Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony A1 (KD-55A1) TEST pierwszego OLED tej marki z 4K i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa reklamacji Sony A1. w sklepie MM

Czy ktoś otrzymał podobną odpowiedź od MM:

cyt:

"W odpowiedzi na reklamację ( P3.........) z tytułu wady rzeczy sprzedanej, złożoną przez Pana w dniu ...............r., dotyczącą towaru o nazwie Telewizor marki Sony,  uprzejmie informujemy, że w wyniku przeprowadzonych przez autoryzowaną placówkę serwisową oględzin i diagnostyki towaru zmuszeni jesteśmy odrzucić zgłoszoną przez Pana reklamację. Wyniki wskazanych czynności w sposób jednoznaczny wskazują bowiem, iż powstałe zjawisko retencji obrazu, nie jest wadą czy usterką telewizora OLED a jedynie wynikiem indywidualnych warunków eksploatacji telewizora, a tym samym wykluczają one możliwość istnienia wskazanej przez Pana wady w dacie wydania Panu towaru (tj. w dniu ................ r.).

W załączeniu przesyłamy kopię raportu z badania przeprowadzonego przez autoryzowaną placówkę serwisową."

Serwis stwierdził że są wypalenia i odbił piłeczkę do MM.

Czy jest ktoś kto potrafi sprecyzować co to są indywidualne warunki eksploatacji telewizora,

Proszę o informacje jeżeli ktoś miał takie przygody z serwisem Sony A1.

Pozdrawiam.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natychmiast skieruj do nich pismo aby wyjaśnili, co to są te "indywidualne warunki eksploatacji telewizora" i gdzie jest o nich mowa w instrukcji obsługi.

Jednak jak na mój nos, czeka Cię sądowa batalia.
Ja w inne sprawie, Telewizor SONY nie widzi pendriva SONY, dostałem podobnie brzmiącą odpowiedź, że to moja wina.

O pendriva do sadu nie pójdę ale o telewizor to nie pendriv za 30 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Danek napisał:

Sprawa reklamacji Sony A1. w sklepie MM

Czy ktoś otrzymał podobną odpowiedź od MM:

cyt:

"W odpowiedzi na reklamację ( P3.........) z tytułu wady rzeczy sprzedanej, złożoną przez Pana w dniu ...............r., dotyczącą towaru o nazwie Telewizor marki Sony,  uprzejmie informujemy, że w wyniku przeprowadzonych przez autoryzowaną placówkę serwisową oględzin i diagnostyki towaru zmuszeni jesteśmy odrzucić zgłoszoną przez Pana reklamację. Wyniki wskazanych czynności w sposób jednoznaczny wskazują bowiem, iż powstałe zjawisko retencji obrazu, nie jest wadą czy usterką telewizora OLED a jedynie wynikiem indywidualnych warunków eksploatacji telewizora, a tym samym wykluczają one możliwość istnienia wskazanej przez Pana wady w dacie wydania Panu towaru (tj. w dniu ................ r.).

W załączeniu przesyłamy kopię raportu z badania przeprowadzonego przez autoryzowaną placówkę serwisową."

Serwis stwierdził że są wypalenia i odbił piłeczkę do MM.

Czy jest ktoś kto potrafi sprecyzować co to są indywidualne warunki eksploatacji telewizora,

Proszę o informacje jeżeli ktoś miał takie przygody z serwisem Sony A1.

Pozdrawiam.

Nie pisz żadnych pism, tylko od razu reklamuj w MM ponownie. W piśmie reklamacyjnym które do nich napiszesz opisz, że telewizor raz wrócił z reklamacji i w odpowiedzi na reklamację nr 2 oczekujesz wyjaśnienia czym są te indywidualne warunki eksploatacji telewizora i gdzie w specyfikacji TV, albo instrukcji obsługi znajdziesz jakieś informacje dotyczące ograniczeń tych warunków, o których nie wiedziałeś i eksploatowałeś telewizor zgodnie z przeznaczeniem. Napisz, że oglądałeś na nim telewizję, bo do tego służy telewizor. 

Prawdopodobnie odrzucą Twoją drugą reklamację. Jeżeli minął ponad rok od zakupu telewizora, na Tobie spoczywa odpowiedzialność udowodnienia że wada istniała w momencie zakupu. W tym celu będziesz musiał zdobyć opinię rzeczoznawcy. Żeby to zrobić idziesz do rzecznika praw konsumenta w swoim mieście. On Ci doradzi co z tym fantem zrobić. Najczęściej każe reklamować 3 krotnie, może wysmarować jakieś pismo do sklepu i posiada listę rzeczoznawców na Twoim terenie. 

Generalnie Sony nie uwzględnia wypaleń w OLEDach, dlatego kupując te TV trzeba być tego świadomym. W instrukcji obsługi jest jedno zdanie dotyczące wypaleń i jest ono dość niekorzystne dla użytkowników, ale nie pamiętam o co dokładnie chodziło. Oczywiście każda sprawa jest indywidualna i to że producent zamieścił jedno zdanie w instrukcji nie znaczy że automatycznie może odwalać każdą reklamację.

