Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony A1 (KD-55A1) TEST pierwszego OLED tej marki z 4K i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Mistrzuniu napisał:

Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd !!

Niby kogo wprowadzam w błąd?Nic nie kombinowałem z softem,TV sam nie pobrał wadliwej aktualizacji. Jest OK.Jestem szczęśliwym posiadaczem A1.Tak naprawdę gdyby priorytet stanowiły gry ,wybrałbym ZD9.

2 godziny temu, Mistrzuniu napisał:

Fifa 2019 Demo - jak masz możliwość pobrania sprawdź i daj znać czy tylko ja mam stroboskop na murawie ! tragedia...

Jak nazwa wskazuje jest to DEMO.Pełnoprawny produkt wygląda całkiem inaczej,a i oczywiście z tygodnia na tydzień poprzez aktualizację będzie wyglądał coraz ładniej.

Edytowane przez gangi007
  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie mojej A1 w "autoryzowanym serwisie sony blee..." otrzymałem wiadomość i tutaj innej się nie spodziewaliśmy.

'Odbiornik mieści się w specyfikacji producenta"

Proszę support o przedstawienie raportu z przeprowadzonego testu oraz specyfikacji technicznej w której mieści się mój odbiornik.

i tutaj support zachowuje się w pełni "profesjonalnie" i moich próśb nie widzi.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, Mistrzuniu napisał:

Po wizycie mojej A1 w "autoryzowanym serwisie sony blee..." otrzymałem wiadomość i tutaj innej się nie spodziewaliśmy.

'Odbiornik mieści się w specyfikacji producenta"

Proszę support o przedstawienie raportu z przeprowadzonego testu oraz specyfikacji technicznej w której mieści się mój odbiornik.

i tutaj support zachowuje się w pełni "profesjonalnie" i moich próśb nie widzi.

W serwisie nie mają możliwości wgrania starszej aktualizacji? Co prawda jak dobrze pamiętam Dolby Vision wtedy stracisz, ale chociaż zniknie to inwazyjne ingerowanie w obraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Fjubens napisał:

W serwisie nie mają możliwości wgrania starszej aktualizacji?

Prosiłem o reinstalacje starszej wersji oprogramowania i będę zadowolony. odp. nie jest to możliwe

 

20 minut temu, Fjubens napisał:

Dolby Vision wtedy stracisz

to prawda ale wróci chęć do grania i czasem z niewiadomych powodów tv sam się włączy ale to tak na marginesie :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Mistrzuniu napisał:

Po wizycie mojej A1 w "autoryzowanym serwisie sony blee..." otrzymałem wiadomość i tutaj innej się nie spodziewaliśmy.

'Odbiornik mieści się w specyfikacji producenta"

Proszę support o przedstawienie raportu z przeprowadzonego testu oraz specyfikacji technicznej w której mieści się mój odbiornik.

i tutaj support zachowuje się w pełni "profesjonalnie" i moich próśb nie widzi.

Widzę że serwis Sony działa identycznie jak serwis Philipsa. Żadnych wyników od nich nie dostaniesz, bo nie mają takiego obowiązku przedstawiać Tobie jakiekolwiek ekspertyzy. Można nawet uznać tak naprawdę, że oni żadnych testów nie wykonują, a tylko Pan Mietek z automatu odpowiedział Ci w ten sposób. Dlaczego? Bo może. Jedyna opcja dla Ciebie to poszukaj rzeczoznawcy na własną rękę, niech Ci zrobi ekspertyzę i reklamuj w sklepie. Jeśli nie uznają to sąd polubowny. Jeśli nie zgodzą się na sąd polubowny, to jesteś ugotowany bo w sądzie cywilnym sprawa będzie się ciągła kilka lat. 

Bez sensu jest takie podejście serwisu Sony, bo wszyscy na tym tracą. Sony straci klientów bo na jaw wychodzi jak skandalicznie traktują swoich użytkowników, Ty tracisz, bo wydałeś kupę kasy na telewizor który jest tylko źródłem frustracji, my entuzjaści tracimy, bo cieżko komukolwiek polecić jakikolwiek telewizor Sony, czy też samemu sobie taki kupić, skoro mają taki kiepski support.

A wystarczyłoby z ich strony 15 min pracy technika, którzy przywróci Ci poprzednią wersję oprogramowania. Skoro są opisy w sieci jak to samemu zrobić, tym bardziej autoryzowany serwis powinien umieć przeprowadzić taką operację. Ale nie bo nie. To kij Wam w oko, sami sobie kupujcie swoje telewizory... Ech. 

