Skocz do zawartości
mjasinsk

Moje Boje z LG Electronics

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
2 godziny temu, mjasinsk napisał:

Trzecie wypalenie nastąpiło w 22 miesiącu gwarancji (lub 23 nie pamiętam już) NIe zgłaszałem się do sklepu tylko tak jak za poprzednimi 2 razy do gwaranta za pomocą portalu gdzie był zarejestrowany produkt i tutaj jest ZONK bo LG uznało wadę i kazało się zwrócić do sklepu. Do sklepu zwóciłem się już, z racji samego procesu gwarancyjnego po zakończeniu 24miesiecznej rękojmi z żadaniem zakończenia procesu zgodnie z sugestia LG wyrazoną na piśmie do zakończenia procesu reklamacji drogą handlową poprez zwrot piniędzy, z tym, że sklep taką sugestia kazał sobie ....wiesz co...... :). Na wszczęcie procedury rękojmi było ju z za późno  (przypominam CI, że nie mogę zwrócić się równocześnie do gwaranta z procesem gwarancyjnym i do sklepu z roszczeniem z tytułu rękojmi - zawsze można wybrac jedną drogę, ewentualnie w braku skuteczności jednej dopiero po jej zakończeniu rozpocząc drugą. Tylko tak to można załatwić). Dodatkowo wystąpiłem do LG z reklamacją tego procesu wiec jedyny poew jaki mogę złożyć to tylko przeciwko LG Electronics Polska.

NIestety żeby w pełni korzystać z praw gwarancyjnych i wynikających z rękojmi trzeba nieźle znać przepisy. Na szczęscie planowana jest zmina prawa gdzie okre rękojmi będzie się każdorazowo przesuwał o czas rozpatrywania procesu gwarancyjnego (jakoś tak to chyba brzmi)

MOże mas zrację ale nigdy nie miałem problemów z produktami i reklamacjami Sony czy Philipsa, Samsunga zreszt a tez z tym,że dodatkowo jeszcz epomagało kupowanie w Medi A Saturn bo nawet jak coś sżło nie tak to Medi awymieniał mi sprżęt i bawił się z gwarantem.

Ponieważ nie oflaguję się i nie będe łkał na forum. Co miałem powiedziec już powiedziałem. Jedynym sposobem "rewanżu" za zostawienie mnie na lodzie przez LG jest ban na ich produkty nie tyle mój ale wobec osób którym doradzam zakupy sprzetu a jest tego całkie spore grono w danym roku. No cóż.

Co do zakupu w tym sklepiku. No cóż gdyby to był MM sprawa wg mie byłaby załatwiona. SOnex musiałby to załatwiac z dystrybutorem lub bezposrednio z LG wiec woleli uznac ze mają LG w .......... bo i tak robia sladowy obrót ich towarami bo oni generalnie robia sladowe obroty wiec sam rozumiesz. NIestety trafiłem na moment kiedy C^ nie było od ręki dostępnych a przez internet nie chciałem kupowac.... Wydawało by się że to chichot losu.

 

 

no LG wolało chyba umyć ręce bo nic mi nie zaproponowało mimo, że napisałem w piśmie do nich że chce polubownie załtwić tą sprawę a wsamych procesie reklamacyjnym na ich decyzje napisałem że igdy nie zadałem zwrotu piniedzy tylko naprawy lub wyminay

 

MJ

Konsument musi złożyć sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady – niemniej najlepiej ją zgłosić zaraz po zauważeniu. Warto podkreślić, że nie skraca to w żaden sposób okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy.

Ważne!

Oznacza to również, iż jeśli wada towaru ujawni się np. w 20. miesiącu jego użytkowania, to konsument nadal ma prawo złożyć reklamację w ciągu roku od stwierdzenia tego faktu. Tym samym wydłuża się okres rękojmi (tu: o 8 miesięcy). Jest to możliwe, gdyż wada została dostrzeżona w okresie odpowiedzialności sprzedawcy i zgłoszona mu w odpowiednim czasie.

Przykład

Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.