Edytowane przez efel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Danek napisał:

Proszę o informacje jeżeli ktoś miał takie przygody z serwisem Sony A1.

Kiedy był kupiony TV?Czy był kupiony jako nowy,czy z ekspozycji?

Ja z swoim A1 nie mam problemów,ale nie oglądam programów informacyjnych po 10 godzin dziennie.Normalne użytkowanie 2g-gry,2-4g-filmy netflix,2-4g-inne programy Tv lub komputer.Ważne aby zasilanie było cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiony był jako nowy, polecany przez sprzedawców MM jako najlepszy wtedy na rynku.

Nikt mi nie mówił że mogą wystąpić jakieś problemy i ograniczenia w użytkowaniu tego sprzętu.

I oto też mam pretensje do MM . O ograniczeniach dowiedziałem się później już w trakcie eksploatacji po odnalezieniu w instrukcji i przeczytaniu o problemie .

Byłem ostrożny, w większości oglądałem filmy. Wadę zauważyłem przypadkowo po ok. 1,5 roku eksploatacji.

Zgłosiłem reklamację po 25 miesiącach w formie rękojmi. Słabo to widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też po około 1.5 roku zauważyłem wypalenia na swoim A1 (od napisów w filmach) reklamowałem poprzez zgłoszenie serwisowe na stronie Sony ,skontaktował się ze mną serwis

i po wizycie zatwierdzono wymianę na nowy .A1 nie było dostępnych więc wymieniono mi na AF9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Daneczek napisał:

Nikt mi nie mówił że mogą wystąpić jakieś problemy i ograniczenia w użytkowaniu tego sprzętu.

Raczej każdy kto chce wydać ok 15k czyta informacje na temat produktu który chce kupić.Albo ma tyle kasy że ma to w nosie.

DANEK i DANECZEK to ta sama osoba?

Edytowane przez gangi007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gangi007.   o..... lubisz wytykać i pouczać

Tak to ta sama osoba........

Oczywiście mam tyle kasy że musiałem podpierać się kredytem.....

A teraz do rzeczy.

Pewnie jak każdy penetrowałem rynek żeby kupić coś solidnego.W tamtym czasie  nie było negatywnych opinii i informacji o takich problemach i ograniczeniach w eksploatacji TV sony A1.

Pewnie nikt jeszcze ( łącznie z szeroką rzeszą sprzedawców MM którzy namówili mnie na zakup) nie doświadczył fizycznie tych wad.

Dopiero po zakupie Tv i zapoznaniu się z instrukcją a szczególnie z jedną stroną z tematem wypaleń, dotarło do mnie co mnie czeka i konsekwentnie stosowałem się do jej treści .

Przez kilkanaście miesięcy wszystko ok. Aż tu nagle przez przypadek zauważyłem te cholerne pasy wypaleń. 

Nie odpuszczam konsultuję sprawę z prawnikiem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też kupowałem swojego A1 w Media Markt ,słyszałem co nieco o wypaleniach w oledach i przed zakupem  rozmawiałem z przedstawicielem Sony ,który stwierdził

iż telewizory Sony są zabezpieczone przed wypaleniem i problem ich nie dotyczy  .Mimo to uważałem , kanałów info nie oglądałem i jakież bylo moje zdziwienie gdy po 1,5 roku zauważyłem pasy na reklamie Tmobile .Plansze testowe tylko potwierdziły wypalenia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Daneczek napisał:

o..... lubisz wytykać i pouczać

Przepraszam jak uraziłem.

4 godziny temu, Daneczek napisał:

Oczywiście mam tyle kasy że musiałem podpierać się kredytem..

Mi zostało jeszcze 5 rat😁

Jako ciekawostkę podam że mój Tv czasami pstryka w nocy -pewnie krótka kompensacja ale po 4-5 godzinach od wyłączenia.Czyli możliwe że opowieści o odczekaniu 10-15 minut od wyłączenia są nieprawdziwe.Jeśli tak jest to wychodzi że OLEDA NIE WOLNO ODŁACZAĆ OD PRĄDU.

A tak na marginesie.Kupno OLEDA to jak kupno auta z DPF na miasto.Nie jest to TV dla każdego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, gangi007 napisał:

Jeśli tak jest to wychodzi że OLEDA NIE WOLNO ODŁACZAĆ OD PRĄDU

No raczej, ręce opadają... 

Edytowane przez llukk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie okazuję się, że Sony powinno organizować specjalne szkolenie użytkowania tak wyjątkowego i wspaniałego TV.

Niewolno wyłączać TV  ????? a co z bezpieczeństwem w razie burz , przepięć , dłuższych wyjazdów itd. itp...... i po prostu oszczędności prądu??

To jest bzdura !!  Inżynierowie Sony nie popisali się !!!

No i ciekawe podejście SONY  do klienta -  jednym wymieniają TV (stefek38)  a innym nie  choć usterka ta sama.

Pozostała mi chyba tylko walka z MM  😕

  • Haha 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie w instrukcji nie znalazłem zakazu wyłączania TV z sieci!
Zatem, to nie może być przyczyna odrzucenia reklamacji.

