Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 65B6J Test - młodszy brat OLED'a E6

Rekomendowane odpowiedzi

Zdarzały się i takie okazje. Rok, kilka lat temu wybrane sklepy miały promocje przed Świętami. 

Wiem, że zazwyczaj spadek cen jest po nowym roku, ale już teraz można zaobserwować różnicę, nie jakąś ogromną ale jednak. 

 

Edytowane przez ezils

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, tomasz81 napisał:

moja pomylka nie zauwazylem ze w watku byla mowa o 65 calowym TV ale juz 55 calowy jest o wiele tanszy w Italli a w Niemczech jest juz do nabycia za 2399€

Edytowane przez grzes07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2016‎-‎10‎-‎13 o 16:24, Newren napisał:

--

Dzień dobry.

Czy telewizor zakupiony w sklepie we Włoszech lub Niemczech będzie naprawiony w Polsce w ramach Gwarancji?.

Chodzi o TV OLED 65B6V lub 65B6J
--

Wklejam całość informacji

 


Szanowny Panie, 

dziękujemy za kontakt z naszym działem.

Uprzejmie informujemy, iż naprawa może zostać zrealizowana grzecznościowo na podstawie dowodu zakupu.
Nie obowiązują Pana warunki gwarancji LG Electronics Polska. 
Jeżeli serwis nie będzie mógł wykonać naprawy (np. ze względu na brak części)
 to otrzyma Pan pismo z informacją o przyczynach usterki, na podstawie którego może Pan składać reklamację u sprzedawcy.


Mamy nadzieję, że odpowiedź okazała się pomocna. W razie dodatkowych pytań prosimy o ponowny kontakt.

Z poważaniem,

(Imię i nazwisko usunięte)

LG Electronics Polska.

 

 

A tutaj ceny z wyszukiwarki

http://www.idealo.it/risultati.html?q=65B6V

 

Oczywiście nie znam tych sklepów.

A na stronie LG polska warunki gwarancji :

Warunki Gwarancji LG

  • 1. Gwarancja dotyczy wyrobów powszechnego użytku dystrybuowanych przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. na terenie Unii Europejskiej.
  • 2. LG Electronics Polska Sp. z o.o. gwarantuje sprawne działanie sprzętu, na który wydana jest niniejsza Karta Gwarancyjna, pod warunkiem korzystania ze sprzętu zgodnie z przeznaczeniem i warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w Instrukcji Obsługi.
  • 3. Karta gwarancyjna jest ważna, jeżeli sporządzona jest na oryginalnym druku lub dostarczonym przez sprzedawcę [beeep]likacie oryginalnej karty gwarancyjnej i zawiera następujące dane: nazwę sprzętu, model, numer fabryczny, datę sprzedaży, pieczęć i podpis sprzedawcy oraz podpis klienta. Dokonywanie jakichkolwiek skreśleń lub poprawek w karcie gwarancyjnej pociąga za sobą jej unieważnienie.
  • 4. LG Electronics Polska Sp. z o.o. udziela gwarancji na okres 24 miesięcy oraz ograniczonej gwarancji rozszerzonej wskazanej w tabeli „Gwarancja rozszerzona”, licząc od daty wydania sprzętu. Realizacja uprawnień gwarancyjnych odbywać się będzie po przedstawieniu ważnej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu oraz potwierdzeniu zgodności zapisów w karcie gwarancyjnej ze stanem faktycznym lub bezspornym udowodnieniu przez konsumenta, iż sprzęt znajduje się w okresie gwarancji.
  • 5. Wady ujawnione w okresie gwarancji usuwane będą bezpłatnie, w możliwie krótkim terminie, nieprzekraczającym 14 dni, licząc od daty przyjęcia sprzętu do naprawy.
  • 6. W przypadku naprawy poza miejscem użytkowania, sprzęt powinien zostać dostarczony do właściwego miejsca lub przekazany do wysyłki w opakowaniu zmniejszającym ryzyko jego uszkodzenia podczas transportu (zalecane jest oryginalne opakowanie fabryczne).
  • 7. Gwarancją objęte są wyłącznie uszkodzenia i wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu. Nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe z przyczyn zewnętrznych, jak np.: mechaniczne, spowodowane zjawiskami atmosferycznymi, zanieczyszczenia, zalania, uszkodzenia powstałe wskutek użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych (np. środków czyszczących), wynikłe w procesie nieautoryzowanej aktualizacji lub zmiany oprogramowania wewnętrznego urządzenia.
  • 8. LG Electronics Polska Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za straty finansowe lub inne następstwa cywilnoprawne powodowane wystąpieniem wady w reklamowanym urządzeniu. W szczególności dotyczy to: utraty obrotu, zysku, możliwych korzyści, utraty danych, informacji, uszkodzeń nośników.
  • 9. Gwarancją nie są objęte materiały i czynności należące do normalnej obsługi eksploatacyjnej, np. zainstalowanie sprzętu, programowanie, czyszczenie i konserwacja, wymiana bezpieczników, sprawdzenie działania. Usługi w/w są płatne przez Klienta.
  • 10. Klient traci wszelkie prawa wynikające z gwarancji, w przypadku stwierdzenia dokonywania nieautoryzowanych napraw lub zmian konstrukcyjnych. Gwarancja może nie mieć zastosowania w sytuacji, gdy sprzęt używany jest do celów przemysłowych, komercyjnych lub innych niezgodnych z przeznaczeniem.
  • 11. LG Electronics Polska Sp. z o.o. nie będzie ponosiła odpowiedzialności za terminowość napraw gwarancyjnych jeżeli działalność sieci serwisowej zakłócona zostanie nieprzewidzianymi okolicznościami o charakterze siły wyższej.
  • 12. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień nabywcy wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 roku poz. 827).  

