Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.02.2021 o 19:55, kKadajo napisał:

Inna sprawa kiedy taka jakość dźwięku zacznie się pojawiać nie tylko na płytach.

Dokładnie. Mamy 2021 rok, a w większości serwisów VOD jakość dźwięku nadal mniej więcej taka sama jak 30 lat temu na DVD. Ten Atmos skompresowany jakiejś wielkiej różnicy nie robi.

Ale co się dziwić... Pamiętacie jak jeszcze kilka lat temu obiecywali że będzie HFR i mecz czy inną transmisję sportową sobie obejrzę w 60 albo nawet 120 klatkach? Gdzie to jest kurna?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej nie opłaca im się tego wszystkiego wprowadzać. I nie dziwię się, przeciętny użytkownik nie odróżnia pełnege Atmosa od stratnego, tak jak nie słyszy różnicy między dźwiękiem z DVD a Blu-ray. A dla garstki zapaleńców są inne, znacznie droższe rozwiązania.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.02.2021 o 15:43, klf napisał:

LG B7V podpiąłem do Denona AVC-X4700H (HDMI z eARC) i przy odtwarzaniu filmu w Dolby Atmos w Netflixie Denon na wyświetlaczu pokazuje dźwięk w formacie Dolby Atmos.

Zastanawia mnie, czy rzeczywiście jest to pełny Atmos??? LG B7V nie ma eARC, więc powinno być tylko Dolby Digital.....

Druga sprawa, za każdym razem, gdy chcę korzystać z ARC LG -> Denon, tzn. słyszeć dźwięk, muszę resetować LG (wyjąć wtyczkę z gniazdka).

Znacie może jakieś rozwiązanie tego problemu?

Znalazłem prawdopodobnie rozwiązanie mojego problemu z ARC...

Zauważyłem, że samo odłączenie zasilania TV LG nie pomaga, dopiero jak wyłączałem całą listwę (Amplituner jest podłączony oddzielnie do gniazdka), to po włączeniu TV pojawiał się dźwięk z ARC na DENONIE. Winowajcą okazał się dekoder nc+ 4k (który też jest podłączony do listwy), podłączony pod HDMI 1 w TV (optykiem do DENONA).

Okazało się, ze w momencie braku dźwięku z ARC na DENONIE, wystarczyło wyjąć wtyczkę HDMI od nc+ z TV i włożyć i wszystko działało. Więc wynika z tego, że dekoder mieszał. Taka ciekawostka :)

Ostatecznie, podłączyłem nc+ po HDMI do DENONA i jest OK jak na razie. Do TV przez HDMI podłączony jest w tej chwili tylko DENON.

Na marginesie.... wykorzystanie optyka do amplitunera i podłączenie nc+ do TV przez HDMI wynikało z faktu, że wcześniej miałem ONKYO bez ARC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pytanie do was, mam podłączony soundbar do tv i podczas odtwarzania 2mts/mkv ze ścieżką atmos (podłączony do tv dysk - usb 3.0) soundbar nie "wykrywa" dźwięku atmos. Odtwarzając film na płycie uhd z xbox one x nie ma z tym problemu również podczas gry (np. Forza H. 4) też wszystko jest ok, na soundbarze wyświetla się Dolby Atmos. Udało się uzyskać Dolby Atmos (z dysku zewnętrznego podłączonego do tv)  jedynie przy krótkich filmach demo (Dolby.UHD.BluRay.Demo.Disc.March.2018.2160p.BluRay.HEVC.TrueHD.Atmos.7.1)

Jakiś pomysł na rozwiązanie problemu?

55b7v + philips fidelio b97 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego że B7 nie ma możliwości dekodować Dolby TrueHD z USB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, kKadajo napisał:

Dlatego że B7 nie ma możliwości dekodować Dolby TrueHD z USB.

możliwe ale właśnie mnie to zastanawiało bo z tymi filmami małymi "demo atmos" sobie radzi...

udało się obejść problem, aplikacja Kodi na xboxie i do niego podpinam dysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możliwe ale właśnie mnie to zastanawiało bo z tymi filmami małymi "demo atmos" sobie radzi...
udało się obejść problem, aplikacja Kodi na xboxie i do niego podpinam dysk.
Być może te dema miały ścieżki dd+

