Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
40 minut temu, dewey napisał:

@jaczar A to nie jest tak, że to musi być utajona wada, a wypalenie taką nie jest, bo widać je od razu po pojawieniu się? Poza tym nie mam oryginalnego pudła, więc odesłanie go do sklepu (Sferis), to byłby ogromny problem logistyczny.

Wada pojawia się w okresie 2 lat od zakupu, masz 1 rok na jej zgłoszenie 

Sklep zgłasza wymianę matrycy do LG, serwis przyjeżdża do domu i wymienia matryce w 30 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaczar spróbuję, ale potrzebuję rady. Zgłaszając problem mam się powołać na reklamację z tytułu rękojmi, czy zwrot? I czy podawać jakieś szczegóły, np. że wada wyszła 3 miesiące temu, ale nie miałem okazji jej zgłosić, czy nic nie muszę tłumaczyć? Podpowiedzieć im, że mogą to zgłosić do LG, które będzie zobligowane do wymiany panelu?

Edytowane przez dewey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
9 godzin temu, dewey napisał:

@jaczar spróbuję, ale potrzebuję rady. Zgłaszając problem mam się powołać na reklamację z tytułu rękojmi, czy zwrot? I czy podawać jakieś szczegóły, np. że wada wyszła 3 miesiące temu, ale nie miałem okazji jej zgłosić, czy nic nie muszę tłumaczyć? Podpowiedzieć im, że mogą to zgłosić do LG, które będzie zobligowane do wymiany panelu?

to jest roszczenie do sprzedawcy, a nie producenta, sklep będzie wiedział co zrobić 
oni nie maja w formularzu rekojmi, ja bym wybrał z listy inne i w opisie uszkodzenia napisał, ze to jest zgłoszenie reklamacji z tytułu rekojmi, wada wystąpiła w dniu ...., a zgłaszasz ja w dniu .... bo masz na to rok, moszesz zadać wymiany na nowy, naprawy, obniżenia ceny,  odstąpienia od umowy

w linku do strony uokik masz wszystko opisane, w razie czego możesz się powołać na konkretne paragrafy z kodeksu cywilnego

w sklepie euro mogłem wybrac rękojmie i wszystko wyklikać 

Ja napisałem ze chce zwrot kasy, zaproponowali wymianę matrycy

9 godzin temu, dewey napisał:

@jaczar spróbuję, ale potrzebuję rady. Zgłaszając problem mam się powołać na reklamację z tytułu rękojmi, czy zwrot? I czy podawać jakieś szczegóły, np. że wada wyszła 3 miesiące temu, ale nie miałem okazji jej zgłosić, czy nic nie muszę tłumaczyć? Podpowiedzieć im, że mogą to zgłosić do LG, które będzie zobligowane do wymiany panelu?

I pamiętaj o terminach - wada max 2 lata od zakupu

nie musisz się tłumaczyć dlaczego zgłaszasz ja później 

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaczar tak właśnie wczoraj napisałem. Ponieważ zakupu dokonałem przez Allegro, to nie mogłem wybrać żadnych opcji zwrotu, nie mam nawet konta na ich sklepie. Napisałem, że reklamuję z tytułu rękojmi, dodatkowo, że wada powstała w okresie gwarancji (bo tak faktycznie było), załączyłem nawet moje zgłoszenie do serwisu LG, którego dokonałem tydzień po upływie gwarancji, jest ono dowodem na to, że wypalenie musiało wystąpić wcześniej, to przecież długi proces, który nie trwa 7 dni. Zasugerowałem im nawet żeby zwrócili się do LG z prośbą o wymianę matrycy. Zobaczymy jak dalej się ta sprawa potoczy. Dziękuję za pomoc!