Uważam że we Włoszech jest podobnie : "gwarancja dotyczy wyroby powszechnego użytku LG ITALY na terenie UE. "

Uważam że ta odpowiedź to ściema.

A po rozmowie z Panią z infolinii LG dowiedziałem się że naprawia jeżeli TV będzie miał podzespoły do których mają dostęp w Polsce i jeżeli maja model który jest produkowany w Polsce. To jest bardzo ciekawe zagadnienie dla prawników lub UOKiK , przecież samochody też można kupić w Polsce i serwisować np. w Niemczech i odwrotnie. Czuje tu lekką ściemę .

Myślę że dlatego modele różnią się jedna literką w nazwie

 

A cena za 55 B6 we Włoszech 1980 e. w MM

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sytuacja z gwarancją jest trochę mniej "spiskowa" niż się wydaje. Modele sprzedawane na różnych rynkach (krajach) mogą się różnić- choćby tunerem DVB-T już pomijając takie "trywialne" sprawy jak wtyczka zasilająca. Te różnice się zmniejszają ale np. do niedawna u nas nie były dostępne tunery DVB-T2 które gdzie indziej już były. Producenci (nie tylko LG) próbują zabezpieczyć się przed sytuacją w której klient przywiezie do jakiegoś kraju TV wyposażony "nietypowo" i naprawa będzie generować dodatkowe koszty jak choćby wyszukanie i transport części z drugiego końca Europy. To jak to się ma do prawa konsumenckiego obowiązującego w EU to inna sprawa, chociaż wbrew pozorom to prawo wcale nie jest takie jednoznacznie "proklienckie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami bliżej Polski zdarzają się ciekawe promocje.

Na dniach lokalnie w jednym z niemieckich MM będzie 65b6d za 3333 euro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2016 o 22:30, KARTON napisał:

Dzis cena na borys 24.pl 14055

http://borys24.pl/oled-lg-55b6j

 

niedawno było poniżej 10000. Pewnie zaraz podskoczy we wszystkich sklepach powyżej 15000 żeby zrobić pseodo obnizke na Swieta

To nie tak. Żle zrozumiałeś to, co na ten temat napisałem, ponieważ ja pisałem o najniższych ofertach cenowych na Allegro. Wśród nich jest firma, która występuje tam jako użytkownik borys24.pl. I owszem, oni mają też sklep internetowy pod pod takim adresem, ale ja się do tego sklepu nie odnosiłem. 

