Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Także planuje pozbyć się 55XE9305 mojego i kupić CXa w 55 calach do grania na PS5, BR 4k uhd, netflixa i częściowo także do kablówki :)

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.10.2020 o 17:27, dewey napisał:

No to się pochwalę, że kupiłem w Media Expert, do jutra jest promocja, dałem 5600 zł. bez dobierania drugiego przedmiotu, 60 rat 0%, więc traktuję to jak 5 letni abonament, korzystna sprawa, kapitału nie muszę ruszać, a wiadomo, że mamy inflację i wartość tych pieniędzy za 5 lat będzie dużo niższa.

No to ja też się pochwalę, po przeczytaniu cytowanego postu, także kupiłem LG OLED 55CX w Media Expert za 5640 na 60 ratek😀 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i Panie (choć czytając ten wątek nie zauważyłem takowych) na forum, to mój pierwszy post.

Przez siedem miesięcy byłem szczęśliwym posiadaczem modelu LG 65" OLED C9 do momentu w którym "zgasł" podczas normalnego użytkowania. Po dwóch nieudolnych próbach naprawy przez serwis LG i miesiącu czasu od usterki w końcu odzyskałem pieniądze. W skrócie odnośnie próby naprawy to wymieniono wszystko tzn. panel i elektronikę (pierwsza wizyta) oraz zasilacz (druga wizyta). Po czym okazało się, że panel (matryca) który przyjechał na wymianę był uszkodzony (sic!), zwrócę uwagę na fakt, iż nie podobał mi się od początku gdyż przybył do mnie w otwartym kartonie a folia zabezpieczająca ekran była zdjęta, tzn. nie było jej na przodzie w ogóle, na tyle była. LG chciało mi po tym zaproponować na wymianę LG 65" OLED CX ale nie chciałem go ze względu na aspekty w których jest on moim zdaniem okrojony w stosunku do C9 tzn.: 1) brak dekodera DTS, 2) jak czytałem i słyszałem zmierzona mniejsza jasność matrycy, 3) okrojona przepustowość HDMI 2.1 z 48 do 40Gbps.

Na chłodno poczytałem i pomyślałem i wyciągnąłem wnioski odnośnie wymienionych wyżej ograniczeń, w związku z tym mam kilka pytań:

ad 1) mam amplituner Denona z Dolby Atmos i DTS podłączony z TV przez HDMI 2.1 eARC i zależy mi na dźwięku DTS z aplikacji w TV jak np. Netflix oraz z gier z konsoli obecnie PS4 a w przyszłości PS5. Rozumiem, że brak wbudowanego dekodera nie ma w moim przypadku znaczenia bo TV prześle kablem sygnał do amplitunera, który go zdekoduje. Problemem byłyby tylko treści np. z pendrive'a bądź dysku zewnętrznego podłączonego na USB gdybym próbował odtworzyć ja na samym TV. Jeśli TV prześle sygnał kablem do amplitunera, to on je zdekoduje. Czy nie mylę się? Jeśli jest inaczej, proszę o sprostowanie.

ad 2) ponoć różnica nie jest aż tak kolosalna i da się ten downgrade przeżyć

ad 3) Generalnie gram tylko na konsoli (PS4 Pro w przyszłości PS5, nie będę podłączał PC) czytałem, że okrojone pasmo w przypadku konsol, także tych nowych to nie problem bo one też mają ponoć okrojoną przepustowość do 40Gbps. Poza tym ta przepustowość wystarczy do 10-bitowego panelu, w przypadku najnowszych kart RTX serii 3090 40Gbps może być dopiero wąskim gardłem.  

