Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED C7 Test - płaski OLED Ultra HD 2017 (OLED55C7V)

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, gangi007 napisał:

No to wychodzi 200 dni po 10 godzin.Kiedy został kupiony?

W czerwcu 2017. Telewizor jest włączony do nawet 15-16 godzin dziennie. Od razu odpowiedź na pytanie: nie - ja tyle nie oglądam, ale inni domownicy "męczą" mocno C7 kanałami z nc+ więc stąd tyle godzin :) 

Edytowane przez Subman
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem w Euro AGD, ale ceny tak szybko się zmieniają, że trzeba teraz szukać na Allegro i ceneo gdzie można go dostać najtaniej no i oczywiście z polską gwarancją.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z rana zona ddtvn, cos robi to tvn 24 , a jak dziecko wroci z przedszkola to troche nick junior. Stąd obawy o powidoki a pozniej wypalenia. I zastanowienia nad MU za cene okolo 4tys czy dwa razy tyle za c7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj ile godzin DDTVN, TVN24 planujecie oglądać i ile będą procentowo będą stanowiły te kanały średnio w całkowitym udziale. Tu na forum nikt nie zgłosił, aby mu się na stałe wypalił OLED od DDTVN. Były tylko przypadki wypaleń od TVN24 w 6 serii.

Edytowane przez Subman
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze brac za 7999 z MM czy lepiej poszukac na allegro. Borys 24 na allegro b7 za.niewiele ponad 7 tys z polską gwarancja. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W MM będzie najbezpieczniej w przypadku gdyby coś się zaczeło dziać z OLEDem i chęci skorzystania z rękojmii, ale nie słyszałem też zgłego słowa o borys24. Trudna sprawa - to zależy już od Ciebie. Ja wolałem jednak bezpieczniejszy zakup blisko mnie.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ddtvn dwa, trzy  razy w tygodniu a tvn 24 z trzy , cztery  razy w tygodniu po okolo 2, 3 godziny. Nick jr tez roznie ale zazwyczaj  dwie godziny 

No wlasnie w MM zgadza sie. Bo w sklepiebz ekspozycji tylko.Teraz w MM mają tylko na zamowienie przez net do 4 dni, ale zawsze mozna zwrocic czy przekazac do reklamacji na miejscu 

Ale z drugiej strony zawsze jest serwis hmmm

Od Borysa bralem pierdole bo odkamieniacze do filtra. Pomylili sie w realizacji w sztukach. Doslali na swoj koszt bez zająkniecia . Tylko napisalem mail od reki. Mega dobra wspolpraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To według mnie możesz iść w OLEDa. U mnie przez 2-3 godziny programy informacyjne codziennie lecą, ale OLED tez gra też przez aż 15 godzin codziennie na zdecydowanie bardziej neutralnych kanałach i to też pewnie w jakimś stopniu "wyrównuje" matrycę. Zmniejsz tylko jasność do 60 lub poniżej na nc+ i powinno być ok. W razie czego LG Polska wymieni Ci w ciągu 2 lat w ramach gwarancji albo matrycę, albo dostaniesz nowego OLEDa :) 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Subman napisał:

To według mnie możesz iść w OLEDa. U mnie przez 2-3 godziny programy informacyjne codziennie lecą, ale OLED tez gra też przez aż 15 godzin codziennie na zdecydowanie bardziej neutralnych kanałach i to też pewnie w jakimś stopniu "wyrównuje" matrycę. Zmniejsz tylko jasność do 60 lub poniżej na nc+ i powinno być ok. W razie czego LG Polska wymieni Ci w ciągu 2 lat w ramach gwarancji albo matrycę, albo dostaniesz nowego OLEDa :) 

Subman, Ty pracujesz dla LG czy jak? Nie chce nic pisać, ale polityka LG Polska może się w każdej chwili zmienić :P

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polityka się może zmienić, ale warunki gwarancji zmienione na gorsze w trakcie trwania tejże gwarancji to już sprawa dla rzecznika praw konsumenta i ew. sądu, zatem nie sądzę.

