Skocz do zawartości
szewi

Epson TW9300 / TW7300 w codziennym użytkowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, DawidŁ napisał:

Hiubio co to za kabel kupiłeś??? Weź się pochwal?

7m na AWG28, a od tego samego sprzedawcy inny 15m też na AWG28 działa bez problemu. I niby wg takiej samej specyfikacji, ale różnią się wyglądem. Możliwe, że mi wysłał ten 7m w wersji hdmi 1.4b i stąd były te problemy. Sam nie wiem.

Można jakoś sprawdzić w jakim standardzie działa kabelek hdmi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, hubio napisał:

7m na AWG28, a od tego samego sprzedawcy inny 15m też na AWG28 działa bez problemu. I niby wg takiej samej specyfikacji, ale różnią się wyglądem. Możliwe, że mi wysłał ten 7m w wersji hdmi 1.4b i stąd były te problemy. Sam nie wiem.

Można jakoś sprawdzić w jakim standardzie działa kabelek hdmi ?

tak podpinajac go :) srednica kabla, a szczegolnie AWG dużo powie w temacie.

Im niższe AWG tym grubsza średnica wiązki, co ma znaczenie jesli chce sie wykorzystac wieksza przepustowość potrzebna do standardu UHD, AWG powinno być jak najniższe (szczegolnie dla dluzszych kabli)

15 metrowy z AWG28 może da rade do FHD, ale w przypadku przesyłu wiekszej ilosci informacji UHD, to już raczej nie - to troche mało do takiej długości powinien być AWG24 a jeszcze lepiej 22.

32AWG – średnica 0,202 mm

30AWG – średnica 0,255 mm

28AWG – średnica 0,321 mm

26AWG – średnica 0,405 mm

24AWG – średnica 0,511 mm

22AWG – średnica 0,644 mm

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, szewi napisał:

Inna sprawa, ze z początku były problemy na roznych urzadzeniach i potrzebny był upgrade aplikacji Netflixa na Android boxach, bo ta preinstalowana moze nie miec takiej opcji. Ja jeszcze nie testowałem HDR na swoim, ale w wolnej chwili to zrobię.

 

Będę wdzięczny jeśli potwierdzisz że idzie materiał w HDR. Tu nie chodzi o Epsona tylko samo urządzenie nvidi. Czytałem sporo postów że obraz idzie w 4k, ale na Tv nie wyświetla się że to materiał HDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, szewi napisał:

tak podpinajac go :) srednica kabla, a szczegolnie AWG dużo powie w temacie.

Im niższe AWG tym grubsza średnica wiązki, co ma znaczenie jesli chce sie wykorzystac wieksza przepustowość potrzebna do standardu UHD, AWG powinno być jak najniższe (szczegolnie dla dluzszych kabli)

15 metrowy z AWG28 może da rade do FHD, ale w przypadku przesyłu wiekszej ilosci informacji UHD, to już raczej nie - to troche mało do takiej długości powinien być AWG24 a jeszcze lepiej 22.

32AWG – średnica 0,202 mm

30AWG – średnica 0,255 mm

28AWG – średnica 0,321 mm

26AWG – średnica 0,405 mm

24AWG – średnica 0,511 mm

22AWG – średnica 0,644 mm

A ja czytałem,  że im wyższe AWG tym lepiej. Przy 24AWG to są kabelki hdmi, ale w 1.4b a nie 2.0. Po za tym co prawda w 8 bitowym kolorze, ale ten 15m działa bez problemu z 4k/60Hz. Nie mam jak sprawdzić na hdr i 12 bitowym w 4k/30Hz bo nie mam obecnie właściwego urządzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to poczytaj jeszcze raz w jakimś lepszym zródle co oznacza AWG i jakie powinno być do długich kabli do 4K jesli chcesz zeby prawidłowo przesyłały więcej metadanych bezstratnie i bez zanikania sygnału, jesli nie wierzysz jak ktoś doradza i podpiera to doświadczeniem.

Do 4K i długich kabli AWG powinno być jak najniższe a przez to wiązka jak najgrubsza, chyba że ktoś lubi zrywanie sygnału itp.

Oczywiscie mozesz wybrac zgodnie ze swoja teoria, ja do niczego nie namawiam, tylko potem nie pisz że sygnał Ci sie rwie w 4K :)

Zapewne tez czytałeś ile osób raportuje problemy z dlugimi kablami (powyzej 10m) z powodu dobrania złego kabla do 4K/60 w wysokiej chromie...

