Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam B7 od dwóch lat i jest już raczej po gwarancji bo żadnej dodatkowej nie brałem, ale mniejsza z tym..
 
Ostatnio zauważyłem jeden martwy piksel, który irytuje tym że jest, ale nie przeszkadza w oglądaniu, więc staram się o tym zapominać.. niestety nie mogę zapomnieć o Bandingu , który widać w szarych scenach filmu czy to w grach , ale najbardziej irytuje mnie to coś co jest na zdjęciu. Nie wiem jak to fachowo się nazywa, ale daje o sobie znać za każdym razem.. to jest normalne zjawisko? To są te przejścia tonalne?
 
I jeszcze jedna sprawa.. wydaje mi się że po tych 2 latach jakość obrazu się pogorszyła.. może to te aktualizacje? TV używam głównie do grania ( sporo ) i Netflix. Chociaż wypalen nie mam..
Screenshot_2021-01-08-19-57-47-937_com.whatsapp.thumb.jpg.5a85137a64fe48c7b3bf8052fc200747.jpg
IMG_20210108_185455.thumb.jpg.68b88818d393cd23e7ef8d688bc36849.jpg
Banding kolorów. Coś gdzieś masz źle ustawione. Miałem B7 i daje głowę, że gdzieś masz błąd.

Z doświadczenia mógłbym strzelić, że to jest podpięty PC i ustawiony port HDMI jako PC. Jeśli tak, to zmień na konsola i będzie okej. Jeśli nie to coś innego masz źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, PiPoL napisał:

Banding kolorów. Coś gdzieś masz źle ustawione. Miałem B7 i daje głowę, że gdzieś masz błąd.

Z doświadczenia mógłbym strzelić, że to jest podpięty PC i ustawiony port HDMI jako PC. Jeśli tak, to zmień na konsola i będzie okej. Jeśli nie to coś innego masz źle.

Nie nie.. Gram na PS5 i nie mam w opcjach otagowane PC czy konsola. . Zarówno w trybie gra i HDR coś takiego jest. W filmach to samo. Próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne, ale nic nie pomogło. Testowane na różnych trybach obrazu i na każdym to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to wina kabla HDMI

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.01.2021 o 07:53, PiPoL napisał:

Banding kolorów. Coś gdzieś masz źle ustawione. Miałem B7 i daje głowę, że gdzieś masz błąd.

Nie koniecznie musi być coś źle ustawione. Bardzo wiele takich przypadków to jest wina materiału źródłowego, w szczególności to często występuje w różnych grach. Żeby mieć pewność że to wina telewizora/ustawień trzeba to porównać na innym telewizorze. Najczęściej się okazuje że jest tak samo źle i to wina samej gry. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie koniecznie musi być coś źle ustawione. Bardzo wiele takich przypadków to jest wina materiału źródłowego, w szczególności to często występuje w różnych grach. Żeby mieć pewność że to wina telewizora/ustawień trzeba to porównać na innym telewizorze. Najczęściej się okazuje że jest tak samo źle i to wina samej gry. 
Nie prawda. Tzn prawda, ale tylko w przypadku cutscenek. Bo one faktycznie czasem są z [beeep]y, ale już w samej grze nie ma takiej opcji aby to była wina gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, PiPoL napisał:

ale już w samej grze nie ma takiej opcji aby to była wina gry.

Nie prawda. Można znaleźć wiele screenów w sieci z różnych gier (screenów a nie fotek telewizora/monitora) gdzie widać że już silnik gry daje obraz z bandingiem. Pierwszy przykład z brzegu (gra Dying Light)

s8Wv5t1.jpg

Nie chce mi się szukać dalej, ale gier z tym problemem jest całe mnóstwo.

Edytowane przez efel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z innej beczki czy komuś udało się sparować pilota z dekoderem Cyfrowego Polsatu Evoboxem albo Evoboxem  LIte? Inne telewizory Lg nie mają tego problemu  a ten jakiś toporny model i  nie działa  obsługa pilotem Magick  dekodera  Cyfrowego  Polsatu. Może ktoś  ma inne patenty na rozwiązanie tego problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko. Czy skorzystaliście z tej wymiany modułu zasilania? Bo ja dostaję cały czas powiadomienie. Ale zastanawiam się czy to ma sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja skorzystałem. Rozmawiałem z serwisantem i mówił że warto. Skoro to robią za darmo. Cała operacja trwała 10 min.0b887a7b1aad3823117a7da27cd5a664.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie ma związku z kalibracją?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale to nie ma związku z kalibracją?
Żadnego.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. To się zgłoszę w wolnej chwili do nich. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, tracer10 napisał:

Czy jest możliwe, że panel jest nowy, ale ilość godz została "stara"?

Oczywiście. Serwisant przy wymianie panelu nie skasował licznika godzin, a chyba powinien. 

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.01.2021 o 19:42, tracer10 napisał:

Witam. Po roku walki w sądzie wymienili mi dziś panel😉 ale......

Podgląd ilości przepracowanych godzin w menu pokazuje ponad 11 tys. co by mniej więcej pasowało z czasem używania u mnie oleda i tu pytanie.

Czy jest możliwe, że panel jest nowy, ale ilość godz została "stara"?

Oczywiście nie ma już usterek i ustawienia obrazu tez są inne.

Ilość przepracowanych godzin telewizora jest "zapisana" w pamięci na płycie głownej telewizora, gdyby ci wymienili płytę głowną to by licznik się "zrestartował".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisant przy wymianie mógł nie zrobić twardego resetu. Miałem tak w pierwszym wymienionym panelu i nie wiem jak z licznikiem lecz miałem złą jakość obrazu (telewizor po kalibracji od Maćka) . Po dwóch tygodniach jeszcze raz serwis, twardy reset i wszystko idealnie. Może to mieć związek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LG B7V podpiąłem do Denona AVC-X4700H (HDMI z eARC) i przy odtwarzaniu filmu w Dolby Atmos w Netflixie Denon na wyświetlaczu pokazuje dźwięk w formacie Dolby Atmos.