Tak przy okazji, jasności i kontrastu zasadniczo w serii 2017 nie powinno się ruszać, 85 kontrast, 50 jasność, pod te parametry robi się profesjonalną kalibrację, ewentualne odstępstwa są tutaj minimalne. Oczywiście mówimy o SDR. No, ale HDRem raczej sobie OLEDa nie wypalimy w najbliższych latach :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Damiano85 napisał:

Subman, Ty pracujesz dla LG czy jak? Nie chce nic pisać, ale polityka LG Polska może się w każdej chwili zmienić :P

Już mnie ktoś tu posądzał o to, że pracuję dla Sony, a tu widzę teraz że pracuję jednak dla LG :) Nie pracuję, ale fakty są takie, że w gwarancji LG Polska nie ma słowa o tym, że nie obejmuje ona wypaleń. W gwarancji np LG w Stanach jest wyraźnie zapis, że gwarancja nie obejmuje wypaleń. Jeśliby mi odmówil naprawy wypalonego OLEDa to tak jak napisał plast zgłosiłbym się z tym do rzecznika praw konsumenta i ewentualnie do sądu.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Subman napisał:

Już mnie ktoś tu posądzał o to, że pracuję dla Sony, a tu widzę teraz że pracuję jednak dla LG :) Nie pracuję, ale fakty są takie, że w gwarancji LG Polska nie ma słowa o tym, że nie obejmuje ona wypaleń. W gwarancji np LG w Stanach jest wyraźnie zapis, że gwarancja nie obejmuje wypaleń. Jeśliby mi odmówil naprawy wypalonego OLEDa to tak jak napisał plast zgłosiłbym się z tym do rzecznika praw konsumenta i ewentualnie do sądu.

O nic Cię nie posądzam. Piszesz jednak tak, jak byś odpowiadał za politykę serwisowa LG. Takie pisanie: wypal matrycę a na 100% dostaniesz nową lub nowy Tv jest naciągane. W warunkach gwarancji nie ma również zapisu, że permanentnie wyplaona matryca zawsze podlega gwarancji,szczególnie gdy użytkownik miał w nosie ostrzeżenie o możliwości wystawienia takiego wypalenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w instrukcji polskiej od LG jest informacja o tym, że nie wolno oglądać programów informacyjnych z paskami na dole częściej niż godzinę dziennie, bo grozi to "wypaleniem" i że będzie to traktowane jako używanie sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem? Nie? No to dziękuję, Wysoki Sądzie. Jedyne niebezpieczeństwo tutaj, to że wypali się TVN24, a sędzia będzie już przez Ziobrę wymieniony... ;)

  • Lubię 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, plast napisał:

Gdzieś w instrukcji polskiej od LG jest informacja o tym, że nie wolno oglądać programów informacyjnych z paskami na dole częściej niż godzinę dziennie, bo grozi to "wypaleniem" i że będzie to traktowane jako używanie sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem? Nie? No to dziękuję, Wysoki Sądzie. Jedyne niebezpieczeństwo tutaj, to że wypali się TVN24, a sędzia będzie już przez Ziobrę wymieniony... ;)

Nie chce mi się ciągnąć dalej tej jałowej dyskusji :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, nie ma sensu. Każdy sąd wyśmieje gwaranta, który będzie zarzucał użytkownikowi telewizora, że ten popsuł go... oglądając telewizję.

Oczywiście co innego gdy w gwarancji stoi czarno na białym, że zbyt częste oglądanie telewizji na zakupionym telewizorze grozi popsuciem telewizora i narusza tę gwarancję :D

Przy czym gwarancja to jest dobrowolna rzecz, zatem może tam być napisane cokolwiek. Ale nawet w Polsce obowiązuje 2-letnia odpowiedzialność sprzedawcy za towar i jest to dobra droga do działania, gdyby gwarant nie chciał respektować gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Damiano85 napisał:

W warunkach gwarancji nie ma również zapisu, że permanentnie wyplaona matryca zawsze podlega gwarancji,szczególnie gdy użytkownik miał w nosie ostrzeżenie o możliwości wystawienia takiego wypalenia. 

W polskiej instrukcji LG którą dostałem (a nie gwarancji, bo tam nic nie ma) znalazłem jedynie coś takiego:

Cytat

Wyświetlanie przez długi czas nieruchomego obrazu może powodować pojawienie się na ekranie pozostałości nieruchomego obrazu. Dlatego należy unikać wyświetlania przez dłuższy czas nieruchomego obrazu na ekranie telewizora.

Jednocześnie dwa akipty powyżej jest inny zapis w instrukcji, który odnosi się do bad pixeli i tam jest wyraźnie informacja, że to zjawisko nie może być podstawą do wymiany produktu lub zwrotu pieniędzy.

