Skocz do zawartości
mjasinsk

Moje Boje z LG Electronics

Rekomendowane odpowiedzi



co więcej dla sklepu upłynął termin rękojmi w trakcie mojego procedowania z LG.  Tak więc tak nie zadziała.
nie do końca prawda. Zgodnie z kodeksem cywilnym masz rok na zgłoszenie wady. Ważne, że usterka powstała przed upływem dwóch lat (a na to masz papier z serwisu LG). Czyli samo z zgłoszenie z tytułu rękojmi można zrobić w skrajnym przypadku nawet 3 lata po zakupie, pod warunkiem, że wada ujawniła się przed upływem 2 lat.
Fajny przykład ze strony UOKiK: Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/



Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

No nie jestem taki pewien, czy równocześnie można wystąpić z tych dwóch tytułów? 
Równocześnie - nie. Ale naprzemiennie - tak.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, sztaba napisał:


Równocześnie - nie. Ale naprzemiennie - tak.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

No niby tak, ale chyba nie w "tej samej usterce",

muszą chyba zaistnieć dwa "iwenty"? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Filutek napisał:

A to nie jest tak, że jak się zacznie z "tytułu gwarancji", to traci się uprawnienie,

do występowania z "tytułu rękojmi", bo można tylko z jednego konkretnego tytułu

To co podałem to jest wyciąg z tego co twierdzi oficjalny organ państwowy chroniący konsumentów (UOKiK), więc nie, nie traci się tego uprawnienia. Sklep wyraźnie wprowadza tu kolegę @mjasinsk w błąd. Ja bym oficjalnie w formie pisemnej zgłosił w sklepie usterkę z tytułu rękojmii i żądanie odstąpenia od umowy i załączyć oficjalne pismo LG. Jeśli odmówią - zgłaszamy się do UOKiK i oni dalej poprowadzą korenspondencję ze sklepem (polubowne rozwiązanie problemu lub sprawa trafi do sądu).

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Subman napisał:

To co podałem to jest wyciąg z tego co twierdzi oficjalny organ państwowy chroniący konsumentów (UOKiK), więc nie, nie traci się tego uprawnienia. Sklep wyraźnie wprowadza tu kolegę @mjasinsk w błąd. Ja bym oficjalnie w formie pisemnej zgłosił w sklepie usterkę z tytułu rękojmii i żądanie odstąpenia od umowy i załączyć oficjalne pismo LG. Jeśli odmówią - zgłaszamy się do UOKiK i oni dalej poprowadzą korenspondencję ze sklepem (polubowne rozwiązanie problemu lub sprawa trafi do sądu).

Nie dam głowy, ale muszę to sprawdzić, bo to ważne jest. :)

Pamietam, że gdzieś czytałem, że niby można tylko z jednego tytułu.

Może macie racje, a ja mam już poważną sklerozę? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, sztaba napisał:

nie do końca prawda. Zgodnie z kodeksem cywilnym masz rok na zgłoszenie wady. Ważne, że usterka powstała przed upływem dwóch lat (a na to masz papier z serwisu LG). Czyli samo z zgłoszenie z tytułu rękojmi można zrobić w skrajnym przypadku nawet 3 lata po zakupie, pod warunkiem, że wada ujawniła się przed upływem 2 lat.
Fajny przykład ze strony UOKiK: Trzydziestego lipca 2015 r. Marek kupił laptop w sklepie internetowym. Wada w postaci nieprawidłowo działającej karty graficznej ujawniła się 20 czerwca 2017 r., a zatem po prawie 23 miesiącach od wydania towaru. Marek może złożyć reklamację do 20 czerwca 2018 r., czyli nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy.

tylko jak rozumiem musi być jakiś dowód że wada wystąpiła w obrebie pierwszych dwóch lat ?

no bo w sumie znająć życie fajnie byłoby mieć trzeci rok rękojmi i klienci by to wykorzystywali

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że wywiązała się dyskusja. Dziękuję za cenne uwagi. Generalnie największy problem to fakt, że trzeba się ze wszystkim przepychać, bić, napinać. W warunkach polskich wydając tyle kasy na jakby nie patrzec kawałek plastiku (no przesadziłem :) ) można by spodziewac sie wiecej. Teksty o tym, że nie ma częsci zamiennych nawet na okres gwarancji sa po prostu słabe. Ja nigdy od nikogo nie chciałem wyciągac kasy. Chciałem mieć sprawny służacy kilka lat (nie wieki) sprzęt. Tarcenie czasu na przepychanki z Gwarantem, sprzętem, prawnikami, którzy przecież kosztują ect....mega słabe.

Ostatnio kupiłem smart zamek do drzwi (znaczy rok temu) a ostatnio preoducent wprowadził nową wersję zamka. I co? troche przykro bo cuiagle coś nowego wychodzi i człoweik ciągle  wplecy z nowinkami. Ale producent co zrobił. Wszystkim Klintom zaoferował. Kupcie nową wersję, stary przyślijcie max w 30 dni od otrzymania nowego dostaniecie cash back - prawie 50% ceny nowego. Mozna? Można. Pewnie nawet połowa się nei zdecyduje. Ale zajbiste wrażenie o firmie pozostaje.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie. Złożyłem reklamację na proces gwarancyjny. Niestety LG nie dochowało terminu odpowiedzi na gwarancję który wynosi 30 dni i jest nieprzekraczalny a wynika  z ustawy. Jeżeli przedsiębiorca przekroczy ten termin automatycznie uznaje gwarancje. To duzy ukłon przy zmianach z 2017 roku w strone konsumentów i duzy bat na przedsiębiorców. W reklamacji zażądałem wymiany telewizora na nowy i teraz wezwazłem LG do spełnienia świadczenia.
 
Moja wiedza prawna na temat odpowiedzialności z tytułu wady towaru w przypadku konsumentów jest tak, że konsument ma możliwośc wyboru czy dochodzi swojego prawa od sprzedawcy czy od Gwaranta. Nie może i tu i tu. W takim przypadku godzi sie również na konsekwencje. Sprzedawca może np. ostatecznie oddać pieniądze za towar, gwarant nie bo nie u niego była transakcja. Według mnie LG popełnia błąd prawny uwazając, ze moze stwierdzić wade sprzetu i nakazac sklepowi zwrot pienie dzy jeżeli samo żadanie nie było przez Kupującego kierowane poprzez sklep a bezpośrednio do Gwaranta. Sorry zajmuje się zawodow zupełnie inna działka zwiazan z prawem i finansami wiec nie jestem orłem w przepisach zwiazanych z gwarancjami w szczegolności z zakresem praktyki sądowej w tej materii. Jeżeli będe zmuszony oddac sprawe do sadu skorzystam z profesjonalnego pełnomocnika Prawnicy tez musża z czegoś żyć
Niezalezni od wszystkiego mam uważam, ze prawo reklamowac matrycę na która mam 2 lata gwarancji i tutaj sklep w ogóle nie bierze udziału. Niestety troche to skomplikowane. Zobaczymy jaki będzie wynik.
 
 
Też uważam, że LG nie miało podstawy prawnej aby nakazać zwrot kosztów, poprzez sklep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, raf7705 napisał:

Też uważam, że LG nie miało podstawy prawnej aby nakazać zwrot kosztów, poprzez sklep.

Nie nakazali, tylko z tego co zrozumiałem poinformowali o możliwości załatwienia sprawy drogą handlową, czyli przez rękojmię w sklepie. Umowę kupna/sprzedaży zawieramy ze sklepem, a nie z LG. Skoro LG nie może naprawić telewizora i nie ma możliwości jego wymiany 1:1, to trzeba rozwiązać umowę ze sklepem. Zgłaszając usterkę z tutyłu rękojmii, to sklep sam musi się skontaktować z LG i ustalić jak załatwić tę sprawę. Nie rozumiem też dlaczego według sklepu minął termin rękojmii w trakcie postępowania z LG. Nie minął, bo ustawa wyraźnie mówi, że klient może zgłosić usterkę w ciągu całego roku od momentu jej wykrycia. Rok z tego co rozumiem nie minął, i nie ma tu znaczenia że np. przez miesiąc LG ustalało (w ramach zgłoszenia gwarancyjnego) czy mają jeszcze części do tego modelu telewizora. Pozostały co najmniej 11 miesięcy na zgłoszenie usterki w sklepie z tytułu rękojmii. Według mnie ewidetnie sklep wprowadza w błąd @mjasinsk

Pamiętajcie też, że gwarancja to dobrowolne oświadczenie producenta i to on sam ustala w jakim zakresie tę gwarancję świadczy - może naprawić, ale nie musi. Tu prawo polskie nas nie chroni. Natomiast inaczej jest z rękojmą - tu mamy wyraźne zapisy w ustawie i sklep nie może powiedzieć "nie naprawimy i nie zwrócimy pieniędzy bo LG nie ma już elemenetów do tego modelu". Jeśli tak mówi, to od razu zgłaszamy się do rzecznika UOKiK, a ten pokieruje sprawę dalej, ewentualnie sami napiszą pismo do sklepu z prośbą o polubowne rozwiązanie roszczenia z adnotacją, że odmowa spowoduje skierowanie sprawy do sądu. 

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, raf7705 napisał:
Dnia 18.12.2018 o 21:37, mjasinsk napisał:
 

Też uważam, że LG nie miało podstawy prawnej aby nakazać zwrot kosztów, poprzez sklep.

w sumie przynajmniej w moim przypadku przekierowanie na sklep było związane z tym ze skoro naprawa niemożliwa to wymiana na inny model (pozbawiony wady)

oczywiście była kwestia odmiennych moich oczekiwań w stosunku do tego co było dostępne - więc nastąpił etap kolejny zmiana na zwrot kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Subman napisał:

Pamiętajcie też, że gwarancja to dobrowolne oświadczenie producenta i to on sam ustala w jakim zakresie tę gwarancję świadczy - może naprawić, ale nie musi. Tu prawo polskie nas nie chroni. Natomiast inaczej jest z rękojmą - tu mamy wyraźne zapisy w ustawie i sklep nie może powiedzieć "nie naprawimy i nie zwrócimy pieniędzy bo LG nie ma już elemenetów do tego modelu". Jeśli tak mówi, to od razu zgłaszamy się do rzecznika UOKiK, a ten pokieruje sprawę dalej, ewentualnie sami napiszą pismo do sklepu z prośbą o polubowne rozwiązanie roszczenia z adnotacją, że odmowa spowoduje skierowanie sprawy do sądu. 

Rękojmia jest spoko, natomiast trzeba pamiętać jeszcze o jednej rzeczy na którą ja się ostatnio nadziałem. Chodzi o rękojmię po upływie roku od zakupu. UOKIK pisze tak:

Cytat

Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.

Ja reklamowałem jakąś pierdółkę wartą coś koło 150 zeta, sprzedawca w mailu mi odpisał że faktycznie sprzęt jest uszkodzony, wysłał do serwisu który stwierdził że nie da się naprawić i jednocześnie odrzuca moją reklamację bo zakupu dokonałem 14 miesięcy temu i teraz to na mnie ciąży odpowiedzialność żeby udowodnić że usterka istniała w momencie zakupu. Poszedłem z tym do rzecznika konsumenta i on potwierdził że sprzedawca ma rację i żeby popchnąć sprawę do przodu muszę wysłać sprzęt do rzeczoznawcy (zapłacić za wysyłkę i opłacić rzeczoznawcę) i dopiero potem sprawa tak naprawdę może ruszyć dalej, czyli do sądu. Wcześniej oczywiście są kroki opcjonalne, ale sklep nie musi się zgodzić na nie czyli: mediację rzecznika i sąd polubowny.

Podsumowując: jeżeli sklep stanie okoniem, to ciężko jest skorzystać z rękojmi po roku. Da się, ale to są dodatkowe rzeczy na głowie, dodatkowe koszty i czas (duuuużo czasu). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, efel napisał:

Podsumowując: jeżeli sklep stanie okoniem, to ciężko jest skorzystać z rękojmi po roku. Da się, ale to są dodatkowe rzeczy na głowie, dodatkowe koszty i czas (duuuużo czasu). 

no to  rzeczywiście kicha jak gwarancja np. dawana przez Sony jest tylko na rok  

tylko w przypadku gwarancji dwuletniej nie wpakujemy się w koszty - bo gwarant zrobi takie sprawdzenie za darmo

a ja myślałem że jak już sprzedawca ma mus dawać 2 lata rękojmi to jest się bezpiecznym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kolejny akt dramatu pod nazwa LG Electrinics Oolska obsluga gwarancyjna. Jak juz wspomnialem LG uznal ze nie ma czesci ani na to zeby naprawic tv ani zeby zrealizowac moje prawa z gwarancji na okres do 2020 roku co do samej matrycy. napisalo pismo ktore moze tutaj powininem zalczyc ze wzgledu na stylistyke inzalecilo zebym zwrocil sie do sklepu po zwrot pieniedzy. dodatkowy smaczek to fakt ze rozpoczelismy proces gwarancyjny tuz przednjego zakonczeniem. Mimo ze nie zgadzalem sie ze stanowiskiem lg bo chcialem naprawy a nie walki ze sklepem ( po to zwricilem sie do gwaranta a nie do sklepu) i zlozylem reklamacje to zwrocilem sie tez do sklepu a ten pokazal mi typowego polskiego faka piszac

Witam,

nasze stanowisko nie uległo zmianie. My jako sprzedawca odpowiadaliśmy 2 lata od zakupu.

Pana zgłoszenie po tym terminie jest bezzasadne,

pozdrawiam
Dxxxxxxx Zxxxxxxxx
P.H.SONEX

Sytuacjabjest taka ze reklamacje lg odrzucil...na marginesienrozpatrujac ja po 30 dniowym ustawowym terminie.....podstawa do sprawy sadowej

Sklep sie wypial...podstawa do sprawy sadowej.. tu tez nie ma racjibo nie zwrocilem sie z rekojmia ale z efektem terminowo zlozonej gwarancji. Lg mnie w tym.procesie nie wspiera wiec wychodzi ze faktycznie czeka mnie 2letnia zabawa sadowa. Czy mi sie chce..nie..czy warto wydac kilka tysiecy na mecenasa...nie ale dla zasady trzeba. chociazby zeby to sad a nie niedouczony oracownik infolini czy jakis koles z jakiegos sklepiku udowadniali mi ze nie mam zadnych praw. A to ze seria seria 6 i oledy wymagaja szczegolnej troski jest oczywiste ze wzgledu na wadliwosc ciagle tej technolgii...wydaja kilkanascientysiecy ponprostu dla zasady oczekuje sie szczegolnej opieki i ochrony. U mnienLG w chwili obecnej staje sienfirma.ostatniego wyboru

  • Lubię 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Staram sie nie wylewać frustracji na żadnych forach w których uczestnicze i staram się zawsze rzeczowo dyskutowac nawet jeżeli gdzies otrę się o hejt w swoją stronę to i tak staram się byc merytoryczny w odpowiedziach, ale takie sytuacje jak opisana doprowadza mnie do szewskiej pasji. Nigdy od nikogo nie chce wyciągac kasy. Oczywiście zwrot kasy jest korzystny (przepraszam byłby gdybym po drugiej stronie miał partnera a nie lokalny polski pseudobiznesik) ale nie o to mi chodziło. Chciałem działającego sprzętu i po to toczyłem cała sprawę z wielkim koncernem bo liczyłem na spokój w temacie i pewną i profesjonalną obsługę a nie na zwrot kasy. Nie czuję takiej potrzeby nawet jezeli za ta kase dzisiaj mialbym model o 10 cali wiekszy i jeszcze pare zlotych w kieszeni. NIe w tym rzecz. Wyszło jak wyszło. Nauczka jest jedna jak kupowac to tylko w Media Markt, Biedronka Rossmann itp. bo tam nikt się nie przejmuje drobiazgami i raczej bardziej dba niż nie dba o Klienta. Polskie binesy i pseudobiznesy trzeba obchodzić szerokim łukiem bo wiadomo co......pierwsza zasada to jak zrobić żeby Klient nie miał racji.

Co do LG...no coż .. tłuczemy sprzęt co roku nowy, ubieramy to w marketing, gwarancja to rodzaj papierka którym możemy co najwyżej uspokoić emeryta któy wydaje na tv ostatnie pieniadze z emerytury no i podstawa do tego żeby nas zmanipulowali w sklepie żeby wykupic za pierdylion złotych dodatkowe ubezpieczenie :) . To że sprzęt jest podrzędnej jakości. Trudno. taki live. Wypuszczenie tak wadliwego produktu na rynek jest porażką. N ale wystarczy zerkną na konkurencję i wpadkę Samsunga z Note bodajże 8. Wszystkim się zdarza tylko nie wszyscy maja tak złe antykonsumenckie podejście

Rozmawiałem z Mecenasem. To dobry znajomy i prowadzi dużą Kancelarię. Chętnie mi pomoże. Poniewaz nie uwazam, ze nawet znajomy ma pracowac za darmo wiec taka zabawa pewnie pochłonęła by kilka tysęcy złotych. Nie to jest jednak problemem bo Mecenas nie dał mi żadnych złudzeń. Oba procesy potrawją około 2 lat. Na pierwszy rzut oka LG dał plamę z tym okresem odpowiedzi na reklamację z tym, że nie widział dokumentacji wiec zastrzegł, co zrozumiałe, że nie wydaje opinii w sprawie ale samą sprawę uznaje  za ciekawą.  . Czy chce mi się bawić? Nie wiem. Wiem że raczej na pewno wstawie coraz bardzie wypalajacy sie TV do rodziców a sam kupię...... tak tak..... znowu Oleda. NA PEWNO nie bedzie to OLED od LG ELECTRONICS choć ulewa mi się bo niestety tak naprawde bedzie to sprzęt od LG opakowany w elektronikę np. Panasa. No ale tego nie przeskocze bo do LEDa nie wróce :).

WIęc podsumowując w ramach tej niewielkiej ale jednak frustracji. LG? Zdecydowanie nie polecam i czułbym sie źle gdybym polecił jakikolwiek sprzęt od LG tym osobom którym doradzam zakupy audio video. Czy to jest hejt? Nie. Jestem daleki od tego. Uważam że powoli w Polsce obsług Klienta i szacunek do Klienta powinien zacząc osiągac poziomy, które osiąga się w innych bardziej rozwiniętych Krajach, bo na to zasługujemy.

Tyle w temacie. Resztę będę załatwiał już bez zaśmiecania forum.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mjasinsk napisał:

 Nauczka jest jedna jak kupowac to tylko w Media Markt, Biedronka Rossmann itp



Media Markt nie pasuje do tego grona bo nie sprzedaje najwiekszej ilości sprzętu w Polsce. Rtv Euro Agd jest liderem, tak jak Biedronka i Rossmann w swoich branżach.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale kryterium był międzynarodowy koncern a nie mniejszy lub wiekszy sprzedawca z nad Wisły :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LG C6 w 55 calach to twój tv jak rozumiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, mjasinsk napisał:

Polskie binesy i pseudobiznesy trzeba obchodzić szerokim łukiem bo wiadomo co......pierwsza zasada to jak zrobić żeby Klient nie miał racji.

To zabrzmiało jak propaganda w jednej stacji telewizyjnej.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Waldo94 napisał:

LG C6 w 55 calach to twój tv jak rozumiem ?

tak jest

 

 

 

 

 

13 minut temu, gangi007 napisał:

To zabrzmiało jak propaganda w jednej stacji telewizyjnej.

no w sumie masz racje wiec wyjaśniam. Duży miedzynarodowy koncern nie bawi się z małym Klientem i dużo bardziej dba o wizerunek. Nawet duża polska firma ma inne standardy osbługi i KLienta i to naprawde widac. Zeby mnie ktos opcznie nie zrozumiał ie mam nic przciwko biznesowi z nad Wisły. uważam, tylko że jeszcze daleko do dobrych standardów obsługi KLienta. A o wspomnianej wyżej firemce z Siedlec nie wspomnę. odpowiedz na pytanie zajęła mu poltora miesiaca

 

 

Edytowane przez mjasinsk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, mjasinsk napisał:

tak jest

Ja też mam zakrzywionego 55 cali z 2016 roku, tyle że Samsunga ks9000. Twój LG jak i mój samsung pięknie sie prezentują w salonie. Wybrałem lcd ze względu na moją charakterystyke użytkowania. Oleda tymbardziej z 2016 roku szybko bym wypalił, pozatym oglądam mało treści w wysokiej rozdzielczośći. w 90 % hd i sd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, mjasinsk napisał:

Wiem że raczej na pewno wstawie coraz bardzie wypalajacy sie TV do rodziców a sam kupię...... tak tak..... znowu Oleda. NA PEWNO nie bedzie to OLED od LG ELECTRONICS choć ulewa mi się bo niestety tak naprawde bedzie to sprzęt od LG opakowany w elektronikę np. Panasa

Bez wątpliwości serwis LG dał grubo ciała w Twojej sytuacji. Z drugiej strony przeglądam to i inne fora od jakiegoś czasu i gdybym miał napisać, który serwis działa najlepiej to.... chyba jednak LG. Rozumiem Twoje rozczarowanie i na Twoim miejscu hejtowałbym bardziej, ale skoro mnie to nie spotkało to dalej uważam, że wybierając inną markę lepiej nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2019 o 14:11, mjasinsk napisał:

Wiem że raczej na pewno wstawie coraz bardzie wypalajacy sie TV do rodziców a sam kupię...... tak tak..... znowu Oleda. NA PEWNO nie bedzie to OLED od LG ELECTRONICS choć ulewa mi się bo niestety tak naprawde bedzie to sprzęt od LG opakowany w elektronikę np. Panasa. No ale tego nie przeskocze bo do LEDa nie wróce :).

LG wymieniło Ci panel na gwarancji dwa razy z powodu wypaleń. Dopiero z trzecim zgłoszeniem napisali, że nie mają już części na kolejną wymianę. Kaktus mi na ręce wyrośnie jeżeli Panasonic albo Sony wymienią Ci chociaż jeden kondensator w TV z powodu wypalenia matrycy. Także idź i kupuj, śmiało. Nabijesz się na ścianę i będziesz się sądził już za pierwszym zgłoszeniem reklamacyjnym.

Nie napisałeś nic o terminach. Trzecie wypalenie zdarzyło się przed upłynięciem 2 letniej rękojmi sklepu czy po? Jeżeli przed, możesz to udowodnić w jakiś sposób to sądzisz się ze sklepem, że nie chcą uznać Twojej reklamacji i tyle. To że teraz jest już po rękomi nic nie zmienia, bo liczy się czas zauważenia przez Ciebie wady. Jeżeli będziesz w stanie udowodnić że wada się objawiła przed upłynięciem 2 lat rękojmi to sprawa do wygrania i to raczej szybciej niż w ciągu 2 lat. 

Jeżeli trzecie wypalenie nastąpiło po 2 letniej rękojmi sklepu, to jesteś ugotowany i żadnej sprawy sądowej nie wygrasz i tak naprawdę sam sobie jesteś winien, bo mogłeś od samego początku trzymać się prawa rękojmi, a nie korzystać z gwarancji, która jest sprawą umowną i nieuregulowaną prawnie.  

  • Smutny 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎24‎.‎01‎.‎2019 o 14:11, mjasinsk napisał:

Rozmawiałem z Mecenasem. To dobry znajomy i prowadzi dużą Kancelarię. Chętnie mi pomoże. Poniewaz nie uwazam, ze nawet znajomy ma pracowac za darmo wiec taka zabawa pewnie pochłonęła by kilka tysęcy złotych. Nie to jest jednak problemem bo Mecenas nie dał mi żadnych złudzeń. Oba procesy potrawją około 2 lat.  

a czemu nie możesz załatwiać sprawy przez rzecznika praw konsumenta? chyba ich prawnik wtedy rozpoczyna sprawę w sądzie i raczej nawet dziadowska firemka będzie wolała tego uniknąć.

 

druga kwestia - nie pamiętam początku wątku ale czy LG nie mogłoby zproponować wymiany na jakiś aktualny model? np. C8 (wiem że bez 3D ale może to lepsze niż wypalony i boje o zwrot kasy)? Sony tak robi.

1 godzinę temu, efel napisał:

Nie napisałeś nic o terminach. Trzecie wypalenie zdarzyło się przed upłynięciem 2 letniej rękojmi sklepu czy po? Jeżeli przed, możesz to udowodnić w jakiś sposób to sądzisz się ze sklepem, że nie chcą uznać Twojej reklamacji i tyle. To że teraz jest już po rękomi nic nie zmienia, bo liczy się czas zauważenia przez Ciebie wady. Jeżeli będziesz w stanie udowodnić że wada się objawiła przed upłynięciem 2 lat rękojmi to sprawa do wygrania i to raczej szybciej niż w ciągu 2 lat. 

pisał - zgłoszenie na gwarancję było w pierwszych 2 latach

Edytowane przez klaus71
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, efel napisał:

LG wymieniło Ci panel na gwarancji dwa razy z powodu wypaleń. Dopiero z trzecim zgłoszeniem napisali, że nie mają już części na kolejną wymianę. Kaktus mi na ręce wyrośnie jeżeli Panasonic albo Sony wymienią Ci chociaż jeden kondensator w TV z powodu wypalenia matrycy. Także idź i kupuj, śmiało. Nabijesz się na ścianę i będziesz się sądził już za pierwszym zgłoszeniem reklamacyjnym.

Nie napisałeś nic o terminach. Trzecie wypalenie zdarzyło się przed upłynięciem 2 letniej rękojmi sklepu czy po? Jeżeli przed, możesz to udowodnić w jakiś sposób to sądzisz się ze sklepem, że nie chcą uznać Twojej reklamacji i tyle. To że teraz jest już po rękomi nic nie zmienia, bo liczy się czas zauważenia przez Ciebie wady. Jeżeli będziesz w stanie udowodnić że wada się objawiła przed upłynięciem 2 lat rękojmi to sprawa do wygrania i to raczej szybciej niż w ciągu 2 lat. 

Jeżeli trzecie wypalenie nastąpiło po 2 letniej rękojmi sklepu, to jesteś ugotowany i żadnej sprawy sądowej nie wygrasz i tak naprawdę sam sobie jesteś winien, bo mogłeś od samego początku trzymać się prawa rękojmi, a nie korzystać z gwarancji, która jest sprawą umowną i nieuregulowaną prawnie.  

Trzecie wypalenie nastąpiło w 22 miesiącu gwarancji (lub 23 nie pamiętam już) NIe zgłaszałem się do sklepu tylko tak jak za poprzednimi 2 razy do gwaranta za pomocą portalu gdzie był zarejestrowany produkt i tutaj jest ZONK bo LG uznało wadę i kazało się zwrócić do sklepu. Do sklepu zwóciłem się już, z racji samego procesu gwarancyjnego po zakończeniu 24miesiecznej rękojmi z żadaniem zakończenia procesu zgodnie z sugestia LG wyrazoną na piśmie do zakończenia procesu reklamacji drogą handlową poprez zwrot piniędzy, z tym, że sklep taką sugestia kazał sobie ....wiesz co...... :). Na wszczęcie procedury rękojmi było ju z za późno  (przypominam CI, że nie mogę zwrócić się równocześnie do gwaranta z procesem gwarancyjnym i do sklepu z roszczeniem z tytułu rękojmi - zawsze można wybrac jedną drogę, ewentualnie w braku skuteczności jednej dopiero po jej zakończeniu rozpocząc drugą. Tylko tak to można załatwić). Dodatkowo wystąpiłem do LG z reklamacją tego procesu wiec jedyny poew jaki mogę złożyć to tylko przeciwko LG Electronics Polska.

NIestety żeby w pełni korzystać z praw gwarancyjnych i wynikających z rękojmi trzeba nieźle znać przepisy. Na szczęscie planowana jest zmina prawa gdzie okre rękojmi będzie się każdorazowo przesuwał o czas rozpatrywania procesu gwarancyjnego (jakoś tak to chyba brzmi)

MOże mas zrację ale nigdy nie miałem problemów z produktami i reklamacjami Sony czy Philipsa, Samsunga zreszt a tez z tym,że dodatkowo jeszcz epomagało kupowanie w Medi A Saturn bo nawet jak coś sżło nie tak to Medi awymieniał mi sprżęt i bawił się z gwarantem.

Ponieważ nie oflaguję się i nie będe łkał na forum. Co miałem powiedziec już powiedziałem. Jedynym sposobem "rewanżu" za zostawienie mnie na lodzie przez LG jest ban na ich produkty nie tyle mój ale wobec osób którym doradzam zakupy sprzetu a jest tego całkie spore grono w danym roku. No cóż.

Co do zakupu w tym sklepiku. No cóż gdyby to był MM sprawa wg mie byłaby załatwiona. SOnex musiałby to załatwiac z dystrybutorem lub bezposrednio z LG wiec woleli uznac ze mają LG w .......... bo i tak robia sladowy obrót ich towarami bo oni generalnie robia sladowe obroty wiec sam rozumiesz. NIestety trafiłem na moment kiedy C^ nie było od ręki dostępnych a przez internet nie chciałem kupowac.... Wydawało by się że to chichot losu.

 

 

9 minut temu, klaus71 napisał:

a czemu nie możesz załatwiać sprawy przez rzecznika praw konsumenta? chyba ich prawnik wtedy rozpoczyna sprawę w sądzie i raczej nawet dziadowska firemka będzie wolała tego uniknąć.

 

druga kwestia - nie pamiętam początku wątku ale czy LG nie mogłoby zproponować wymiany na jakiś aktualny model? np. C8 (wiem że bez 3D ale może to lepsze niż wypalony i boje o zwrot kasy)? Sony tak robi.

pisał - zgłoszenie na gwarancję było w pierwszych 2 latach

no LG wolało chyba umyć ręce bo nic mi nie zaproponowało mimo, że napisałem w piśmie do nich że chce polubownie załtwić tą sprawę a wsamych procesie reklamacyjnym na ich decyzje napisałem że igdy nie zadałem zwrotu piniedzy tylko naprawy lub wyminay

 

MJ

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak jest z tym rzecznikiem ?

nie może napisać pisma do sprzedawcy grożącego wszczęciem postępowania sądowego jeśli nie zastosują się do decyzji serwisu wg której wynika że usterka wystąpiła jeszcze w okresie rękojmi i jak najbardziej sklep powinien dokończyć procedurę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...