Edytowane przez dewey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.10.2020 o 08:47, jaczar napisał:

to jest roszczenie do sprzedawcy, a nie producenta, sklep będzie wiedział co zrobić 
oni nie maja w formularzu rekojmi, ja bym wybrał z listy inne i w opisie uszkodzenia napisał, ze to jest zgłoszenie reklamacji z tytułu rekojmi, wada wystąpiła w dniu ...., a zgłaszasz ja w dniu .... bo masz na to rok, moszesz zadać wymiany na nowy, naprawy, obniżenia ceny,  odstąpienia od umowy

w linku do strony uokik masz wszystko opisane, w razie czego możesz się powołać na konkretne paragrafy z kodeksu cywilnego

w sklepie euro mogłem wybrac rękojmie i wszystko wyklikać 

Ja napisałem ze chce zwrot kasy, zaproponowali wymianę matrycy

Nigdy nie zgłaszajcie rękojmi korzystając z formularzy WWW sklepu. Tylko i wyłącznie na kartce, którą zanosicie do sklepu i bierzecie podpis pracownika na jednej kopii, albo pocztą z potwierdzeniem odbioru. Dlaczego? Do ten formularz w systemie może 'żyć' - nagle zmienią mu się daty, albo zginie bo system padł i dlatego nie otrzymaliście odpowiedzi w ustawowym czasie. Papier nie daje sklepowi żadnego pola do manipulacji, formularz na ich własnej stronie tak. 

W dniu 13.10.2020 o 09:43, dewey napisał:

Napisałem, że reklamuję z tytułu rękojmi, dodatkowo, że wada powstała w okresie gwarancji (bo tak faktycznie było), załączyłem nawet moje zgłoszenie do serwisu LG, którego dokonałem tydzień po upływie gwarancji, jest ono dowodem na to, że wypalenie musiało wystąpić wcześniej, to przecież długi proces, który nie trwa 7 dni. Zasugerowałem im nawet żeby zwrócili się do LG z prośbą o wymianę matrycy. Zobaczymy jak dalej się ta sprawa potoczy. Dziękuję za pomoc!

Nie musisz nic sugerować, ani udowadniać kiedy wada powstała. Jedynym problemem który możesz mieć to samo uznanie wady: sklep może jej nie uznać, bo będzie żądał żebyś udowodnił że wada powstała z winy producenta a nie Twojej. To udowodnienie będzie wymagało opinii rzeczoznawcy i tutaj większość użytkowników machnie ręką i odpuści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Godzinę temu, efel napisał:

Nigdy nie zgłaszajcie rękojmi korzystając z formularzy WWW sklepu. Tylko i wyłącznie na kartce, którą zanosicie do sklepu i bierzecie podpis pracownika na jednej kopii, albo pocztą z potwierdzeniem odbioru. Dlaczego? Do ten formularz w systemie może 'żyć' - nagle zmienią mu się daty, albo zginie bo system padł i dlatego nie otrzymaliście odpowiedzi w ustawowym czasie. Papier nie daje sklepowi żadnego pola do manipulacji, formularz na ich własnej stronie tak. 

Nie musisz nic sugerować, ani udowadniać kiedy wada powstała. Jedynym problemem który możesz mieć to samo uznanie wady: sklep może jej nie uznać, bo będzie żądał żebyś udowodnił że wada powstała z winy producenta a nie Twojej. To udowodnienie będzie wymagało opinii rzeczoznawcy i tutaj większość użytkowników machnie ręką i odpuści.

Zrobiłem zgłoszenie przez swoje konto w sklepie euro i matryce mam wymieniona, z kartka bym się dłużej bujał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, efel napisał:

Nie musisz nic sugerować, ani udowadniać kiedy wada powstała. Jedynym problemem który możesz mieć to samo uznanie wady: sklep może jej nie uznać, bo będzie żądał żebyś udowodnił że wada powstała z winy producenta a nie Twojej. To udowodnienie będzie wymagało opinii rzeczoznawcy i tutaj większość użytkowników machnie ręką i odpuści.

Wiesz teraz już nie mam nic do stracenia, ponieważ nowy TV zamówiony po okazyjnej cenie, reklamacja wysłana, więc jak będzie trzeba, to mogę się z nimi bujać mam czas, w razie czego uruchomię UOKIK i zapłacę za rzeczoznawcę, bo wydaje mi się, że sprawę mam wygraną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jaczar napisał:

Zrobiłem zgłoszenie przez swoje konto w sklepie euro i matryce mam wymieniona, z kartka bym się dłużej bujał 

Cieszę się, ale uwierz mi że to nie jest reguła.