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że jestem przerażony tym jak ten model jest podatny na wypalenia. Mam już drugą matrycę, pierwsza wymieniona też z powodu wypaleń. Drugą matrycę mam półtora roku i mam masę wypaleń. Wypalone pola do gry z gry Tetris effect connected. Gra jest co prawda prawdziwą rzeźnią dla matrycy bo mamy bardzo kontrastowy obraz, w zasadzie większość ekranu czarna i jaskrawe obramowania pola do gry i kilka innych jaskrawych elementów. Ale serio, to jakiś żart, w grę mam nabite jak do tej pory około 20 godzin, po 20 godzinach łącznej gry wypalają się elementy, porażka. Kolejne wypalone elementy pochodzą z gry pillars of eternity, wypalone portrety postaci, które są w naszej drużynie. Tutaj co prawda więcej godzin niż w tetrisie bo 130 ale też wartość żałosna w kontekście trwałości matrycy i tych rzekomych zabezpieczeń na poziomie elektroniki. Kolejny element wypalona malutka belka z loga Polsatu Sport premium, oglądam tylko mecze ligi mistrzów przez cały sezon, ile tych godzin się nazbiera w skali roku, może z 150-200? Oczywiście tych wypaleń w 90 procentach materiałów się nie uświadczy ale powiem szczerze, że drażni a na czerwonej planszy widać je wyraźnie. Nie wiem czy ja mam jakiegoś pecha do tych matryc czy co ? Rozumiem jak bym katował kilka godzin dziennie tymi samymi elementami przez kilka miesięcy. No nic, będę reklamować pod koniec upływu 2 letniej gwarancji na nową matryce. Mam nadzieję, że uznają, jakby co to mam jeszcze w zanadrzu kilkadziesiąt martwych pikseli czerwonych przy prawej krawędzi. Mam tylko nadzieję, że już nie mają na serwisie więcej zapasowych matryc do tego szrotu B7 i dostanę coś nowszego i nie będzie się tak wypalać ...

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tych modeli można zainstalować najnowsze matryce jakie LGD produkuje wiec problemu nie będzie, natomiast dziwie się ze już załatwiłeś druga matryce.
Na jakich ustawieniach Tv grasz ?

Mój B7 w czerwcu będzie miał 3 lata i zero problemów z wypaleniem. Gram, oglądam sporo filmów i seriali plus National Geographic.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, kKadajo napisał:

Do tych modeli można zainstalować najnowsze matryce jakie LGD produkuje wiec problemu nie będzie, natomiast dziwie się ze już załatwiłeś druga matryce.
Na jakich ustawieniach Tv grasz ?

Mój B7 w czerwcu będzie miał 3 lata i zero problemów z wypaleniem. Gram, oglądam sporo filmów i seriali plus National Geographic.

Telewizor jest cały czas na standardzie, nic nie zmieniałem. Konsola wymuszała czy włącza się HDR czy nie. Od listopada mam Xboxa Series X i opcja auto HDR sprawia, że wszystko leci na HDR. Heh, no to raczej nie ma szans na nowszy model przynajmniej jeżeli chodzi o elektronikę a to ona chyba ma najwięcej do powiedzenia przy odporności na wypalenia i zarządzania tym ?

Edytowane przez lukasz89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, lukasz89 napisał:

Powiem szczerze, że jestem przerażony tym jak ten model jest podatny na wypalenia. Mam już drugą matrycę, pierwsza wymieniona też z powodu wypaleń. Drugą matrycę mam półtora roku i mam masę wypaleń.

To sugeruje że masz uszkodzone coś innego w telewizorze, a nie matrycę. Być może mechanizm kompensacji matrycy nie działa w Twoim TV tak jak powinien. Mojej B7mce stuknie niedługo 4 lata i nie mam żadnych wypaleń. Przeszedłem dziesiątki gier - w SDR i HDR. Tetris Effect też zaliczony i też grałem w to około 20h w HDR. Nie czekaj do końca gwarancji, tylko reklamuj od razu. Jeżeli dobrze to rozegrasz i będziesz reklamował na rękojmi to możesz wywalczyć nawet zwrot pieniędzy, co jest najlepszą opcją.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, efel napisał:

To sugeruje że masz uszkodzone coś innego w telewizorze, a nie matrycę. Być może mechanizm kompensacji matrycy nie działa w Twoim TV tak jak powinien. Mojej B7mce stuknie niedługo 4 lata i nie mam żadnych wypaleń. Przeszedłem dziesiątki gier - w SDR i HDR. Tetris Effect też zaliczony i też grałem w to około 20h w HDR. Nie czekaj do końca gwarancji, tylko reklamuj od razu. Jeżeli dobrze to rozegrasz i będziesz reklamował na rękojmi to możesz wywalczyć nawet zwrot pieniędzy, co jest najlepszą opcją.