Podstawa prawna: art. 568 § 2 i 3 Kodeksu cywilnego

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, jaczar napisał:

Konsument musi złożyć sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady – niemniej najlepiej ją zgłosić zaraz po zauważeniu. Warto podkreślić, że nie skraca to w żaden sposób okresu odpowiedzialności sprzedawcy, który wynosi 2 lata od dnia wydania rzeczy.

Ważne!

Oznacza to również, iż jeśli wada towaru ujawni się np. w 20. miesiącu jego użytkowania, to konsument nadal ma prawo złożyć reklamację w ciągu roku od stwierdzenia tego faktu. Tym samym wydłuża się okres rękojmi (tu: o 8 miesięcy). Jest to możliwe, gdyż wada została dostrzeżona w okresie odpowiedzialności sprzedawcy i zgłoszona mu w odpowiednim czasie.

Przykład

Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.

Podstawa prawna: art. 568 § 2 i 3 Kodeksu cywilnego

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

ale jak juz wczesniej napisałem sklep Sonex z Siedlec  ma to w d..... co wyraził na piśmie. Ja w miedzy czasie złozyłem reklamację do procesu gwarancyjnego do LG i szczerze mówiąc jeżeli pójdziemy z tym do sadu to przeciwko LG bo z całym szacunkiem do small biznesu z Sonexem na 100% proces trwałby az do zakończenia  spraw w każdej dostępnej instancji :)

Tak btw czytałem ta interpretację ale gdzies tez chyba (nie chce przesądzać) czytałem że zmiana przepisu nastąpiła w lipcu lub sierpniu (weszła w zycie) i nie działa wstecz

1 godzinę temu, klaus71 napisał:

to jak jest z tym rzecznikiem ?

nie może napisać pisma do sprzedawcy grożącego wszczęciem postępowania sądowego jeśli nie zastosują się do decyzji serwisu wg której wynika że usterka wystąpiła jeszcze w okresie rękojmi i jak najbardziej sklep powinien dokończyć procedurę?

uwierz mi że sklep ma zarópwno LG jak i rzecznika jak i moją skromną osobę dogłebnie w...........

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten i wiele podobnych wpisów wynika że LG nie jest takie piękne.Klijent nie powinien walczyć z sklepem,jest on pośrednikiem sprzedaży.Całą odpowiedzialność ponosi producent w tym przypadku LG.Prawo prawem szkoda tylko że sprzedawca małego sklepu może mieć problemy z powodu wadliwego TV LG.

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mjasinsk napisał:

ale jak juz wczesniej napisałem sklep Sonex z Siedlec  ma to w d..... co wyraził na piśmie. Ja w miedzy czasie złozyłem reklamację do procesu gwarancyjnego do LG i szczerze mówiąc jeżeli pójdziemy z tym do sadu to przeciwko LG bo z całym szacunkiem do small biznesu z Sonexem na 100% proces trwałby az do zakończenia  spraw w każdej dostępnej instancji :)

Tak btw czytałem ta interpretację ale gdzies tez chyba (nie chce przesądzać) czytałem że zmiana przepisu nastąpiła w lipcu lub sierpniu (weszła w zycie) i nie działa wstecz

uwierz mi że sklep ma zarópwno LG jak i rzecznika jak i moją skromną osobę dogłebnie w...........

 

Może nie do końca w temacie walki z LG ale w temacie walki z SONEX'em - kiedyś miałem do czynienia z tym sklepem - kupiłem od nich - w naprawdę dobrych cenach kilka TV dla  znajomych - wtedy problemów nie było - za to pojawił się przy kolejnym zakupie jak okazało się, że matryca jest fabrycznie strzelona - TV sprawdziłem bardzo dokładnie po odebraniu go od kuriera - żadnych śladów uszkodzenia matrycy czy czegokolwiek, idealny stan, zero nawet minimalnych uszkodzeń kartonu... niestety nie podłączyłem go od razu do prądu a po kilku godzinach na spokojnie, wieczorem. I co? i matryca strzelona. I tel do Sonexu ale wypieli się na mnie, że to moja wina... zero jakiejkolwiek chęci rozwiązania sprawy... to nie był mój pierwszy TV kupiony od nich ale ostatni... zostałem z pudłem za 3 tyś. zł. Sklep dobry jak wszystko działa - jak tylko coś trzeba reklamować to beznadzieja....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, gangi007 napisał:

Prawo prawem szkoda tylko że sprzedawca małego sklepu może mieć problemy z powodu wadliwego TV LG.

ale to właśnie ten mały sklepik oszukuje swojego klienta

jak rozumiem zarobił na tv swoją marżę a procedura gwarancyjna jakoś go tej marży pozbawia (lub obniża), bo nie widzę innego powodu czemu sklep zachowuje się jak złodziej

musi potem zrobić tylko regres roszczenia na LG na które serwis się przecież zgodził

 

@mjasinsk

może pogadaj z właścicielem cwaniakiem w tym sklepiku - niech ci "sprzedadzą" nowy tv w ramach  wymiany gwarancyjnej

oni można powiedzieć odzyskają swoją prowizję a ty bez pierdzielenia się po sądach będziesz miał nowy sprawny tv

ja bym po prostu wprost zapytał czemu nie chce ci zwrócić kasy skoro LG mu ją odda? 

na spokojnie na pewno da radę dojść do kompromisu bo wg mnie tu chodzi o jakąś straconą marżę 

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, mjasinsk napisał:

Na wszczęcie procedury rękojmi było ju z za późno

Zgodnie z obowiązującym prawem masz rok na zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi od momentu zauważenia wady. Nawet jeżeli teraz minęło np 2.5 roku od momentu zakupu możesz reklamować jeżeli napiszesz że zauważyłeś wadę np w 23 miesiącu użytkowania. Będziesz to musiał udowodnić, co się sprowadza w zasadzie do pisemnego oświadczenia. Ty masz łatwiej bo masz dowody w postaci zgłoszenia serwisowego do LG które potwierdzają że mówisz prawdę, czyli że wada wystąpiła w 23 miesiącu użytkowania sprzętu. Ten przepis powoduje tak naprawdę że rękojmia się wydłuża dla konsumenta do 3 lat, o ile oczywiście napiszesz że wadę zauważyłeś przez wygaśnięciem 2 lat i sprzedawca nie będzie Ci w stanie udowodnić tego że jest inaczej.

Nie wiem co się uparłeś tak na sądzenie się z LG, skoro jedyną prawną drogą jest w Twoim przypadku rękojmia u sprzedawcy. 

17 godzin temu, mjasinsk napisał:

przypominam CI, że nie mogę zwrócić się równocześnie do gwaranta z procesem gwarancyjnym i do sklepu z roszczeniem z tytułu rękojmi - zawsze można wybrac jedną drogę, ewentualnie w braku skuteczności jednej dopiero po jej zakończeniu rozpocząc drugą. Tylko tak to można załatwić

Dokładnie. Proces gwarancyjny się zakończył niepomyślnie. Rozpoczynasz teraz rękojmię u sprzedawcy. Tak jak napisałem masz na to rok od zauważenia wady.

17 godzin temu, mjasinsk napisał:

Dodatkowo wystąpiłem do LG z reklamacją tego procesu wiec jedyny poew jaki mogę złożyć to tylko przeciwko LG Electronics Polska.

Nie ma czegoś takiego jak reklamacja procesu gwarancyjnego. Możesz tupać nóżkami i głośno płakać, że nie podobają Ci się warunki gwarancji, wywołasz  tym jedynie uśmiech politowania. Ponieważ gwarancja jest dobrowolna i jej warunki ustala gwarant, to może on napisać w świstku pt 'karta gwarancyjna' cokolwiek, np to że uwzględnia reklamację tylko jeżeli produkt zepsuł Ci się w nieparzysty dzień miesiąca. 