Poza tym jest problem z ponowną reklamacją: zgłaszając na WWW wszystko jest w ich systemie, a nie u Ciebie. Jeżeli reklamujesz ten sam sprzęt ponownie to za drugim razem masz o wiele większe prawa, oczywiście pod warunkiem że udowodnisz że to druga reklamacja. Poprzednie zgłoszenie przez stronę WWW może nagle po 1.5 roku wyparować i wtedy będzie problem jeżeli nie ma się żadnej kopii fizycznej u siebie w kredensie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, tracer10 napisał:

Dodam, że w Irlandii jest tylko 1 rok gwarancji na elektronikę co kłóci się z rozporządzeniem unijnym, ale podobno ta szybka procedura chroni prawa klienta lepiej niż 2 letnia gwarancja jak w całej UE😀[ tak twierdzi rząd ]

U nas rząd twierdzi że epidemia koronawirusa jest pod kontrolą i szpitale są świetnie przygotowane na najgorsze. A realia są takie że nawet jak masz objawy to o ile nie miałeś kontaktu z osobą która miała test pozytywny to się nawet nie dostaniesz do lekarza, a co za tym idzie nie będziesz miał zrobionego testu, tylko będziesz siedział w domu i się modlił żeby samo przeszło. Także nie masz czego zazdrościć :)

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaczar Moja reklamacja jest w toku, mam nowe informacje. Najpierw konsultant ze sklepu poprosił mnie o przesłanie oświadczenia z LG o nienaprawialności sprzętu, kiedy napisałem, że takowego nie posiadam, to napisali, że faktycznie jest on po gwarancji, a oni nie prowadzą serwisu pogwarancyjnego. Zwróciłem im wtedy uwagę, że jest to reklamacja z tytułu rękojmi i przysługuje mi rok na zgłoszenie wady, jeśli wystąpiła ona w okresie gwarancji. Poprosili o przesłanie odpowiednich opinii, poświadczających, że wada faktycznie powstała w tym okresie. Rozumiem, że muszę się teraz zgłosić do rzeczoznawcy?  Czy na tym etapie informować UOKIK? Jak wygląda dalsza procedura? Piszę o tym publicznie, bo myślę, że mój przykład może być dobrym drogowskazem dla innych, co robić w takiej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem osobą wierzącą w teorie spiskowe, ale TV właśnie przestał działać.. Przed chwilą się wyłączył i nie chce się włączyć. Czerwona dioda się świeci, ale po naciśnięciu przycisku na pilocie, słychać pyknięcie jak przy włączaniu, po czym po paru sekundach drugie pyknięcie, które słychać zawsze w momencie wyłączania telewizora.... TV podpięty pod sieć, dane dotyczące karty sieciowej na pewno LG posiada, numer seryjny również (zarówno sklep jak i serwis w LG)... Nie wiem, co mam o tym myśleć. Taki zbieg okoliczności??

Wypięcie kabla z sieci i podpięcie ponownie nic nie daje, efekt ten sam.

Edytowane przez dewey
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.10.2020 o 22:30, jaczar napisał:

Termin gwarancji to 2 lata

Rekojmi 2 lata + rok na zgłoszenie czyli praktycznie 3 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
 

Tak z ciekawości - skąd wziąłeś możliwość zgłaszania przez dodatkowy rok wady ? Z czego to wynika ? Z tego co wiem to rękojmia na wszystko z wyjątkiem używek wynosi 2 lata i w tym czasie można ją zgłosić. 

Nawet jeśli jest jakiś przepis, że rękojmia trwa 2 lata, ale wadę powstałą w ciągu 2 lat można zgłosić w ciągu roku to sklep się wyprze i powie, że wada powstała po okresie 2 lat. No chyba, że ktoś weźmie materiał dowodowy, świadków czy jest jakiś system elektroniczny w LG, który pokazuje, że wtedy, a wtedy przestał działać TV, ale na pewno to nie jest tak, że się popsuł po  2 latach i np tygodniu i jest rękojmia.

