Skocz do zawartości
mjasinsk

Moje Boje z LG Electronics

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Eleonor napisał:

Niedługo TV trzeba będzie z jakimś miernikiem sprawdzać -- tak jak dziś sprawdza się nowe auto w salonie czy nie lakierowane :)

Ale racja ,że było o tym mówione że LG honoruje tylko tv sprzedawane na Polskę.

Rozumiem Cię, ale kiedy kupowałem ten TV, śledziłem wątek Oledów pod kątem "bandingu" oraz jakości obrazu na tym forum i uwierz mi nie przewinął się wątek zawiłości prawnej gwarancji udzielanej przez LG. Z tą sprzedażą na Polskę to chyba strzał w kolano. Należałoby podpiąć wątek i przestrzec kupujących. Czy sądzisz, że każdy czyta gwarancję od dechy do dechy? Większość wierzy, ze żyjemy w 21 wieku, ale LG chyba nie... Wyobraż sobie zdziwienie "europejczyka" z zachodu, któremu to mówią, że niestety TV pochodzi z Polski, a nie z twojego kraju, także tego... lipa.

3 minuty temu, Waldo94 napisał:

xD. Dystrybucja europejska to jakby okrojona gwarancja albo pół gwarancji. Telewizor jest tańszy w zakupie no ale coś za coś.

Czyli, na inne kraje upychają gorsze egzemplarze, bo klienci mniej roszczeniowi twierdząc, że ten typ tak ma? Mam 7 letnia plazmę LG z wypaleniami, dlatego tez kupiłem oleda, a obraz jest lepszy niż na tym oledzie. Fail.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, riddle13 napisał:

Czyli, na inne kraje upychają gorsze egzemplarze, bo klienci mniej roszczeniowi twierdząc, że ten typ tak ma? Mam 7 letnia plazmę LG z wypaleniami, dlatego tez kupiłem oleda, a obraz jest lepszy niż na tym oledzie. Fail.

To nie tak. Najlepszy sprzęt idzie z reguły na Niemcy, Szwajcarie i kraje Beneluxu. Dlatego też tamtejsze modele mają inne oznaczenie "7LA" zamiast "PLA".

PS. Sam mam Samsunga pochodzącego z niemieckiej dystrybucji więc wiem o czym pisze.

Edytowane przez Waldo94
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Waldo94 napisał:

To nie tak. Najlepszy sprzęt idzie z reguły na Niemcy, Szwajcarie i kraje Beneluxu. Dlatego też tamtejsze modele mają inne oznaczenie "7LA" zamiast "PLA".

PS. Sam mam Samsunga pochodzącego z niemieckiej dystrybucji więc wiem o czym pisze.

Skąd wiesz jakie mam "wnętrzności"? Lepsze czy gorsze? Tak jak z pacjentem - wygląda dobrze będzie żył, Panie.

 Mój ma OLED55B8PLA

Edytowane przez riddle13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, riddle13 napisał:

Skąd wiesz jakie mam "wnętrzności"? Lepsze czy gorsze? Tak jak z pacjentem - wygląda dobrze będzie żył, Panie.

 Mój ma 55oledb8PLA

Teoria godna proszków do prania..., serio. Ja miałem kilka wymian z ich cudownego magazynu w Belgi i przychodził taki shit że faktycznie idealne sztuki na kraje zachodnie...

Oznaczenia, to kwestie wyposażenia, dokumentacji... 

Powinni ci naprawić ten TV  jako LG ,albo idź na noże z sprzedawcą łaski nie robi..., oddaj mu do naprawy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, ma_ko napisał:

Teoria godna proszków do prania..., serio. Ja miałem kilka wymian z ich cudownego magazynu w Belgi i przychodził taki shit że faktycznie idealne sztuki na kraje zachodnie...

Oznaczenia, to kwestie wyposażenia, dokumentacji... 

Powinni ci naprawić ten TV  jako LG ,albo idź na noże z sprzedawcą łaski nie robi..., oddaj mu do naprawy....

Ja nie twierdzę, że to prawda. Proszę nie zrozumieć mnie źle. Najdziwniejsze jest to, że LG , światowej klasy marka, robi problem z gwarancją. Powiedziano mi, żebym zapytał sprzedawcę o numer faktury, na podstawie, której ten sklep zakupił ten tv, podać, a oni sprawdzą dokładnie pochodzenie tego tv. Paranoja, Panie. Może jeszcze wyjdzie no to, ze to nie LG wyprodukowało ten tv. Wpisujesz numer seryjny i masz historię produktu. Data produkcji tego TV to maj 2018, trafia do sklepu w czerwcu a ja go kupuje w sierpniu. Nawet według tych danych gwarancja w dalszym ciągu obowiązuje, chociażby do maja 2020 roku. Jeśli nawet był kupiony na Łotwie, o ile się nie mylę ten kraj jest w UE od 2004

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Waldo94 napisał:

To nie tak. Najlepszy sprzęt idzie z reguły na Niemcy, Szwajcarie i kraje Beneluxu. Dlatego też tamtejsze modele mają inne oznaczenie "7LA" zamiast "PLA".

PS. Sam mam Samsunga pochodzącego z niemieckiej dystrybucji więc wiem o czym pisze.

Modele z końcówką 7LA znajdują się stronie LG Polska, pomimo że są to telewizory przeznaczone na rynek Niemiecki. W Polsce sprzedaje je MediaExpert.

Na obronę LG Polska można powiedzieć, że chyba jako jedyni w Europie uznają wypalenie matrycy spowodowane użytkowaniem telewizora, jako usterkę i wymieniają matrycę na nową.

Edytowane przez Rafał Bejszczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, riddle13 napisał:

Ja nie twierdzę, że to prawda. Proszę nie zrozumieć mnie źle. Najdziwniejsze jest to, że LG , światowej klasy marka, robi problem z gwarancją. Powiedziano mi, żebym zapytał sprzedawcę o numer faktury, na podstawie, której ten sklep zakupił ten tv, podać, a oni sprawdzą dokładnie pochodzenie tego tv. Paranoja, Panie. Może jeszcze wyjdzie no to, ze to nie LG wyprodukowało ten tv. Wpisujesz numer seryjny i masz historię produktu. Data produkcji tego TV to maj 2018, trafia do sklepu w czerwcu a ja go kupuje w sierpniu. Nawet według tych danych gwarancja w dalszym ciągu obowiązuje, chociażby do maja 2020 roku. Jeśli nawet był kupiony na Łotwie, o ile się nie mylę ten kraj jest w UE od 2004

Oczywiście, gwarancje musi być honorowana w PL. Nie Masz obowiązku dochodzić źródła pochodzenia jeśli TV jest zakupiony legalnie...

TV zarejestrowałeś w ich witrynie, udało się czy dowód zakupu był dołączony przy rejestracji? Numer seryjny musiał się zgadzać skoro polska strona zarejestrowała produkt. Piszę bo sam miałem podobną sytuację TV z Benelux.  

Jest jakiś problem ze sklepem? Serio trochę odwagi w dochodzeniu swoich praw. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ma_ko napisał:

Oczywiście, gwarancje musi być honorowana w PL. Nie Masz obowiązku dochodzić źródła pochodzenia jeśli TV jest zakupiony legalnie...

TV zarejestrowałeś w ich witrynie, udało się czy dowód zakupu był dołączony przy rejestracji? Numer seryjny musiał się zgadzać skoro polska strona zarejestrowała produkt. Piszę bo sam miałem podobną sytuację TV z Benelux.  

Jest jakiś problem ze sklepem? Serio trochę odwagi w dochodzeniu swoich praw. 🙂

Wszystkie dokumenty załączone, jedyny problem to dystrybucja. Dziś przedstawiłem sprawę jasno, ponieważ mam dość robienia z konsumentów jeleni. Czekam na pozytywne rozwiązanie problemu ze strony LG oraz decyzję sklepu. Oczywiście wolałbym, aby naprawa była przeprowadzona jak najszybciej i najsprawniej. Jeśli matryca do wymiany, jak przebiega procedura? Wysyłam tv?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, riddle13 napisał:

Wszystkie dokumenty załączone, jedyny problem to dystrybucja. Dziś przedstawiłem sprawę jasno, ponieważ mam dość robienia z konsumentów jeleni. Czekam na pozytywne rozwiązanie problemu ze strony LG oraz decyzję sklepu. Oczywiście wolałbym, aby naprawa była przeprowadzona jak najszybciej i najsprawniej. Jeśli matryca do wymiany, jak przebiega procedura? Wysyłam tv?

Wymiana matrycy na podłodze w domu, czas to maks 30 minut z zdjęciem ze ściany i powieszeniem z powrotem, jedynie te z.j.e.b.y z Panasonic zabraniają wymian w "domu" i serwis musi zabrać TV do siebie..., ale Panasonic Polska robi wszystko żeby zohydzić całość naprawy użytkownikowi...

Edytowane przez ma_ko
  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ma_ko napisał:

Wymiana matrycy na podłodze w domu, czas to maks 30 minut z zdjęciem ze ściany i powieszeniem z powrotem, jedynie te z.j.e.b.y z Panasonic zabraniają wymian w "domu" i serwis musi zabrać TV do siebie..., ale Panasonic Polska robi wszystko żeby zohydzić całość naprawy użytkownikowi...

Z tego co wiem, naprawa przez sklep zajmie co najmniej 2 tygodnie. Mam nadzieję, że LG przemyśli sprawę przez święta i nie straci potencjalnego klienta lub kilku... 

Niemniej jednak, życzę Zdrowych i Wesołych Świąt.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.12.2019 o 18:41, riddle13 napisał:

Wszystkie dokumenty załączone, jedyny problem to dystrybucja. Dziś przedstawiłem sprawę jasno, ponieważ mam dość robienia z konsumentów jeleni. Czekam na pozytywne rozwiązanie problemu ze strony LG oraz decyzję sklepu. Oczywiście wolałbym, aby naprawa była przeprowadzona jak najszybciej i najsprawniej. Jeśli matryca do wymiany, jak przebiega procedura? Wysyłam tv?

Wymiana matrycy jest przeprowadzana w domu przez serwisanta LG. Sprawdzone :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, własnie otrzymałem odmowę naprawy TV przez LG Polska z uzasadnieniem, że TV z dystrybucji Łotewskiej nie podlega gwarancji w Polsce, z co za tym idzie bezpłatnej naprawie. Po kontakcie ze sklepem Sonex, obsługa zgodziła się na naprawę TV we własnym zakresie. Zaproponowano zamówienie kuriera i zabranie odbiornika. Pojawia się pytanie do Tych, którzy mieli podobną sytuację. Czy wymagane są jakieś dokumenty tj.  potwierdzenie wysłania Tv ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, riddle13 napisał:

Witam, własnie otrzymałem odmowę naprawy TV przez LG Polska z uzasadnieniem, że TV z dystrybucji Łotewskiej nie podlega gwarancji w Polsce, z co za tym idzie bezpłatnej naprawie. Po kontakcie ze sklepem Sonex, obsługa zgodziła się na naprawę TV we własnym zakresie. Zaproponowano zamówienie kuriera i zabranie odbiornika. Pojawia się pytanie do Tych, którzy mieli podobną sytuację. Czy wymagane są jakieś dokumenty tj.  potwierdzenie wysłania Tv ?

Opiszę swój przypadek.

Ja kupowałem swojego OLEDa w Sonex w sierpniu 2017r. Na allegro mieli wtedy wielkimi literami napisane, że TV pochodzi z dystrybucji Polskiej, mailowałem jeszcze z nimi w tej sprawie żeby się upewnić, bo już wtedy na forum przeczytałem że są jakieś problemy z gwarancją jak TV z innej dystrybucji. Po zakupie zarejestrowałem swój TV na stronie LG - wszystko poszło bez problemu.

Cała ta sprawa dla mnie, jak i dla wielu jest bez sensu, bo skąd klient dowolnego sklepu ma wiedzieć czy jego TV ma skutecznie działającą gwarancję czy nie. Na szczęście nie trzeba się tym martwić bo mamy rękojmię więc spałem spokojnie. Gorzej jak ktoś kupuje na firmę - przy tych zawirowaniach dwa razy bym się zastanowił zanim kupiłbym OLEDa LG do firmy, bo tam rękojmia jest mniej korzystna od gwarancji. 

W każdym bądź razie po roku popsuł mi się jeden port HDMI. Nie chciało mi się pisać w tej sprawie do Sonex, tylko zrobiłem zgłoszenie na stronie LG i spróbowałem skorzystać z gwarancji. Odbyło się to bez problemu. Sprawdzili numer seryjny, przyjechał serwisant i wymienił płytę główną. Wniosek może być taki:

  • albo Sonex jeszcze wtedy kupował TV z dystrybucji polskiej
  • albo LG tego tak dokładnie nie pilnowało, szczególnie że w moim przypadku wymieniana była elektronika, czyli element nie najdroższy w TV 

Jeżeli chodzi o Twój przypadek, to na gębę nic nie załatwiaj tylko napisz pismo reklamacji z tytułu rękojmi (wzór w necie). Napisz że żądasz wymiany lub naprawy. To jest bez znaczenia, bo sklep za pierwszym razem zawsze zaproponuje naprawę i będziesz musiał to zaakceptować. To pismo wyślij pocztą z potwierdzeniem odbioru oraz mailem do Sonex. Oprócz tego że zabiorą Ci TV kurierem, to w ciągu 14 dni roboczych musisz otrzymać oficjalną odpowiedź na swoje pismo reklamacyjne. Ta odpowiedź jest tym kwitkiem, który musisz mieć, żeby ewentualnie działać dalej. Oczywiście od kuriera też dostaniesz potwierdzenie odbioru sprzętu. Najlepiej jeszcze zrób fotki sprzętu przed spakowaniem. To na wypadek gdyby Sonex przypadkiem upuścił TV na podłogę przy serwisowaniu. Niby jest przepis, że to sprzedawca musi Tobie udowodnić, że otrzymał sprzęt do naprawy uszkodzony i sam go nie popsuł, ale lepiej mieć swoją dokumentację. Po ostatnich bojach z Sonexem (materiał w Uwadze TVN) spodziewaj się po nich najgorszego, tak na wszelki wypadek. Jeżeli sprzedali Tobie telewizor z innych kanałów dystrybucji, to nie mogą go naprawić u LG bezpośrednio tylko przez te kanały właśnie. A tam gwarancja może być różnie respektowana i np nie obejmować wad, które respektuje LG Polska. Ewentualnie wymienią Ci telewizor na inny, np pochodzący ze zwrotu, albo kupiony na szybko na olx. Musisz być czujny. Kluczowe jest żebyś to reklamował z tytułu rękojmi, bo jeżeli dostaniesz naprawiony TV, który tak naprawdę będzie wadliwy (na co jest szansa, bo Sonex może chcieć kombinować), to tylko prawo o rękojmi stawia Cię na wygranej pozycji, bo przy następnej reklamacji, którą załóż od razu możesz żądać zwrotu pieniędzy.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze najpierw wysyłam pismo i czekam na odpowiedź, a następnie podejmuje kroki z wysłaniem sprzętu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.01.2020 o 17:54, riddle13 napisał:

Rozumiem, ze najpierw wysyłam pismo i czekam na odpowiedź, a następnie podejmuje kroki z wysłaniem sprzętu?

Kroki związane z wysłaniem sprzętu podejmuje sprzedawca. Sam nie musisz dostarczać TV powyżej 32 cali, od iluśtam lat jest taki przepis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.01.2020 o 09:00, efel napisał:

(...) Sam nie musisz dostarczać TV powyżej 32 cali, od iluśtam lat jest taki przepis.

Nie ma takiego "przepisu" 😉

Skąd czerpiesz wiedzę na temat reklamacji, gwarancji i rękojmi? Bo większość tego co tu piszesz to myślenie życzeniowe z punktu widzenia oczekiwań klienta i bez podstaw w praktyce reklamacyjnej i rękojmi od strony producenta oraz sprzedawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, southorn napisał:

Nie ma takiego "przepisu" 😉

Skąd czerpiesz wiedzę na temat reklamacji, gwarancji i rękojmi? Bo większość tego co tu piszesz to myślenie życzeniowe z punktu widzenia oczekiwań klienta i bez podstaw w praktyce reklamacyjnej i rękojmi od strony producenta oraz sprzedawcy.

O ile dobrze pamiętam, jest taki zapis w gwarancji udzielanej przez LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.01.2020 o 18:33, riddle13 napisał:

O ile dobrze pamiętam, jest taki zapis w gwarancji udzielanej przez LG.

Tak. Jeśli chodzi o tego typu zasady realizacji gwarancji (i pośrednio rękojmi bo serwis producenta również w pewnym sensie zajmuje się taką sprawą) czyli sposób transportu lub odbioru określonego sprzętu to takie zapisy mogą być lub są zawarte w Warunkach Gwarancji lub w podobnych dokumentach poszczególnych producentów.

Chodzi o to, że nie ma "przepisów" (prawa zapewne), które regulują takie sprawy. Krótko mówiąc z reguły są to ustalenia i zapisy na korzyść klienta (obiór TV od klienta lub serwis u niego w domu) ale nie jest to reguła obowiązująca bo są nieliczni "mniej uznani" producenci, którzy wymagają dostarczenia TV np. 32-50" do sklepu (lub do producenta) a jak wiemy kartony po telewizorach rzadko zostają w domu więc wtedy może pojawić się problem (sklep z reguły sobie poradzi ale klient indywidualnie raczej nie)

Natomiast tacy producenci jak SONY, LG, Panasonic, Philips i podobni nie wymagają pozostawiania kartonów bo w przypadku zgłoszenia gwarancyjnego sprzęt jeśli jest taka potrzeba jest odbierany w np. w kartonach serwisowych lub w inny sposób umożliwiający zabezpieczenie TV podczas transportu przez serwis. Problemów nie ma i nie powinno być.

 

Edytowane przez southorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.01.2020 o 18:11, southorn napisał:

Nie ma takiego "przepisu" 😉

Skąd czerpiesz wiedzę na temat reklamacji, gwarancji i rękojmi? Bo większość tego co tu piszesz to myślenie życzeniowe z punktu widzenia oczekiwań klienta i bez podstaw w praktyce reklamacyjnej i rękojmi od strony producenta oraz sprzedawcy.

Ok masz rację, nie ma takiego przepisu prawnego, to określa gwarancja. Prawo o dostarczeniu reklamowanego sprzętu mówi tak:

Cytat

Art. 5612. Obowiązek dostarczenia lub udostępnienia rzeczy

§ 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
§ 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
§ 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.

W przypadku gdy telewizor jest duży np 65 cali, zawieszony na ścianie i np wywaliłeś pudło zawsze możesz się powołać na paragraf 2. Ewentualnie wynająć firmę transportową, która za przewiezienie telewizora bez pudła wystawi Ci odpowiednio wysoką fakturę - jeżeli reklamacja zostanie uznana te koszty poniesie sprzedawca. Dlatego praktyka jest taka, że praktycznie każdy większy sklep żeby uniknąć nadmiernych kosztów transport sprzętu organizuje ten transport we własnym zakresie, a w zasadzie korzysta z serwisów producenta, bo i tak z reguły takie rzeczy gwarantuje gwarancja. 

O większości rzeczy związanych z rękojmią  wiedzę czerpię stąd:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

To nie jest myślenie życzeniowe, chociaż może na to wyglądać, bo prawa konsumenta są naprawdę za[beeep]iste w naszym kraju. Niestety te przywileje nas kosztują. Widać to na marżach jakie mają sklepy i producenci na praktycznie całą elektronikę sprzedawaną w Europie. Praktycznie dowolny sprzęt w Azji albo w USA jest sporo tańszy. Nawet uwzględniając lokalne podatki typu VAT można zauważyć kilkunastoprocentową różnicę w cenie. Oczywiście składa się na nią wiele czynników, ale koszty ponoszenia reklamacji z powodu pro konsumenckiego prawa są istotną częścią tych kosztów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, po tygodniu od złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, sklep naprawił TV co wynika z podbitej karty gwarancyjnej przez serwis. Tak bynajmniej twierdzi.

Nie wiem co o tym sądzić.... Poradźcie mi coś. Czy te panele oled są tak szajsowe, czy ja mam pecha w tej loterii.

20200210_170739.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, riddle13 napisał:

Nie wiem co o tym sądzić.... Poradźcie mi coś. Czy te panele oled są tak szajsowe, czy ja mam pecha w tej loterii.

Pooglądaj kilkanaście godzin, niech TV wykona ze dwie, trzy krótkie kompensacje i wtedy wrzuć foto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, efel napisał:

Pooglądaj kilkanaście godzin, niech TV wykona ze dwie, trzy krótkie kompensacje i wtedy wrzuć foto.

TV działał już około 50 godzin... przeprowadziłem 2 kompensacje... Nic nie pomogło.

Poniżej zdjęcie po 2 godzinach użytkowania.

20200130_163047.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.01.2020 o 09:08, efel napisał:

Ok masz rację, nie ma takiego przepisu prawnego, to określa gwarancja. Prawo o dostarczeniu reklamowanego sprzętu mówi tak:

W przypadku gdy telewizor jest duży np 65 cali, zawieszony na ścianie i np wywaliłeś pudło zawsze możesz się powołać na paragraf 2. Ewentualnie wynająć firmę transportową, która za przewiezienie telewizora bez pudła wystawi Ci odpowiednio wysoką fakturę - jeżeli reklamacja zostanie uznana te koszty poniesie sprzedawca. Dlatego praktyka jest taka, że praktycznie każdy większy sklep żeby uniknąć nadmiernych kosztów transport sprzętu organizuje ten transport we własnym zakresie, a w zasadzie korzysta z serwisów producenta, bo i tak z reguły takie rzeczy gwarantuje gwarancja. 

O większości rzeczy związanych z rękojmią  wiedzę czerpię stąd:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

To nie jest myślenie życzeniowe, chociaż może na to wyglądać, bo prawa konsumenta są naprawdę za[beeep]iste w naszym kraju. Niestety te przywileje nas kosztują. Widać to na marżach jakie mają sklepy i producenci na praktycznie całą elektronikę sprzedawaną w Europie. Praktycznie dowolny sprzęt w Azji albo w USA jest sporo tańszy. Nawet uwzględniając lokalne podatki typu VAT można zauważyć kilkunastoprocentową różnicę w cenie. Oczywiście składa się na nią wiele czynników, ale koszty ponoszenia reklamacji z powodu pro konsumenckiego prawa są istotną częścią tych kosztów. 

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami. Na podstawie art. 5551 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny zarządza się, co następuje:

§ 18. 1. Konsument nie ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze powyżej 10 kg, o dużych rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na stałe.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, konsument wskazuje miejsce, w którym towar się znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem, ustala termin oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru; termin ten nie może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...