15 godzin temu, mjasinsk napisał:

ale jak juz wczesniej napisałem sklep Sonex z Siedlec  ma to w d..... co wyraził na piśmie. Ja w miedzy czasie złozyłem reklamację do procesu gwarancyjnego do LG i szczerze mówiąc jeżeli pójdziemy z tym do sadu to przeciwko LG bo z całym szacunkiem do small biznesu z Sonexem na 100% proces trwałby az do zakończenia  spraw w każdej dostępnej instancji :)

Kurna ja pier.... Złożyłeś reklamację z tytułu rękojmi, Sonex ją odrzucił niezgodnie z prawem, a Ty się chcesz sądzić z LG? Gdzie tu sens, gdzie logika? Dopóki nie zrozumiesz, że walka z LG jest bez sensu bo nie masz żadnej podstawy prawnej żeby z nimi walczyć, dopóty nie wróżę Ci sukcesu. Oczywiście jasna sprawa, że potyczka ze sklepem potrwa maksymalnie długo, bo oni będą rękami i nogami opóźniali, ale w rezultacie przegrają, będą musieli oddać Ci kasę za TV i zapłacić za koszty sądowe. Może to ich czegoś nauczy. 

15 godzin temu, mjasinsk napisał:

Tak btw czytałem ta interpretację ale gdzies tez chyba (nie chce przesądzać) czytałem że zmiana przepisu nastąpiła w lipcu lub sierpniu (weszła w zycie) i nie działa wstecz

Masz jasny przykład na stronie UOKIK z panem Markiem i jego laptopem którego kupił w 2015 roku i może go reklamować do 2018 roku. Co nie działa tu wstecz? Telewizor kupiłeś przecież w 2016 roku, czyli później niż w przykładzie pan Marek swojego laptopa.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, efel napisał:

Zgodnie z obowiązującym prawem masz rok na zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi od momentu zauważenia wady. Nawet jeżeli teraz minęło np 2.5 roku od momentu zakupu możesz reklamować jeżeli napiszesz że zauważyłeś wadę np w 23 miesiącu użytkowania. Będziesz to musiał udowodnić, co się sprowadza w zasadzie do pisemnego oświadczenia. Ty masz łatwiej bo masz dowody w postaci zgłoszenia serwisowego do LG które potwierdzają że mówisz prawdę, czyli że wada wystąpiła w 23 miesiącu użytkowania sprzętu. Ten przepis powoduje tak naprawdę że rękojmia się wydłuża dla konsumenta do 3 lat, o ile oczywiście napiszesz że wadę zauważyłeś przez wygaśnięciem 2 lat i sprzedawca nie będzie Ci w stanie udowodnić tego że jest inaczej.

Nie wiem co się uparłeś tak na sądzenie się z LG, skoro jedyną prawną drogą jest w Twoim przypadku rękojmia u sprzedawcy. 

Dokładnie. Proces gwarancyjny się zakończył niepomyślnie. Rozpoczynasz teraz rękojmię u sprzedawcy. Tak jak napisałem masz na to rok od zauważenia wady.

Nie ma czegoś takiego jak reklamacja procesu gwarancyjnego. Możesz tupać nóżkami i głośno płakać, że nie podobają Ci się warunki gwarancji, wywołasz  tym jedynie uśmiech politowania. Ponieważ gwarancja jest dobrowolna i jej warunki ustala gwarant, to może on napisać w świstku pt 'karta gwarancyjna' cokolwiek, np to że uwzględnia reklamację tylko jeżeli produkt zepsuł Ci się w nieparzysty dzień miesiąca. 

Kurna ja pier.... Złożyłeś reklamację z tytułu rękojmi, Sonex ją odrzucił niezgodnie z prawem, a Ty się chcesz sądzić z LG? Gdzie tu sens, gdzie logika? Dopóki nie zrozumiesz, że walka z LG jest bez sensu bo nie masz żadnej podstawy prawnej żeby z nimi walczyć, dopóty nie wróżę Ci sukcesu. Oczywiście jasna sprawa, że potyczka ze sklepem potrwa maksymalnie długo, bo oni będą rękami i nogami opóźniali, ale w rezultacie przegrają, będą musieli oddać Ci kasę za TV i zapłacić za koszty sądowe. Może to ich czegoś nauczy. 

Masz jasny przykład na stronie UOKIK z panem Markiem i jego laptopem którego kupił w 2015 roku i może go reklamować do 2018 roku. Co nie działa tu wstecz? Telewizor kupiłeś przecież w 2016 roku, czyli później niż w przykładzie pan Marek swojego laptopa.