Co do zasady z tego co wiem w praktyce - 99% sklepów odwala zwroty po upływie 14 dni (chyba, że jest inna polityka firmy, ale nie z ustawy) i odwala reklamacje zgłoszone po upływie 2 lat... Ale życzę oczywiście powodzenia.

UOKIK i opinią "rzeczoznawcy" też bym się nie przejmował bo w UOKiKu jak to w budżetówce pracują ludzie którzy powiedzmy, że nie do końca są ekspertami, a do tego zawsze są po stronie klienta... przynajmniej w czasie rozmowy tel. bo potem w sądzie gorzej... A w sądzie na Twoją opinię rzeczoznawcy sprzedawca wystawi 10 opinii "swoich" rzeczoznawców... A co do sądu to już różnie... W razie jednak przegranej pokryjesz jeszcze koszty sprawy... A do tego LG w kwestii wypalania pisze o nieruchomych obrazach więc zawsze i tak mogą zrzucić winę, że było niewłaściwie eksploatowane.

2 godziny temu, dewey napisał:

@jaczar Moja reklamacja jest w toku, mam nowe informacje. Najpierw konsultant ze sklepu poprosił mnie o przesłanie oświadczenia z LG o nienaprawialności sprzętu, kiedy napisałem, że takowego nie posiadam, to napisali, że faktycznie jest on po gwarancji, a oni nie prowadzą serwisu pogwarancyjnego. Zwróciłem im wtedy uwagę, że jest to reklamacja z tytułu rękojmi i przysługuje mi rok na zgłoszenie wady, jeśli wystąpiła ona w okresie gwarancji. Poprosili o przesłanie odpowiednich opinii, poświadczających, że wada faktycznie powstała w tym okresie. Rozumiem, że muszę się teraz zgłosić do rzeczoznawcy?  Czy na tym etapie informować UOKIK? Jak wygląda dalsza procedura? Piszę o tym publicznie, bo myślę, że mój przykład może być dobrym drogowskazem dla innych, co robić w takiej sytuacji.

Jak dla mnie kolega @jaczar wpuścił Cię w maliny, oczywiście pewno niecelowo... Sklep Ci to niestety odwali... Raz, że sam pisałeś, że oglądałeś programy informacyjne więc to już jest podstawa, nawet jak by termin był zachowany, a dwa, że zgłaszać należy zawsze w ciągu 2 lat bo ciężko dowodowo ustalić kiedy powstała wada. Ale życzę powodzenia.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Adam60 napisał:

Tak z ciekawości - skąd wziąłeś możliwość zgłaszania przez dodatkowy rok wady ? Z czego to wynika ? Z tego co wiem to rękojmia na wszystko z wyjątkiem używek wynosi 2 lata i w tym czasie można ją zgłosić. 

Nawet jeśli jest jakiś przepis, że rękojmia trwa 2 lata, ale wadę powstałą w ciągu 2 lat można zgłosić w ciągu roku to sklep się wyprze i powie, że wada powstała po okresie 2 lat. No chyba, że ktoś weźmie materiał dowodowy, świadków czy jest jakiś system elektroniczny w LG, który pokazuje, że wtedy, a wtedy przestał działać TV, ale na pewno to nie jest tak, że się popsuł po  2 latach i np tygodniu i jest rękojmia.

Co do zasady z tego co wiem w praktyce - 99% sklepów odwala zwroty po upływie 14 dni (chyba, że jest inna polityka firmy, ale nie z ustawy) i odwala reklamacje zgłoszone po upływie 2 lat... Ale życzę oczywiście powodzenia.

