Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" C8 | TEST | Telewizor ThinQ na 2018r z technologią Ultra HD Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Bodzio40 napisał:

W popularnej porównywarce cen b8 ma znacznie gorsze opinie, więcej gorszy jakościowo matryc niż w C8

"Znacznie gorsze opinie" czyli 4,4 B8 vs 4,6 C8 no faktycznie znacznie gorsze... Matrycę montowane w telewizorach B8 i C8 są te same, a teoria, że gorszej jakości matryce są montowane w serii B to jakaś fantastyczna teoria spiskowa do dzisiaj nie poparta żadnymi przesłankami (temat już obgadany na forum) a patrząc i jakie też matryce się trafiają się w serii C (np. matryca z plamami u użytkownika Pietraso) oraz zrzuty plansz 5% grey z zagranicznych forum gdzie niektóre to kaszana straszliwa to po prostu loteria i tyle...

Ale faktycznie potwierdzony trochę jaśniejszy HDR w C8 (względem B8) i lepiej działająca redukcja szumów mpeg to 'największe' różnice + lepsze głośniki.

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po aktualizacji 4.10.31 różnic między c8 a b8 nie ma. Użytkownicy informują o mniejszej jasności. Co dla mnie ważniejsze w ww. aktualizacji w redukcji szumów mpgeg został wyłączony de-contouring = zaniżenie jakości i wartości C8. Obraz w treściach poniżej 4 k katastrofa. To nieetyczne zagranie LG przed wprowadzeniem C9. Jestem po kilku rozmowach  z LG. Kompletuję wszystko i porządkuję. Brak niestety wsparcia mediów branżowych spowalnia wyegzekwowanie od LG komentarza w tej sprawie, ale co sie odwlecze... na kilku forach w europie zaczyna być coraz ciekawiej. Jestem w kontakcie z innymi użytkownikami LG Oled 2018, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zachęcam wszystkich do informowania o tym działaniu producenta gdzie o jego telewizorach mowa. Bo skoro wykastrowali modele 2018 to kto daje gwarancję, że z modelami 2019 roku tego nie zrobią? Poniżej przedstawiam różnice w redukcji szumów przed felerną aktualizacją 4.10.31 i po niej. 

mpeg-noise-reduction_comparison.gif

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Zykfyr napisał:

"Znacznie gorsze opinie" czyli 4,4 B8 vs 4,6 C8 no faktycznie znacznie gorsze... Matrycę montowane w telewizorach B8 i C8 są te same, a teoria, że gorszej jakości matryce są montowane w serii B to jakaś fantastyczna teoria spiskowa do dzisiaj nie poparta żadnymi przesłankami (temat już obgadany na forum) a patrząc i jakie też matryce się trafiają się w serii C (np. matryca z plamami u użytkownika Pietraso) oraz zrzuty plansz 5% grey z zagranicznych forum gdzie niektóre to kaszana straszliwa to po prostu loteria i tyle...

Ale faktycznie potwierdzony trochę jaśniejszy HDR w C8 (względem B8) i lepiej działająca redukcja szumów mpeg to 'największe' różnice + lepsze głośniki.

A zajrzałeś chociaż do treści opinii czy tylko zobaczyłeś cyferki? 9 opinii nie polecam dla B8 do 3 opini nie polecam dla C8. Widzę że jednak linki są podowane do różnych for i materiałów, więc wrzucam link do porównania http://www.tvtest.pl/lg-oled55c8-test/.  Warto poczytać w wielu miejscach i dopiero wtedy samemu wyrabiać opinie. 

Bardziej interesuje mnie czy już soft 04.10.30 schrzanił wyświetlanie obrazu niż dyskusje o teoriach spiskowych:). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Rafal Plotka napisał:

Po aktualizacji 4.10.31 różnic między c8 a b8 nie ma. Użytkownicy informują o mniejszej jasności. Co dla mnie ważniejsze w ww. aktualizacji w redukcji szumów mpgeg został wyłączony de-contouring = zaniżenie jakości i wartości C8. Obraz w treściach poniżej 4 k katastrofa. To nieetyczne zagranie LG przed wprowadzeniem C9. Jestem po kilku rozmowach  z LG. Kompletuję wszystko i porządkuję. Brak niestety wsparcia mediów branżowych spowalnia wyegzekwowanie od LG komentarza w tej sprawie, ale co sie odwlecze... na kilku forach w europie zaczyna być coraz ciekawiej. Jestem w kontakcie z innymi użytkownikami LG Oled 2018, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Zachęcam wszystkich do informowania o tym działaniu producenta gdzie o jego telewizorach mowa. Bo skoro wykastrowali modele 2018 to kto daje gwarancję, że z modelami 2019 roku tego nie zrobią? Poniżej przedstawiam różnice w redukcji szumów przed felerną aktualizacją 4.10.31 i po niej. 