Po moich przebojach z serwisem LG trochę odeszła mi chęć od tej marki i zastanawiałem się żeby pójść w inną firmę. Myślałem o Philips np. 934 ale naczytałem się, że ta marka ma problemy w kilku aspektach a serwis jest ponoć jeszcze gorszy. Zastanawiam się nad Panasonic HZ1000 wiem, że słabo jest ze smartem i brak niektórych aplikacji jak np. HBO GO ale można dokupić urządzenie zewnętrzne lub odpalić z konsoli apkę. Wiem, że Panasonic ma najlepszy obrazek "out of box" i ponoć matryce są bardziej selekcjonowane i jest szansa na lepszą bez bandingu czy przebarwień choć w jakimś teście na YouTube widziałem u Vincenta Panasonica z "piękną" dużą plamą po lewej części matrycy... Panas kosztuje też słono.

Przeglądając promocje w dużych sklepach wpadły mi w oczy jeszcze ostatnie sztuki modelu LG 65" OLED E9 i zastanawiam się czy nie jest to czasem droższe, ale lepsze rozwiązanie od modelu LG 65" OLED CX? TV z 2019 nie ma bowiem ograniczeń o których pisałem jak model z 2020 roku. Poza tym Vincent Toeh zamieścił posta w którym testuje nowy firmware do modelu C9 który umożliwi tak samo jak CX 4K@120Hz więc E9 też raczej je dostanie. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne podpowiedzi w kwestii co lepsze CX czy E9 lub może warto w moim przypadku pójść w stronę Panasonica HZ1000? Panowie @Maciej Koper @Gmeru Wy macie doświadczenie i wiedzę w tym temacie, pomożecie? 

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów :)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, plast napisał:

Kłania się czytanie ze zrozumieniem. W moim poście, w którym kwestia ubezpieczenia była w zasadzie dodatkiem, wyraźnie napisałem, o który sklep chodzi, które ubezpieczenie i w jakiej cenie, a obrazek był tylko dodatkowo. Wróć sobie stronę wcześniej i sprawdź. Znalezienie do tego OWU to 10 sekund roboty. A skoro piszesz o OWU to warto by było je przeczytać, a nie sadzić bzdury za bzdurą, bo inaczej jesteś trollem.

Co za koleś. Nie mogłeś dać linka do tego OWU i moją winą jest że sam sobie nie znalazłem? A co powiesz Panie Cwaniak na to, że Euro RTV sprzedaje ubezpieczenia z dwóch ubezpieczalni i nie jestem jasnowidzem żeby przewidzieć którą umowę Ci wcisnęli?

https://www.euro.com.pl/cms/przedluz-gwarancje.bhtml

image.png.43e34e8bf2db68e6853a10464c726dba.png

Załóżmy że kupowałeś przez internet i masz umowę z ERGO Hestia. Przypomnę że wrzuciłeś tego screena:

rtv.png

W OWU dostępnym tutaj

https://www.euro.com.pl/insurer/13316297990/IOP_WU_PG_HESTIA_EURO_REGSPNETD1809.pdf

już tak różowo nie jest. Nie ma słowa o rażącym niedbalstwie, jest za to ciekawa definicja nieumyślnego uszkodzenia:

Cytat

nieumyślne uszkodzenie – uszkodzenie ubezpieczonego sprzętu lub ekranu sprzętu w wyniku przepięcia prądu oraz wszelkie inne uszkodzenia mechaniczne wynikające z czynników zewnętrznych,

Teraz się skup, specjalnie pogrubiłem Ci fragment na który masz zwrócić uwagę. Czym są czynniki zewnętrzne? Na pewno niczym co ma związek z rażącym niedbalstwem użytkownika albo użytkowaniem sprzętu niezgodnie z instrukcją. Euro po prostu robi ludzi w balona. Jak znam życie to czynnikiem zewnętrznym mogącym nieumyślnie uszkodzić sprzęt wg ubezpieczalni będzie trzęsienie ziemi, albo wjazd na chatę oddziału antyterrorystów. 

Jeżeli chodzi o OLEDy to dalej masz że pełna ochrona nie obejmuje:

Cytat

szkód będących następstwem zwykłego zużycia ubezpieczonego sprzętu

to wystarczy ubezpieczalni wymigać się z wzięcia odpowiedzialności za wypalonego OLEDa, bo wypalenie jest naturalnym i normalnym zjawiskiem wynikającym z zużywania się diod organicznych. 