Zle odczytałeś lub ja źle napisałem (do wyboru :)) Sonex wypiął się na mnie na piśmie mimo że wytłumaczyłem im jak "krowie na rowie" o co w tym wszystkim chodzi i jaka intencja LG była

Co do reklamacji nie masz racji. Klient zarówno konument jak i będący nie konsumentem ma prawo złożyć reklamację na sposób załatwienia sprawy przez drugą stronę. Odrożnij proces reklamacyjny od roszczenia w ramach gwarancji. To są dwie zupełnie różne instytucje. Niektórzy, przez pewien zwyczaj, używają sfromułowania reklamowania produktu w ramach gwarancji. NIe, ja złożyłem reklamację do działu reklamacji LG w związku z niezadowoleniem Klienta co do sposobu obsługi i rostrzygnięcia sporu. Mam do tego prawo i nawet LG ma taki dział zupełenie odrębny od tego który zajmuje sie sprawami serwisowymi w ramach gwarancji.

Co wiecej nie zgadzam się równiez z Tobą co do świstka w postaci gwarancji. Bardzo łatwo będzie bowiem udowodnić że w gwarancji jak również w ządnym innym dostępnym dla Klienta dokumencie nie ma słowa że gwarancja jest ograniczona czynnikami zewnętrznymi w tym brakiem dostępności do części zamiennych w okresie gwarancji a fakt ten LG przyznał na piśmie.

A co do sądu, biorąc pod uwagę ze z kimś ostatecznie musiałbym to rozstrzygnąc to osobiście wolę z dużym niż z Siedleckim sklepikiem szczególnie że nie ma pewności że sklepik jeszcze będzie istniał pod koniec procesu :) bo takie instytucje potrafia zniknąc z dnia na dzień. Polubownie sklep tego nie załtwi. Oświadczyli to w rozmowie i na piśmie.

Może się mylę,  a może ostatecznie zrobię z siebie ofiarę systemu, Pójde w weekend do MM kupię nowy tv i uznam że szkoda życia na Sonex i LG razem wzięte. W Sonexie więcej nie będę i ani mnie ani Sonexowi to krzywdy nie przyniesie. Co do LG. No cóż firma nie upadnie jeżeli ani ja ani żadna z kilkudziesięciu osób któym pewnie wybiorę sprzęt w przewidywalnej przyszłosci nie kupi nic od LG bo nie mogę z czytsym sumieniem rekomendowac firmy, która sprzedaje sprzęt nie mogąc wywiązac się z gwarancji ale przynajmniej będę żył w przeświadczeniu, że każda nawet najmniejsza utrata wizerunku dla takiego koncernu jednak jest przeliczalna na pieniądze i myślę, ze większ eniż te 13tys złotych (choć wiemy wszyscy że wymiana sprzętu to dlanich wg obecnych cen jakies 3000 zł max )

Będe powoli zamykał temat bo chyba wszystko zostało powiedziane. Tak jak wspomniałęm wyżej jestem wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i sugestie. Po to jest to forum. Dla mnie ważne jest też zeby utrzymywać poziom dyskusji i też absolutnie nie chcę zeby jakie kolwiek działania miały znamiona hejtu czy pieniactwa.

Wiem też że inne firmy potrafią napsuć krwi. Wczoraj oglądałem na YT opis rozwiazywania kwestii gwarancyjnych przez serwis Huawei i co prawda te sa za mniejsze pieniądze ale widze ze moje problemy to jeszcze zupełnie normalnie wyglądają :)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerz mówiąc przypadkiem znalazłem ten wpis.

PRZESTARSZYŁEM się!! Ja również mam ten sam problem tzn. Oled B7V 55", kupiony w SONEX Siedlce, gwarancja do 4.10.2019 + wykupuona dodatkowa na 2 lata (też w Sonex).

Obraz wypalony (pasy). Zgłosiłem do Sonex - na razie czekam na odpowiedź.

