Skocz do zawartości
Zbych_Sz

Wypalony OLED - "ekspertyza" serwisu

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Sławek M. napisał:

Z sieci wyłączam jedynie wtedy, gdy wyjeżdżam urlopowo 2-3 razy w roku i w trakcie burzy, więc też mega rzadko. Poza tymi przypadkami wszystko jest ciągle podpięte i w stanie standby.

To straszna Chu...oza..., serio ci się podziała..., co najczęściej ogladales i w jakich nastawach bo powiem ze dawno nie widziałem tak wyraźnych wypalen.... Pisałeś do Philips polska do tego importera?

Ile TV ma godzin pracy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

14639... To jest liczba godzin czy minut podawana w tym menu serwisowym? 0_o Bo jak godzin to - to jest niemożliwe. Musiałbym ponad 13h dziennie siedzieć przed tv 😂 Ja nie mam tyle wolnego czasu do cholery, więc nie wiem o co kaman. Max 2-3h dziennie siedzę i to też nie codziennie.

Oglądam tylko seriale, filmy netflix i hbo go. Poza tym raz na parę dni odpalę jakąś gierkę, ale nie mam tak, że ciągle w tą samą gram, bo szybko się nudzę. Zmieniam więc ciągle gry w które gram i nie pamiętam kiedy jakąś do końca przeszedłem... Ustawienia domyślne, nic nie kombinowałem - jak film to "obraz film", jak gra to "gra". Ewentualnie zmieniał się tylko tryb HDR - film "hdr film" itd.

Do Philipsa nie pisałem jeszcze, ale nie wiem czy jest sens jak po gwarancji już.

Edytowane przez Sławek M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Sławek M. napisał:

14639... To jest liczba godzin czy minut podawana w tym menu serwisowym? 0_o Bo jak godzin to - to jest niemożliwe. Musiałbym ponad 13h dziennie siedzieć przed tv 😂 Ja nie mam tyle wolnego czasu do cholery, więc nie wiem o co kaman.

może sąsiad ma klucze a nie stać go było na oleda to wpadał .... :)

  • Zmieszany 2
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sławek M. napisał:

14639... To jest liczba godzin czy minut podawana w tym menu serwisowym? 0_o Bo jak godzin to - to jest niemożliwe. Musiałbym ponad 13h dziennie siedzieć przed tv 😂 Ja nie mam tyle wolnego czasu do cholery, więc nie wiem o co kaman. Max 2-3h dziennie siedzę i to też nie codziennie.

Oglądam tylko seriale, filmy netflix i hbo go. Poza tym raz na parę dni odpalę jakąś gierkę, ale nie mam tak, że ciągle w tą samą gram, bo szybko się nudzę. Zmieniam więc ciągle gry w które gram i nie pamiętam kiedy jakąś do końca przeszedłem... Ustawienia domyślne, nic nie kombinowałem - jak film to "obraz film", jak gra to "gra". Ewentualnie zmieniał się tylko tryb HDR - film "hdr film" itd.

Do Philipsa nie pisałem jeszcze, ale nie wiem czy jest sens jak po gwarancji już.

Jest sens uwierz mi jest. 14 tyś H jest możliwe... mam nastukane tak w jednym OLED bo dzieciaki bajki itd i prawie cały dzień coś tam "brzęczało"...i było wypalenie ale prawie nie widoczne...nie takie jak Twoje..., ale była gwarancja więc i nowy panel....nie wiem jaka pozycja w Philips odpowiada za ilość pracy TV.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że dzieci potrafią, ale w tym przypadku to niemożliwe, bo mój syn ze mną nie mieszka. Kluczu też nie ma zresztą. Nikt w sumie nie ma kluczy do mnie, więc bez żartów Panowie :D

Tak jak wspominałem - ten tv użytkuję tylko ja i do tego co wymieniłem wyżej.