Nie piszę tego żeby się znęcać nad Tobą, ale przestrzec innych przed tego typu pułapkami. Dopóki w OWU jakaś ubezpieczalnia nie napisze wyraźnie wielkim drukiem że ubezpieczenie obejmuje wypalenia matryc OLED, to tego typu przedłużenia gwarancji są o kant ... roztrzaskać.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, SXB napisał:

Witam Panowie i Panie (choć czytając ten wątek nie zauważyłem takowych) na forum, to mój pierwszy post.

Przez siedem miesięcy byłem szczęśliwym posiadaczem modelu LG 65" OLED C9 do momentu w którym "zgasł" podczas normalnego użytkowania. Po dwóch nieudolnych próbach naprawy przez serwis LG i miesiącu czasu od usterki w końcu odzyskałem pieniądze. W skrócie odnośnie próby naprawy to wymieniono wszystko tzn. panel i elektronikę (pierwsza wizyta) oraz zasilacz (druga wizyta). Po czym okazało się, że panel (matryca) który przyjechał na wymianę był uszkodzony (sic!), zwrócę uwagę na fakt, iż nie podobał mi się od początku gdyż przybył do mnie w otwartym kartonie a folia zabezpieczająca ekran była zdjęta, tzn. nie było jej na przodzie w ogóle, na tyle była. LG chciało mi po tym zaproponować na wymianę LG 65" OLED CX ale nie chciałem go ze względu na aspekty w których jest on moim zdaniem okrojony w stosunku do C9 tzn.: 1) brak dekodera DTS, 2) jak czytałem i słyszałem zmierzona mniejsza jasność matrycy, 3) okrojona przepustowość HDMI 2.1 z 48 do 40Gbps.

Na chłodno poczytałem i pomyślałem i wyciągnąłem wnioski odnośnie wymienionych wyżej ograniczeń, w związku z tym mam kilka pytań:

ad 1) mam amplituner Denona z Dolby Atmos i DTS podłączony z TV przez HDMI 2.1 eARC i zależy mi na dźwięku DTS z aplikacji w TV jak np. Netflix oraz z gier z konsoli obecnie PS4 a w przyszłości PS5. Rozumiem, że brak wbudowanego dekodera nie ma w moim przypadku znaczenia bo TV prześle kablem sygnał do amplitunera, który go zdekoduje. Problemem byłyby tylko treści np. z pendrive'a bądź dysku zewnętrznego podłączonego na USB gdybym próbował odtworzyć ja na samym TV. Jeśli TV prześle sygnał kablem do amplitunera, to on je zdekoduje. Czy nie mylę się? Jeśli jest inaczej, proszę o sprostowanie.

ad 2) ponoć różnica nie jest aż tak kolosalna i da się ten downgrade przeżyć

ad 3) Generalnie gram tylko na konsoli (PS4 Pro w przyszłości PS5, nie będę podłączał PC) czytałem, że okrojone pasmo w przypadku konsol, także tych nowych to nie problem bo one też mają ponoć okrojoną przepustowość do 40Gbps. Poza tym ta przepustowość wystarczy do 10-bitowego panelu, w przypadku najnowszych kart RTX serii 3090 40Gbps może być dopiero wąskim gardłem.  

Po moich przebojach z serwisem LG trochę odeszła mi chęć od tej marki i zastanawiałem się żeby pójść w inną firmę. Myślałem o Philips np. 934 ale naczytałem się, że ta marka ma problemy w kilku aspektach a serwis jest ponoć jeszcze gorszy. Zastanawiam się nad Panasonic HZ1000 wiem, że słabo jest ze smartem i brak niektórych aplikacji jak np. HBO GO ale można dokupić urządzenie zewnętrzne lub odpalić z konsoli apkę. Wiem, że Panasonic ma najlepszy obrazek "out of box" i ponoć matryce są bardziej selekcjonowane i jest szansa na lepszą bez bandingu czy przebarwień choć w jakimś teście na YouTube widziałem u Vincenta Panasonica z "piękną" dużą plamą po lewej części matrycy... Panas kosztuje też słono.