Jak mam reklamować z rękojmi skoro telewizor kupiony 3,5 roku temu. Jedna matryca wymieniona po 2 latach na gwarancji z LG. Ta nowa ma 1,5 roku. Może jest coś nie tak z kompensacją, tylko jak to zweryfikować ? Za pierwszym razem serwisant coś tam sprawdził w menu serwisowym, wymienił matryce i tyle, nie zagłębiał się w temat jakoś. W ogóle ciekawa sprawa bo po wymianie tej matrycy bardzo często słychać piszczenie cewek czy to w stanie spoczynku telewizora czy w niektórych scenach. Na pierwszej matrycy nie było tego w ogóle, tylko jak była wykonywana kompensacja.

Edytowane przez lukasz89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, efel napisał:

Mojej B7mce stuknie niedługo 4 lata i nie mam żadnych wypaleń.

U mnie w czerwcu będą 4 lata i też brak wypaleń. Polsatu sport nie oglądam, ale za to mój OLED jest już po 4  sezonach NFL i jaskrawożółtych logach stacji FOX NFL. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukasz89 napisał:

Jak mam reklamować z rękojmi skoro telewizor kupiony 3,5 roku temu. Jedna matryca wymieniona po 2 latach na gwarancji z LG. Ta nowa ma 1,5 roku

ok, w takim razie zostaje Ci tylko gwarancja. 

 

1 minutę temu, lukasz89 napisał:

Może jest coś nie tak z kompensacją, tylko jak to zweryfikować ? Za pierwszym razem serwisant coś tam sprawdził w menu serwisowym, wymienił matryce i tyle, nie zagłębiał się w temat jakoś.

Oprócz kontroli organoleptycznej odgłosu przekaźnika przy wyłaczeniu TV nie jesteś w stanie wiele zrobić. Ale możesz zasugerować serwisowi, że problem masz znowu, a nie katowałeś tego telewizora jakoś niewiadomo jak dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, efel napisał:

ok, w takim razie zostaje Ci tylko gwarancja. 

 

Oprócz kontroli organoleptycznej odgłosu przekaźnika przy wyłaczeniu TV nie jesteś w stanie wiele zrobić. Ale możesz zasugerować serwisowi, że problem masz znowu, a nie katowałeś tego telewizora jakoś niewiadomo jak dużo

Z tym przekaźnikiem też dziwna sprawa, bo za każdym razem jak wyłączam tv, niezależnie czy uzbierało się 4h oglądania czy nie, cyknięcie następuje dopiero po kilku minutach. Na pierwszej matrycy cyknięcie było natychmiast po wyłączeniu, chyba, że nazbierały się 4h oglądania, wtedy wiadomo, kompensacja i dopiero po kilku minutach cyknięcie. Wygląda to jakby po każdym wyłączeniu tv robił kompensację. No i po wymianie matrycy strasznie często piszczą cewki, co nie miało w zasadzie miejsca przy pierwszej matrycy. Piszczy zarówno na standby jak i w niektórych scenach gdy tv pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, lukasz89 napisał:

Z tym przekaźnikiem też dziwna sprawa, bo za każdym razem jak wyłączam tv, niezależnie czy uzbierało się 4h oglądania czy nie, cyknięcie następuje dopiero po kilku minutach. Na pierwszej matrycy cyknięcie było natychmiast po wyłączeniu, chyba, że nazbierały się 4h oglądania, wtedy wiadomo, kompensacja i dopiero po kilku minutach cyknięcie. Wygląda to jakby po każdym wyłączeniu tv robił kompensację. No i po wymianie matrycy strasznie często piszczą cewki, co nie miało w zasadzie miejsca przy pierwszej matrycy. Piszczy zarówno na standby jak i w niektórych scenach gdy tv pracuje.

Czyli trop jest słuszny - jak po każdorazowym wyłączeniu cyknięcie masz po kilku minutach, to ewidentnie mechanizm kompensacji jest zrąbany. Nie wiadomo w ogóle czy on te kompensacje przeprowadza tak jak należy i może stąd się wziął problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, efel napisał:

Czyli trop jest słuszny - jak po każdorazowym wyłączeniu cyknięcie masz po kilku minutach, to ewidentnie mechanizm kompensacji jest zrąbany. Nie wiadomo w ogóle czy on te kompensacje przeprowadza tak jak należy i może stąd się wziął problem?

