Philips POS901F – Testujemy pierwszy OLED z Ambilight i Android TV
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Ambilight
- Złącza i Akcesoria
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Kalibracja, odwzorowanie barw (SD i Full HD)
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Równomierność ekranu
- Obsługa Ultra HD / 4K
- Jakość efektu HDR
- Odwzorowanie obrazu z szeroką paletą barw (Rec 2020/DCI)
- Odwzorowanie ruchu
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- System i Smart TV
- Jakość dźwięku
- Podsumowanie i ocena
Granie na konsoli i PC
Philips posiada dedykowany tryb Gra, który zmniejsza input lag. Dostępny jest on także przy sygnale Ultra HD z HDR. Dostaje wtedy adekwatny przedrostek.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | tryb “Gra” | 43 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | tryb “HDR-Gra” | 43 ms |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | aktywność: “PC” | 70 ms |
[GRY] 4K | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR | tryb “Gra” | 70 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | tryb “HDR-Gra” | 70 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | tryb “Kino” | 83 ms |
Jak widać, sam HDR nie wnosi dodatkowego opóźnienia w wyświetlaniu, jednak na zmianę rozdzielczości telewizor jest bardzo wrażliwy. Osobom, które używają klasycznych wersji konsol, pracujących w 1080p (także z HDR), telewizor można polecić. 43 ms to wynik, który zadowoli szeroką rzeszę graczy, pomijając może tych “zawodowych”. By go uzyskać konieczne jest oczywiście włączenie trybu obrazu o nazwie “Gra”. Tego samego trybu możemy użyć do treści Ultra HD, jednak lag jest już nieco wyższy. Dla graczy FPP 70ms może stanowić już problem. Opóźnienie tego rzędu da się odczuć wyraźnie na myszy komputerowe. Może w grach wyścigowych, gdzie akcja jest bardziej przewidywalna, byłby bardziej akceptowalny. Warto jednak przypomnieć chociażby ostatnią sytuację z aktualizacją LG OLED TV o lepszą wartość tego parametru by móc przypuszczać, że i tutaj być może dostaniemy wsparcie producenta w przyszłości. By uzyskać reprodukcję chromy 4:4:4 wystarczy ustawić tryb aktywności na pozycję “pc”. Nie wpływa to ani na laga ani na inne walory.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in PlayStation Polska, Microsoft Polska, Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, CDP.pl oraz Cenega.
(10058)