Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony A1 (KD-55A1) TEST pierwszego OLED tej marki z 4K i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, gangi007 napisał:

A restart systemu TV??? 

restart, fabryczne ustawienia itp... nic nie pomogło. często gra w GOW była męczarnią, miały miejsce sytuacje gdzie podkręcałem wszystkie suwaki na maks - oczywiście efekt był mizerny z racji że kochany TV wrócił do swojego poziomu jasności, analogiczna sytuacja w GT Sport

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, gangi007 napisał:

A restart systemu TV??? 

To nic nie da.

Funkcja jest wprowadzona umyślnie co zostało potwierdzone przez serwis.
"Sugestie co do zmiany działania tej funkcji zostały wysłane" do Japonii w kwietniu i od tego czasu cisza.

Edytowane przez deng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem po rozmowie z działem serwisu Sony, poproszono mnie o wykonanie zdjęć ! :)

teraz tak się zastanawiam jak na zdjęciu wykonanym przez marny telefon zobaczą spadek jasności w grze z HDR,  wspomogę się filmem i prześle link z GOD,a

tak wiem nic to nie da...

Kiedy wyjdzie aktualizacja ? nie wiedzą?

obecnie aktualizacja do najnowszego softu jest wstrzymana.

UPRZEDZAM POSIADACZY A1/AF8 po instalacji najnowszego oprogramowania telewizor nie nadaje się do gier, przekonałem się na własnej skórze !

JEŚLI ZASTANAWIASZ SIĘ NAD KUPNEM, DAJ SOBIE SPOKÓJ Z MODELEM SONY

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O matko. To jest masakryczny fuckup ze strony Sony. Posiadacze Sony śmiali się z LG że tryb HDR Gra mamy ciemniejszy, ale to co widać na tym filmiku z GOD to jest jakaś masakra. Jeżeli tak jest i nie naprawią tego, to ogólnie oledy od SONY nadają się moim zdaniem na śmietnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny spierd... telewizor oled, cos niebywalego, wlasnie mam odp. na przyciemnianie sie obrazu na meczach z hdrem. Niebywale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

otrzymałem mailowo potwierdzenie zgłoszenia usterki,

proszą o przesłanie zdjęcia z omawianą usterką,  jakie ustawienia wybieram podczas grania na konsoli,

i zdjęcie z prawidłowo działającym HDR.

czy pomoc techniczna robi sobie żarty ?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Mistrzuniu napisał:

otrzymałem mailowo potwierdzenie zgłoszenia usterki,

proszą o przesłanie zdjęcia z omawianą usterką,  jakie ustawienia wybieram podczas grania na konsoli,

i zdjęcie z prawidłowo działającym HDR.

czy pomoc techniczna robi sobie żarty ?

Idą według procedury. Zaciśnij zęby i wysyłaj to o co proszą... Filmik z youtube nie jest dowodem że u Ciebie też źle działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Pana zgłoszenie zostało dokładnie sprawdzone przez naszych inżynierów. Opisana przez Pana sytuacja jest normalna i związana z technologią panelu OLED, który został zastosowany w tym modelu telewizora. System ma na celu ochronę podświetlenia, które w przypadku ciągłego wyświetlania statycznego obrazu na wysokim poziomie jasności może negatywnie wpłynąć na żywotność matrycy."

"Niestety nie ma możliwości zmiany czasu, po którym następuje zmniejszenie poziomu jasności panelu - działa to automatycznie po wykryciu statycznego obrazu. Nie jest możliwe również cofnięcie zainstalowanej wersji oprogramowania systemu Android, możliwe jest wyłącznie instalowanie nowszych wersji."

"Nawiązując do korespondencji pragnę Pana poinformować, iż wspomniane sugestie zostały skierowane do odpowiedniego działu.

Niestety nie mam możliwości zapewnienia, iż najbliższa aktualizacja wniesie zmiany niwelujące opisany przez Pana problem.
"

Od tego czasu już z nimi nie korespondowałem bo i po co, bez prawnika nie ma sensu.