Przeglądając promocje w dużych sklepach wpadły mi w oczy jeszcze ostatnie sztuki modelu LG 65" OLED E9 i zastanawiam się czy nie jest to czasem droższe, ale lepsze rozwiązanie od modelu LG 65" OLED CX? TV z 2019 nie ma bowiem ograniczeń o których pisałem jak model z 2020 roku. Poza tym Vincent Toeh zamieścił posta w którym testuje nowy firmware do modelu C9 który umożliwi tak samo jak CX 4K@120Hz więc E9 też raczej je dostanie. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne podpowiedzi w kwestii co lepsze CX czy E9 lub może warto w moim przypadku pójść w stronę Panasonica HZ1000? Panowie @Maciej Koper @Gmeru Wy macie doświadczenie i wiedzę w tym temacie, pomożecie? 

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów :)

Ad1 Z wbudowanych apk np netflix i z usb brak dzwięku DTS . Earc działa tylko z Pc bądź  przystawek nvidia

AD2 W trybie Hdr różnica jasności jest zbyt mała  aby to dostrzec  ... , nawet stawiając obok siebie cx z c9 ,  b9

Ad3 Vincent testował Gsync działa ok w nowym beta firmware na Cx. 120 4k też działa  ale przy chroma 4:2:2 więc czcionka  rozmazana , 4k60 4:4:4 działa  ok z rtx 3080

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem w MediaExpert wersję 65" i wszystko było idealnie zapakowane tak jak na filmikach na YT, folie były tak idealnie przyklejone, że gdyby nie napis gdzie pociągnąć to bym nawet tej folii nie zauważył na ekranie, folia jest przyklejona też na tyle, ale jej już nie zrywałem bo po co skoro jest idealnie założona bez żadnych pęcherzyków powietrza, praktycznie jej nie widać. TV ze zwrotu łatwo jest poznać, nawet nie musicie się zbytnio przyglądać. Co do rat w Media Expert, u mnie poszło to ekspresowo, złożyłem wniosek, w ciągu godziny zadzwonili z banku, zaraz po telefonie dostałem potwierdzenie na e-mail i na następny dzień TV był u mnie, wszystko trwało łącznie jakoś 1-2 dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, SXB napisał:

Witam Panowie i Panie (choć czytając ten wątek nie zauważyłem takowych) na forum, to mój pierwszy post.

Przez siedem miesięcy byłem szczęśliwym posiadaczem modelu LG 65" OLED C9 do momentu w którym "zgasł" podczas normalnego użytkowania. Po dwóch nieudolnych próbach naprawy przez serwis LG i miesiącu czasu od usterki w końcu odzyskałem pieniądze.

Jakie miałeś dokładnie objawy? Ja mam chyba to samo w B7, poniżej przyklejam to, co napisałem w tamtym wątku

"Przed chwilą się wyłączył i nie chce się włączyć. Czerwona dioda się świeci, ale po naciśnięciu przycisku na pilocie, słychać pyknięcie jak przy włączaniu, po czym po paru sekundach drugie pyknięcie, które słychać zawsze w momencie wyłączania telewizora.... Wypięcie kabla z sieci i podpięcie ponownie nic nie daje, efekt ten sam."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, ImageX7 napisał:

Ja zamówiłem w MediaExpert wersję 65" i wszystko było idealnie zapakowane tak jak na filmikach na YT, folie były tak idealnie przyklejone, że gdyby nie napis gdzie pociągnąć to bym nawet tej folii nie zauważył na ekranie, folia jest przyklejona też na tyle, ale jej już nie zrywałem bo po co skoro jest idealnie założona bez żadnych pęcherzyków powietrza, praktycznie jej nie widać. TV ze zwrotu łatwo jest poznać, nawet nie musicie się zbytnio przyglądać. Co do rat w Media Expert, u mnie poszło to ekspresowo, złożyłem wniosek, w ciągu godziny zadzwonili z banku, zaraz po telefonie dostałem potwierdzenie na e-mail i na następny dzień TV był u mnie, wszystko trwało łącznie jakoś 1-2 dni.