Jeżeli to są godziny to coś musiało pójść bardzo nie tak... Zastanawia mnie teraz jedno. Czy jeżeli wyłączałem w ciągu dnia tv przez opcję w menu - "Wyłączanie ekranu", to tv był de facto jakby włączony i dlatego tyle nastukało godzin? Jedynie na noc wyłączałem poprzez czerwony przycisk na pilocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.03.2021 o 22:25, Sławek M. napisał:

Wiem, że dzieci potrafią, ale w tym przypadku to niemożliwe, bo mój syn ze mną nie mieszka. Kluczu też nie ma zresztą. Nikt w sumie nie ma kluczy do mnie, więc bez żartów Panowie :D

Tak jak wspominałem - ten tv użytkuję tylko ja i do tego co wymieniłem wyżej.

Jeżeli to są godziny to coś musiało pójść bardzo nie tak... Zastanawia mnie teraz jedno. Czy jeżeli wyłączałem w ciągu dnia tv przez opcję w menu - "Wyłączanie ekranu", to tv był de facto jakby włączony i dlatego tyle nastukało godzin? Jedynie na noc wyłączałem poprzez czerwony przycisk na pilocie.

To by było logiczne nawet. Licznik pokazywałby ilość godzin przepracowanych przez TV a nie przez samą matrycę.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pisałeś do Philips polska do tego importera?

Produkcja w Polsce - Gorzów Wielkopolski. Nie ma więc tego importera. Wygląda to na wadliwy panel OLED produkowany w Korei Południowej przez LG Display. Wskazuje na to sposób i mała ilość godzin pracy panelu. Zawsze szuka się przyczyn po stronie telewizora. To błąd bo jak widać sam panel może być wadliwy. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janunio, w TV panel to 80% telewizora !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr, jak Ty te procenty policzyłeś ? 

Jest małe ale ... trwałe wypalenie / destrukcja diody organicznej może być także skutkiem niewłaściwych napięć/natężeń prądowych podawanych na zdrowy panel WRGB OLED. Policzyłem i wyszło mi 64 %. Badania trwają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to powiedzta gdzie dokładnie uderzyć, co najlepiej napisać i o co wnioskować(prosić o ekspertyzę czy co). Czy po prostu wezwać serwis Philips?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.03.2021 o 22:25, Sławek M. napisał:

Jeżeli to są godziny to coś musiało pójść bardzo nie tak... Zastanawia mnie teraz jedno. Czy jeżeli wyłączałem w ciągu dnia tv przez opcję w menu - "Wyłączanie ekranu", to tv był de facto jakby włączony i dlatego tyle nastukało godzin? Jedynie na noc wyłączałem poprzez czerwony przycisk na pilocie.

Już wszystko jasne. Strzelam że na 99% Philips dał ciała. Jeżeli zostawiałeś TV z wyłączonym ekranem 'jako radio' to licznik godzin bił i założę się że w Philipsie jest jakiś bug, który powoduje że automatyczna kompensacja matrycy po wyłączeniu TV w tryb standby się nie włączała. A ponieważ support Philipsa ssie mocno, jest już po gwarancji to raczej nic z tym nie wskórasz.

Nie prościej było do takiego 'słuchania' kupić radio za 100 zł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbych mam ten sam problem  z Philips mi wymienili dwa razyna gwarancji , a teraz stwierdzili to samo u Ciebie. Ten sam serwis. Może trzeba złoży pozew zbiorowy do sądy. Oni nie informuja o tym, że niemozna oglądać TV w telewizorze OLED. Ja zmierza pozwać ich do sądu.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.03.2021 o 14:37, efel napisał:

Nie prościej było do takiego 'słuchania' kupić radio za 100 zł?

Nie rozumiem odnośnie czego ten wpis. Nie słuchałem nic na tym tv jak był wyłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Sławek M. napisał:

Nie rozumiem odnośnie czego ten wpis. Nie słuchałem nic na tym tv jak był wyłączony.