mpeg-noise-reduction_comparison.gif

Mi serwis LG w Niemczech odpisal by przywrocic Tv do ustawien fabrycznych, oczywiscie nie zrobilem tego i napisalem do nich ponownie. Odpisali ze sprawe skierowali dalej, wiec czekam na jakies info od nich. Zobaczymy co teraz wymysla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem rozmawiać telefonicznie z Maciej Koper.
Aktualizacja ma wpływ na obraz i kalibrację zalecany downgrade do poprzedniej wersji!

  • Lubię 3
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

@konrado75Deja vu. To powatarzający się proces w kilku krajach. W tym osobiście mogę potwierdzić i w Polsce. Nie odzywają sie ponownie, a kiedy wykonasz kolejny kontakt (dajmy na to za tydzień) uzyskasz informację zwrotną, że konsultant przesłał sprawę do tajemniczego "technika" i ten winien odpowiedzieć konsultantowi, który do Ciebie rzekomo oddzwoni. Kiedy zapytasz jaki jest czas na uzyskanie odpowiedzi usłyszysz, że nie wiedzą bo to zależne od tajemniczego jegomościa pracującego w "innym dziale" . Dobre jest też to, że mają konsultanci mówić, że Twoje zgłoszenie w tym temacie jest pierwszym.

7 minut temu, Adriansb napisał:

Właśnie skończyłem rozmawiać telefonicznie z Maciej Koper.
Aktualizacja ma wpływ na obraz i kalibrację zalecany downgrade do poprzedniej wersji!

 

Edytowane przez Rafal Plotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyłączyć komunikat z propozycja aktualizacji? przy każdym włączeniu tv wyskakuje:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bodzio40 napisał:

 W popularnej porównywarce cen b8 ma znacznie gorsze opinie, więcej gorszy jakościowo matryc niż w C8. Czy to przypadek czy jednak fakt, że jest jakaś gradacja matryc i te gorsze trafiają do tańszych modeli. Czy tak jest. Chyba nikt w lg nie odpowie :). Gorzej, że nikt nie wie jakie zmiany zostały poczynione w sofcie 04.10.30 w stosunku do 04.10.20. Czyżby to był soft widmo dla "wybranych"? 

Też słyszałem o gorszym sorcie matryc w B8. Nie jestem tego co prawda w stanie w 100 % zweryfikować. Jeśli chodzi o kwestie technologiczną to tak, matryca w B8 i C8 to jest 1:1 to samo. Matryce rzekomo są sprawdzane i te z większym bandingiem, zafarbami itd idą do serii niższej, ale to nie znaczy że w C8 ich nie ma bo też czasem sie zdarza. Po prostu w C8 masz mniejszą szanse na trafienie "słabej" matrycy. W Mławie po wypakowaniu z kontenera tych słabszych matryc nie odrzucają, bo to nie opłaciło by sie na dłuższą metę producentowi. B8 to jest taki oled "dla Kowalskiego" podobnie jak w 2017 roku był model 55EG9A7V, więc w tym przypadku występuje wieksze prawdopodobieństwo że ów Kowalski po zakupie B8 ze słabszą matrycą będzie żył w zdrowiu, szczęściu i nieświadomości zarazem. C8 to już seria dla wymagających i moim zdaniem fakt że B8 sprzedaje sie więcej niż C8 nie ma tu wielkiego znaczenia.

Edytowane przez Waldo94
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wróciłem właśnie do starego softu: Software File(Version 04.10.20)
Cała operacja jak pisał ktoś tu wcześniej jest szybka i bezproblemowa.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Adriansb napisał:

Ja wróciłem właśnie do starego softu: Software File(Version 04.10.20)
Cała operacja jak pisał ktoś tu wcześniej jest szybka i bezproblemowa.

Ok. Co producent na to w kontekście gwarancji? Serio, daj znać co Ci odpisali. I pewnie mie miałeś kalibracji pod 4.10.31?

7 godzin temu, Gmeru napisał:

W jakim temacie nie możesz komentować? Posty z forum automatycznie wyświetlają się na portalu oraz w drugą stronę. To jest połączone. Gdy robię wpis na portalu to robi się post na forum i komentarze są wspólne.

Jak to jest z pojawianiem sie postów z forum na portalu? Np. pod art. promującym linie TV LG na 2019 rok na chwilę obecną wyświetlają sie 3 posty i to nie te ostatnie, raczej wycięte jako jeden wątek. 

