant przywiezie ci nową matryce do domu i przemontuje na miejscu. Trwa to ok 20min. Ustawienia znajdują sie na płycie głównej która zostanie przełożona na nowy panel.

W czwartek przyjedzie serwisant z zamierzeniem wymiany matrycy. Jaką mam pewność że mi da tej samej jakości panel? W dodatku będę nieobecny podczas serwisu. Faktycznie stwierdził, że zajmie to 30 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, marbel007 napisał:

W czwartek przyjedzie serwisant z zamierzeniem wymiany matrycy. Jaką mam pewność że mi da tej samej jakości panel? W dodatku będę nieobecny podczas serwisu. Faktycznie stwierdził, że zajmie to 30 minut.

Lepiej umów się na inny termin, wtedy kiedy będziesz. Możesz dostać losową matrycę, z jakimś problemem - najczęściej spory banding, albo zafarb. Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę i już, serwisant ma zamontować starą matrycę i przywieźć taką bez wad. Najpierw porób sobie zdjęcia starej matrycy na planszy 5% i 100%. Będziesz miał porównanie. Jeżeli wypuścisz serwisanta z domu, to będziesz miał problem bo nie zareklamujesz już ten wymienionej matrycy - do bandingu i zafarbu LG podchodzi w ten sposób: 'to normalne zjawisko i cecha technologii'. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, efel napisał:

Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę i już, serwisant ma zamontować starą matrycę i przywieźć taką bez wad.

Problem polega na tym (przynajmniej u mnie tak było i u paru osób na tym forum, także coś w tym musi być) , że na świeżej wymienionej matrycy przed pierwszą kompensacją np. na planszy 5% grey nic nie widać , jest wręcz baaardzo bliska czerni jakby 'elektronika' dogrywała się do matrycy po pierwszej automatycznej kompensacji.(wrzucałem zdjęcia w wątku B8 jak wyglądał obraz na nowej matrycy przed kompensacja i test na black clipping na pasek 17 osiągał dopiero przy jasności coś ok.63 (sic!) a po pierwszej kompensacji było to już standard czyli 50, po prostu było ciemno zdecydowanie za ciemno przed 1.kompensacją).Może tylko ja i parę osób miała taka sytuacje ale w takim przypadku nie jesteś w stanie odpowiednio sprawdzić matrycy przy serwisancie...

"Możesz dostać losową matrycę, z jakimś problemem - najczęściej spory banding, albo zafarb. Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę" 

Matrycę oledowe to ruletka ale co oznacza nie zgadasz się? Czyli serwisant zamontował nową matrycę , dajmy na to udało ci się ją sprawdzić przy nim i pokazujesz mu banding/zafarb (który według LG jest normalną cechą technologii) i w oczach serwisanta ta matryca jest poprawna a ty odmówiłeś jej wymianę? To co on ma napisać w raporcie/LG?

image.gif.e36bf045d0532a4f8405362dd6823838.gifimage.gif.da0c200aad26595bc4cc00413d0526f8.gif

 

4 godziny temu, efel napisał:

do bandingu i zafarbu LG podchodzi w ten sposób: 'to normalne zjawisko i cecha technologii'. 

-w wątku C albo B8 był użytkownik który miał według niego bardzo duży różowy zafarb , z jego postów wynikało , że wysłał zdjęcia z konkretnych scen w myśl , że ta wada zakłamuje obraz i ponoć wymienili mu matrycę ale za to gorzej  czymś innym trafił ;) jak znajdę chwile i przekopię temat to się upewnie.

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.05.2019 o 10:55, efel napisał:

Lepiej umów się na inny termin, wtedy kiedy będziesz. Możesz dostać losową matrycę, z jakimś problemem - najczęściej spory banding, albo zafarb. Wtedy nie zgadasz się na wymianę na taką trefną matrycę i już, serwisant ma zamontować starą matrycę i przywieźć taką bez wad. Najpierw porób sobie zdjęcia starej matrycy na planszy 5% i 100%. Będziesz miał porównanie. Jeżeli wypuścisz serwisanta z domu, to będziesz miał problem bo nie zareklamujesz już ten wymienionej matrycy - do bandingu i zafarbu LG podchodzi w ten sposób: 'to normalne zjawisko i cecha technologii'. 

Co to ten zafarb? Podaj jakieś plansze testowe? 5-100% masz na myśli jasność?

Wystraszyłeś mnie. Tak jakbym miał mieć gorzej jak przed... Teraz jeszcze w lewym górnym rogu widzę kwadracik po ograniczeniu wiekowym (np. 12). Tak jakby nie działała ochrona systemowa matrycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, marbel007 napisał:

Co to ten zafarb? Podaj jakieś plansze testowe? 5-100% masz na myśli jasność?