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, szewi napisał:

No to poczytaj jeszcze raz w jakimś lepszym zródle co oznacza AWG i jakie powinno być do długich kabli do 4K jesli chcesz zeby prawidłowo przesyłały więcej metadanych bezstratnie i bez zanikania sygnału, jesli nie wierzysz jak ktoś doradza i podpiera to doświadczeniem.

Do 4K i długich kabli AWG powinno być jak najniższe a przez to wiązka jak najgrubsza, chyba że ktoś lubi zrywanie sygnału itp.

Oczywiscie mozesz wybrac zgodnie ze swoja teoria, ja do niczego nie namawiam, tylko potem nie pisz że sygnał Ci sie rwie w 4K :)

Zapewne tez czytałeś ile osób raportuje problemy m.in. z ww. Epsonem z dlugimi kablami (powyzej 10m) z powodu dobrania złego kabla do 4K.

Szewi zaproponuj coś dobrego z 15m???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DawidŁ napisał:

Szewi zaproponuj coś dobrego z 15m???

zerknij ostatni post na poprzedniej stronie napisalem nazwe kabla, ktory mam, przetestowałem do 4K/HDR 12 bit i dziala bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ten

2 godziny temu, mikas napisał:

Będę wdzięczny jeśli potwierdzisz że idzie materiał w HDR. Tu nie chodzi o Epsona tylko samo urządzenie nvidi. Czytałem sporo postów że obraz idzie w 4k, ale na Tv nie wyświetla się że to materiał HDR.

Nividia działa tak jak w specyfikacji, poniżej dowód. 

20171007_225332_resized.jpg

20171007_225423_resized.jpg

20171007_225602_resized.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, szewi napisał:

No to poczytaj jeszcze raz w jakimś lepszym zródle co oznacza AWG i jakie powinno być do długich kabli do 4K jesli chcesz zeby prawidłowo przesyłały więcej metadanych bezstratnie i bez zanikania sygnału, jesli nie wierzysz jak ktoś doradza i podpiera to doświadczeniem.

Do 4K i długich kabli AWG powinno być jak najniższe a przez to wiązka jak najgrubsza, chyba że ktoś lubi zrywanie sygnału itp.

Oczywiscie mozesz wybrac zgodnie ze swoja teoria, ja do niczego nie namawiam, tylko potem nie pisz że sygnał Ci sie rwie w 4K :)

Zapewne tez czytałeś ile osób raportuje problemy z dlugimi kablami (powyzej 10m) z powodu dobrania złego kabla do 4K/60 w wysokiej chromie...

Ależ ja się nie kłócę :)

Ja kupiłem w podobnej cenie taki:

http://allegro.pl/kabel-hdmi-full-hd-4k-ultimate-v2-0-15m-i6661033676.html

I na nim w 8bit 4k/60Hz działa bez problemów. Też piszą o certyfikatach.

Nie mam jak sprawdzić 4k w wysokiej chromie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taka zasade, ze jak kupuje kabel, to nie chce go za chwile wymieniac, wiec biorę taki zeby był pod 12 bit co najmniej 4:2:2 tak zeby przepuscil szerszy sygnał w 4K / HDR w szerokiej palecie barw, skad wiem ze da rade? bo ma 1cm grubości i niskie AWG. Oczywiscie nigdy nie wiesz do konc a jak go nie przetestujesz. Jesli  chcesz kabel do 8 bit to tutaj nie ma takich duzych restrykcji i zwykly standardowy kabel jaki byl do HDMI 1.4 / FHD powinien dac rade.

specyfikacje biore ta sama do kabla 1 metrowego jak dla 15m ale ja juz tak mam ;) wiec np kabel 1 metrowy ktory mam z ampi do blu raya ma tez to sam niskie AWG.

Krotki kabel moze byc cienki (taki mam w ps4  i puszcza sygnal 4K/60 HDR bez problemu, tutaj AWG nie ma znaczenia az tak dużego) schody zaczynają sie powyzej kiku metrów. Wrtosc graniczna to jakies 10 metrow, tutaj musza juz byc naprawde dobre i sprawdzone kable, gdzie producent gwarantuje ze zadziała z okreslnymi parametrami.