UOKIK i opinią "rzeczoznawcy" też bym się nie przejmował bo w UOKiKu jak to w budżetówce pracują ludzie którzy powiedzmy, że nie do końca są ekspertami, a do tego zawsze są po stronie klienta... przynajmniej w czasie rozmowy tel. bo potem w sądzie gorzej... A w sądzie na Twoją opinię rzeczoznawcy sprzedawca wystawi 10 opinii "swoich" rzeczoznawców... A co do sądu to już różnie... W razie jednak przegranej pokryjesz jeszcze koszty sprawy... A do tego LG w kwestii wypalania pisze o nieruchomych obrazach więc zawsze i tak mogą zrzucić winę, że było niewłaściwie eksploatowane.

 

np. z

Konsument musi złożyć sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady – niemniej najlepiej ją zgłosić zaraz po zauważeniu. Warto podkreślić, że nie skraca to w żaden sposób okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy.

Ważne!

Oznacza to również, iż jeśli wada towaru ujawni się np. w 20. miesiącu jego użytkowania, to konsument nadal ma prawo złożyć reklamację w ciągu roku od stwierdzenia tego faktu. Tym samym wydłuża się okres rękojmi (tu: o 8 miesięcy). Jest to możliwe, gdyż wada została dostrzeżona w okresie odpowiedzialności sprzedawcy i zgłoszona mu w odpowiednim czasie.

Przykład

Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.

Podstawa prawna: art. 568 § 2 i 3 Kodeksu cywilnego

 

:) Nie oznacza to oczywiście, ze zawsze to zadziała tak jakby chciał konsument, użytkownik, jednak daje to razem praktycznie 3 lata jeśli chodzi o rękojmię. Nie zamyka możliwości składania reklamacji z tytułu rękojmi po 2 latach i oczywiście nie gwarantuje sukcesu, ale to tego to nic nie gwarantuje, każde roszczenie może być odrzucone jeśli producent/sprzedawca uzna, że opłaca się tak zrobić.

Edytowane przez Nygus
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dewey napisał:

@jaczar Moja reklamacja jest w toku, mam nowe informacje. Najpierw konsultant ze sklepu poprosił mnie o przesłanie oświadczenia z LG o nienaprawialności sprzętu, kiedy napisałem, że takowego nie posiadam, to napisali, że faktycznie jest on po gwarancji, a oni nie prowadzą serwisu pogwarancyjnego. Zwróciłem im wtedy uwagę, że jest to reklamacja z tytułu rękojmi i przysługuje mi rok na zgłoszenie wady, jeśli wystąpiła ona w okresie gwarancji. Poprosili o przesłanie odpowiednich opinii, poświadczających, że wada faktycznie powstała w tym okresie. Rozumiem, że muszę się teraz zgłosić do rzeczoznawcy?  Czy na tym etapie informować UOKIK? Jak wygląda dalsza procedura? Piszę o tym publicznie, bo myślę, że mój przykład może być dobrym drogowskazem dla innych, co robić w takiej sytuacji.

Nic nie załatwiaj telefonicznie, tylko na papierze. Tutaj już zostałeś wprowadzony w błąd przez konsultanta. Nie musisz udowadniać że wada powstała w okresie rękojmi, po prostu datę zauważenia wady wpisujesz w pismo o rękojmi. Jeżeli sklep będzie chciał podważyć tą datę, to on musi przedstawić odpowiednie dowody. Przecież nie będziesz udowadniał że koń jest koniem. To co będziesz musiał udowodnić to fakt że wada w okresie rękojmi jest z winy producenta.

Jeżeli tak masz prowadzić tą reklamację - tzn mimo tego co napisałem dzwonisz po infoliniach to lepiej jak najszybciej idź do powiatowego albo miejskiego rzecznika praw konsumenta po poradę zanim zrobisz coś głupiego i sklep faktycznie udowodni Ci że nie masz racji.

aa i zapomniałem napisać. Składając rękojmię na papierze, dostaniesz odpowiedź również na papierze. Wiążącą prawnie, a więc przygotowaną przez kogoś kompetentnego. A nie konsultanta z infolinii z łapanki, który pracuje tam 2gi dzień.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Nygus napisał:

 

np. z

Konsument musi złożyć sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady – niemniej najlepiej ją zgłosić zaraz po zauważeniu. Warto podkreślić, że nie skraca to w żaden sposób okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy.