 

  • Haha 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to okazuje się, że niewiele zrozumiałeś. Nikt nie twierdzi, że nie można wyłączać oleda z prądu w czasie wyjazdu, burz itp.

Tweet do Daneczka.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.02.2020 o 22:50, Daneczek napisał:

Zgłosiłem reklamację po 25 miesiącach w formie rękojmi. Słabo to widzę.

Nie panikuj, tylko zrób tak jak napisałem. To że minęło 25 miesięcy od zakupu nic nie znaczy, bo masz rok na zgłoszenie reklamacji - ważny jest tylko termin zauważenia wady który sam sobie wymyślasz - on musi być w okresie 24 miesięcy od zakupu.

Idź do rzecznika praw konsumenta, zorientuj się w sprawie rzeczoznawcy. Jak widzisz kolega @stefek38 załatwił swoją reklamację z sukcesem, czyli się da. Wszystko zależy na kogo trafisz po drugiej stronie, czyli tak naprawdę kto wydał opinię o Twoim TV w serwisie Sony. Miałeś mniej szczęścia niż kolega stefek, ale to nie znaczy że jesteś przegrany. No chyba że codziennie wyłączałeś swój TV z prądu i serwis Ci to udowodnił. Wtedy będziesz potrzebował dobrego prawnika i czeka Cię długa sądowa batalia.

Edytowane przez efel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak coś drgnęło w sprawie ponownej reklamacji w MM.

Teraz ma przyjechać autoryzowana brygada z Radomia po TV.Mają brać na "warsztat" Zobaczymy co będzie......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mnie też przyjechali, zabrali TV i trzymali go ponad 4 tygodnie!
Jak powiedziałem, że przekroczyli czas reklamacji, to stwierdzili, że wysłali wi w ustawowym czasie, 27 dni, maila z informacja, że TV jest OK!

Rzeczywiście wysłali, ale TV nie oddali. Musiałem czekać jeszcze 11 dni. Razem od momentu zabrania do odwiezienia minęło 47 dni a te piert***na firma SONY uważa, ze wszystko jest w porządku.
TV oddali a że nadal nie widzi zewnętrznych pamięci, to wg. nich nie może być przedmiotem reklamacji i wszystko jest PRAWIDŁOWO!

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Danek napisał:

Teraz ma przyjechać autoryzowana brygada z Radomia po TV.Mają brać na "warsztat" Zobaczymy co będzie......

Ta brygada z Radomia to jest słynny MIK Radom. Niech Bóg ma Cię w opiece...

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się, czy mają opakowanie transportowe. Koc do owinięcia, to NIE JEST!! opakowanie transportowe.
Przed zapakowaniem, przy techniku zrób dokładne zdjęcia całego TV, zwłaszcza ekranu, żeby było widać, że nie ma rys. To samo z obudową. Dobrze jest "przypadkiem" na zdjęciu uchwycić technika. Ja poprosiłem przytrzymanie TV.
Po dostarczeniu upewnij się diablo dokładnie, czy nie masz porysowanego ekranu!!!!!!! i czy wszystkie funkcje TV działają, zanim podpiszesz kwit.
Po podpisaniu kwitu, rysy na ekranie to Twój problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MIK Radom to autoryzowany Service Provider PHILIPS, SONY, TCL, PANASONIC, SAMSUNG, TOSHIBA.

Zostaje tylko MANTA, Sharp i LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brygada z Radomia jeszcze nie dotarła. To co napisaliście na ich temat  jest przygnębiające.😧

Już czuję, że będzie ciężko i nie obejdzie się bez awantury.

Ciekawe, że MM wie o takich praktykach serwisów i nic z tym nie robi. Podobno takie procedury........

Nie dba o swoich klientów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Pracownik nie jest winien polityki firmy. Trzeba spokojnie i grzecznie, ale stanowczo domagać się wyegzekwowania swoich praw.
Bez opakowania, dziękuję, proszę przyjść z opakowaniem - tak było o mnie. Wrócili po 4 dniach z opakowaniem.
Na protokóle wpisz uwagę, że TV nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych i rys, oraz że wykonano zdjęcia to dokumentujace - na obu egzemplarzach i technik ma to podpisać! Jeśli podpis jest nieczytelny, to poproś od dokument i wpisz wyraźnie imię i nazwisko oraz godzinę odebrania TV.
Sprawdzenie daty, to już oczywistość.

Więcej nic nie zrobisz.
Pozostaje czekać.
Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TV odjechał do Radomia. Czekam.Zobaczymy jaki będzie wyrok i jak zachowa się przede wszystkim MM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MIK serwis z Radomia nie chce przekazać mi informacji o wynikach badania mojego TV. Podobno przekazali wszystkie wyniki badania do MM.

Ciekawa sytuacja - Ja jako właściciel nic nie wiem,  a MM działa tylko telefonicznie i tez nic nie wie. Pat.

W tych czasach bez TV ciężko...."Panie premierze jak żyć ??!! "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...