Gdyby ta firma na Allegro wystawiła ten TV w takiej cenie, jaką oferuje w swoim sklepie internetowym, to mogłaby jedynie marzyć o sprzedaniu choćby jednej sztuki. Zresztą wydaje się, że o sprzedaży przez sklep borys24.pl w przedstawionej cenie też powinna sobie tylko pomarzyć, ale do końca nigdy nie wiadomo, bo głupich ludzi nie brakuje.

Natomiast, co zresztą wynika z powyższego, na Allegro cena oferowana przez borys24.pl nie zmieniła się na gorsze, lecz zgodnie z oczywistą tendencją jeszcze troszkę zmalała, bo aktualnie najniższa cena to 9679 zł., a borys24.pl ma cenę o 10 zł. wyższą. Widzę też, że w końcu co najmniej jeden klient dokonał zakupu tego modelu na Allegro. Cena zaczyna być dla pierwszych osób zainteresowanych tym TV do zaakceptowania. Oceniam, że na święta na Allegro najniższe ceny mogą się znaleźć w przedziale 8,5-9 tyś. zł., nie wykluczając nawet spadku poniżej 8,5 tyś. Jakkolwiek z drugiej zaś strony grudzień zbytnio nie należy do niskich cen, aczkolwiek nie brakuje sprzedawców, którzy się z tego wyłamują, aby tylko więcej sprzedaż albo w ogóle.  

Z kolei najnowsza cena w Euro RTV AGD jest dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Tym bardziej, że tę cenę można jeszcze trochę zbić oraz nie wygląda mi to na chwilową, promocyjną obniżkę ceny, ale nie oznacza to, że tak nie jest. Czas pokaże, czy cena wróci do absolutnie absurdalnego poziomu. 

 

A jeśli chodzi o sam TV, to jakiś czas temu przeczytałem gdzieś na forum, być może na zagranicznej stronie, że w B6 podczas odtwarzania filmów UHD HDR mocno spowalnia się działanie webOS-a, po czym zapomniałem o tej informacji. Jednakże kilka dni temu znalazłem przypadkowo jeden film na YouTube, na którym to widać. Niestety wygląda to źle, bo system działa jak jego pierwsza wersja. Widać, że odtwarzanie materiałów 4k, bo chyba mniej chodzi w tym o HDR, zabiera z procesora potrzebnej systemowi operacyjnemu wydajności. Nic dziwnego, bo zastosowany procesor pod względem wydajności jest na minimalnym potrzebnym poziomie wobec zastosowań typowych, czyli prawie wszystkich, bo jak widać oprócz sytuacji używania webOS-a w trakcie odtwarzania filmów UHD HDR. Można znaleźć w zagranicznych recenzjach informację, że w tegorocznych OLED-ach premium, czyli G6 i E6 szybkość działania webOS-a jest lepsza, tzn. w prawie wszystkich działaniach w pełni płynna, szybka. Natomiast w "budżetowych" OLED-ach jest gorzej. Być może różnica dotyczy "tylko" taktowna procesorów, ale możliwe, że obejmuje ona także inne typy procesorów. Chyba, że LG za jakiś czas zmniejszy problem braku wskazanej wydajności poprzez aktualizację oprogramowania. Oby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2016 o 18:11, WPPP napisał:

Widzę też, że w końcu co najmniej jeden klient dokonał zakupu tego modelu na Allegro. Cena zaczyna być dla pierwszych osób zainteresowanych tym TV do zaakceptowania.  

 

 

 

Zapewne cena dla wielu osób cena jest od dawna do zaakceptowania, tylko niekoniecznie udadzą się one na zakupy TV za kilkanaście tysięcy na Allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy jest zwolennikiem zakupów online. Znam wiele osób które wolą zapłacić więcej, a mieć pewność zakupu w sklepie stacjonarnym. Ilość ta zapewne rośnie proporcjonalnie do ceny towaru. Póki co to nie są tanie telewizory. Jeżeli nawet jest już chętny do zakupu na Allegro, to będzie wolał kupić poza portalem i wytargować chociaż różnicę prowizji.

