KaMario 27 Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Cytat A to tylko dlatego, że nie miałeś aktywnej funkcji wygaszania strefowego. Bez tego xe90 "świeci" czernią jak budżetowy tv za 2 tys. zł. Pisałem o tym kiedyś, powtórzę się bo zaczyna się znowu pisanie bajek na forum - za dnia, przy silnym oświetleniu zewnętrznym sztucznym lub słonecznym czerń średniej klasy lcd jest nie do odróżnienia od oleda! Wynika to wprost z ograniczeń ludzkiego oka i jego zdolności do "zbierania"/"przetwarzania" kontrastu. OLED zaczyna zabawę wieczorem, kiedy ma czerń "idealną" bo w uproszczeniu a) nie emituje światła b ) może sterować "każdym" pixelem oddzielnie Może i xe9005 nie miał w sklepie odpalonej funkcji strefowego wygaszania, tego nie wiem, bo nie mogłem sprawdzić w menu. Może i na wprost ekranu patrząc czerń była, ale jakkolwiek tylko zacząłem oglądać obraz pod kątem, czerń nikła i stawała się prześwietlona. Niestety, taki urok technologii lcd. I niestety, ale da się odróżnić czerń na ekranie lcd od czerni na matrycy OLED, nawet przy silnym oświetleniu... wystarczy pozmieniać nawet delikatnie kąt widzenia i cała prawda wychodzi, z jaką matrycą ma się do czynienia, i to wcale nie są bajki, ale spostrzeżenia z życia wzięte. Edytowane 11 Października 2017 przez KaMario Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 12 Października 2017 Wszystkie wieści dotyczące trwałości oledów trzeba brać na zimno i z odrobiną dystansu. Technologia jest od kilku lat na rynku i nadal nie wiemy czy problem wypaleń jest duży i należy się nim przejmować planując zakup oleda czy bardziej losowy zależny od konkretnego egzemplarza. Z jednej strony producent sprzedaje nam bajki dotyczące trwałości i że nie należy się przejmować, z drugiej strony na forach pojawia się coraz więcej wkurzonych użytkowników i dowodów wypaleń. Z tego co czytałem oledy LG trafiły pod strzechy masowo dopiero od serii 6. Wcześniej to były TV cenowo nie osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, nawet w hameryce. Seria 7 jest jeszcze bardziej cenowo dostępna i podejrzewam że LG sprzeda tych TV miliony sztuk. To że pojawia się sporo doniesień o wypaleniach serii 6 może wynikać po prostu z faktu, że tych telewizorów sprzedało się dużo i na bank są jakieś wadliwe egzemplarze oraz zwiększa się szansa że wśród użytkowników znajdą się oszołomy które będą katowały swoje TV non stop paskami informacyjnymi. Na avsforums był na przykład facet który pokazywał wypalenie od ikonek opcji po prawej stronie, na bank miał jakąś trefną sztukę bo to jest aż niemożliwe żeby to się wypaliło. Smutne w jego przypadku było to że LG nie uznało mu reklamacji i grało głupa że to jego wina. Z drugiej strony na bank są egzemplarze które działają bezproblemowo od lat. Skoro przez ostatnie kilka lat sprawa do końca się nie wyjaśniła jak to jest z tą trwałością oledów, to podejrzewam że będzie to dalej zagadka. Podejrzewam że nawet producent do końca nie wie czy problem jest realny, bo nie każdy użytkownik jest ogarnięty na tyle żeby puszczać plansze testowe i szukać wypaleń. Pewne jest tylko to, że oled oferuje bezkompromisową jakość obrazu, ale jest ryzyko że się wypali. Nie wiadomo jak duże to ryzyko jest i tego się nigdy nie dowiemy. Tak samo jest jak kupujesz swoje wymarzone Ferrari - wiesz że dostajesz samochód bezkompromisowy, najlepszy w swojej klasie. Ale jest ryzyko że rozwalisz go na najbliższym drzewie, a jak będziesz go katował to zatrzesz silnik. Możesz jeździć wolno, dbać i chuchać a i tak ktoś w Ciebie wjedzie, albo możesz jeździć na 100% przez lata i wszystko będzie ok. Są ludzie którzy nigdy nie