Zafarb to przebarwienia, najłatwiej widoczne na planszy 100% białego, ale też na kolorowej planszy np seledynowej. Objawia się tym że przykładowo część ekranu na środku jest wyraźnie 'cieplejsza' czyli wpadająca w czerwień a po bokach 'zimniejsza' czyli wpadająca w niebieski. Albo odwrotnie. W prawdziwym życiu, nie na planszach testowych będziesz to widział w czasie oglądania sportów zimowych (różowy śnieg), albo podczas oglądania piłki nożnej (pożółkła trawa na części boiska). Podobno zafarb to normalne zjawisko jak się patrzy na OLEDa pod kątem, może się zdarzyć że jak patrzysz z boku to biały jest bardziej niebieski, ale ważna jest jednorodność matrycy pod tym względem - cała powinna być bardziej niebieska, a nie tylko 'plamy'.

To jest gorsze niż banding, bo o ile banding żyje - z czasem może się zmniejszyć, albo zwiększyć to zafarb jest zawsze taki sam. Dodatkowo na forum jest sporo raportów osób, które skutecznie zareklamowały banding - LG uwzględnia go jeżeli go widać na planszy 20%. Z zafarbem jest o wiele trudniej, chyba jednej albo dwóm osobom udało się to zareklamować.

Oczywiście że możesz trafić gorzej, jest nawet spore prawdopodobieństwo, bo z relacji różnych osób na forum wygląda na to, że matryce które LG ma na wymianę są znacznie gorsze jakościowo niż te montowane w nowych telewizorach. 

Edytowane przez efel
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, efel napisał:

Oczywiście że możesz trafić gorzej, jest nawet spore prawdopodobieństwo, bo z relacji różnych osób na forum wygląda na to, że matryce które LG ma na wymianę są znacznie gorsze jakościowo niż te montowane w nowych telewizorach. 

Możesz to stwierdzenie czymś rzeczowym podeprzeć? liczbę osób czy cytaty? coś konkretniejszego? Czy to takie samo stwierdzenie bezpodstawne jak rzekomy montaż gorszych jakościowo paneli do B8 niż C8. Ruletka i tyle , u mnie wymienili na zdeeeecydowanie lepszy panel. Także ' nie strasz' kolegi bez podstawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Zykfyr napisał:

Możesz to stwierdzenie czymś rzeczowym podeprzeć? liczbę osób czy cytaty? coś konkretniejszego? Czy to takie samo stwierdzenie bezpodstawne jak rzekomy montaż gorszych jakościowo paneli do B8 niż C8. Ruletka i tyle , u mnie wymienili na zdeeeecydowanie lepszy panel. Także ' nie strasz' kolegi bez podstawy...

Ok, nie jestem księgowym i nie liczę tego, nie będę też przeszukiwał specjalnie przez kilka godzin wątków B7/B8/C7/C8 gdzie było trochę mówione o wymianach panelu, lub całego telewizora w ramach gwarancji i wyglądało to różnie. Jeżeli Twój przypadek jest inny to, ok, odwołuję swoje stwierdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem wydygany po całości. Był gość. Wymienił cały panel. Żona czuwała, miała testy puszczone na YT podobno ok ale zafarb nie wiedziałem co to. Podobno jest ok i wg serwisanta lepszy. On cały panel wymienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienione. Nie widzę wad. Jak nowy. Nawet wydaje mi się obraz ładniejszy. Nowy panelik, nowa gwara na niego 2 lata. Luzik. Jestem póki co zadowolony.

Podobno nowszy/lepszy ten panel. Żonie tłumaczył że z nowszym oprogramowaniem ale przecież systemu nie zmieniał bo skrzynka stara. Może jakiś sterownik nowszy czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, marbel007 napisał:

Podobno nowszy/lepszy ten panel. Żonie tłumaczył że z nowszym oprogramowaniem ale przecież systemu nie zmieniał bo skrzynka stara. Może jakiś sterownik nowszy czy jak? 

Nowszą czyli z B8 zapewne.  Tylna ścianka jest srebrna czy szara ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś wypalił się już A1? Bo wydaje mi się, że u mnie już zaczyna się wypalanie, bo w jednym miejscu widzę lekko zielony pasek, a tv mam dopiero rok czasu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Waldo94 napisał:

Nowszą czyli z B8 zapewne.  Tylna ścianka jest srebrna czy szara ?

Srebrna tak samo jak w B7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...