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, efel napisał:

Pan Mietek z automatu odpowiedział Ci w ten sposób

dostałem ekspertyzę !

tutaj dla Was drodzy forumowicze wynik...

 

"ekspertyza" przeprowadzona przez "wykwalifikowanego" pracownika po serii badań stwierdziła brak ww. usterki odbiornika.

Odbiornik jest w pełni sprawny i mieści się w specyfikacji technicznej producenta. 

Zgłoszona reklamacja jest niezasadna !

i takie gó..o przesłali mi w pliku pdf.

kurczę... sam się łapie za głowę że nie zapytałem o procedurę testu, którym okiem mierzył wykwalifikowany pracownik poziom jasności.

...i tutaj serdecznie pozdrawiam !

 

CENTRUM SERWISOWE - MIK

26-600 Radom, ul. Chrobrego 22

NIP: 796-273-55-24

oczywiście to nie reklama tylko trzeba trzymać się z daleka..

Edytowane przez Mistrzuniu
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Mistrzuniu napisał:

CENTRUM SERWISOWE - MIK

26-600 Radom, ul. Chrobrego 22

Wszystko jasne. Philipsy też się tam serwisują. Miałem trochę z nimi doświadczenia przy okazji reklamacji mojego Philipsa. Życzę im jak najgorzej. Z tego co się dowiedziałem jak z nimi walczyłem oni robią 'ekspertyzę' wg ścisłych poleceń producenta sprzętu. Jeżeli te polecenie zawiera zrobienie tylko fotki telewizora i wysłanie jej do producenta, to tylko to jest robione. Tak naprawdę to o zasadności każdej reklamacji decyduje ktoś zatrudniony u producenta sprzętu, w Twoim przypadku, ktoś w Sony na Europę tak sobie po prostu zdecydował i już. Nigdy się nie dowiesz na jakiej podstawie odrzucili Ci reklamację. Zostaje tylko i wyłącznie droga przewidziana w polskim prawie. 

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, efel napisał:

Tak naprawdę to o zasadności każdej reklamacji decyduje ktoś zatrudniony u producenta sprzętu, w Twoim przypadku, ktoś w Sony na Europę

Zgadzam się z Tobą, jeśli sam producent daje ciała nie ma szans by firma która przyjmuje ( OPŁACANE ! ) zlecenia gwarancyjnie napisała inaczej w moim przypadku Sony

i zdecydowanie w śród znajomych odradzam produkty tej firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przed prawnymi działaniami spróbował bym narobić dymu (tylko grzecznego) w social mediach. Teraz to bywa skutecznym zwróceniem na siebie uwagi z jednoczesnym złym PR -> czasami ktoś odpuszcza i idzie na rękę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja 65 A1 przeprowadzona.Na ustawieniach fabrycznych miał AŻ 805,2cd/m2 teraz 770,2.Tryb gry dokładniej sprawdze na GOW4 oraz FH4.Aktualizacja PKG6.2858.0082EUA.Czy  oglądając na  you tube filmy 4k hdr powinien pojawić się znaczek potwierdzający ten format po naciśnięciu przycisku ustawienia obrazu?

Edytowane przez gangi007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Toma-San napisał:

YT na Soniakach nie potrafi wyświetlić treści HDR..

Na pewno?

1 godzinę temu, Toma-San napisał:

bardzo godny wynik jasności, jak na oleda.

Ale balans bieli był rozjechany masakrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, gangi007 napisał:

Na pewno?

Ale balans bieli był rozjechany masakrycznie.

99% :P . Zresztą sam już to pośrednio potwierdziłeś, nie włącza się tryb HDR w opcjach obrazu w trakcie wyświetlania odpowiedniego contentu na YT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Toma-San napisał:

YT na Soniakach nie potrafi wyświetlić treści HDR...

a xf9005 też nie umie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie przymierzam się do kupna A1 65 cali i jako ze jest to telewizor z 2017 to czy egzemplarze obecnie sprzedawane maja nowe matryce 2018? Słyszałem ze te nowe są mniej podatne na wypalenia i oferują trochę lepsza jasność. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Michael97 napisał:

Słyszałem ze te nowe są mniej podatne na wypalenia i oferują trochę lepsza jasność. 

Co do jasności to A1 ma wystarczającą.Lepiej skupić się z jakiego źródła kupimy? A i fajnie aby nie miał aktualizacji z DV? 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 hours ago, Toma-San said:

@gangi007 YT na Soniakach nie potrafi wyświetlić treści HDR...