Nie róbmy więc z Allegro papierka lakmusowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, lbk2007 napisał:

Nie każdy jest zwolennikiem zakupów online. Znam wiele osób które wolą zapłacić więcej, a mieć pewność zakupu w sklepie stacjonarnym. Ilość ta zapewne rośnie proporcjonalnie do ceny towaru. Póki co to nie są tanie telewizory. Jeżeli nawet jest już chętny do zakupu na Allegro, to będzie wolał kupić poza portalem i wytargować chociaż różnicę prowizji.

Nie róbmy więc z Allegro papierka lakmusowego

Tu się w 100% zgodzę. Już nie jeden chcąc zaoszczędzić kilka złoty stracił kilka tysięcy. Wg. mnie przy cenie zakupu ok 10tys zł te 100-200 w tą czy w tą nie robi różnicy a w razie problemu nawet nie będzie na kogo ponarzekać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie cena za interesujący mnie TV to 29999 PLN (65E6) w sklepach stacjonarnych, w internecie ten TV można nabyć za około 22000 PLN, to nie jest 200-300 PLN różnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Euro jest tańszy - 26tys. ;) Swoją drogą, to trochę dziwna sytuacja z tymi 65E6. Pojawiły się w niższej cenie w wielu sklepach, a następnie w tych większych (Morele, Sferis) wyleciały z oferty w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak euro obniżyło w mega promocji internetowej lol. Sklepy które sprzedają ten tv za 21500 PLN mają go na stanie, łącznie z opcją odbioru osobistego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest o tyle dziwna, że przy tak małej różnicy w cenie, zakup B6 (którego cena się nie zmniejszyła) staje się bezsensowny. Dlatego doszukuję się drugiego dna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest drugie dno? Ja obstawiam że B6 jest niedostępny w EU dystrybucji...? 

Edytowane przez qazar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go:), za 20 k. Oczywiście były tańsze oferty z "egzotycznych" sklepów, które mają po kilka lub kilkadziesiąt opinii, ale ja w takich nie kupuję. Jak ktoś jest za chytry, to zawsze na tym traci. Kupiłem ten TV po kilku miesiącach badań, porównań, studiowania testów z całego świata. I pomyśleć, że jeszcze w lipcu skreśliłem ten telewizor po wizycie w jednym z marketów, gdzie TV odbierał coś SD z kablówki, a jakość obrazu była tragiczna. Jak mi tu koledzy z forum wyjaśnili, TV musiał mieć niepotrzebnie włączone różne polepszacze, które tak naprawdę są pogarszaczami, więc postanowiłem o tym wrażeniu zapomnieć.  TV przyszło w idealnym stanie, bez żadnych martwych pikseli, czy innych problemów. Zdecydowałam się na kalibrację (skalibrujtv.pl), bo skoro wydałem tyle kasy na TV, to już warto mieć wszystko ustawione jak najlepiej. Jak na razie z telewizora jestem mega zadowolony. Czerń jest nie do pobicia, kąty oglądania rewelacyjne i co dla mnie równie ważne - jest płaski (przez 2 lata byłem nieszczęśliwszym użytkownikiem zakrzywionego telewizora). Już nie zazdroszczę znajomemu posiadania plazmy. Obraz 4K jest absolutnie świetny, obraz HD i FHD jest znakomity. Jedynie przy SD trzeba odsunąć się dalej od ekranu, ale to akurat dotyczy wszystkich większych telewizorów i na szczęście materiałów w SD pokazuje się coraz mniej. Powidoków nie widzę, jedynie przez chwilę po kalibracji widać było pozostałość po prostokącie planszy testowej, ale ona była na ekranie prawie 2 godziny i powidok szybko zniknął, nawet nie włączając opcji czyszczenia matrycy. Wczoraj na Netflixie oglądałem Black Mirror s03e01 i obraz był absolutnie rewelacyjny. Także materiały HD z NC+ wyglądają naprawdę dobrze. Jeszcze raz dziękuję za ten test, bo stał się on ostatecznym argumentem do zakupu tego TV, czego nie żałuję.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, qazar napisał:

A jakie jest drugie dno? Ja obstawiam że B6 jest niedostępny w EU dystrybucji...? 

Te same sklepy oferowały E6 za około 22k i B6 za około 20k. W MM B6 stoją już od jakiegoś czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...