Jak możesz napisz na PV jak skończyły sie boje - ja dopiero je zaczynam (chyba jestem w lepszej sytuacji bo jest jeszcze na gwarancji)

Pozdrawiam

20190501_144803.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ rozpocząłem wątek to moim obowiązkiem jest też go podsumowac. Co prawda od ponad miesiąca znam decyzję LG ale postanowiłem poczekać do stosownego finału, a tym niewątpliwie jest nowy OLED55C9V, który od godziny wisi sobie na ścianie. Po prawie 12 miesiącach doszlismy z LG do porozumienia. LG postanowiło z uwagi na dobro Klienta (tutaj cytat) w ten sposób zakończyć sprawę. Długo to trwało to fakt ale liczy sie rezultat. Tutaj warto podkreślić jeszcze jedną rzecz, która przewijała sie w kilku wątkach zwiazanych z LG gdzie wypowiadałem się. To była 4 bodajże wizyta serwisu LG i czwarty raz spotkałem się z bardzo miłą , profesjonalną obsługą. To akurat jest bardzo fajne bo kilka razy korzystałem z różnych serwisów do róznych urzadzeń i nie zawsze jest miło, sympatycznie, czysto i na czas.

W związku z powyzszym wątek w zasadzie można zamknąć. Miłe słowa w stosunku do LG mimo tak długiego czasu sporu oraz bardzo miłe słowa w stosunku do seriwsu LG niestety nie idą w parze z moja opinia na temat samego Sprzedajacego opisanej firmy z Siedlec. Nadal uważam, że zachowali się nieprofesjonalnie i gdyby weszli w kontakt z Gwarantem całej sprawy by nie było,a  wkażdym razie mogła zakończyć się w ubiegłym roku.

 

P.S. Chwilowo cierpię na brak zakrzywienia ekranu :) To dziwne uczucie :)

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mjasinsk napisał:

Co prawda od ponad miesiąca znam decyzję LG ale postanowiłem poczekać do stosownego finału, a tym niewątpliwie jest nowy OLED55C9V, który od godziny wisi sobie na ścianie.

a jak wrażenia obrazowe - rzeczywiście w modelu 3 lata młodszym widać "porażającą" poprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na100% polepszony jest HDR. Fajnie że jest tryb ekspercki HLG HDR bo ekstraklasę wręcz nie dało się oglądać a tryb ekspercki w C9 z automatu "wyprostowuje " wrażenia wizualne.

NIe mam wątpliwości że obraz jest jaśniejszy w tym trybie. Specjalnie jeszcze przed oddaniem testowałem C6. Fajnie też że mam ATMOS i Dolby Vision razem ze sobą przez kino domowe (oczywiście wyjściem HDMI ARC) Reszte sprawdzę wieczorem szczególnie ze jeszcze folia zabezpieczająca jest na urządzeniu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, również zakupiłem telewizor ze sklepu Sonex, LG Polska odrzucił gwarancje choć matryca, według LG, nadaje się do wymiany z powodu niejednolitego podświetlania oraz "bandingu" pionowego oraz poziomego. Powodem odmowy naprawy jest fakt, iż, według LG" sklep Sonex sprzedał TV z przeznaczeniem na rynek inny niż polski. W związku z powyższym, LG odmawia naprawy. Czekam na uzasadnienie decyzji LG na papierze z podaniem podstawy prawnej. 

20180828_202203.jpg

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Rafał Bejszczuk napisał:

Nic z tym nie zrobisz. LG Polska ma pełne prawo odmówić Ci naprawy takiego telewizora.

Mimo, iż telewizor pochodzi z rynku europejskiego? Gwarancja dotyczy Europy, więc w czym jest problem. Telewizor wyprodukowany przez LG... Według jakiego prawa?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Punkt 1

1. Gwarancja dotyczy wyrobów powszechnego użytku dystrybuowanych przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. na terenie Unii Europejskiej.

Twój TV nie jest dystrybuowany przez LG Polska.....Modele telewizorów są wszystkie takie same w Europie ale numer seryjny pokazuje kto jest dystrybutorem. Jak nie możesz zarejestrować TV na stronie LG Polska to niestety lipa z gwarancją....

