Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Groszek napisał:

@Nygus,

 

prawda, prawda!

Ale z tym

się nie zgodzę. Zmiana nasycenia/trybu kolorów rozwali nam całą kalibrację.

 

Właściwie po kalibracji to zostaje nam ustawienie ruchu (płynność/ostrość) wg własnych upodobań ;)

Ok, skoro tak mówisz :) to pewnie tak jest, w sumie po kalibracji niczego nie zmieniałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, BaliGdynia napisał:

Każdy TV jest inny, i to że u jednego ładny obraz to nie znaczy że u drugiej będzie indentyczny. Jeśli chodzi o platan kalibrację to może jak ktoś płacił to czemu teraz ma oddawać coś za coś zapłacił? Czemu nikt nie powie że dołoży się do niej aby poznać ustawienia. Taką kalibracja 100 czy 200zł nie kosztuje, a wy byście chcieli za darmo. Podstawy są praktycznie wszędzie podane, wyłączyć wszytkie upłynnia że jeżeli gramy na konsoli i ustawić tryb gry. Jeżeli natomiast oglądamy film to zmienić na Obraz kinowy, nie każdy lubi ciepły kolor to odcień można zmienić na chłodniejszy.
Czerń zmniejszyć ja mam na 40, nasycenie kolorów 55, ostrość na 50 a rozdzielczość na 20reszta opcji wyłączona

Widzisz i właśnie o takie podejście jak piszesz mi chodzi, zapłaciłem i się nie podzielę, uwierz mi że gdyby nie ten koronawirus to zdecydował bym się na profesjonalną kalibrację, lecz leczę się onkologicznie i nawet moja najbliższa rodzina nie ma ze mną bezpośredniego kontaktu. Pewnie jak to wszystko się uspokoi to zaproszę Panów ze skalibrujtv i wstawię zdjęcia ze wszystkimi ustawieniami na forum, może komuś się przyda. Należę do ludzi którzy lubią komuś coś dać i mieć z tego przyjemność. Nie chcę żeby ktoś mnie źle odebrał "zrobiłeś kalibracje to daj" po prostu szukając ustawień w internecie jeszcze nie znalazłem by ktoś po kalibracji przez firmę takie udostępnił.

 

5 godzin temu, pavio01 napisał:

Na forum Sony comunity ktoś rozsyłał ustawienia po kalibracji. Posiadam je . Jeżeli jesteś zainteresowany to podaj maila to podeślę , chociaż mi te ustawienie nie podeszły.

 

pavio01 dziekuję Ci bardzo i już pisze na priv :).

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
pavio01 dziekuję Ci bardzo i już pisze na priv :).
No sorry ale szczerze to taka prawda jest, kalibracja profesjonalna tania nie jest. Zresztą zadzwoń to się dowiesz jakie koszta są. Ja powiedziałem iż gdyby mi zależało to bym zaproponował że dołoże się do zakupu. Każdy by chciał za darmo.
Powiedziałem też iż każdy TV jest inny i tak jak kolega pisał chodzi o matryce i o kolory. No i kwestia ustawień podstawowych, nawet na YT są, co dobrze jest wyłączyć a co nie, nawet przyspieszenie androida, no ale jak się komuś szukać nie chce to co zrobić.
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jeffik79 napisał:

Widzisz i właśnie o takie podejście jak piszesz mi chodzi, zapłaciłem i się nie podzielę, uwierz mi że gdyby nie ten koronawirus to zdecydował bym się na profesjonalną kalibrację, lecz leczę się onkologicznie i nawet moja najbliższa rodzina nie ma ze mną bezpośredniego kontaktu. Pewnie jak to wszystko się uspokoi to zaproszę Panów ze skalibrujtv i wstawię zdjęcia ze wszystkimi ustawieniami na forum, może komuś się przyda. Należę do ludzi którzy lubią komuś coś dać i mieć z tego przyjemność. Nie chcę żeby ktoś mnie źle odebrał "zrobiłeś kalibracje to daj" po prostu szukając ustawień w internecie jeszcze nie znalazłem by ktoś po kalibracji przez firmę takie udostępnił.

Osoby, które robią kalibrację swoich tv, maja pełna świadomość tego, ze ustawienia dotyczą tylko i wyłącznie ich tv, tylko tego jednego jedynego egzemplarza, mało tego, te ustawienia są tylko aktualne dla skalibrowanym matrycy, czyli po wyśmiania matrycy, tv powinien być ponownie skalibrowany aby uzyskać jak najlepszy efekt, przepisanie ustawień z innego egzemplarza tv nie jest niczym innym jak tylko i wyłącznie ??? losowym wprowadzaniem jakichś wartości i nie jest kalibracja, raczej jest to równoważne z popsucie obrazu a nie polepszeniem.

