TEST: LG UF 950V 55" Super UHD

TEST: LG UF 950V 55" Super UHD

713
0

Reprodukcja Obrazu

Fabrycznie

wb-pre.png gamut-pre.jpg

 

Fabryczne ustawienia trybu ISF-Ekspert należą zdecydowanie do tych bardziej udanych. Ogólna ekspresja obrazu jest dobra, aczkolwiek da się wyczuć lekkie zaburzenie tonu (odcienia) obrazu. Zasadniczo jest on ściągnięty trochę w stronę czerwieni. Czuć to zarówno na szarościach i bielach, jak i na barwach świata codziennego takich jak na przykład odcienie skóry. Są one trochę nadmiernie zarumienione. Listę zażaleń można w zasadzie skończyć w tym miejscu, bo reszta walorów barwnych obrazu jest oddana po prostu poprawnie i obraz przypomina swoją właściwą formę (powstałą w studio filmowym). Krzywa odpowiedzi tonalnej (gamma) ma dobry przebieg i bardzo dobrze oddaje naturalnie kontrastowy obraz nie gubiąc przy tym detali w czerniach. Przesyceń, czy innych przekłamań kolorów nie stwierdzam, co mnie cieszy. Odwzorowanie barw przeważnie pogarsza się przy zastosowaniu matrycy (konkretnie podświetlenia) zapewniającego szeroką paletę barw. LG stanęło jednak na wysokości zadania i dopracowało wyświetlacz jak należy. Brawo :)

 

Po kalibracji

wb-post.png gamut-post.jpg

 

Telewizory LG posiadają najbardziej rozbudowane ustawienia kalibracyjne jakie możemy spotkać pośród wszystkich telewizorów na rynku. Balans bieli i gammę regulować możemy aż w 20 punktach. Do tego dochodzi klasyczna 6 punktowa, 3 osiowa kontrola nad gamutem barw, oraz wszelkie inne standardowe regulatory. Łącznie daje to ponad 100 parametrów! Czy to raj dla specjalisty od kalibracji? Mogło by się tak wydawać, jednak ubiegłoroczne (i wcześniejsze) telewizory tegoż producenta miały poważny problem. Mianowicie wszystkie te suwaki robiły nie do końca to co powinny. Kalibracja nie była więc przyjemnością lecz katorgą. Jakże wielka była więc moja radość, gdy zweryfikowałem, że wszystkie problemy zostały rozwiązane i funkcje kalibracyjne robią dokładnie to do czego zostały stworzone! W obliczu tych faktów korekcja zachwianego odcienia obrazu przebiegła bezproblemowo. Po zakończonym procesie udało się zredukować przekłamania barw poniżej progu zauważalności, a co za tym idzie wyświetlacz stał się istnym oknem na filmowy świat. Innymi słowy pozwolił odwzorować wszystkie treści prawie dokładnie tak jak widział je reżyser. Naturalność obrazu budziła podziw. Odcienie skóry były stonowane i miały odpowiedni odcień. W filmach takich jak “Casino Royale” biła soczystość wybuchów ognia na tle czerwieni rusztowań. Takie rzeczy aż miło oglądać!

 

Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych telewizorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego telewizora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.

 

Więcej informacji zaczerpnąć można w: Wielkim teście kalibracji

Oraz w temacie: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora

 

Pobierz pełny raport z kalibracji TV DA9KoI.png

Galeria przekłamań obrazu

Wybierz ustawienia obrazu w telewizorze:

  • Tryb “Standard”
  • Najlepszy fabryczny
  • Obraz Skalibrowany
  • Referencja (studio)
Wybierz kadr z filmu:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

 

(713)

0 0 głos
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

45
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x