Nie wiem oczywiście, czy nie zmienią polityki wymiany dot. wypaleń, ale gdyby to chcieli zrobić, to zorientowałoby się, że ani w instrukcji ani w gwarancji nie ma obecnie żadnego zapisu który mówiłby, że wypalenia nie podlegają gwarancji. Stąd zarówno LG Polska jak i sklep byliby tu według mnie na przegranej pozycji.

A tak swoją drogą to ciekawe czy Panasonic np. wymieniał u nas wypalone plazmy. A jak nie, to czy ktoś próbował dochodzić swoich praw. Ktoś wie ?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Damiano85 napisał:

O nic Cię nie posądzam. Piszesz jednak tak, jak byś odpowiadał za politykę serwisowa LG. Takie pisanie: wypal matrycę a na 100% dostaniesz nową lub nowy Tv jest naciągane. 

Tu trzeba się z tym poglądem zgodzić. Jeżeli w gwarancji nie ma stosownego zapisu to wymiana jest uznaniowa, tym samym dziś jest, ale że tak będzie zawsze to teoria. 

7 minut temu, Subman napisał:

Stąd zarówno LG Polska jak i sklep byliby tu według mnie na przegranej pozycji.

O to mało jeszcze widziałeś jeśli tak sadzisz i piszę to zupełnie bez ironii.

1 godzinę temu, plast napisał:

Polityka się może zmienić, ale warunki gwarancji zmienione na gorsze w trakcie trwania tejże gwarancji to już sprawa dla rzecznika praw konsumenta i ew. sądu, zatem nie sądzę.

A czy gdzieś w karcie gwarancyjnej jest punkt/paragraf/akapit mówiący o tym, że gwarancji podlega trwałe uszkodzenie panelu polegające na wypaleniu się na nim obrazu resztkowego?  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Xisiek napisał:

O to mało jeszcze widziałeś jeśli tak sadzisz i piszę to zupełnie bez ironii.

To napisz coś więcej. Masz jakiś wyrok sądu opisujący podobną sytuację ? To, że producenci i sklepy mogą robić w bambuko klienta to dobrze wiem, ale są jeszcze sądy u których można dochodzić swoich praw.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj to widzę, że szkoła życia dopiero przed Tobą Subman. Idź do dobrego prawnika z jakimś przynajmniej kilkuletnim stażem i podpytaj o to jak kształtuje się orzecznictwo w teoretycznie "oczywistych" sprawach, zapewniam Cie, że się mocno zdziwisz !

Edytowane przez Xisiek
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, Xisiek said:

A czy gdzieś w karcie gwarancyjnej jest punkt/paragraf/akapit mówiący o tym, że gwarancji podlega trwałe uszkodzenie panelu polegające na wypaleniu się na nim obrazu resztkowego?  

A to od kiedy w gwarancji musi być opisane każde możliwe uszkodzenie, by gwarancja mogła je obejmować? Praktyka jest raczej odwrotna, opisuje się uszkodzenia, które gwarancji nie podlegają, zakładając, że te nie opisane, gwarancji podlegają. Oczywiście gwarant i tak się może wyprzeć, ale na pewno nie będzie się mógł powołać na "ostrzegaliśmy"  (bo nie ostrzegał) albo "użytek niezgodny z przeznaczeniem" (bo telewizor służy do oglądania m.in. telewizji). 

I mnie tak naprawdę nie interesuje czy jeśli zgłoszę się z wypalonym ekranem to dostanę nowy model, nowy panel czy mi naprawią mój. Ja chcę po prostu nie mieć wypalonego ekranu, a jak to gwarant rozwiąże to już jego decyzja. Skoro wymieniają panele / modele to znaczy, że im się to bardziej opłaca od naprawy lub po prostu naprawa nie jest możliwa.

No i cały czas warto mieć na względzie to, że gwarancja to gwarancja, a "towar niezgodny z umową" (roszczenie do sprzedawcy) to druga możliwość - wypalony ekran na pewno pod to podlega, podobnie jak wiele innych uszkodzeń związanych ze zwykłym użytkowaniem (np. zwykła awaria prądowa spowodowana tym, że telewizor chodził 24/7/365 - chyba, że to też jest zabronione? :D).

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam słowa kolegi wyżej. Gwarant nigdy nie wymienia enumeratywnie wad, które podlegają gwarancji, a jedynie ogólnie wskazuje że zapewnia prawidłowe działanie sprzętu podczas okresu gwarancji.