Testy już porobione? Jakiś banding? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nowa aktualizacja wnosi cos nowego w temacie plynnej gradacji? 

Jak macie to ustawione? Na wysokie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Koowall Jedynie sprawdzałem odpalając filmiki na YT które zmieniają kolory i intensywność podświetlania, nie zauważyłem nic co mogłoby mnie zmartwić.

Tak w ogóle są jakieś programy do testowania matrycy w tym "sklepie" LG? 

Edytowane przez ImageX7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

4 hours ago, efel said:

W OWU dostępnym tutaj

https://www.euro.com.pl/insurer/13316297990/IOP_WU_PG_HESTIA_EURO_REGSPNETD1809.pdf

już tak różowo nie jest. Nie ma słowa o rażącym niedbalstwie, jest za to ciekawa definicja nieumyślnego uszkodzenia:

Brawo, w końcu dotarliśmy do OWU 🥳

Nieumyślne uszkodzenie przez czynnik zewnętrzny to oczywiście klu w każdym ubezpieczeniu tego typu. Zazwyczaj nie dostaniesz kasy jak sam upuścisz przedmiot na podłogę, chyba że cię jakiś czynnik zewnętrzny popchnął. Natomiast nie rozmawiamy o ubezpieczeniu dla telefonu, który po prostu może z ręki wypaść 30 razy dziennie, tylko o wielkim telewizorze, który może co najwyżej spaść z mebla jak będzie tąpnięcie na kopalni (czynnik zewnętrzny), może na niego coś spaść źle przymocowanego np. lampa z sufitu czy ściany (czynnik zewnętrzny), albo możesz się pośliznąć na skórce od banana (czynnik zewnętrzny) jak będziesz go ze szwagrem przenosił do innego pokoju i upuścić na podłogę. A z kolei rażące niedbalstwo, czyli pozostawienie skórki od banana na podłodze czy marne zamontowanie lampy na ścianie, jest ubezpieczone. Zatem ryzyko, że nie uznają ci tutaj szkody, bo nie zakwalifikuje się czynnik zewnętrzny,  jest minimalne. 

Co do zwykłego zużycia to pełna zgoda, mogą nie chcieć wypaleń traktować jako podstawy do reklamacji / realizacji "rozszerzonej gwarancji". Ale póki nie zgłosisz problemu to się nie dowiesz czy odmawiają czy nie. Jeśli odmówią, a ty poczujesz się skrzywdzony, bo w twojej ocenie powinni uznać, i nie jest to wg ciebie normalne zużycie, to możesz iść do sądu przecież. Lub po staropolsku - po szwagra - by przenieść TV do innego pokoju 🤕, a w salonie zrobić miejsce na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, plast napisał:

A z kolei rażące niedbalstwo, czyli pozostawienie skórki od banana na podłodze czy marne zamontowanie lampy na ścianie, jest ubezpieczone

Rażące niedbalstwo nie jest ubezpieczone. W tym OWU nie ma o tym ani słowa.

Także za parę lat jak będziesz rozkładał skórki od banana w pokoju zadbaj o to żebyś Ty albo szwagier złamał nogę - z ubezpieczenia TV kasy nie zobaczysz żadnej, ale chociaż może ZUS za nogę coś wypłaci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minutes ago, efel said:

Rażące niedbalstwo nie jest ubezpieczone. W tym OWU nie ma o tym ani słowa.

Także za parę lat jak będziesz rozkładał skórki od banana w pokoju zadbaj o to żebyś Ty albo szwagier złamał nogę - z ubezpieczenia TV kasy nie zobaczysz żadnej, ale chociaż może ZUS za nogę coś wypłaci...

No zobacz, przez jednego posta nawet pisałeś jak człowiek, ale już w kolejnym wracasz do napastliwej retoryki internetowego trolla.