kupią Ferrari, nawet jak ich stać Ale są ludzie którzy nie odmówią sobie takich wrażeń. Więc mam radę dla wszystkich zastanawiających się nad kupnem oleda, zastanówcie się czy kupilibyście Ferrari 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 12 Października 2017 9 godzin temu, efel napisał: Podejrzewam że nawet producent do końca nie wie czy problem jest realny, bo nie każdy użytkownik jest ogarnięty na tyle żeby puszczać plansze testowe i szukać wypaleń. Wierz mi, że producent wie znacznie, znacznie więcej niż my, ale jest to ściśle chroniona tajemnica. Natomiast odnośnie większych lub mniejszych predyspozycji danego egzemplarza do wypaleń, to faktycznie coś w tym może być. Były kiedyś robione badania, i materiał organiczny jest cholernie czuły na wszelkie zanieczyszczenia i wilgoć i to ma duży wpływ na krzywą spadku luminancji w czasie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 689 Napisano 12 Października 2017 21 godzin temu, Subman napisał: Szkoda, że nie wzięli równolegle do testów jakiejś plazmy, to możnaby porównać chociaż, czy OLEDy są bardziej czy też mniej odporne od plazm. Mogę powiedzieć na podstawie kilku plazm, a w szczególności jeszcze ostatniej serii 60 Panasonica (nadal mam)- powidoki (nie wypalenia) powstają wręcz piorunem (nawet przezroczyste logo stacji po godzinie grania) czy startowe logo Smart Viera, ale rownie szybko jak powstają to znikają. PS. Osobiście myślę, że PDP nie porównują bo i chyba to nie ma sensu skoro ta technologia wyciągnęła kopyta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 12 Października 2017 A u mnie w VT20E po 7 latach nic nie ma czerni tez 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malibu 9 Napisano 13 Października 2017 Jak macie ustawione oświetlenie OLED na materiale DV w trybie film? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Snookerman 38 Napisano 14 Października 2017 (edytowane) Jak obiecałem, informuję o wyniku reklamacji. Zgłosiłem sprawę on-line w dziale napraw LG. W ciągu 5 dni wymieniono mi matrycę. Chyba pod tym względem miałem więcej szczęścia niż Yoszek, bo telewizora mi nie zabrano do serwisu, matrycę wymieniono w domu. Konieczności wymiany z powodu trwałych wypaleń nie kwestionowano ani razu, monter jeszcze sprawdził przed wymianą swoimi planszami widok wypaleń i je sfotografował. Sama wymiana matrycy jest prosta i szybka. Przyznam, że serwis LG zadział wzorowo i wzorcowo. Cały czas byłem informowany SMSami i e-mailami o stanie sprawy. Życzyłbym sobie, aby serwis innych firm tak sprawnie działał jak LG. Monter był bardzo oszczędny w słowach na temat usterek/wypaleń, więc nie dowiedziałem się, czy wszystkie OLEDy są podatne na wypalenia, czy tylko pojedyncze egzemplarze. Przypuszczam, że on sam nawet tego nie wiedział. Moim skromnym zdaniem wszystkie OLEDy serii 6 są podatne na wypalenia i wszystko zależy od materiału jaki się na nich ogląda. Jak ktoś ogląda dużo programów informacyjnych z paskami i nieruchomymi logami, to będzie miał wypalenia na bank. W menu serwisowym monter zmienił mi ustawienie kompensacji z 4 godzin do 2 godzin, co podobno ma zmniejszyć skłonność do wypaleń i jest zgodne z obecnym trendem ustawień. Zastanawiam się czy nie chodzi tu o serię 7? Jeśli umiecie wejść do menu serwisowego i sami to zmienić/sprawdzić to chyba warto. Całe szczęście, że gwarancja na ten TV (LG OLED 65B6J) jest na 2 lata, więc każdy ma czas zdążyć z ewentualną reklamacją. Rękojmia dla prywatnych konsumentów też wynosi obecnie 2 lata, więc można też domagać się wymiany telewizora lub zwrotu zapłaconej ceny od sprzedawcy telewizora, choć wynik tego może być