Nie pomagało tłumaczenie, że grać się nie da, oglądać sportu w HDR się nie da a jedyne rozwiązanie jakie proponują (zmniejszenie Peak Luminance) jest równoznaczne z wyłączeniem HDR w ogóle.
Podlinkowałem im tematy na avsforum, cisza.

Na AVSForum była jedna prośba o kontakt i opisanie problemu w celu popchnięcia tego tematu dalej:

https://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2969454-sony-a1e-dimming-defect-7.html#post56253668

Edytowane przez deng
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, efel napisał:

Idą według procedury. Zaciśnij zęby i wysyłaj to o co proszą

oczywiście prześlę wszelkie możliwe zdjęcia, zainstaluję ponownie Horizona i zrobię testy.

znajdą się jeszcze jakieś sugestie, o czymś warto wspomnieć coś dodać?

Naprawę od premiery byłem zachwycony swoim A1 i gierkami z HDR GŁÓWNY POWÓD ZAKUPU !

a tutaj po aktualizacji granie z HDR wyprowadza mnie z równowagi

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

denq, z zaistniałą sytuacją zmiany parametrów technicznych odbiornika ( zmianą jasnośći HDR) możemy powołać się na niezgodność towaru z zawartą umową ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.06.2018 o 19:28, Subman napisał:

@Toma-San

Nie wiem jak na Sony, ale na OLEDzie LG na Netflixie nie ma pozycji oznaczonych jako "4k". Są jedynie "Ultra HD 4k".
- "Ultra HD 4k" - film 4k w SDR
- "Dolby Vision" - DV w rozdzielczości 4k lub FHD - tego Netflix nie podaje

Jest jeszcze Dobly Atmos, ale tu chodzi jak wiadomo o dźwięk :)

Sprawdziłem, na Soniaku też dostępne tylko 2 opcje, dokładnie jak na LG.

 

@Wszyscy z problemami z przygasającym ekranem. 

Strasznie współczuję, jak dla mnie Sony znowu dało [beeep]y. Na razie pozostają wam gry bez dużego HUDa... Sprawdzał ktoś, czy może w menu serwisowym nie da się opcji wyłączyć?

Wydaje mi się, że "poprawka" jest pośrednio spowodowana nie-tak-dobrą trwałością matryc oledowych, jak próbują wmówić nam producenci. Tak, czy inaczej każdy użytkownik TV powinien mieć wybór: włączyć agresywne przyciemnianie panelu, czy też nie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Toma-San napisał:

Na razie pozostają wam gry bez dużego HUDa

Dużego HUDa? Człowieku zobacz jaki HUD ma God of War. Moim zdaniem to jest jeden z mniejszych i bardziej oszczędnych HUDów wśród gier. Jeżeli to ściemnianie jest spowodowane takim HUDem to praktycznie każda gra w HDR będzie miała ten sam defekt na oledzie Sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie w każdej grze jest to tak widoczne. W niektórych podczas "normalnego" grania nie jest to problematyczne.

Najbardziej właśnie w tych, w których HUD jest wyświetlany cały czas (a przynajmniej sensownym jest wyświetlanie go cały czas)- God of War, Far Cry, Wiedźmin.

Zgadzam się także z tym, że jest to spowodowane żywotnością matryc OLED, ale nie mogę przeboleć tego, że:
- zostało wprowadzone po cichu (brak jakiejkolwiek wzmianki w aktualizacji) oraz podczas aktualizacji dodającej Dolby Vision
- inni producenci robią to znacznie lepiej i nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu, tu mamy kompletne dziadostwo w realizacji w produkcie, który sami nazywają "premium"

Niestety nie da się tego wyłączyć z poziomu (ubogiego) menu serwisowego. Przynajmniej nie w tym "ogólnodostępnym".

Edytowane przez deng

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, moja kopia wiadomości wysłana do SONY...

Witam,
 
Zgodnie z prośbą przesyłam pliki przedstawiające problemy z samoczynnym ściemnianiem obrazu.
 