Zastanawia mnie, czy rzeczywiście jest to pełny Atmos??? LG B7V nie ma eARC, więc powinno być tylko Dolby Digital.....

Druga sprawa, za każdym razem, gdy chcę korzystać z ARC LG -> Denon, tzn. słyszeć dźwięk, muszę resetować LG (wyjąć wtyczkę z gniazdka).

Znacie może jakieś rozwiązanie tego problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze na Netflix nie ma pełnego Atmosa tylko stratny.
Po drugie Atmos stratny z Netflix'a idzie w strumieniu DD+ więc wystarczy zwykłe ARC i amplituner z Atmosem żeby go odtworzyć.

Edytowane przez kKadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, klf napisał:

LG B7V podpiąłem do Denona AVC-X4700H (HDMI z eARC) i przy odtwarzaniu filmu w Dolby Atmos w Netflixie Denon na wyświetlaczu pokazuje dźwięk w formacie Dolby Atmos.

Zastanawia mnie, czy rzeczywiście jest to pełny Atmos??? LG B7V nie ma eARC, więc powinno być tylko Dolby Digital.....

Druga sprawa, za każdym razem, gdy chcę korzystać z ARC LG -> Denon, tzn. słyszeć dźwięk, muszę resetować LG (wyjąć wtyczkę z gniazdka).

Znacie może jakieś rozwiązanie tego problemu?

Problem nie ma chyba rozwiązania - ARC w układzie LG-Denon właśnie tak działa lub ... nie działa. Proponuję połączyć optykiem, co ograniczy dzwięk do DD.

Po ARC (zwykłym, nie eARC) masz DD+, czyli także "telewizyjny", skompresowany Atmos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem optykiem i było OK, jednak nowy amp i chciałoby  się wyciągnąć cos więcej z dźwięku :)

A jak to wygląda w nowych LG OLED? Jak kojarzę, mają już eARC i wtedy DA pełny idzie do ampka...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak. W praktyce bywa różnie, tzn bez żadnej prawidłowości jedne urządzenia współpracują z drugimi, inne nie, czasem dzieje się to losowo :(

Pytanie: po co mając amplituner z tyloma wejściami HDMI, bawić się w kanały zwrotne eARC? Chyba jedynym sensownym zastosowaniem ARC jest ten Atmos z VOD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eARC jest wstanie przesłać bezstratne formaty audio takie jak Dolby TruHD(Atmos) czy DTSHD Master Audio (DTS:X), maksymalna jakość dźwięku to 192kHz 24bit

Inna sprawa kiedy taka jakość dźwięku zacznie się pojawiać nie tylko na płytach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc jaki sens użycia eARC mając tv i ampli (denon 4700)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Barnaba napisał:

No więc jaki sens użycia eARC mając tv i ampli (denon 4700)?

Taki że jeżeli masz urządzenia zewnętrzne z jednym wyjściem HDMI to możesz z nich wszystko wysłać do TV a z TV kanałem zwrotnym dźwięk do amplitunera. Wiem, wiem, powiesz że przecież może podłączyć do ampli a z niego wypuścić na TV ale nie każdy może chcieć odpalać zawsze odpalać ampli tylko po to żeby pooglądac wiadomości czy cokolwiek innego.

A co do eARC (ARC) w LG i amplitunerów DENON, to wszystko działa, należy tylko na spokojnie usuiąść i to skonfigurować (mam LGC9 i Denona AVR-X6200W, dekoder 4K Cyfry, clona OPPO i odtwarzacz Pioneera)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Jasiek_31 napisał:

Taki że jeżeli masz urządzenia zewnętrzne z jednym wyjściem HDMI to możesz z nich wszystko wysłać do TV a z TV kanałem zwrotnym dźwięk do amplitunera. Wiem, wiem, powiesz że przecież może podłączyć do ampli a z niego wypuścić na TV ale nie każdy może chcieć odpalać zawsze odpalać ampli tylko po to żeby pooglądac wiadomości czy cokolwiek innego.

Ok, nie rozumiem, ale ok ;)

 

8 godzin temu, Jasiek_31 napisał:

A co do eARC (ARC) w LG i amplitunerów DENON, to wszystko działa, należy tylko na spokojnie usuiąść i to skonfigurować (mam LGC9 i Denona AVR-X6200W, dekoder 4K Cyfry, clona OPPO i odtwarzacz Pioneera)

Zszargałem sobie tylko nerwy na "spokojnej" konfiguracji b7, c8 z 6300 i 6500. Raz działało (czasem tygodniami), raz nie. W pewnym momencie odpuściłem - na tyle rzadko odpalam Netflix, żeby warte to było mojego zdrowia :) 

Pięknie i stabilnie działa za to b7 z belką samsunga i to mnie cieszy, bo akurat tam to ARC jest bardzo potrzebne (ale znowu eARC byłoby kompletnie nieprzydatne, bo BD połączone jest do belki).

Oczywiście, jak już mieć to eARC jest jakość tam lepsze i może ktoś to wykorzysta w jakiejś egzotycznej konfiguracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Barnaba napisał:

Zszargałem sobie tylko nerwy na "spokojnej" konfiguracji b7, c8 z 6300 i 6500. Raz działało (czasem tygodniami), raz nie. W pewnym momencie odpuściłem - na tyle rzadko odpalam Netflix, żeby warte to było mojego zdrowia :) 

Cóż mogę powiedzieć, współczuję, u mnie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...