Ważne!

Oznacza to również, iż jeśli wada towaru ujawni się np. w 20. miesiącu jego użytkowania, to konsument nadal ma prawo złożyć reklamację w ciągu roku od stwierdzenia tego faktu. Tym samym wydłuża się okres rękojmi (tu: o 8 miesięcy). Jest to możliwe, gdyż wada została dostrzeżona w okresie odpowiedzialności sprzedawcy i zgłoszona mu w odpowiednim czasie.

Przykład

Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.

Podstawa prawna: art. 568 § 2 i 3 Kodeksu cywilnego

 

:) Nie oznacza to oczywiście, ze zawsze to zadziała tak jakby chciał konsument, użytkownik, jednak daje to razem praktycznie 3 lata jeśli chodzi o rękojmię. Nie zamyka możliwości składania reklamacji z tytułu rękojmi po 2 latach i oczywiście nie gwarantuje sukcesu, ale to tego to nic nie gwarantuje, każde roszczenie może być odrzucone jeśli producent/sprzedawca uzna, że opłaca się tak zrobić.

Dzięki za wyjaśnienie. Nie wiedziałem o tym. Ale dowodowo to dla mnie himalaje jak by to udowodnić... Tzn oczywiście stosując analogicznie jak postępowanie dowodowe w sprawach karnych czy cywilnych to na wszystko można mieć "dowody"... Niech żona oświadczy, że wypalenie albo błędne działanie karty miało miejsce wcześniej, albo niech ktoś zrobi fotografię z aktualnym wydaniem TVN24 z datą itd, tylko, że... wszystko można zanegować, a raczej takiej praktyki dowodowej nie ma w prawie konsumenckim... Najważniejsza jest zawsze opinia rzeczoznawcy ale konsumenci szczególnie w sporach z dużymi sklepami mają małe szanse bo sklepy mają wysoko opłacanych swoich prawników i rzeczoznawców. No i sąd zawsze zada pytanie: A dlaczego Pan nie zgłosił wady zaraz po jej zauważeniu w trakcie trwania terminu 2 lat tylko czekał ? Oczywiście pobyt w szpitalu, śmierć kogoś bliskiego była by jakimś wytłumaczeniem, ale to taki kaliber.

Co do miejskich czy powiatowych rzeczników konsumenta to wstrzymam się z komentarzem... :)

Dodam też, że oczywiście kolega @efel ma 100% racji - załatwia się takie sprawy wyłącznie listami poleconymi i najlepiej za potwierdzeniem odbioru.      

Edytowane przez Adam60
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja na razie z nikim na żadnej infolinii nie rozmawiałem, nikogo też nie informowałem, ze wypalenie powstało, bo oglądałem kanały informacyjne, nie wiem skąd wyciągnęliście takie wnioski :) O kanałach inform. to tylko wspomniałem tutaj, braci forumowej :)Wszystko to, co opisałem, w tym odpowiedzi, które uzyskałem od konsultanta ze sklepu, mam na piśmie w formie meilowej. W tej chwili muszę przedstawić dowód na to, że wypalenie miało miejsce w okresie gwarancyjnym, ponieważ pierwszą reklamację w LG zgłosiłem tydzień po upływie gwarancji, a teraz jest to już ponad 3 miesiące. Stąd moje pytanie, co dalej, czy rzecznik, czy UOIKIK, czy jeszcze coś innego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Adam60 napisał:

Dzięki za wyjaśnienie. Nie wiedziałem o tym. Ale dowodowo to dla mnie himalaje jak by to udowodnić... Tzn oczywiście stosując analogicznie jak postępowanie dowodowe w sprawach karnych czy cywilnych to na wszystko można mieć "dowody"... Niech żona oświadczy, że wypalenie albo błędne działanie karty miało miejsce wcześniej, albo niech ktoś zrobi fotografię z aktualnym wydaniem TVN24 z datą itd, tylko, że... wszystko można zanegować, a raczej takiej praktyki dowodowej nie ma w prawie konsumenckim... Najważniejsza jest zawsze opinia rzeczoznawcy ale konsumenci szczególnie w sporach z dużymi sklepami mają małe szanse bo sklepy mają wysoko opłacanych swoich prawników i rzeczoznawców. No i sąd zawsze zada pytanie: A dlaczego Pan nie zgłosił wady zaraz po jej zauważeniu w trakcie trwania terminu 2 lat tylko czekał ? Oczywiście pobyt w szpitalu, śmierć kogoś bliskiego była by jakimś wytłumaczeniem, ale to taki kaliber.