Zdjęcia dobitnie przedstawiają problem z luminacją ekranu - obraz po najnowszej aktualizacji. Zdięcia w MINIMALNYM stopniu ukazują mój "dramat"
 
Efekty wizualne na żywo nie do przyjęcia.
 
Pragnę zaznaczyć przy zakupie kierowałem się głównie odbiorem nowych treści w 4k HDR na konsoli PS4 Pro.
Doświadczyłem pełnej jakości w grze GT Sport, Horizon Zero Dawn, Assassyn Origins do momentu ukazania aktualizacji z DolbyVision.
 
Zdjęcia przedstawiają rozgrywkę z gry Gran Turismo Sport po aktualizacji odbiornika, wariacje z jasnością trwają podczas przejazdu, tutaj mała uwaga odbiornik ma kaprys i jedno całe okrążenie ładnie świeci by za 2,3,4 okrążeniem zmuszać mnie do wyjścia z gry, poziom jasności zmienia się jak w kalejdoskopie podczas jazdy. Problem z jasnością ekranu zauważyłem w grze God Of War, gra reklamowana głownie 4K HDR, identyczne piękne sceny zmieniały się w dramat, pomagało na kilka chwil wyjście do menu konsoli które jest ściemnione "poskakać" chwilę po kafelkach do momentu rozjaśnienia i śmiało możemy wrócić do gry - do kolejnego ściemnienia sceny ! i tak w kółko. Grę sprzedałem szkoda nerwów i nie jestem w stanie przedstawić "osobiście" problemu, pomogę linkiem z video kolegi z zaprzyjaźnionego forum który przedstawia sytuację. Miałem "PRZYJEMNOŚĆ" z identycznym zjawiskiem przedstawionym na tym filmie: 
 
Jestem po wszelkich kombinacjach z ustawieniami TV, wymuszanie na sztywno HDR10, zmiana okablowania 2x oryginalne sony PS4 Pro, ustawienia jak widać PS4PRO zalecane przez SONY, czujnik światła wyłączony, ECO wyłączone, ustawienia fabryczne itp.
 
Uprzedzam, proszę nie sugerować zmiany poziomu luminacji szczytowej na poziom średni, niski ponieważ przed aktualizacją
korzystałem z ustawienia ( Luminacja szczytowa duża) która przed aktualizacją zapewniała mi optymalną jakość obrazu. i nie zamierzam z niej rezygnować powtarzam się po aktualizacji. Zmiana poziomu szczytowej luminacji wiąże się ze znaczną utratą jasnośći HDR, przy kupnie rozliczono mnie za produkt pełnowartościowy i zgodnie z umową takiego oczekuję.
 
Nowe oprogramowanie w bardzo agresywny sposób martwi się o panel organiczny w stanowczy sposób ograniczając mi cyfrowe doświadczenia. Sony A1 reklamowany jest jako TOP, do filmów, gier 4k HDR, niestety obecnie HDR widzę przez 1/3 czasu gry - powinienem zapłacić 1/3 ceny ? obecnie zrezygnowałem z gier, "dyskoteka" wyprowadza mnie zrównowagi.
 
Proszę Państwa o poważną odpowiedź, ( PO ZAKUPIE, PRZED AKTUALIZACJĄ)
moje doświadczanie z A1 mogłem opisywać w samych superlatywach, niecierpliwie czekałem na nowy "soft" z DolbyVision by w pełni wykorzystać serwis Netflix, niestety straciłem o wiele więcej niż zyskałem. Zadowoli mnie powrót do aktualizacji przed DV.
Proszę nie zbywać mnie "pomocą" typu - Proszę zmniejszyć jasność, ponieważ nie za taki produkt zapłaciłem pełną kwotę.
Oczekuję konkretnej odpowiedzi za konkretną cenę zakupu sprzętu marki SONY.
Jeśli ww. sytuacja nie ulegnie poprawie czyt. jakość produktu ( ograniczenia jasnośći HDR nie wrócą do początkowego stanu)
z czystym sumieniem będę odradzał kupno modelu marki Sony na specjalistycznych forumm przedstawię od A do Z mój osobisty problem.
 