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bawiłem się z 3D i mam z tym problem. Puściłem filmy za pomocą tunera VU+ Solo 4k z IPTV Player z serwisu All Tube i obraz mam podzielony na dwie części. Za nic nie mogę tego przełączyć w 3D. Np na Tv w menu wybieram format 3D to samo jest na odtwarzaczu Mede8er który podłączyłem do projektora. Ale jak sobie poradzić w tym przypadku?

 

14 minut temu, mikas napisał:

Dzisiaj bawiłem się z 3D i mam z tym problem. Puściłem filmy za pomocą tunera VU+ Solo 4k z IPTV Player z serwisu All Tube i obraz mam podzielony na dwie części. Za nic nie mogę tego przełączyć w 3D. Np na Tv w menu wybieram format 3D to samo jest na odtwarzaczu Mede8er który podłączyłem do projektora. Ale jak sobie poradzić w tym przypadku?

 

Znalazłem rozwiązanie, musiałem wyświetlanie 3D przełączyć na 3D i potem dopiero z pilota wybrać format 3d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, szewi napisał:

Ja mam taka zasade, ze jak kupuje kabel, to nie chce go za chwile wymieniac, wiec biorę taki zeby był pod 12 bit co najmniej 4:2:2 tak zeby przepuscil szerszy sygnał w 4K / HDR w szerokiej palecie barw, skad wiem ze da rade? bo ma 1cm grubości i niskie AWG. Oczywiscie nigdy nie wiesz do konc a jak go nie przetestujesz. Jesli  chcesz kabel do 8 bit to tutaj nie ma takich duzych restrykcji i zwykly standardowy kabel jaki byl do HDMI 1.4 / FHD powinien dac rade.

specyfikacje biore ta sama do kabla 1 metrowego jak dla 15m ale ja juz tak mam ;) wiec np kabel 1 metrowy ktory mam z ampi do blu raya ma tez to sam niskie AWG.

Krotki kabel moze byc cienki (taki mam w ps4  i puszcza sygnal 4K/60 HDR bez problemu, tutaj AWG nie ma znaczenia az tak dużego) schody zaczynają sie powyzej kiku metrów. Wrtosc graniczna to jakies 10 metrow, tutaj musza juz byc naprawde dobre i sprawdzone kable, gdzie producent gwarantuje ze zadziała z okreslnymi parametrami.

Szewi jak Ty przepuszczsz 4K/60 w HDR przez ps4?? Ja mam ps4 pro i jest tak 

IMG_1323.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym przypadku chodziło mi o podłaczenie z SUHD TV.

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szewi napisał:

w tym przypadku chodziło mi o podłaczenie z SUHD TV.

Pewnie zależy od gry bo niektóre oferują 4K z HDR tylko na ps4 pro. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oglądałem film i jedna scena jeśli chodzi o poziom techniczny, nie artystyczny :) mnie zachwyciła na tym 9300. Gościu stojący na scenie, oświetlony tylko reflektorem, ale potężnym i dokoła ciemność. Mimo, że to nie 4k, nie HDR, a zwykłe DVD czerń była po prostu NIESAMOWITA - świetnie skontrastowany, oświetlony człowiek, a wokoło ciemność absolutna. Zrobiłem zdjęcie i chciałem tu wkleić, ale nie wiem dlaczego, ale na komórce wychodzą dokoła niego białe refleksy w pobliżu, czego naprawdę kompletnie nie ma.

To dlatego kupiłem 9300 :)

I takie moje przemyślenie - część osób uważa, że np dolne i górne pasy w filmach powinny być tak czarne jak pas rozbiegowy w ekranie. Jednak przecież one nigdy już natywnie nie są takie czarne ! Zawsze te pasy są w różnych odcieniach szarości bo tak wypuszczają filmy. Ja to nie piszę tylko na podstawie kilku projektorów jakie używałem, ale i paru telewizorów. Może na ustawieniu tv w trybie przygaszonej matrycy to i one są całkowicie czarne, ale jak ja oglądam na prawie maksymalnym podświetleniu to one nigdy nie były całkowicie czarne. To oznacza, że producenci DVD nie dają ich w absolutnej czerni i konkluzja jest taka, że to nie powinno być analizowane. Wracając do wczorajszej sceny z człowieczkiem na scenie - czerń dokoła niego była minimalnie słabsza od tej na pasie rozbiegowym...

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co tu analizować. Pasy mają być niewidoczne, żeby nie rozpraszały uwagi.