 

Edytowane przez Rafał Bejszczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, riddle13 napisał:

Witam, również zakupiłem telewizor ze sklepu Sonex, LG Polska odrzucił gwarancje choć matryca, według LG, nadaje się do wymiany z powodu niejednolitego podświetlania oraz "bandingu" pionowego oraz poziomego. Powodem odmowy naprawy jest fakt, iż, według LG" sklep Sonex sprzedał TV z przeznaczeniem na rynek inny niż polski. W związku z powyższym, LG odmawia naprawy. Czekam na uzasadnienie decyzji LG na papierze z podaniem podstawy prawnej. 

20180828_202203.jpg

Telewizor z dystrybucji Benelux? Naprawić muszą wymienić nie..., przerabiałem ten temat z nimi..., niestety cześć 'super okazji" na LG w Polsce to własnie TV z tego rejonu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, riddle13 napisał:

Mimo, iż telewizor pochodzi z rynku europejskiego? Gwarancja dotyczy Europy, więc w czym jest problem. Telewizor wyprodukowany przez LG... Według jakiego prawa?

Polak mądry po szkodzie. Na allegro musisz uważać w przypadku LG na rodzaj dystrubucji. Dystrybucja "europejska" jest z założenia gorsza od dystrybucji "polskiej". Dystrybucje polską masz w oficjalnym sklepie allegro i wszystkich dużych sieciówkach czyli RTV Euro,MM,ME i Neonet. Takie sklepy jak Morele, Kajt24, Sonex , Borys24 czy AFG Market to dystrybucja europejska, dlatego też są znacznie tańsze.

Edytowane przez Waldo94
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Rafał Bejszczuk napisał:

Punkt 1

1. Gwarancja dotyczy wyrobów powszechnego użytku dystrybuowanych przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. na terenie Unii Europejskiej.

Twój TV nie jest dystrybuowany przez LG Polska.....Modele telewizorów są wszystkie takie same w Europie ale numer seryjny pokazuje kto jest dystrybutorem. Jak nie możesz zarejestrować TV na stronie LG Polska to niestety lipa z gwarancją....

 

Otóż TV zarejestrowałem na stronie LG i tam zgłosiłem problem z matrycą. Poproszona mnie o zdjęcia, które wysłałem, następnie zadzwonił do mnie serwis, który to wysłał mi plansze skali szarości 5,10,15 i 20. Okazało się, że matryca do wymiany. Następnie wizyta pana z serwisu, przejrzał tryb serwisowy po czym stwierdził , że tv był użytkowany poprawnie.

Po kilku dniach telefon z serwisu, ze nie mogą niestety wykonać naprawy gdyż, tv jest z innej dystrybucji niż polska. TV produkowany, a raczej składany w Polsce.

 

41 minut temu, Waldo94 napisał:

Polak mądry po szkodzie. Na allegro musisz uważać w przypadku LG na rodzaj dystrubucji. Dystrybucja "europejska" jest z założenia gorsza od dystrybucji "polskiej". Dystrybucje polską masz w oficjalnym sklepie allegro i wszystkich dużych sieciówkach czyli RTV Euro,MM,ME i Neonet. Takie sklepy jak Morele, Kajt24, Sonex , Borys24 czy AFG Market to dystrybucja europejska, dlatego też są znacznie tańsze.

Mądry? Czyli mamy być na tyle  "mądrzy" , aby przeprowadzać śledztwo w sprawie dystrybucji przed  każdym zakupem? Bez przesady. Gdyby te problemy pojawiły się wciągu 14 dni, nie miałbym skrupułów oddać tv do sklepu. Sprawdzałem plansze, a tym bardziej nie były to mankamenty widoczne w codziennym użytkowaniu. Mówiąc o sieciowkach to zależy wszystko od marży. Przecież te sklepy biorą w tysiącach sztuk, a mają najwyższe ceny.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, riddle13 napisał:

TV produkowany, a raczej składany w Polsce.

Tak jest. Montownia telewizorów LG mieści sie w Mławie. To stamtąd wyjeżdżają telewizory LG na całą Europe.

6 minut temu, riddle13 napisał:

Mądry? Czyli mamy być na tyle  "mądrzy" , aby przeprowadzać śledztwo w sprawie dystrybucji przed  każdym zakupem? Bez przesady. Gdyby te problemy pojawiły się wciągu 14 dni, nie miałbym skrupułów oddać tv do sklepu. Sprawdzałem plansze, a tym bardziej nie były to mankamenty widoczne w codziennym użytkowaniu. Mówiąc o sieciowkach to zależy wszystko od marży. Przecież te sklepy biorą w tysiącach sztuk, a mają najwyższe ceny.

Ta sytuacja odnosi sie tylko do tego producenta. LG ubzdurało sobie że bedą inaczej respektować gwarancje w zależności od rodzaju dystrybucji. Byś wcześniej poszukał informacji na tym forum to byś wiedział.

Edytowane przez Waldo94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, riddle13 napisał:

 Czekam na uzasadnienie decyzji LG na papierze z podaniem podstawy prawnej. 

Gwarancja to umowa o treści ustalanej przez producenta. Co więcej jej udzielenie jest dobrowolne. Jeżeli więc producent zobowiązuje się jedynie do naprawy telewizorów z polskiej dystrybucji, to nic z tym nie zrobisz, takie jego prawo.

Za to pozostaje Ci druga droga, a mianowicie rękojmia - na jej podstawie sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne. Pozostaje Ci więc walka ze sklepem.

Edytowane przez vader_4747

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli TV kupiony na terenie Uni Europejskiej muszą ci naprawić ten TV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Waldo94 napisał:

Tak jest. Montownia telewizorów LG mieści sie w Mławie. To stamtąd wyjeżdżają telewizory LG na całą Europe.

Ta sytuacja odnosi sie tylko do tego producenta. LG ubzdurało sobie że bedą inaczej respektować gwarancje w zależności od rodzaju dystrybucji. Byś wcześniej poszukał informacji na tym forum to byś wiedział.

Wiec podejście LG wydaje się być anty konsumenckie. Jeżeli Tv wyjeżdżają na całą Europę i ktoś kupuje z niemieckiego amazonu, nie ma prawa do reklamacji w Polsce? Pamiętam, kiedy to kupiłem Toshiba regza w UK 15 lat temu i po przewiezieniu tv do Polski padła płyta główna, nie było problemu z naprawą. Cóż, co firma to "obyczaj"

3 minuty temu, ma_ko napisał:

Jeśli TV kupiony na terenie Uni Europejskiej muszą ci naprawić ten TV.

Kupiłem go w Polskim sklepie z podpisaną gwarancją przez ten sklep. LG twierdzi, ze tv pochodzi z Łotwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, riddle13 napisał:

Wiec podejście LG wydaje się być anty konsumenckie. Jeżeli Tv wyjeżdżają na całą Europę i ktoś kupuje z niemieckiego amazonu, nie ma prawa do reklamacji w Polsce? Pamiętam, kiedy to kupiłem Toshiba regza w UK 15 lat temu i po przewiezieniu tv do Polski padła płyta główna, nie było problemu z naprawą. Cóż, co firma to "obyczaj"

Kupiłem go w Polskim sklepie z podpisaną gwarancją przez ten sklep. LG twierdzi, ze tv pochodzi z Łotwy.

  • Naprawić muszą gwarancja jest na całą EU. Wymienić ci nie wymienią sztuki. Przerabiałem to z nimi na 2 lata temu. Naprawiać naprawili, (wymienili matryce) ,ale później znów TV padł i sztuki nie chcieli wymienić i kolejnego panelu:-( ,ale sklep się z nimi dogadał i koniec końców wymienili TV. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo TV trzeba będzie z jakimś miernikiem sprawdzać -- tak jak dziś sprawdza się nowe auto w salonie czy nie lakierowane :)

Ale racja ,że było o tym mówione że LG honoruje tylko tv sprzedawane na Polskę.

Edytowane przez Eleonor
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, riddle13 napisał:

 LG twierdzi, ze tv pochodzi z Łotwy.

xD. Dystrybucja europejska to jakby okrojona gwarancja albo pół gwarancji. Telewizor jest tańszy w zakupie no ale coś za coś.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...