Ubierz okulary, otwórz sobie to OWU, które znalazłeś i czytaj, tym razem uważnie:

PRZEDMIOT i ZAKRES UBEZPIECZENIA
§ 5
1. Z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w § 7 zakres ubezpieczenia obejmuje pokrycie przez Ubezpieczyciela kosztów naprawy przedmiotu ubezpieczenia określonego w dokumencie ubezpieczenia, a w przypadku szkody całkowitej wypłatę przez Ubezpieczyciela odszkodowania w wysokości kosztów wymiany przedmiotu ubezpieczenia na nowy sprzęt, powstałych w związku z wystąpieniem:

(..)

2) w wariancie pełnym – awarii sprzętu lub nieumyślnego uszkodzenia sprzętu lub utraty sprzętu wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku,
(..)

§ 7

(..)
5. Jeżeli Ubezpieczający wyrządził szkodę w wyniku rażącego niedbalstwa odszkodowanie nie należy się, chyba że zapłata odszkodowania odpowiada w danych okolicznościach względom słuszności (wyłączenie nie dotyczy wariantów: pełny i ochrona ekranu).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, plast napisał:

No zobacz, przez jednego posta nawet pisałeś jak człowiek, ale już w kolejnym wracasz do napastliwej retoryki internetowego trolla.

Ubierz okulary, otwórz sobie to OWU, które znalazłeś i czytaj, tym razem uważnie:

PRZEDMIOT i ZAKRES UBEZPIECZENIA
§ 5
1. Z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w § 7 zakres ubezpieczenia obejmuje pokrycie przez Ubezpieczyciela kosztów naprawy przedmiotu ubezpieczenia określonego w dokumencie ubezpieczenia, a w przypadku szkody całkowitej wypłatę przez Ubezpieczyciela odszkodowania w wysokości kosztów wymiany przedmiotu ubezpieczenia na nowy sprzęt, powstałych w związku z wystąpieniem:

(..)

2) w wariancie pełnym – awarii sprzętu lub nieumyślnego uszkodzenia sprzętu lub utraty sprzętu wskutek kradzieży z włamaniem lub rabunku,
(..)

§ 7

(..)
5. Jeżeli Ubezpieczający wyrządził szkodę w wyniku rażącego niedbalstwa odszkodowanie nie należy się, chyba że zapłata odszkodowania odpowiada w danych okolicznościach względom słuszności (wyłączenie nie dotyczy wariantów: pełny i ochrona ekranu).

 

Dobra, skończmy już tą dyskusję, to nie jest forum prawnicze. Rozwalisz ten TV na skórce od banana i napiszesz nam czy to zadziałało. Moim zdaniem nie zadziała, bo miałem już do czynienia z rażącym niedbalstwem w ubezpieczalni i wiem czym to pachnie. Być może Twoje doświadczenia będą inne. Ja nie zapłaciłbym im 1700 zł żeby przekonać się o tym na własnej skórze. 

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minutes ago, efel said:

Dobra, skończmy już tą dyskusję, to nie jest forum prawnicze. Rozwalisz ten TV na skórce od banana i napiszesz nam czy to zadziałało. Moim zdaniem nie zadziała, bo miałem już do czynienia z rażącym niedbalstwem w ubezpieczalni i wiem czym to pachnie. Być może Twoje doświadczenia będą inne. Ja nie zapłaciłbym im 1700 zł żeby przekonać się o tym na własnej skórze. 

Widzisz, w tym swoim zacietrzewieniu cały czas coś błędnie zakładasz - tym razem, i to od kilku postów, że ja posiadam to ubezpieczenie. Coś sobie ubzdurasz i tak lecisz z tym nie zadając sobie trudu sprawdzenia czy ma to sens.

Ja to ubezpieczenie tylko poleciłem, i to w konkretnych przypadkach - gdy ktoś posiada małe dzieci albo jako dobrą alternatywę dla kiepskiego serwisu LG i krótkiej dwuletniej gwarancji oraz rozważań typu "dla bezpieczeństwa sprzedam oleda po 22 mc za 50% ceny".