Napisałeś że w trakcie dnia nie wyłączałeś telewizora w tryb standby normalnie jak każdy, tylko wyłączałeś mu ekran opcją w menu 'Wyłączanie ekranu'. To działa tak że ekran masz wygaszony, ale telewizor działa dalej np odtwarza dźwięk i większość osób korzysta z tej funkcji żeby posłuchać muzyki, czy też wiadomości w tle. Stąd odniesienie do radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. No ja nie używałem tej funkcji do tego. Po prostu krócej trwa czas "wybudzenia" ekranu od całkowitego włączenia. Sekunda czy dwie dziennie zaoszczędzone haha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Pingwineczek napisał:

Zaoszczędziłeś setki sekund i nabiłeś setki godzin zegara telewizora :)

A skąd miałem wiedzieć, że "czas" tv się nabija? Zresztą cholera wie czy te wypalenie wzięło się z tego czasu naliczanego podczas wyłączonego ekranu. No bo na chłopski rozum - jak zgaszone to jakim cudem miałoby się wypalać cokolwiek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to że sugeruję jakieś powiązanie między wyłączaniem ekranu a wypaleniem. Jednak liczba godzin pracy telewizora jest już wynikiem takiego wyłączania. Tak tylko zapytam czy na pilocie jest przycisk do wyłączania ekranu?? Pytam bo używam logitecha i nie znam funkcji pilota od telewizora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skąd miałem wiedzieć, że "czas" tv się nabija? Zresztą cholera wie czy te wypalenie wzięło się z tego czasu naliczanego podczas wyłączonego ekranu. No bo na chłopski rozum - jak zgaszone to jakim cudem miałoby się wypalać cokolwiek?
Kompensację robiłeś kiedyś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak się ma sprawa z martwymi pikselami, mam parę ich u siebie. TV kupiony w EURO i chciałbym reklamować go przez sprzedającego - jest o co walczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.09.2020 o 13:10, efel napisał:

Potrafisz wskazać to konkretne twierdzenie na forum/w recenzjach?:

 

W każdym teście oled od 2017r przynajmniej. Wszędzie jest temat ogromnej żywotności matrycy oled 😛

😛 A co powiecie o takiej sytuacji? 

Brzegi matrycy mają wypalone piksele jakby je mole wygryzły.Najgorzej u góry i z lewej strony, ale dół też ma problemy. Oczywiście czerwień zdegradowana najbardziej. 

IMG_20210917_171353_edit_112677478779681.jpg

Edytowane przez Gzyrzdow
  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Gzyrzdow napisał:

W każdym teście oled od 2017r przynajmniej. Wszędzie jest temat ogromnej żywotności matrycy oled 😛

 

 

bo żywotność matrycy i podatność na wypalenia to są dwa różne zagadnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, klaus71 napisał:

bo żywotność matrycy i podatność na wypalenia to są dwa różne zagadnienia.

Z recenzji c8:

Tak, faktem jest, że matryca OLED ma niższą odporność na to zjawisko niż LCD, ale na przestrzeni lat na tyle jednak rozwinięto systemy kompensacji, że osobiście marginalizowałbym ten problem. Jeśli rozważamy użytkowanie telewizora przez zwyczajnego widza, który ogląda filmy, seriale, telewizję i gra po kilka godzin w weekendy to nie przejmowałbym się tym wcale. To nie jest tak jak z plazmami, że pasek od TVN24 potrafił się wypalić natychmiastowo.

Jednak jest masa wypaleń, a o jeszcze większej ilości nawet użytkownicy nie wiedzą, bo po prostu tego nie widzą. Wiele "dobrych" ekranów jest wynikiem specjalnego dbania przez świadomego użytkownika, a to również przekłamuje statystyki na korzyść oledow. Sam po sobie widzę, że nie raz i nie dwa ograniczam się w użytkowaniu mając z tyłu głowy możliwe wypalenia. Czuję, że gdybym użytkował tv zwyczajnie bez dodatkowych zabiegów, to już dawno miałbym wypalenia, a chyba nie po to kupuje się TV za grube tysiące, żeby ciągle myśleć "a może za jasno" i bać się zostawić dzieciaki same z TV na weekend.

PS. Ma ktoś pomysł co stało się z matrycą z postu wcześniej? 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...