Czy mogę prosić o umożliwienie się logowania na portalu tak by móc tam komemtować? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Waldo94 napisał:

Też słyszałem o gorszym sorcie matryc w B8. Nie jestem tego co prawda w stanie w 100 % zweryfikować. Jeśli chodzi o kwestie technologiczną to tak, matryca w B8 i C8 to jest 1:1 to samo. Matryce rzekomo są sprawdzane i te z większym bandingiem, zafarbami itd idą do serii niższej, ale to nie znaczy że w C8 ich nie ma bo też czasem sie zdarza. Po prostu w C8 masz mniejszą szanse na trafienie "słabej" matrycy. W Mławie po wypakowaniu z kontenera tych słabszych matryc nie odrzucają, bo to nie opłaciło by sie na dłuższą metę producentowi. B8 to jest taki oled "dla Kowalskiego" podobnie jak w 2017 roku był model 55EG9A7V, więc w tym przypadku występuje wieksze prawdopodobieństwo że ów Kowalski po zakupie B8 ze słabszą matrycą będzie żył w zdrowiu, szczęściu i nieświadomości zarazem. C8 to już seria dla wymagających i moim zdaniem fakt że B8 sprzedaje sie więcej niż C8 nie ma tu wielkiego znaczenia.

Tak C8 ponoc jest lepszy od W9.? Matryce są takie same w serii B i C. Ciekaw jestem co napiszesz za rok przy serii 10. Ze C8 dostanie od LG nowy procesor wymieniany na koszt producenta?. C dla wymagającego klienta ? to dobre roznica w cene Bi C wrzesień 2018 to w moim przypadku bylo 800 zl. Cos mało  jak na wymagania. 

Edytowane przez JEBIEWDWNKO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miesiąc i rok jest na naklejce z tyłu tv przy złączach.

Hm... Nie mam tam nic, z czego można wywnioskować datę produkcji. A to nie są 3 pierwsze cyfry numeru seryjnego?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie miałem zrobioną kalibrację przez https://skalibrujtv.pl (czyli firmę pana Maciej Kopera) przed update 4.10.31 i również po rozmowie z nim przeprowadziłem update do wcześniejszej wersji zgodnie z jego zaleceniem i argumentami.

Z LG nie rozmawiałem w kontekście gwarancji bo nie wiem na co liczysz.

Jedno pytanie do wszystkich którzy robili jakikolwiek UPDATE czy wsze TV były podłączone podczas aktualizacji do UPS (awaryjne zasilanie) bo zgodnie z procedurą podczas procesu TV nie może zostać wyłączony i tutaj właśnie odpowiedź do twojego pytania co z GWARANCJĄ bo w momencie  takiego procesu i zaniku zasilania TV może już nie wstać i tutaj równiez producent może ci zakwestionować gwarancję.

Dlatego każda aktualizacja jest przeprowadzona na własną odpowiedzialność zgodnie z procedurą jaką producent umieścił w instrukcji a skoro poprzedni oryginalny FIRMWARE Software File(Version 04.10.20) bez wad, oficjalnie przetestowany i dopuszczony do użytkowania jest nadal dostępny na oficjalnej stronie producenta do pobrania. Idąc dalej w żadnej dokumentacji LG dotyczącej nowej aktualizacji czyli  Software File(Version 04.10.31) nie jest napisane, że update powoduje bez powrotną możliwość downgrade TV.

 

8 godzin temu, Rafal Plotka napisał:

Ok. Co producent na to w kontekście gwarancji? Serio, daj znać co Ci odpisali. I pewnie mie miałeś kalibracji pod 4.10.31? 

Jak to jest z pojawianiem sie postów z forum na portalu? Np. pod art. promującym linie TV LG na 2019 rok na chwilę obecną wyświetlają sie 3 posty i to nie te ostatnie, raczej wycięte jako jeden wątek. 

Czy mogę prosić o umożliwienie się logowania na portalu tak by móc tam komemtować? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, chmiel2k napisał:

Hm... Nie mam tam nic, z czego można wywnioskować datę produkcji. A to nie są 3 pierwsze cyfry numeru seryjnego?