różny. Podsumowując, o ile serwis LG zadziałał znakomicie i z tego jestem bardzo zadowolony, to jednak całą sytuacją z wypaleniami jestem zniesmaczony. Obraz z nowej matrycy jest jak żyleta, ale zastanawiam się jak długo.To była dla mnie nauczka, żeby nie kupować sprzętu nowej technologii na hura, tylko zaczekać kilka lat, aż będzie o nowym sprzęcie wszystko wiadomo. Gdybym wiedział wcześniej, że taka sytuacja może wystąpić, to pozostałbym przy swoim LCD do oglądania TV i kupił projektor 4K+ekran do oglądania filmów. Seria 6 była przedstawiana jako OLEDy niezwykle trwałe i pozbawione wad poprzednich generacji, w tym miała być odporna na powidoki i wypalenia. O ile powidoki rzeczywiście nie sprawiają problemu, to jednak wypalenia są obecnie niezaprzeczalnym faktem. Oprócz tego, kalibrację, która kosztowała 6 stów trafił szlag, bo ustawienia tej kalibracji mają się nijak do nowej matrycy. Tego już nikt mi nie zwróci. Edytowane 14 Października 2017 przez Snookerman 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 14 Października 2017 38 minut temu, Snookerman napisał: Przyznam, że serwis LG zadział wzorowo i wzorcowo. Cały czas byłem informowany SMSami i e-mailami o stanie sprawy. Życzyłbym sobie, aby serwis innych firm tak sprawnie działał jak LG To kolejna taka dobra ocena serwisu LG i kolejna naprawa wypalonego OLEDa Dobrze słyszeć o tak profesjonalnym serwisie. Tu się należy bardzo duży plus dla LG. 35 minut temu, Snookerman napisał: W menu serwisowym monter zmienił mi ustawienie kompensacji z 4 godzin do 2 godzin, co podobno ma zmniejszyć skłonność do wypaleń i jest zgodne z obecnym trendem ustawień. Zastanawiam się czy nie chodzi tu o serię 7? Jeśli umiecie wejść do menu serwisowego i sami to zmienić/sprawdzić to chyba warto. U mnie na C7 kompensacja ustawiona jest fabrycznie co 4 godziny. Ale samemu nie radziłbym zmieniać niczego w menu serwisowym, bo to może się po prostu skończyć utratą gwarancji. Co wo wypaleń 6 serii, to temat nie był praktycznie poruszany i o ile pamiętam nigdzie LG nie pisało, że OLEDy wolne są od tej wady. Raczej próbowano przemilczeć ten temat, lub udowadniać, że w rzeczywistych warunkach nie "powinno" to się nigdy stać. Tu też ważne są pojedyńcze słowa - "powinno" nie oznacza że nigdy się nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vader_4747 790 Napisano 14 Października 2017 Dobrze słyszeć, że LG staje na wysokości zadania. 29 minut temu, Subman napisał: U mnie na C7 kompensacja ustawiona jest fabrycznie co 4 godziny. Ale samemu nie radziłbym zmieniać niczego w menu serwisowym, bo to może się po prostu skończyć utratą gwarancji. Tutaj się zgodzę. Także również bym nie polecał ingerować w takie ustawienia samemu by nie dać pretekstu do odrzucenia gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yoszek 15 Napisano 14 Października 2017 (edytowane) 3 godziny temu, Snookerman napisał: Jak obiecałem, informuję o wyniku reklamacji. Zgłosiłem sprawę on-line w dziale napraw LG. W ciągu 5 dni wymieniono mi matrycę. Chyba pod tym względem miałem więcej szczęścia niż Yoszek....... No to gratulacje,ja się ciągle martwię. U mnie facet też niewiele gadał. Żadnych esemesów czy aktualizacji nie dostaję,jedynie sam do nich pisałem w piątek rano i mi odpowiedzieli popołudniu że serwis aktualnie czeka na części. A możesz coś więcej napisać jak wygląda wymiana matrycy?Szukałem na necie jakiegokolwiek info czy filmiku na przykładzie oleda i nie ma nic. Tak na oko-można tam coś łatwo spieprzyć podczas tego? Edytowane 14 Października 2017 przez Yoszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 14 Października 2017 Nikt