 

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, plast napisał:

A to od kiedy w gwarancji musi być opisane każde możliwe uszkodzenie, by gwarancja mogła je obejmować? Praktyka jest raczej odwrotna, opisuje się uszkodzenia, które gwarancji nie podlegają, zakładając, że te nie opisane, gwarancji podlegają.

Naturalnie - można tak lub tak, natomiast mogę zapewnić zupełnie obiektywnie, że dużo pewniejszy zawsze jest zapis co podlega gwarancji niż jego brak. Poza tym, a może nawet - przede wszystkim - w instrukcji obsługi na bodaj 13 stronie jest magiczny zapis/furtka:

"Wyświetlanie przez długi czas nieruchomego obrazu może powodować pojawienie się na ekranie pozostałości nieruchomego obrazu. Dlatego należy unikać wyświetlania przez dłuższy czas nieruchomego obrazu na ekranie telewizora"

Pisałem kiedyś, powtórzę dziś - teraz LG nie robi kłopotów z wymianą wypalonych sztuk w Polsce (poza granicami jak donoszą zachodnie fora ponoć odsyłają ludzi na drzewo) - pewnie są ku temu wymierne powody - można je nawet próbować nakreślić. Nie znaczy to jednak, że sytuacja taka będzie też w przyszłości i LG zawsze tak prokonsumenckie. 

 

17 godzin temu, plast napisał:

No i cały czas warto mieć na względzie to, że gwarancja to gwarancja, a "towar niezgodny z umową" (roszczenie do sprzedawcy) to druga możliwość - wypalony ekran na pewno pod to podlega

Wybacz, ale tutaj ta sama uwaga co do Submana - brak życiowego doświadczenia. To co piszesz to czysta teoria i możesz wierzyć starszemu koledze, albo nie, ale to że "coś podchodzi" nie znaczy zupełnie nic.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minutes ago, Xisiek said:

"Wyświetlanie przez długi czas nieruchomego obrazu może powodować pojawienie się na ekranie pozostałości nieruchomego obrazu. Dlatego należy unikać wyświetlania przez dłuższy czas nieruchomego obrazu na ekranie telewizora"

Ten zapis to nie jest furtka, tylko baaaaaardzo nieprecyzyjny zapis "o niczym" i jako taki banalnie prosty do podważenia w każdym sądzie jeśli komuś się będzie chciało.

Zdefiniuj:

- długi czas (dla jednego to 15 minut, dla innego 15 dni, która wartość jest właściwa i dlaczego? brak precyzji działa na korzyść konsumenta);

- nieruchomy obraz (cały ekran czy może jakiś % ekranu, a jeśli tak to jaki % i dlaczego akurat taki? brak precyzji działa na korzyść konsumenta)

- pozostałości nieruchomego obrazu (czy jest to efekt krótkotrwały, możliwy do usunięcia samodzielnie [jak?] czy stały, a jeśli stały to dlaczego gwarant tego nie wypisuje czerwonymi literami na pierwszej stronie gwarancji / instrukcji? brak precyzji działa na korzyść konsumenta).

"Wysoki Sądzie, owszem jest taka informacja, ale byłem przekonany, że chodzi o to, żeby nie wyświetlać przez cały dzień zdjęcia mojego bobaska jako wygaszacza ekranu, bo może się jego [beeep]ka na godzinkę odcisnąć na ekranie i będę musiał czyszczenie włączać, a to przecież godzinkę trwa... Gwarant przecież nie mógł mieć na myśli tego, by nie oglądać TVP Info 24/7, bo inaczej zawarłby taką informację w 'ostrzeżeniach', aby nie było wątpliwości, nieprawdaż?"

35 minutes ago, Xisiek said:

Wybacz, ale tutaj ta sama uwaga co do Submana - brak życiowego doświadczenia. To co piszesz to czysta teoria i możesz wierzyć starszemu koledze, albo nie, ale to że "coś podchodzi" nie znaczy zupełnie nic.

Wybacz, ale nie znam cię, jesteś dla mnie anonimowym mądralińskim z internetów, a że obecnie w internetach w odróżnieniu od tego co było 20 lat temu umysłowo dominuje późna gimbaza i jej "złote rady", to z całym szacunkiem, ale daruj sobie tego typu osobiste przytyki, bo możesz się srogo zdziwić :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...