 

I projektor nie tu nic do rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, raf7705 napisał:

A co tu analizować. Pasy mają być niewidoczne, żeby nie rozpraszały uwagi.

 

I projektor nie tu nic do rzeczy.

Ale one nigdy nie są całkowicie niewidoczne bo sami producenci DVD nie dają ich w maksymalnej czerni. Włącz dowolny film DVD, podświetl w TV matrycę na maksa, wybierz najczarniejszą scenę w filmie i porównaj ją do pasów.

Inna sprawa, że mi osobiście nigdy to w żaden sposób nie przeszkadzało, ani nie rozpraszało. Prawdopodobnie to trauma z dzieciństwa :) kiedy miałem kineskopowego używanego SHARPA 14'' z zachodu, który był tak zużyty, że obraz był zawsze przyciemniony, a coś takiego  jak detale w czerniach nie istniały... Od tego czasu jestem na to strasznie wyczulony i nigdy nie zachwycałem się specjalnie świetnym odwzorowaniem kolorów na CRT, a przejście na LCD było dla mnie jak objawienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, raf7705 napisał:

A co tu analizować. Pasy mają być niewidoczne, żeby nie rozpraszały uwagi.

 

I projektor nie tu nic do rzeczy.

nie do konca sie z tym zgodze. Na OLEDzie pasy sa czarne. Podobnie w jaskini. 

jak odpalisz JVC ktory ma kontrast natywny ponad 100 tys do 1 (czyli na dzien dobry kilkanaście razy więcej niż TW9300 i to bez zadnych dynamicznych przysłon) tez bedziesz mial pasy czarne jak smoła :)

 

1 godzinę temu, hubio napisał:

Wczoraj oglądałem film i jedna scena jeśli chodzi o poziom techniczny, nie artystyczny :) mnie zachwyciła na tym 9300. Gościu stojący na scenie, oświetlony tylko reflektorem, ale potężnym i dokoła ciemność. Mimo, że to nie 4k, nie HDR, a zwykłe DVD czerń była po prostu NIESAMOWITA - świetnie skontrastowany, oświetlony człowiek, a wokoło ciemność absolutna. Zrobiłem zdjęcie i chciałem tu wkleić, ale nie wiem dlaczego, ale na komórce wychodzą dokoła niego białe refleksy w pobliżu, czego naprawdę kompletnie nie ma.

To dlatego kupiłem 9300 :)

 

Odpal jakąs plytke 4K np John Wick to zobaczysz co potrafi sprzet ktory masz (kolory, HDR, wyzsza rozdzielczosc). Przy DVD nie wykorzystujesz w ogole potencjalu tego projektora.

Nadziwić sie nie mogę, że wziąłeś TW9300 i oglądasz na nim DVD, czyli nawet nie mowimy o full HD... Do niskiej rozdzielczosci płyt DVD wystarczyłby spokojnie jakiś DLP za 3 tys i tez mialbys nienajgorsze czernie. Skadinand czernie TW9300 ma najlepsze z projektorow LCD, ale sa pod tym katem znacznie lepsze projektory (LCOS), wszystko tez zalezy od oswietlenia, bo mozesz na epsonie w przystosowanym pokoju miec lepsza czern niz JVC w jasnym. Oczywiscie jak postawisz oba obok siebie w jasnym to przeaga tego z wyzszym natywnym kontrastem w czerniach zawsze bedzie widoczna.

Chyba, ze masz plan  stopniowego wchodzenia w świat 4K / blue ray.  Przy blu rayach widac już bardzo duża poprawę do standardowych projektorów FHD. 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szewi, ale problem polega nie na sprzęcie tylko na produkcji filmów. Na razie wypowiadam się tylko o DVD. Te pasy nie są po prostu czarne już w zawartości źródłowej. Być może OLED coś dodaje od siebie. Można też oczywiście ustawić sobie w ogóle jasność i inne parametry i można to zniwelować, ale chodzi mi o to, że to będzie tylko ingerencja w materiał źródłowy.

Co do DVD no to z dnia na dzień nie wyrzucę/wymienię 1000 filmów :) Oczywiście jednak już w przyszłości będę kupować same bluray i UHD i te najlepsze powymieniam. Dużo też daje oprócz samego formatu - kiedy film powstał - są nowe filmy DVD o bardzo dobrej jakości i starsze o gorszej.