Co do miejskich czy powiatowych rzeczników konsumenta to wstrzymam się z komentarzem... :)

Dodam też, że oczywiście kolega @efel ma 100% racji - załatwia się takie sprawy wyłącznie listami poleconymi i najlepiej za potwierdzeniem odbioru.      

jak to udowodnić to jest inna historia, tylko w pierwszym roku reklamacji z tytułu rękojmi nie trzeba udowadniać a tak to bez różnicy czy to w 2 czy w 3 trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, dewey napisał:

Stąd moje pytanie, co dalej, czy rzecznik, czy UOIKIK, czy jeszcze coś innego

Ja bym zaczął od formalnie przygotowanej reklamacji z tytułu rękojmi w sklepie. Nie LG, nie żaden konsultant i nie żadne maile, czy jakikolwiek sposób na skróty. Idź ustawową ścieżką, pisemną. Wyżej masz link od kolegi @Nygus gdzie poczytaj o tym jak działa rękojmia i jakie masz prawa z tym związane. Wzór pisma bez problemu znajdziesz w necie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
3 godziny temu, dewey napisał:

Nie jestem osobą wierzącą w teorie spiskowe, ale TV właśnie przestał działać.. Przed chwilą się wyłączył i nie chce się włączyć. Czerwona dioda się świeci, ale po naciśnięciu przycisku na pilocie, słychać pyknięcie jak przy włączaniu, po czym po paru sekundach drugie pyknięcie, które słychać zawsze w momencie wyłączania telewizora.... TV podpięty pod sieć, dane dotyczące karty sieciowej na pewno LG posiada, numer seryjny również (zarówno sklep jak i serwis w LG)... Nie wiem, co mam o tym myśleć. Taki zbieg okoliczności??

Wypięcie kabla z sieci i podpięcie ponownie nic nie daje, efekt ten sam.

Co do zasilania możesz zlecić naprawę przez stronę LG na podstawie Bezpłatnego Programu Wymiany Modułu Zasilającego

https://www.lg.com/pl/wsparcie/aktualnosci-detail/PLNTC20201001150650

Ja zgłosiłem, LG wysłało zgłoszenie do serwisanta, serwis zamówił części, teraz czekam na telefon kiedy będą mi wymieniać

 

Co do matrycy - ja miałem zrobione zdjęcia tv z zafarbem z konkretną datą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, jaczar napisał:

Co do zasilania możesz zlecić naprawę przez stronę LG na podstawie Bezpłatnego Programu Wymiany Modułu Zasilającego

https://www.lg.com/pl/wsparcie/aktualnosci-detail/PLNTC20201001150650

Ja zgłosiłem, LG wysłało zgłoszenie do serwisanta, serwis zamówił części, teraz czekam na telefon kiedy będą mi wymieniać

 

Co do matrycy - ja miałem zrobione zdjęcia tv z zafarbem z konkretną datą

mojego modelu 55B7V nie ma na liście, ta sprawa dotyczyła chyba tylko modeli 65 cali wzywż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
37 minut temu, dewey napisał:

mojego modelu 55B7V nie ma na liście, ta sprawa dotyczyła chyba tylko modeli 65 cali wzywż