 

Aby HDR zadziałało można śmiało castowac filmik z YouTube za pośrednictwem telefonu. Tutaj fotka filmiku z yt w 4k hdr na telewizorze af8. 

20181006_065910.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@klaus71 - żaden Soniak natywnie nie potrafi. Jak słusznie zauważył kolega @belzebubek, można castować YT z innych urządzeń. Szczerze nie rozumiem, dlaczego Sony nie potrafi wymusić natywnego HDR w YT na Googlach, żeby zaimplementowali to w AndroidTV. Może w kolejnych aktualizacjach YT HDR nareszcie się pojawi?

Edytowane przez Toma-San
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Toma-San napisał:

@klaus71 - żaden Soniak natywnie nie potrafi. Jak słusznie zauważył kolega @belzebubek, można castować YT z innych urządzeń. Szczerze nie rozumiem, dlaczego Sony nie potrafi wymusić natywnego HDR w YT na Googlach

czyli jak przez castowanie potrafi to znaczy że procek w tv supportuje VP9 profile 2 ?

czy przy castowaniu może ten profile 2 nie jest potrzebny?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Netflix  otwierany z A1 ma tę samą jakość co w odtwarzaczach Blu-ray 4k np. Panasonic Ub820,Ub9000?W TV zablokowałem aktualizację w okresie lipiec-sierpień nie mam DV z HDMI tylko w Netflixie .W filmie '' Nawiedzony dom'' czerni prawie nie ma w DV?Czy na innych sprzętach jest lepiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już miałem zamiar wystawiać na sprzedaż swoją A1 niestety pojawił się kolejny problem, defekt zauważyłem podczas oglądania animacji na Netflix, pojawił się ciemny pas który przebiega przez całą wysokość TV i można zobaczyć dziwne "ranty" na matrycy co się okazało?

Jak na filmie mam identyczny prostokąt centralnie na środku  + pionowy pas ! z "przyjemnością" pokazał bym swoje zdjęcia niestety nie jestem w stanie uchwycić tego swoim telefonem.

Sytuacja zgłoszona do supportu, czekam na wizytę Pana z serwisu

 

Edytowane przez Mistrzuniu
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Mistrzuniu napisał:

Już miałem zamiar wystawiać na sprzedaż swoją A1 niestety pojawił się kolejny problem, defekt zauważyłem podczas oglądania animacji na Netflix, pojawił się ciemny pas który przebiega przez całą wysokość TV i można zobaczyć dziwne "ranty" na matrycy co się okazało?

Jak na filmie mam identyczny prostokąt centralnie na środku  + pionowy pas ! z "przyjemnością" pokazał bym swoje zdjęcia niestety nie jestem w stanie uchwycić tego swoim telefonem.

Sytuacja zgłoszona do supportu, czekam na wizytę Pana z serwisu

Hej,
Z tego co pisał rtings powołując się na inżyniera LG, ten prostokąt wynikał z pewnegło błędu technologicznego w fabryce LG Display i dotyczył 55" matryc. Można go usunąć przez przeprogramowanie matrycy związanej z kompensacją. Gorzej wygląda natomiast sprawa z pionowym pasem. Tak czy inaczej, napisz jak się zakończy te zgłoszenie, bo mamy mało tu informacji o tym jak Sony rozpatruje zgłoszenia serwisowe OLEDów.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Subman napisał:

Hej,
Z tego co pisał rtings powołując się na inżyniera LG, ten prostokąt wynikał z pewnegło błędu technologicznego w fabryce LG Display i dotyczył 55" matryc. Można go usunąć przez przeprogramowanie matrycy związanej z kompensacją. Gorzej wygląda natomiast sprawa z pionowym pasem. Tak czy inaczej, napisz jak się zakończy te zgłoszenie, bo mamy mało tu informacji o tym jak Sony rozpatruje zgłoszenia serwisowe OLEDów.

Przyjedzie do niego serwisant z MIK Radom. Ponieważ on w życiu nie widział komputera na oczy i nie wie co to RTINGS wykona telefon w trakcie oględzin do 'kogoś' że na TV widać jakiś prostokąt. Głos w słuchawce mu powie że to wypalenie i oni tego na gwarancji nie uznają. Dziękuję, dobranoc.

@Mistrzuniu Chciałbym się mylić, ale wydaje mi się że ciężko będzie Ci wygrać w tej sprawie.

  • Haha 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...