Może, ale tak jak mówiłem, na pierwszej matrycy to działało poprawnie. Gość coś zmieniał w tym menu serwisowym ale zrobił to tak szybko, że nie wiem co tam zmieniał. Od razu po wymianie matrycy na drugą dzieje się to co opisałem. Tyle, że w przypadku elektroniki jestem uziemiony bo minęły 2 lata gwarancji. Teraz mam już tylko pół roku gwarancji na matrycę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, lukasz89 napisał:

Jak mam reklamować z rękojmi skoro telewizor kupiony 3,5 roku temu. Jedna matryca wymieniona po 2 latach na gwarancji z LG. Ta nowa ma 1,5 roku. Może jest coś nie tak z kompensacją, tylko jak to zweryfikować ? Za pierwszym razem serwisant coś tam sprawdził w menu serwisowym, wymienił matryce i tyle, nie zagłębiał się w temat jakoś. W ogóle ciekawa sprawa bo po wymianie tej matrycy bardzo często słychać piszczenie cewek czy to w stanie spoczynku telewizora czy w niektórych scenach. Na pierwszej matrycy nie było tego w ogóle, tylko jak była wykonywana kompensacja.

65 B7 jest w programie darmowej wymiany potencjalnie wadliwego układu zasilającego.
Korzystałeś z tego ?

https://www.lg.com/pl/wsparcie/aktualnosci-detail/PLNTC20201001150650

 

Edytowane przez kKadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukasz89 napisał:

Słyszałem o sprawie ale ja mam i tak 55 cali :)

Spoko. Tak napisałem bo mnie zaciekawiły te cewki o których wspomniałeś i pomyślałem ze może problemy z zasilaniem jakieś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 hours ago, efel said:

To sugeruje że masz uszkodzone coś innego w telewizorze, a nie matrycę. Być może mechanizm kompensacji matrycy nie działa w Twoim TV tak jak powinien. Mojej B7mce stuknie niedługo 4 lata i nie mam żadnych wypaleń. Przeszedłem dziesiątki gier - w SDR i HDR. Tetris Effect też zaliczony i też grałem w to około 20h w HDR. Nie czekaj do końca gwarancji, tylko reklamuj od razu. Jeżeli dobrze to rozegrasz i będziesz reklamował na rękojmi to możesz wywalczyć nawet zwrot pieniędzy, co jest najlepszą opcją.

Muszę się zgodzić, u mnie przez 3 lata i tysiące godzin gier zero wypaleń. Teraz TV poszedł do sypialni i zastąpił go 65 CX, porównamy za jakiś czas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Temat ma już ponad 300 stron, także z góry przepraszam, jeżeli kwestia była już omawiana ale czy komuś udało się coś wskórać z LG jeżeli chodzi o wadę fabryczną modelu C7V?

Mowa o niepoprawnie wyświetlanym prostokącie na środku ekranu. 

Nie jest to wypalenie, według informacji z tego filmiku LG wymieniało panele nawet po gwarancji, jednak mnie ciągle spławiają... 

W załączniku dodaję zdjęcie jak to u mnie wygląda.

 

orange.jpg

Edytowane przez emerson88
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.04.2021 o 17:06, emerson88 napisał:

Witam,

Temat ma już ponad 300 stron, także z góry przepraszam, jeżeli kwestia była już omawiana ale czy komuś udało się coś wskórać z LG jeżeli chodzi o wadę fabryczną modelu C7V?

Mowa o niepoprawnie wyświetlanym prostokącie na środku ekranu. 

Nie jest to wypalenie, według informacji z tego filmiku LG wymieniało panele nawet po gwarancji, jednak mnie ciągle spławiają... 

W załączniku dodaję zdjęcie jak to u mnie wygląda.

 

orange.jpg

Ten prostokąt się pojawił dopiero po upływie gwarancji czy jak ? Czemu w ogóle tych wypaleń nie reklamowałeś jak jeszcze miałeś gwarancję ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.04.2021 o 17:06, emerson88 napisał:

Nie jest to wypalenie, według informacji z tego filmiku LG wymieniało panele nawet po gwarancji, jednak mnie ciągle spławiają... 

Wg Twojego zdjęcia oprócz prostokąta, masz również wypalenie z jakiejś śniadaniówki. Prostokąt objęty wymianą musiał być widoczny praktycznie od nowości i dotyczył tylko jednej partii ekranów. Nie widziałeś tego wcześniej i dopiero po tylu latach się zabierasz za reklamacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...