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. OLED65C7V. Po 20-tu miesiącach wypalenie matrycy i wymiana na nową. Teraz po 16 miesiącach znowu matryca wypalona. Po zgłoszeniu do LG zadzwonił serwis z ustaleniem terminu  ponownej wymiany matrycy. I teraz pytania do Was. Czy teraz za drugim razem LG nie daje już nowego telewizora ? Coś się zmieniło ? Czy matryce są dedykowane do tego modelu czy to teraz jakiś dziwny składak wychodzi ? Czy to nie jest tak, że wadliwą wypaloną matryce ponownie wymieniają na wadliwą lecz jeszcze nie wypaloną matrycę i może mogę od serwisu LG czy od LG zażądać wymiany na produkt. który z natury nie jest już obarczony wadą czyli np. nowszego modelu ? Serwis zapytał czy się zgadzam na wymianę matryc. Co zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

z rekojmi możesz żądać zwrotu kasy / odstąpienia od umowy jeśli to 2 naprawa 

z gwarancji to co zaproponuje producent

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. OLED65C7V. Po 20-tu miesiącach wypalenie matrycy i wymiana na nową. Teraz po 16 miesiącach znowu matryca wypalona. Po zgłoszeniu do LG zadzwonił serwis z ustaleniem terminu  ponownej wymiany matrycy. I teraz pytania do Was. Czy teraz za drugim razem LG nie daje już nowego telewizora ? Coś się zmieniło ? Czy matryce są dedykowane do tego modelu czy to teraz jakiś dziwny składak wychodzi ? Czy to nie jest tak, że wadliwą wypaloną matryce ponownie wymieniają na wadliwą lecz jeszcze nie wypaloną matrycę i może mogę od serwisu LG czy od LG zażądać wymiany na produkt. który z natury nie jest już obarczony wadą czyli np. nowszego modelu ? Serwis zapytał czy się zgadzam na wymianę matryc. Co zrobić ?

Co takiego Ci się wypala na tych matrycach? Bo wygląda mi to bardziej na nieumiejętne użytkowanie oleda niż problem z matrycami. Każdego oleda można wypalić i tu nie chodzi o to że model z przed 3 lat się wypala a tegoroczne nie, tylko o to że niewłaściwie się korzysta.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Ołżesz Rety napisał:

Kolego o co chodzi.

"Co takiego Ci się wypala na tych matrycach? Bo wygląda mi to bardziej na nieumiejętne użytkowanie oleda niż problem z matrycami. Każdego oleda można wypalić i tu nie chodzi o to że model z przed 3 lat się wypala a tegoroczne nie, tylko o to że niewłaściwie się korzysta".

Czy mógłby kolega określić co znaczy niewłaściwe użytkowanie. Ja na swoim B7 również mam początki wypalenia paska z programu info.  Kupując tv nie miałem informacji ani zaleceń z których to wynikało jakich programów NIE WOLNO na oledzie oglądać. 

ps

pierwszą matrycę  wymieniono  po 20 miesiącach, po nowym roku zgłoszę kolejne wypalenie  i też chciałbym wiedzieć czy to będzie nowa matryca czy nowy TV.

 

 

 

 

Godzinę temu, Ołżesz Rety napisał:

 

 

 

 

 

3 godziny temu, Basko 12 napisał:

Witam. OLED65C7V. Po 20-tu miesiącach wypalenie matrycy i wymiana na nową. Teraz po 16 miesiącach znowu matryca wypalona. Po zgłoszeniu do LG zadzwonił serwis z ustaleniem terminu  ponownej wymiany matrycy. I teraz pytania do Was. Czy teraz za drugim razem LG nie daje już nowego telewizora ? Coś się zmieniło ? Czy matryce są dedykowane do tego modelu czy to teraz jakiś dziwny składak wychodzi ? Czy to nie jest tak, że wadliwą wypaloną matryce ponownie wymieniają na wadliwą lecz jeszcze nie wypaloną matrycę i może mogę od serwisu LG czy od LG zażądać wymiany na produkt. który z natury nie jest już obarczony wadą czyli np. nowszego modelu ? Serwis zapytał czy się zgadzam na wymianę matryc. Co zrobić ?

Myślę że jak serwis zadał takie właśnie  pytanie to może nie jest oczywiste jaką usługę wykonają. Może zapytaj jaki masz wybór w tej konkretnej sytuacji.  

Edytowane przez zbycho45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...