Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, pavio01 napisał:

Czy ktoś posiada pilota rmf tx600e od serii xg i używa go z xf9005. Chciałbym go kupić głównie ze względu na wykonanie ale podobno nie działa w nim wyszukiwanie głosowe i brak przycisku "apps" czyli aplikację. Jak w takim razie można wywołać ten ekran? Pozdrawiam 

używam tego pilota i aby wywołać okno  zainstalowanych aplikacji wystarczy dłużej przytrzymać przycisk HOME

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pferd napisał:

używam tego pilota i aby wywołać okno  zainstalowanych aplikacji wystarczy dłużej przytrzymać przycisk HOME

Jesteś z niego zadowolony? Warto? Czy poza wyszukiwaniem głosowym wszystko inne działa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem bardzo zadowolony, używam go juz pare lat, kupiłem go odrazu po zakupie tv, bo orginalny wyglądał jak by był z video z lat 90tych,

działa wszystko, wyszukiwanie głosowe nie działa, bo używam go jak zwykłego pilota nie parowałem go po BT,  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mamy nowe oprogramowanie:

  • Poprawa ogólnego działania telewizora
  • Rozwiązano problem powodujący niekiedy ponowne uruchamianie się telewizora odtwarzającego materiały w formacie Dolby Vision

 

https://www.sony.pl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf90xx_x90xxf-series/kd-55xf9005/software/00282916

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, peterka20 napisał:

Czy wiecie może jak zmienić kolor napisów w aplikacji Disney+ na naszym xf9005? Szukam, szukam i znaleźć nie mogę. 

Z tego co kojarzę to Disney+ (przynajmniej w wersji na Android) TV bierze ustawienia napisów z ustawień z Android TV. Spróbuj w ten sposób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym w internecie, tyle że w xf9005 nie widzę możliwości zmiany koloru napisów. Jest mi to bardzo potrzebne, ponieważ białe napisy w dolby vision strasznie biją po oczach.  Na Netflix sprawę rozwiązuje włączenie napisów półprzezroczystych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było już o tym , szukaj w ustawieniach > w ułatwieniach dostępu > wsparcie dla niedosłyszących .

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauważyliście ale na xf nie można zainstalować aplikacji Apple Tv (wspierane są tylko modele od 2019), szkoda, bo w sumie xf nic nie brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam mode kd65xf9005 i mam problem z dolby vision w netflix ,obraz jest tak ciemny ,że nie można oglądać normalnie filmu jeżeli film jest w dolby vision i nigdzie nie można tego wyłączyć .Jeżeli zatrzymam film to dolby vision się wyłącza i obraz jest jasny tylko na pauzie ,czy ktoś ma też taki problem z dolby vision ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, adamskulsk napisał:

witam posiadam mode kd65xf9005 i mam problem z dolby vision w netflix ,obraz jest tak ciemny ,że nie można oglądać normalnie filmu jeżeli film jest w dolby vision i nigdzie nie można tego wyłączyć .Jeżeli zatrzymam film to dolby vision się wyłącza i obraz jest jasny tylko na pauzie ,czy ktoś ma też taki problem z dolby vision ?

Hmm... Jeśli masz aktualne oprogramowanie to nie powinno być takiego problemu. W początkowych wersjach softu z Netflixa w DV faktycznie był przyciemniony obraz ale później to poprawiło się, po jakiejś aktualizacji. Obecnie u mnie i chyba u innych też zdarza się, że czasem podczas oglądania filmu zmienia się temperatura kolorów co kilka sekund i wtedy ratuje restart systemu. Po restarcie wszystko wraca do normy. Problem występuje  dość sporadycznie więc da się z tym żyć. Czy jak oglądasz zwykłe materiały w SDR masz ustawione podświetlanie na maxa niezależnie od jasności w pomieszczeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba nowsze softy tego nie poprawiają. Nadal obraz dużo ciemniejszy niż na filmach bez Dolby vision. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, pavio01 napisał:

Oj chyba nowsze softy tego nie poprawiają. Nadal obraz dużo ciemniejszy niż na filmach bez Dolby vision. 

No ja tego nie odczuwam zupełnie. Może dla tego, że przy SDR podświetlanie mam ustawione na wartość 20 i nie i po prostu w DV nie mam  takiej różnicy. Może to być kwestia przyzwyczajeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnego problemu z DV, poza tymi kolorami raz na miesiąc ale wtedy restart systemu wszystko naprawia. Co do ustawień jasności SDR 40 to chyba w pełnym słońcu macie? :D Ja do oglądania wieczorem przy zgaszonym świetle a SDR mam 10, no chyba, że macie włączone automatyczne dostosowanie. DV w jasnych scenach na tym tv aż oczy razi, pieknie działa. Soft mam najnowszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, peterka20 napisał:

Ja nie mam żadnego problemu z DV, poza tymi kolorami raz na miesiąc ale wtedy restart systemu wszystko naprawia. Co do ustawień jasności SDR 40 to chyba w pełnym słońcu macie? :D Ja do oglądania wieczorem przy zgaszonym świetle a SDR mam 10, no chyba, że macie włączone automatyczne dostosowanie. DV w jasnych scenach na tym tv aż oczy razi, pieknie działa. Soft mam najnowszy.

Ja mam ustawione podświetlanie "20" ze względu na to, że nie chce mi się zmieniać jak jest jasno, a wieczorem korzystamy przy delikatnym oświetleniu pokoju. Do ciemnego pomieszczenia 10 wystarczy w zupełności tak jak mówisz. Te kolory w DV to tylko na Netflix się knocą czy z innych źródeł też się zdarza? U mnie na razie tylko na Netflix się sypały. Swoją drogą mogli by to już naprawić, chyba ze dwie aktualizacje już były po tym jak się to zaczęło a problem dalej się powtarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko na Netflix.  Oglądam też filmy w DV na Amazonie i Disney+ i tam nigdy się z tym nie spotkałem. Podświetlenie 20 to rozumiem, ale 40 u drugiego kolegi to sobie nie wyobrażam. No chyba, że rzeczywiście przy super słońcu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie po to kupilem rekordowo jasny telewizor żeby korzystać z 1/3 podświetlenia. To bym kupił Samsunga za 1/3 ceny:).  Tak poważnie to taki obraz dużo bardziej mi się podoba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Zbyt duża jasność negatywnie wpływa na obraz. W DV jasność sama się z mienia w każdej klatce osobno, żeby dostosować się do sceny, czyli tam gdzie ma być ciemno jest ciemno, a tam gdzie ma być super jasno, to walnie po oczach lepiej niż maksymalny poziom w SDR. Poczytaj o kalibracji jasności obrazu dla SDR, bo DV się tego nie zmienia. Oczywiście co kto lubi, nie zmuszam do zmiany. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zachwycony swoim obrazem. No a ta jasnoc w DV przynajmniej na netfilksie jest raczej umowna. Na Yt można znaleźć kapitalne filmiki w hdr i tam to naprawdę wygląda jak powinno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...