ci nic nie spieprzy wymiana to banał, w serii 6 to około 12 śrubek..., a jak czekają na części to znaczy że czekają na panel z Belgii. Na więcej schodzi na założeniu włożeniu na ścianę i pakowaniu, niż samo rozkręcanie i wymiana podzespołów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 689 Napisano 14 Października 2017 1 godzinę temu, Yoszek napisał: No to gratulacje,ja się ciągle martwię. U mnie facet też niewiele gadał. Żadnych esemesów czy aktualizacji nie dostaję,jedynie sam do nich pisałem w piątek rano i mi odpowiedzieli popołudniu że serwis aktualnie czeka na części. I to też jest reklamacja do LG w ramach gwarancji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert_1988_KrK 473 Napisano 14 Października 2017 5 godzin temu, Snookerman napisał: to jednak całą sytuacją z wypaleniami jestem zniesmaczony. Obraz z nowej matrycy jest jak żyleta, ale zastanawiam się jak długo.To była dla mnie nauczka, żeby nie kupować sprzętu nowej technologii na hura, tylko zaczekać kilka lat, aż będzie o nowym sprzęcie wszystko wiadomo. Gdybym wiedział wcześniej, że taka sytuacja może wystąpić, to pozostałbym przy swoim LCD do oglądania TV i kupił projektor 4K+ekran do oglądania filmów. Seria 6 była przedstawiana jako OLEDy niezwykle trwałe i pozbawione wad poprzednich generacji, w tym miała być odporna na powidoki i wypalenia. O ile powidoki rzeczywiście nie sprawiają problemu, to jednak wypalenia są obecnie niezaprzeczalnym faktem. A to nie wiedziałeś o tym wcześniej? 5 godzin temu, Snookerman napisał: Oprócz tego, kalibrację, która kosztowała 6 stów trafił szlag, bo ustawienia tej kalibracji mają się nijak do nowej matrycy. Tego już nikt mi nie zwróci. Maciek kiedyś gdzieś, w którymś wątku pisał coś że w takiej wypadku możesz zwrócić się do LG o zwrot za kalibracje czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie, musisz pytać Macieja.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Snookerman 38 Napisano 14 Października 2017 2 godziny temu, Yoszek napisał: No to gratulacje,ja się ciągle martwię. U mnie facet też niewiele gadał. Żadnych esemesów czy aktualizacji nie dostaję,jedynie sam do nich pisałem w piątek rano i mi odpowiedzieli popołudniu że serwis aktualnie czeka na części. A możesz coś więcej napisać jak wygląda wymiana matrycy?Szukałem na necie jakiegokolwiek info czy filmiku na przykładzie oleda i nie ma nic. Tak na oko-można tam coś łatwo spieprzyć podczas tego? A zgłaszałeś reklamację telefonicznie czy przez stronę internetową? Ja przez stronę, może wtedy trafia do systemu i sprawniej to idzie. Wymiana jest banalna. Od panelu ekranowego (jest nierozbieralny) odkręca sią z tyłu plastikową, szarą pokrywę, następnie odkręca się od starego panelu zdaje sie tylko 3 elementy, które są pod tą pokrywą, przekłada do nowego panelu i dokręca się je, następnie przykręca pokrywę. That's it. Ściąga się folie i gotowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yoszek 15 Napisano 14 Października 2017 Dzięki za odpowiedzi. Tak moja reklamacja też jest w ramach gwarancji jak już pisałem i jako że zwykłem być pesymistą to mam nadzieję że nawet tak prostej wymiany mi nie spierdzielą jakimś cudem heh. Zgłaszałem telefonicznie ale gościu kazał mi napisać maila. Ogółem odpowiedzi były dzień po dniu. Serwistant był we wtorek popołudniu,więc powiedzmy trwa to 3 dni robocze póki co a mają czas do 14 dni więc nie mogę się do niczego przyczepić. Gram Sobie na lcdku w drugim pokoju i po tylu miesiącach grania na na mojej B6stce no przesiądniecie się na średniej klasy lcdka jest jak strzał w pysk...brakuje mi wszystkiego praktycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loky 68 Napisano 14 Października 2017 To ja od razu studzę niektórym głowy, mam od początku kompensację ustawioną na 2h a i tak tvn24 minimalnie mi się utrwalił. Stawiam też cały Fort Knox kasy na to, że w październiku 2018 w identycznym wątku o modelach na 2018 wszyscy będą pisać, że te z 6 i 7 się wypalały, ale 'w 8 już się z tym uporali'. Ktoś się kiedyś dowiadywał ile kosztuje wymiana matrycy poza gwarancją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 14 Października 2017 17 minut temu, loky napisał: Ktoś się kiedyś dowiadywał ile kosztuje wymiana matrycy poza gwarancją? 6 seria nie ma jeszcze 2 lat, więc pewnie nikt tego nie wie. A znając życie, cena takiego panelu będzie na tyle duża, że nie będzie się opłacać go wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cnc obrubka 3 Napisano 14 Października 2017 49 minut temu, loky napisał: To ja od razu studzę niektórym głowy, mam od początku kompensację ustawioną na 2h a i tak tvn24 minimalnie mi się utrwalił. Stawiam też cały Fort Knox kasy na to, że w październiku 2018 w identycznym wątku o modelach na 2018 wszyscy będą pisać, że te z 6 i 7 się wypalały, ale 'w 8 już się z tym uporali'. Ktoś się kiedyś dowiadywał ile kosztuje wymiana matrycy poza gwarancją? jak to zmienić w e6 meni serwisowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loky 68 Napisano 14 Października 2017 1 godzinę temu, Subman napisał: 6 seria nie ma jeszcze 2 lat, więc pewnie nikt tego nie wie. A znając życie, cena takiego panelu będzie na tyle duża, że nie będzie się opłacać go wymieniać. Ktoś mógł np. uszkodzić mechanicznie i dowiadywać się. 1 godzinę temu, Cnc obrubka napisał: jak to zmienić w e6 meni serwisowe Menu serwisowe - serwisant mi to zmienił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 689 Napisano 14 Października 2017 2 godziny temu, loky napisał: Ktoś się kiedyś dowiadywał ile kosztuje wymiana matrycy poza gwarancją? Swego czasu był to koszt podobny do kupna nowego tv. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Października 2017 Cena Matrycy 65 cali to 9200 zł Brutto. Kolejny zestaw pytań poproszę.... 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cnc obrubka 3 Napisano 15 Października 2017 (edytowane) 13 godzin temu, loky napisał: Menu serwisowe - serwisant mi to zmienił. czyli nie znasz co i jak Edytowane 15 Października 2017 przez Cnc obrubka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loky 68 Napisano 15 Października 2017 38 minut temu, Cnc obrubka napisał: czyli nie znasz co i jak Czyli nie znam, bo byłem wkurzony, że muszę w ogóle mieć do czynienia z serwisantami i nie skupiałem się na tym menu. Mogę rozszerzyć wypowiedź o informację, że ustawienia są co godzinę + 0, czyli kompensacja w po każdym wyłączeniu. Jest tam też hardkorowe odszumianie 5 godzin temu, ma_ko napisał: Cena Matrycy 65 cali to 9200 zł Brutto. Kolejny zestaw pytań poproszę.... W sumie to już mi wystarczy, ale jak prosisz to napisz jeszcze ile za 55'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 15 Października 2017 Około 7 tys, ale jutro sprawdzę. Ceny z innej bajki... Co do tego grzebania w service menu, to nie taki diabeł straszny tyle że trzeba pamiętać że jest licznik wejść.... 1 godzinę temu, loky napisał: W sumie to już mi wystarczy, ale jak prosisz to napisz jeszcze ile za 55'. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malibu 9 Napisano 15 Października 2017 (edytowane) W trybie HDR Standard gama kolorów ma być ustawiona na szeroką czy normalną? Edytowane 15 Października 2017 przez Malibu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach