Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony KD-65ZF9 | TEST | Bravia MASTER Series LCD z podświetleniem Direct LED

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, misiek_to_ja napisał:

w trybie kalibracji Netflix.

Początkowo uważałem ten tryb za bełkot reklamowy ale zmieniłem zdanie gdy go odpaliłem. Od samego początku oglądam filmy na Netflix w tym trybie i obraz jest super. Filmy w Dolby Vision wyglądają mega.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się oczywiste, że jak chcesz widzieć wiernie zamierzenia tworców/reżysera to nic tutaj nie zmieniasz. Ale jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie coś tam sobie zmienić, każdy ma inne preferencje przecież. Poza tym w kilku recenzjach o tym wspominano, nawet na rtings.com w części dotyczącej kalibracji i ustawień masz:

"There is a new Netflix Enhanced Mode that is only available in the native Netflix app. When enabled, some of the settings change automatically. It is not recommended to change these settings, beyond adjusting the brightness to your viewing conditions."

Źródło: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/z9f/settings

 

Edytowane przez misiek_to_ja
  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Porter11 napisał:

Początkowo uważałem ten tryb za bełkot reklamowy ale zmieniłem zdanie gdy go odpaliłem. Od samego początku oglądam filmy na Netflix w tym trybie i obraz jest super. Filmy w Dolby Vision wyglądają mega.

Przecież to jest nic innego jak tryb Dolby Vision Ciemny :) Można nawet zrobić eksperyment jaki opisałem w teście - przełączając z jednego na drugi nie widać ani grama różnicy. Druga sprawa, że po wykonaniu kalibracji do Dolby Vision dla telewizorów Sony MASTER, ustawienia kalibracyjne wchodzą także w "tryb kalibracji Netflix".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Maciej Koper napisał:

Przecież to jest nic innego jak tryb Dolby Vision Ciemny :) Można nawet zrobić eksperyment jaki opisałem w teście - przełączając z jednego na drugi nie widać ani grama różnicy. Druga sprawa, że po wykonaniu kalibracji do Dolby Vision dla telewizorów Sony MASTER, ustawienia kalibracyjne wchodzą także w "tryb kalibracji Netflix".

No właśnie, ja zamówiłem taką kalibrację dla kilku trybów u Macieja i tylko tych trybów teraz używam. Polecam każdemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Dominik Domin napisał:

Jak sprawdzić ilość wyświetlonych godzin w ZF9 ?

Ja niby dostałem jeden z ostatnich nowych sztuk ale podłączam się pod pytanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trybie czuwania po kolei wciskamy: i+, 5, volume+, power on
Na dole beda znaki zzzzz-xxxxx-yyyyy
gdzie z- przepracowane godziny, x-ilość właczeń
Y- nie wiem co oznacza

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem swojego 65ZF9 , okazało się ,że ma 27 godz. pracy, jak to się ma do panujących u nas przepisów , zakupiłem telewizor jako nowy , nikt mnie wcześniej nie informował ,że dostane używany sprzęt. Co w takiej sytuacji?

Sony.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wszystko oki z TV ? Jak tak to bym olał, 27h  / 13 włączeń dla TV to jak nic i powalcz o upust albo gwarancje 5 lat (bo powinienieś mieć nówkę jak zapłaciłeś pełną cenę). Jak Ci przeszkadza i kupowałeś przez internet to po prostu zwróć, masz na to 14 dni.

Edytowane przez misiek_to_ja
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, misiek_to_ja napisał:

A wszystko oki z TV ? Jak tak to bym olał, 27h  / 13 włączeń dla TV to jak nic i powalcz o upust albo gwarancje 5 lat (bo powinienieś mieć nówkę jak zapłaciłeś pełną cenę). Jak Ci przeszkadza i kupowałeś przez internet to po prostu zwróć, masz na to 14 dni.

Panowie  z MM w Rzeszowie , przeprosili za zaistniałą sytuację , i zaoferowali bardzo satysfakcjonujący dla mnie rabat . Dzięki za sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości jaka cena tego tv w media? Czekam na jakąś dobrą promocje w sonycentre jest chyba za 8600 i gwarancja na 5lat za 1 zl i w przyszlym tygodniu do  tego wszystkiego  będą raty zero mowa o 65calach. Poczekam chyba do swiąt moze będzie coś lepiej..

Edytowane przez Adi GTI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2019 o 23:22, Adi GTI napisał:

Z ciekawości jaka cena tego tv w media? Czekam na jakąś dobrą promocje w sonycentre jest chyba za 8600 i gwarancja na 5lat za 1 zl i w przyszlym tygodniu do  tego wszystkiego  będą raty zero mowa o 65calach. Poczekam chyba do swiąt moze będzie coś lepiej..

W Media 8699zł , ale już nie ma nowych ,ja kupiłem ostatni :) , zostały powystawowe.

Jak udostępnić obraz z laptopa (win10) na ZF9 ???

POniższy opis z linka nie działa, gdy daję "dodaj urządzenie " i zaznaczam "ekran bezprzewodowy lub stacja dokująca" nie znajduje mojego TV , lecz gdy dam  "dodaj urządzenie "  i  "wszystko inne " wtedy znajduje TV lecz przypisuje go w dziale "inne urządzenia" przez co nie mogę użyć opcji  "wyświetlaj na innym ekranie"


https://www.sony.pl/electronics/support/articles/00135865

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 21.03 w MediaMarkt w Szczecinie za 8299zł, nowy ale chyba już ostatnią sztukę mieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, PioSwi napisał:

Kupiłem 21.03 w MediaMarkt w Szczecinie za 8299zł, nowy ale chyba już ostatnią sztukę mieli.

Mój po rabacie wyszedł 7500zł :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Dominik Domin napisał:

Mój po rabacie wyszedł 7500zł

WOOW:excl: Kozak cena - gratulacje. :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam
Jako ciekawostka:
Bawiłem się ustawieniami; po resecie konfigurując od początku zmieniłem język na angielski. 
To spowodowało, że w ustawieniach/google pojawiła się opcja "Ok Google" detection.
Po jej załączeniu można korzystać z asystenta google -  rozpoznaje też język polski.
Co prawda w USA jest już nowy software, który między innymi daje możliwość zainstalowania KODI - myślę, że u nas
rozszerzony będzie o współpracę z asystentem Google w języku polskim.

Serdecznie pozdrawiam wszystkich szczęśliwych właścicieli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, jst napisał:

Po jej załączeniu można korzystać z asystenta google -  rozpoznaje też język polski.

Przecież w menu w języku polskim tez to działa. Nie raz już „rozmawiałem” ze swoim pilotem ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie , jakiś czas baruję się z audio przesyłanym po ARC . Problem jest taki że przy odtwarzaniu z dysku podpiętego przez USB audio przez TV do ampli trafia jedynie w formacie PCM. Proszę czy ktoś z Was z doświadczenia może mi napisać czy jak podepnę do telewizora np Mi Box S i za jego pośrednictwem podepnę dysk to przez kanał zwrotny w telewizorze poleci audio DD5.1 i DTS.  A może z dysku twardego jest to całkowicie niemożliwe.  Pytałem w serwisie ale Sony twierdzi jedynie że nie odpowiada za audio z zewnętrznych źródeł a pomysłu na ten problem nie mają .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jesteś pewny, że odtwarzany plik zawiera dźwięk w formacie przestrzennym? Jeśli tak, to może spróbuj na innym odtwarzaczu? KODI dla przykładu może przekodowywać dźwięk bodajże do DD5.1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Toma-San napisał:

A czy jesteś pewny, że odtwarzany plik zawiera dźwięk w formacie przestrzennym? Jeśli tak, to może spróbuj na innym odtwarzaczu? KODI dla przykładu może przekodowywać dźwięk bodajże do DD5.1

W temacie KODI to napiszę że nie udaje mi poprawnie zainstalować ani jako aplikację obcą ani bezpośrednio z google.

Niby jest zainstalowane ale nie działa .

Natomiast w plikach o które mi chodzi mam kilka ścieżek audio np DD51 , DTS i DTS-HD i zawsze mam PCM , próbowalem przez MX-Player i Arche i jest to samo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat

 

Miło nam poinformować, że 27 marca 2019 r. zostanie udostępniona kolejna aktualizacja wewnętrznego oprogramowania (6.0744). Będzie ona stopniowo wprowadzana najbliższych tygodniach i instalowana bezpośrednio na wszystkich telewizorach podłączonych do Internetu.

Nowe wydanie wewnętrznego oprogramowania poprawi działanie telewizora dzięki następującym ulepszeniom:

  • Obecnie można zainstalować aplikację Kodi i jej używać
  • Materiały HDR z serwisu YouTube są obecnie automatycznie rozpoznawane i wyświetlane w formacie HDR

 

Instalował już może ktoś?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2019 o 23:34, PioSwi napisał:

 

Instalował już może ktoś?

Wczoraj zainstalowałem aktualizację z USB i na razie widzę takie zmiany oczywiście pozytywne .

Udało się zainstalować KODI i można z dysku USB odtworzyć i przesłać DTS 5.1 po ARC do ampli , nadal DTS-HD nie przechodzi .

Z serwisu Yutube można oglądać treści z HDR .

Miały być też poprawki co do obsługi WiFi ale u mnie zrywało połączenie co 2-3 dni i bez restartu TV nie widział sieci , więc muszę potestować kilka dni .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, abart68 napisał:

Wczoraj zainstalowałem aktualizację z USB i na razie widzę takie zmiany oczywiście pozytywne .

Udało się zainstalować KODI i można z dysku USB odtworzyć i przesłać DTS 5.1 po ARC do ampli , nadal DTS-HD nie przechodzi .

Z serwisu Yutube można oglądać treści z HDR .

Miały być też poprawki co do obsługi WiFi ale u mnie zrywało połączenie co 2-3 dni i bez restartu TV nie widział sieci , więc muszę potestować kilka dni .

Jak to zainstalować? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Mam cały czas wersję 6.0520 i mi pokazuje że to aktualna i najnowsza wersja. Help!!!☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...