 

Z tyłu tv musi mieć naklejkę na której jest naniesiony model tv, numer seryjny, kod kreskowy i jeszcze dużo innych parametrów a jednym z nich jest data produkcji zapisana w formacie MM/RRRR (np. 11/2018)

Jeśli nie masz tej naklejki to znaczy że tv ma jakąś historię za sobą.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tyłu tv musi mieć naklejkę na której jest naniesiony model tv, numer seryjny, kod kreskowy i jeszcze dużo innych parametrów a jednym z nich jest data produkcji zapisana w formacie MM/RRRR (np. 11/2018)
Jeśli nie masz tej naklejki to znaczy że tv ma jakąś historię za sobą.
Wszystko jasne, mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Adriansb napisał:

atego każda aktualizacja jest przeprowadzona na własną odpowiedzialność zgodnie z procedurą jaką producent umieścił w instrukcji a skoro poprzedni oryginalny FIRMWARE Software File(Version 04.10.20) bez wad, oficjalnie przetestowany i dopuszczony do użytkowania jest nadal dostępny na oficjalnej stronie producenta do pobrania. Idąc dalej w żadnej dokumentacji LG dotyczącej nowej aktualizacji czyli  Software File(Version 04.10.31) nie jest napisane, że update powoduje bez powrotną możliwość downgrade TV.

Rozumiem, że to wydaje się logiczne i dobrze gdyby tak było. ALE mówimy o producencie, który pod przykrywką aktualizacji kastruje telewizor z funkcji wyróżniających go od niższych, tańszych modeli! Dopóki LG oficjalnie nie odpowie, że downgrade nie wpływa na gwarancję, nie mam zamiaru podejmować takich kroków. 

Edytowane przez Rafal Plotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Rafal Plotka napisał:

Rozumiem, że to wydaje się logiczne i dobrze gdyby tak było. ALE mówimy o producencie, który pod przykrywką aktualizacji kastruje telewizor z funkcji wyróżniających go od niższych, tańszych modeli! Dopóki LG oficjalnie nie odpowie, że downgrade nie wpływa na gwarancję, nie mam zamiaru podejmować takich kroków. 

Popieram, dla mnie to także ważna kwestia. Czekam tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszajcie sprawę do serwisu. Wypełniłem zlecenie naprawy domowej poprzez stronę LG, teraz czekam na kontakt serwisu w celu naprawy funkcji redukcji szumów MPEG.

Pewnie skończy się downgradem ze strony serwisu, ale sam nie zamierzam go robić. Czym więcej zgłoszeń tym lepiej dla nas wszystkich!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Lionel napisał:

Zgłaszajcie sprawę do serwisu. Wypełniłem zlecenie naprawy domowej poprzez stronę LG, teraz czekam na kontakt serwisu w celu naprawy funkcji redukcji szumów MPEG.

Pewnie skończy się downgradem ze strony serwisu, ale sam nie zamierzam go robić. Czym więcej zgłoszeń tym lepiej dla nas wszystkich!

A ja się zastanawiam czy więcej korzyści dla nas przyniosą indywidualne zgłoszenia do serwisu czy też lepiej skorzystać z rękojmi u sprzedawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Lionel napisał:

Pewnie skończy się downgradem ze strony serwisu, ale sam nie zamierzam go robić.

Zgłosiłem, ale sam to zrobię jeśli nie uzyskam z serwisu konkretnego rozwiązania...

9 minut temu, Rafal Plotka napisał:

A ja się zastanawiam czy więcej korzyści dla nas przyniosą indywidualne zgłoszenia do serwisu czy też lepiej skorzystać z rękojmi u sprzedawcy.

Niektórym pewnie czas na zwrot już sie skończył :) poza tym czy to az taki problem żeby od razu TV zwracać zamiast sobie pomóc?

BTW, Czekam też na oficjalne stanowisko LG w tej sprawie bo to by była straszna porażka wizerunkowa    jeśli okazałoby sie że to specjalnie wprowadzone ograniczenie a nie błąd w aktualizacji!!!

Edytowane przez CeZaR83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, CeZaR83 napisał:

Zgłosiłem, ale sam to zrobię jeśli nie uzyskam z serwisu konkretnego rozwiązania...

Niektórym pewnie czas na zwrot już sie skończył :) poza tym czy to az taki problem żeby od razu TV zwracać zamiast sobie pomóc?

BTW, Czekam też na oficjalne stanowisko LG w tej sprawie bo to by była straszna porażka wizerunkowa    jeśli okazałoby sie że to specjalnie wprowadzone ograniczenie a nie błąd w aktualizacji!!!

Rękojmia daje więcej możliwości niż zwrot towaru. To inne zagadnienia. Uważam, że naciski ze strony dużych sprzedawców mogą mieć większe oddziaływanie niż indywidualne szpileczki od konsumentów, no dopóki ktoś nie wejdzie na drogę sądową, a to tylko przy zbiorowym zdaje się mieć jakiekolwiek szanse :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie techniczne do was kiedy ta aktualizacja ,która spowodowała obniżenie jasności wyszła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...