No i dochodzi jeszcze taka sprawa, że nie zgodzę się z Tobą, że jakikolwiek DLP wyświetlał by to samo. Akurat w ciągu 2 miesięcy porównywałem dokładnie te same filmy DVD w identycznym pomieszczeniu (zaciemnienie itd) i ten Epson 9300 świeci znacznie lepiej. Np film Ewolucja - pierwsza scena gdzie meteoryt spada z czarnego nieba. Oglądając tą scenę na Epsonie 9300 czerń była absolutna. Czułem się tak jak bym tam był :) Na Epsonie 6700 niebo nie było czarne tylko szare.

Po za tym w 9300 świetnie, właśnie do DVD sprawdzają się systemy poprawy jakości - super resolution, zaostrzanie krawędzi itd o podbiciu 4k nie wspominając. W 6700 mimo, że tez niby to było (super resolution itd) to miałem wrażenie, że kompletnie nic nie zmienia w obrazie, teraz to rzeczywiście działa ! Ja mam ten projektor od 2 tyg i wciąż szukam jak najlepszych ustawień, a można na nim naprawdę zrobić wszystko !

A zamierzam kupić odtwarzacz Panasonica, który być może jeszcze mi poprawi jakość DVD.

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sporo masz tych DVD. Na Twoim miejscu zastanwilbym sie nad wymiana kolekcji, jasne nie ma co sie pozbywac / wyrzucac filmów, ale w miare uplywu czasu zastepować DVD, bo to jest jakby nie patrzec dwie generacje do tyłu. Co bylo przed DVD? VHS ;) to pokazuje jak stary to jest format. 

Mysle ze jakbys zobaczyl w  dzalaniu benka i Epsona na DVD moglbys sie zdziwic.

Nie obraź się, ale UHD Panasonica nic tu nie da, bo nie ulepisz nic z kiepskiego materiału, w myśl zasady shit in = shit out

choćbyś nie wiem ile popelszaczy dodał.

Po prostu przychodzi taki czas, że trzeba zianwetsować w lepszy materiał zródłowy (albo przestawić sie na streaming gdzie masz mase filmów Full HD w jakości bijącej DVD na głowę). Ma to sens, szczegolnie jesli ma się do tego dedykowany projektor :)

Mam u siebie ten UHD Panasa i DVD omijam z daleka - mam owszem kilka sztuk, ktorych nie ma na blu rayach, ale obraz z nich jest po porstu fatalny na duzym ekranie. Jedno DVD obejrzałem na nim i czułem sie jakbym oglądał film pixels ;)

720×576, nie bedzie to nigdy wygladało tak jak 1920 × 1080 nie mowiac o 4K

 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szewi. No oczywiście sa inne technologie, które mają lepszą czerń, to i pasy będą czarniejsze.

Ale nie o to mi chodziło, mówiąc że projektor nie ma nic do rzeczy.

Jeśli komuś one nie przeszkadzają, to nie ma tamatu.

Jeśli tak, to zakłada się pasy czarnego materiału, na którym już ich nie widać. Lub ekran panoramiczny i pasy wyrzuca się poza ekran, również na czarne tło i też ich już wtedy nie widać.

 

Dla mnie osobiście, oglądanie z widocznymi pasami to porażka.

Czasem muszę mieć kawałek dolnego pasa, bo napisy na Amazon video wychodzą częściowo na czarny pas, strasznie mnie to irytuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne, sa fajne ekrany multiformat do tego też, ale to juz droższa zabawa.

29 minut temu, raf7705 napisał:

Szewi. No oczywiście sa inne technologie, które mają lepszą czerń, to i pasy będą czarniejsze.

Ale nie o to mi chodziło, mówiąc że projektor nie ma nic do rzeczy.

Jeśli komuś one nie przeszkadzają, to nie ma tamatu.

Jeśli tak, to zakłada się pasy czarnego materiału, na którym już ich nie widać. Lub ekran panoramiczny i pasy wyrzuca się poza ekran, również na czarne tło i też ich już wtedy nie widać.

 

Dla mnie osobiście, oglądanie z widocznymi pasami to porażka.

Czasem muszę mieć kawałek dolnego pasa, bo napisy na Amazon video wychodzą częściowo na czarny pas, strasznie mnie to irytuje.

Korzystasz też z Netflixa ? 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, szewi napisał:

 

Mysle ze jakbys zobaczyl w  dzalaniu benka i Epsona na DVD moglbys sie zdziwic.