Zalecane ustawienia dla tv znajdziesz w wielu miejscach, np w testach, natomiast kalibracja to nie jest przepisanie jakichś innych ustawień. Poczytaj na forum czym jest kalibracja, czy jest tania, czy nie to jest sprawa indywidualna, co by nie było nie ma obowiązku robienia kalibracji tv, robisz to jeśli chcesz, ale nie idz droga bezmyślnego przepisywania  ustawień z innych tv, sam sobie zrobisz krzywdę.

Edytowane przez Nygus
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jeffik79 napisał:

Widzisz i właśnie o takie podejście jak piszesz mi chodzi, zapłaciłem i się nie podzielę, uwierz mi że gdyby nie ten koronawirus to zdecydował bym się na profesjonalną kalibrację, lecz leczę się onkologicznie i nawet moja najbliższa rodzina nie ma ze mną bezpośredniego kontaktu. Pewnie jak to wszystko się uspokoi to zaproszę Panów ze skalibrujtv i wstawię zdjęcia ze wszystkimi ustawieniami na forum, może komuś się przyda. Należę do ludzi którzy lubią komuś coś dać i mieć z tego przyjemność. 

Piekna i rzadka postawa w dzisiejszych dziadowskich czasach. A korzystajac z okazji to zdrowka zycze :)

PS. Panel sie roznia miedzy soba, wiec Twoj efekt zawsze bedzie lepszy ale jak wstawisz ustawienia wiele osob bedzie moglo zobaczyc, ze nie u kazdego efekt jest ten sam - a to zawsze plus.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.05.2020 o 19:38, jak.tom929 napisał:

Mam problem z konfiguracją obrazu mianowicie kiedy wchodzę w ustawienia obrazu to jakby przerzuca mnie od razu do HDMI1 w które mam wpięte nc+ i tylko tam mogę ustawić obraz, chciałbym móc to zrobić rownież w samej platformie Android (np dla Netflix czy HBO), ale tak jak mówię, jedyna opcja konfiguracji obrazu jest tylko dla HDMI1. Znalazłem takie ustawienia które są dla różnych źródeł - https://community.sony.pl/t5/android-tv/ustawienia-obrazu-bravia-xf9005/td-p/2571345 , jednak przy ustawieniu HDMI1 nie widzę Tryb obrazu: Dolby Vision / HDR 

A ten dekoder NC+ to 4K? Bo powinieneś podłączyć urządzenie wypuszczające sygnał 4K do gniazd HDMI nr 2 lub 3 (z ARC). Jest to opisane tutaj: Sony XF90 – TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision - strona 10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak uruchomic atmosa pod netflix? Mam kino z atmosem: ale nie mam do wyboru tej sciezki tylko dolby, virtual x, natural x. W netflix tez nie widze podpisu ktore filmy maja atmos.

Tv kupilem dwa dni temu, narazie karton w pogotowiu- do ostatniej chwili wahalem sie czy ten czy oled b9s. Trwalosc vs jakosc. Choc zastanawiam  sie czy widzialbym spektakularna roznice gdzie 3/4 czasu leca bajki dla dzieci a ja ogladam co dwa dni z dwie godzini streamingu(nie mam bluraya). Moze na netflix jakbym kupil oleda to jeszcze by byla roznica bo sygnal lepszej jakosci ale na hbo go sygnal i tak jest slaby. A na naziemnej to pewnie obraz by byl taki sam....

Po skalibrowaniu wg rthings puscilem filmiki demonstracyjne LG od oleda i powiem tak: jest roznica, ale tragediii nie ma. Lokalne wygaszanie mam na max i robi dobra robote...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez kino z atmosem? Ja mam podłączony tv przez port hdmi arc do audioreceviera który obsługuje atmos i normalnie przy np netflixie przy wyborze ścieżki dźwiękowej masz informacje ze film ma ścieżkę atmos. To samo przy samym wyborze filmu jak masz info ze film jest w dolby Vision jest ikonka z atmosem. A no i oczywiście nie każdy film czy serial jest dostępny z atmosem

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

83piotrek, a jak podłączyłeś TV do twojego zestawu audio? Tak jak napisał kolega ZakOnlck, przez port HDMI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przez arc podłączyłem do hdmi3. Tera dopiero zorientowałem się że na netlix atomos ma tylko kilkanaście pozycji...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie o Internet. A konkretnie o wbudowany w TV odbiornik WIFI.

W domu mam światłowód Orange. W miejscu gdzie wisi TV inne urządzenia wykorzystujące wifi działają mega sprawnie, z transferem powyżej 150-170 Mbs. Tymczasem prędkość "Netflixowa" to 3, 4, czasem 7 Mbs. Serial potrafi przeskakiwać pomiędzy 1020 a 2040, nawet na 720. Choć nie raz i nie dwa kręcące się kółeczko czekało na buforowanie.

Dzwoniłem na infolinię Netflixa i przeszliśmy wspólnie wszystkie testy - po ich stronie jest OK. Wszystkie znaki na ziemi wskazują na niestabilny transfer z routera. Podkreślę raz jeszcze - na urządzeniach mobilnych jest - w tym samym czasie - OK.

Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie szukać poprawy jakości oglądanych treści Netflix/HBOGo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, akcent napisał:

A ja mam pytanie o Internet. A konkretnie o wbudowany w TV odbiornik WIFI.

W domu mam światłowód Orange. W miejscu gdzie wisi TV inne urządzenia wykorzystujące wifi działają mega sprawnie, z transferem powyżej 150-170 Mbs. Tymczasem prędkość "Netflixowa" to 3, 4, czasem 7 Mbs. Serial potrafi przeskakiwać pomiędzy 1020 a 2040, nawet na 720. Choć nie raz i nie dwa kręcące się kółeczko czekało na buforowanie.

Dzwoniłem na infolinię Netflixa i przeszliśmy wspólnie wszystkie testy - po ich stronie jest OK. Wszystkie znaki na ziemi wskazują na niestabilny transfer z routera. Podkreślę raz jeszcze - na urządzeniach mobilnych jest - w tym samym czasie - OK.

Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie szukać poprawy jakości oglądanych treści Netflix/HBOGo?

A na kablu jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, akcent napisał:

Dzwoniłem na infolinię Netflixa i przeszliśmy wspólnie wszystkie testy - po ich stronie jest OK. Wszystkie znaki na ziemi wskazują na niestabilny transfer z routera. 

Bajdurza. To sa typowe objawy problemow po stronie dosylu/dostawcy uslugi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uprzejmie

55XF9005 czy 55XG8596? Cena nie ma znaczenia w tym przypadku. Granie na PS4 Pro, PS5 w 2160p60 HDR. Czy lepiej zainwestować w model 2018 wyższy, czy z 2019 niższy? Netflix będzie leciał z PS4 Pro, PS5. TV nie będę oglądał.

Jeden ma VA, drugi IPS.

Z poważaniem

Edytowane przez VAMET

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, VAMET napisał:

Witam uprzejmie

55XF9005 czy 55XG8596? Cena nie ma znaczenia w tym przypadku. Granie na PS4 Pro, PS5 w 2160p60 HDR. Czy lepiej zainwestować w model 2018 wyższy, czy z 2019 niższy? Netflix będzie leciał z PS4 Pro, PS5. TV nie będę oglądał.

Jeden ma VA, drugi IPS.

Z poważaniem

XF90 zdecydowanie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do grania na pewno coś na matrycy VA, w tym przypadku XF. Tak czy inaczej to jest lepszy tv. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, 83piotrek napisał:

Jest jakaś opcja na białe napisy Netflixa co rozświetlają obraz ?

Kodi, wyłączyć dolby vision, zostawić tylko HDR w opcjach i inny kolor czcionki lub ustawić szare napisy w Netflix (przez przeglądarkę). Trochę pomaga ale i tak jest mocno średnio...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jakaś opcja na białe napisy Netflixa co rozświetlają obraz ?
Ustaw półprzezroczyste w ustawieniach konta Netflix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, wojcik6 napisał:

Kodi, wyłączyć dolby vision, zostawić tylko HDR w opcjach i inny kolor czcionki lub ustawić szare napisy w Netflix (przez przeglądarkę). Trochę pomaga ale i tak jest mocno średnio...

Czy w kodi Netflix jest w 4k?

Edytowane przez pavio01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, pavio01 napisał:

Czy w kodi Netflix jest w 4k?

Jeżeli masz certyfikowane urządzenie to tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, pavio01 napisał:

Czy w kodi Netflix jest w 4k?

Jeżeli masz certyfikowane urządzenie to tak.

Więc na tym tv Netflix w Kodi jest w 4K 😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzetelna opinia po tygodniu uzytkowania. Nawiazuje do poprzednich tv : panas ips 42 z 2014r,sony 55xe77 z 2017r i saMSUNG 65nu7172 2018r. Mialem kupic oled 65 lg b9  6200 ale ostatecznie stanelo za sony 65 w kategorii cena/jakosc/trwalosc.

Sony xf90  jest lepszy od samsunga nu 7172, ale opadu szczeki nie ma.

W demach na yt wypada bardzo dobrze, oprocz dem z burza.

Obraz ladany, na dolbyvision ciemny.

Filmy z napisamu porazka - biale chmury

Dzwiek sredniak.

System zamula.

Pilot sredni.

Ogolnie do samsunga nu 7172 jest sporo lepszy. Niestety spodziewalem sie wiecej. Samsunga ma 1.5 roku i nie chce mi sie bawic w oddawanie(SONY), bo skoku historycznego nie ma. Jest lepiej, ale nie powala (ps za samsunga 1.5 roku temu dalem 3200plm a za sony teraz 4400 w mega PROMOCJI)

PS. PISZE UCZCIWA RECENZJE, NIE JESTEM NAGANIACZEM, jak pewien % forum(90% ?)....

  • Plusik 2
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...