P.S
 
Przepraszam za złość która można odczuć czytając moją wiadomość, ale przez chwilę A1 wprowadziła mnie w nową cyfrową jakość by po chwili wywoływać jedynie niesmaczny grymas na twarzy i zażenowanie
 
Pozdrawiam 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta aktualizacja została sama pobrana przez TV, czy ręcznie wprowadzona z pendrive? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, gangi007 napisał:

a aktualizacja została sama pobrana przez TV, czy ręcznie wprowadzona z pendrive? 

pobrana automatycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, efel napisał:

Jeżeli tak jest i nie naprawią tego, to ogólnie oledy od SONY nadają się moim zdaniem na śmietnik

Jutro tak zrobię,podać adres śmietnika???

Widać że DV mięsza i to ładnie.Miałem kupić Blu-Ray Panasonic UB820 ,ale podobno DV będzie miał dopiero na jesień.Coraz bardziej doceniam Panasonica że wybrał inną drogę do wyświetlania pięknego obrazu.

8 godzin temu, Mistrzuniu napisał:

Naprawę od premiery byłem zachwycony swoim A1 i gierkami z HDR GŁÓWNY POWÓD ZAKUPU !

a tutaj po aktualizacji granie z HDR wyprowadza mnie z równowagi

Współczuje.Mogę życzyć cierpliwośći do wydania łatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, gangi007 napisał:

Widać że DV mięsza i to ładnie

myślę że DV samo w sobie nie jest problemem a jak już wspomniał deng wprowadzona agresywna ochrona ekranu

 

zmotywowany pobrałem Horizona, żeby nie być gołosłownym

jasno1.jpg

ciemno2.jpg

Edytowane przez Mistrzuniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Toma-San napisał:

Sprawdziłem, na Soniaku też dostępne tylko 2 opcje, dokładnie jak na LG.

Ok, czyli chyba mamy wyjaśniony problem :)

9 godzin temu, Toma-San napisał:

@Wszyscy z problemami z przygasającym ekranem. 

Strasznie współczuję, jak dla mnie Sony znowu dało [beeep]y. Na razie pozostają wam gry bez dużego HUDa... Sprawdzał ktoś, czy może w menu serwisowym nie da się opcji wyłączyć?

Wydaje mi się, że "poprawka" jest pośrednio spowodowana nie-tak-dobrą trwałością matryc oledowych, jak próbują wmówić nam producenci. Tak, czy inaczej każdy użytkownik TV powinien mieć wybór: włączyć agresywne przyciemnianie panelu, czy też nie.

Jak dla mnie to jakiś totalny fackup z tym przyciemnianiem w nowym softwarze. Logicznym i wskazanym na OLEDach jest przyciemnianie samych statycznych elementów (jak to się dzieje na LG 7 serii i 8 serii gdzie mamy nawet nad tym pewną kontrolę), ale przyciemnianie całego obrazu to jedna wielka pomyłka. Ciekawet ile zajmie Sony usunięcie tego fatalnego błędu. Pamiętam, że LG też się nie popisało w pewnej wersji software'u w której kolory w materiałach HDR na youtubue były "wyprane", ale usunęli ten błąd chyba po 2-3 miesiącach.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Subman napisał:

Pamiętam, że LG też się nie popisało w pewnej wersji software'u w której kolory w materiałach HDR na youtubue były "wyprane", ale usunęli ten błąd chyba po 2-3 miesiącach

od początku kwietnia nie mamy żadnej oficjalnej informacji z wydaniem kolejnej aktualizacji, ba nie jest powiedziane że kolejny soft naprawi "problem" - ponieważ dla SONY nie ma mowy o jakimkolwiek zaniechaniu jest to rzecz normalna związana z bezpieczeństwem ekranu. Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie to poproszę o zwrot kasy :) tak wiem haha marzenia ściętej głowy ale z drugiej strony producent zarabia, sklep zarabia a klient jak zawsze kopany d...

czekam na odpowiedź serwisu na moją wiadomość którą skopiowałem do wglądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Subman napisał:

Pamiętam, że LG też się nie popisało w pewnej wersji software'u w której kolory w materiałach HDR na youtubue były "wyprane", ale usunęli ten błąd chyba po 2-3 miesiącach

To był zupełnie inny kaliber problemu. HDR w Youtube to jest potrzebny przez pierwsze 2-3 dni jak masz nowy telewizor żeby nacieszyć oczy bzdurnymi demami. Albo jak znajomi wpadną i chcesz się pochwalić nowym sprzętem. Poza tym LG od razu przyznało że jest błąd - co prawda początkowo zwalali winę na Google, ale nie wpierali użytkownikom że tak ma być. A Sony mówi że to zamierzone działanie i raczej wątpię żeby to naprawili. No chyba że wszyscy użytkownicy zaczną zwracać te oledy (co by mnie nie zdziwiło) albo sprzedaż się zrobiła zerowa.

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i nie wierzę w to co widzę. Zapewne wpadło do Sony trochę reklamacji od idiotów, którzy kupili Oledy do katowania programów informacyjnych. Sony - by chronić siebie i bezmyślnych konsumentów - postanowiło raz na zawsze rozwiązać problem, wprowadzając jakże przewspaniały, cudowny, za[beeep]isty system ochrony ekranu. A że dostało się też tym świadomym użytkownikom.... no cóż, ofiary niestety zawsze jakieś muszą być. Tak to już jest w tego typu sprawach. Słowa takie jak "przyciemniający się ekran" będą zapewne niedługo uznawane za mowę nienawiści*

*Dla fanboyów informacja, że jest to teoria z przymrużeniem oka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ściemnianie obrazu na pewno nie nie jest celowym działaniem Sony ,przy opisie wycofanej aktualizacji oprogramowania systemowego pisze :

"

Korzyści i udoskonalenia zapewniane przez najnowszą aktualizację

  • Wprowadzono możliwość dodawania nowych aplikacji do sekcji „Moje aplikacje” na pasku Content Bar.
  • Ulepszono sposób zapisywania ulubionych kanałów przy użyciu paska Content Bar.
  • Poprawiono ekran potwierdzenia aktualizacji oprogramowania.
  • Skrócono czas między włączeniem telewizora z trybu czuwania a rozpoczęciem reprodukcji dźwięku przez głośnik w formie listwy.
  • "Rozwiązano problem każdorazowego zmniejszenia jasności po odtwarzaniu materiału HDR."
  • Rozwiązano problem migotania materiałów SDR, gdy tryb HDR telewizora jest ustawiony na „Automat.”.
  • Rozwiązano problem błędów w synchronizacji obrazu i dźwięku, gdy telewizor jest połączony z głośnikiem w formie listwy przez łącze HDMI (tylko serie XE94, XE93 i A1)  -   piąta linijka opisu
Edytowane przez stefek38

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, stefek38 napisał:

To ściemnianie obrazu na pewno nie nie jest celowym działaniem Sony ,przy opisie wycofanej aktualizacji oprogramowania systemowego pisze :

Stefek, chcę w to wierzyć

6 minut temu, stefek38 napisał:

"Rozwiązano problem każdorazowego zmniejszenia jasności po odtwarzaniu materiału HDR."

a to jest jak dla mnie typowe "bla bla bla" by zamknąć buzię, mam zainstalowaną aktualizację o której mowa ( obecnie została wstrzymana)

Problem nie został rozwiązany i trwa przeszło 3 miesiące

1 godzinę temu, efel napisał:

To był zupełnie inny kaliber problemu. HDR w Youtube to jest potrzebny przez pierwsze 2-3 dni jak masz nowy telewizor żeby nacieszyć oczy bzdurnymi demami

i tak jak kolega wspomniał nie jest to bzdura, wprowadzoną aktualizacją amputowali fundamentalną właściwość odbiornika

1 godzinę temu, Damiano85 napisał:

wprowadzając jakże przewspaniały, cudowny, za[beeep]isty system ochrony ekranu

jest to fenomenalny system - nie gram

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...