 

No właśnie miałem BenQ 1210ST przez prawie miesiąc. Fakt, że to był krótkiego rzutu i może to było przyczyną, ale obraz się nie umywał do obecnego Epsona. Nie tylko czerń jest teraz lepsza, ale kontrast to niebo i ziemia. No i może się mylę, ale w technologii DLP nie ma dobrych systemów poprawy jakości obrazu, interpolacji ramki a one naprawdę dużo dają.

Co do pasów - jak słusznie napisał raf najskuteczniejszym wyjściem jest ekran multiformatowy, ale ja skorzystałem w waszych rad i ustawiłem sobie tak obraz, że jest tylko górny pas bo przesunąłem cały obraz na dół co oczywiście z elektronicznymi ustawieniami Epsonów 7800/9300 jest możliwe. Zresztą mi te pasy nigdy nie przeszkadzały. Na TV 65'' żałośnie to wyglądało, ale nie z powodu pasów tylko tego jak mały był obraz :) Teraz jest po prostu idealnie.

Co do DVD - tak zamierzam już nowości kupować wyłącznie na bluray i UHD. Nie wiem czy był dał radę w przeszłości finansowo kupować same bluray zamiast tych dvd, raczej nie. Pozostaje też taki problem, że nie ma olbrzymiej ilości filmów na DVD na świecie, ale głównie w Polsce z lektorem lub napisami wydanych na bluray. A z angielskiego jestem dobry, ale nie aż tak żebym każdy film zamiast chłonąć zastanawiał się jeszcze co kto powiedział.

Najgorzej wypadają jasne sceny np człowiek na oświetlonym słońcem polu pszenicy i ze zbliżeniem. I to zaobserwowałem w każdym jednym projektorze. Cała reszta wypada naprawdę dobrze.

Bardzo ciężko mi było/jest przestawić się na projekcję bo oglądałem przez całe życie filmy na TV LCD i z dużym podświetleniem matrycy. W kinie nie byłem z 25 lat :) Cały czas mam takie wrażenie braku ostrości, wyblakłości, ale duży ekran naprawdę jest wart wszystkiego. Mnóstwo dotychczasowych szczegółów w filmach nie zauważałem, a teraz widzę :) I jak do wszystkiego trzeba się tylko przestawić na inny odbiór i z każdym dniem się przestawiam.

Oczywiście jak już kupię odpowiednie kabelki, odtwarzacz Pansonica i całą resztę zacznę kupować i oglądać filmy na bluray i UHD. Wykupię sobie Netflixa... Wszystko przede mną :) Jednak dobrze zacząć od DVD bo może być tylko lepiej :)

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze zalezy jaki benq, ale zostawmy ten watek poboczny :) Netflixa mozesz sobie potestować przez miesiąc za friko.

a Ty jaki masz ekran przypomnij ? chyba biały pisałeś kiedys ?

wszystko jest z DVD na blu rayach lub prawie wszystko, tylko nie na nasz rynek - tu jak zwykle masz zdecydowanie mniej pozycji. Wersje UHD tez troche lipa, bo masz w mniejszej ilosci.  Blu raye z kolei czesto maja okrojony dzwięk np wydania zagraniczne maja 7.1 a w wersjach polskich czesto masz tylko 5.1, nie mówiąc już ze premiery masz opoznione.

co do interpolacji / uplynniacza to on niestety nie dziala w 4K, a jak chcesz miec panasa i ustawisz mu 4k/auto dla zrodel FHD, to tez opcji interpolacji w FHD nie bedzie, bo wtedy projektor wykrywa  FHD tak jakbys mial obraz 4k (Panas robi upscaling - nota bene nie ma zbytniej roznicy w tym jak to robi odtwarzacz a jak prjektor).

Jest to upierdliwość jak chcesz zeby to projektor robil upscaling. Jak upscaling zrodel FHD zostawisz projektorowi, wtedy za kazdym razem trzbeba w zrodle sygnalu przelaczac z 4K na FHD w Panasie, co jest wkurzajace. Ja mam 4K auto defaultowo i kazda tresc jest upscalowana do 4K przez Panasa, bo nie chce mi sie ciagle zmieniac tych ustawień.

Można tez ustawić na sztywno FHD jelsli masz wiecje filmow w tym formacie i bawic sie ustawieniami w projektorze wtedy interpoloacja dziala i tylko zmieniac na 4K jak bedziesz ogladal film 4K.

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...