Sony VPL-VW260ES TEST najnowszego projektora 4K UHD
Granie na konsoli i PC
Skalibrowany tryb Referencyjny charakteryzował się rewelacyjnym lagiem. Wystarczyło włączyć funkcję “redukcja opóźnienia”. Nie powodowała ona spadku jakości obrazu.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia projektora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | “Redukcja opóźnienia: WŁ” | 35 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | – | – |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | – | – |
[GRY] 4K | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR | “Redukcja opóźnienia: WŁ” | 29 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Redukcja opóźnienia: WŁ” | 29 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Redukcja opóźnienia: WYŁ” | 113 ms |
Z pewnych przyczyn projektor nie był jednak w stanie rozpoznać sygnału HDR w rozdzielczości 1080p. Jest to sprawa do załatwienia aktualizacją oprogramowania i mam nadzieję, że nastąpi to w przyszłości. Szczególnie w świetle tego, że sygnał 4K w 60Hz projektor akceptuje tylko w 8 bitach! O dziwo Xbox One S jest w stanie wykazać z nim kompatybilność:
Jednak w grach, renderowanych w Ultra HD z HDR czy to na PS4 czy Xbox One S, można było spotkać takie same zaburzenia przejść tonalnych co w filmach. Muszę jednak przyznać, że poza krytycznymi momentami, jak na zdjęciu poniżej, nie było to na tyle denerwujące, by grać się nie dało. Mniej wprawne oko może w ogóle nie zwrócić na to uwagę.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.
(11565)