Sony KD-65AF9 | TEST | Bravia Master Series OLED Ultra HD z HDR
- Słowem wstępu – Bravia Master Series
- Wygląd
- Akcesoria
- Za co lubimy telewizory OLED?
- Powidoki i wypalenia – okiem praktyka
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Kalibracja, odwzorowanie barw (SD i Full HD)
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa – X1 Ultimate
- Równomierność ekranu
- Kontrast i Czerń
- Jasność, praca w warunkach dziennych
- Obsługa Ultra HD / 4K
- Jakość efektu HDR
- Odwzorowanie obrazu z szeroką paletą barw (Rec 2020/DCI)
- Odwzorowanie ruchu
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- System i Smart TV
- Obsługa klawiatury i myszki
- Jakość dźwięku
- Podsumowanie i ocena
Jasność, praca w warunkach dziennych
Jak zachowują się najnowsze telewizory Sony OLED przy różnych wariantach scen prezentuje poniższy diagram:
Jak widzimy charakterystyka jest dosyć “stroma”. Ekran oferuje swoją maksymalną jasność tylko przy niskich wypełnieniach. Przy codziennych treściach raczej nie będzie to problemem, bo filmy z reguły mają poniżej 30% średniego wypełnienia. Przy oglądaniu sportu, np. skoków narciarskich, czy hokeja będziemy jednak widzieć już przygasanie ekranu. Przy umiarkowanych scenach, wraz ze swoimi 400cd/m2, AF9 powinien się całkiem nieźle sprawdzić w nasłonecznionym pomieszczeniu, ale też nie tak dobrze jak niektóre telewizory LCD. Warto także nadmienić, że jeśli ustawimy funkcję “luminancja szczytowa” na wartość “średnia”, lub “niska” to charakterystyka będzie dużo bardziej stabilna, tzn. biel o małej powierzchni będzie miała zbliżoną jasność do bieli na całym ekranie z tym, że ograniczymy maksymalną jasność do kolejno 230 i 180cd/m2.
(40709)