A bronię tematu, bo raz że uważam to ubezpieczenie akurat za fajny produkt (w w.w. okolicznościach), a dwa, że nie cierpię trolingu typu 'pozjadałem wszystkie rozumy' tudzież 'nie wiem ale się wypowiem', który zaprezentowałeś w temacie.

Każdy oczywiście zdecyduje samemu, natomiast po prostu w międzyczasie zdejmij klapki z oczu i uwierz, że mogą na rynku być sensowne produkty ubezpieczeniowe, bo nie ma sensu w błąd wprowadzać ludzi, którzy zwyczajnie chcą zabezpieczyć swój majątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, plast napisał:

Każdy oczywiście zdecyduje samemu, natomiast po prostu w międzyczasie zdejmij klapki z oczu i uwierz, że mogą na rynku być sensowne produkty ubezpieczeniowe, bo nie ma sensu w błąd wprowadzać ludzi, którzy zwyczajnie chcą zabezpieczyć swój majątek.

Ty też coś błędnie zakładasz - że ja posiadam klapki na oczach i nie polecam nikomu żadnych ubezpieczeń. Dom, czy samochód: proszę bardzo, ubezpieczyć warto a nawet trzeba. 

Tylko czym innym jest sens ubezpieczania domu, a czym innym elektroniki użytkowej czy innych sprzętów AGD. 

Ale masz rację, niech każdy zdecyduje sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na fakt, że nowe topowe oledy 65"+ kosztują (póki co) więcej niż połowa szrotów jeżdżących po naszych polskich drogach, to nie widzę niczego dziwnego w chęci ubezpieczenia sobie takiego sprzętu albo chociaż zakupu dłuższej gwarancji (która często też jest po prostu ubezpieczeniem, niestety).

1 hour ago, ImageX7 said:

Tak w ogóle są jakieś programy do testowania matrycy w tym "sklepie" LG? 

Raczej nie - ściągnij sobie po prostu paczkę Calibration Tools z netu, będą tam wszelkiego rodzaju plansze, które odpalisz po zwykłym USB.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, ronaldo864 napisał:

Ad1 Z wbudowanych apk np netflix i z usb brak dzwięku DTS . Earc działa tylko z Pc bądź  przystawek nvidia

AD2 W trybie Hdr różnica jasności jest zbyt mała  aby to dostrzec  ... , nawet stawiając obok siebie cx z c9 ,  b9

Ad3 Vincent testował Gsync działa ok w nowym beta firmware na Cx. 120 4k też działa  ale przy chroma 4:2:2 więc czcionka  rozmazana , 4k60 4:4:4 działa  ok z rtx 3080

Dziękuję bardzo za odzew. 

ad1) czyli reasumując apka Netflixa w CX nie prześle mi sygnału DTS przez HDMI2.1 eARC do amplitunera jak robił to C9? Czy dobrym wyjściem ale trochę kosztownym będzie zakup Apple TV 4k aby umożliwić przesył DTS i Dolby Atmos z serwisów filmowych jak np. Netlix do amplitunera kina domowego obsługującego DTS X i Dolby Atmos?

ad2) rozumiem, czyli bez widocznego bólu poza świadomością że jest minimalnie słabiej

ad3) mnie PC nie interesuje, będę grał tylko na konsoli PS4Pro obecnie i PS5 w przyszłości 

5 godzin temu, dewey napisał:

Jakie miałeś dokładnie objawy? Ja mam chyba to samo w B7, poniżej przyklejam to, co napisałem w tamtym wątku

"Przed chwilą się wyłączył i nie chce się włączyć. Czerwona dioda się świeci, ale po naciśnięciu przycisku na pilocie, słychać pyknięcie jak przy włączaniu, po czym po paru sekundach drugie pyknięcie, które słychać zawsze w momencie wyłączania telewizora.... Wypięcie kabla z sieci i podpięcie ponownie nic nie daje, efekt ten sam."

 Po włączeniu TV w całkowitej ciemności było widać taką przebiegającą minimalną łunę bieli od dołu do góry matrycy i słychać charakterystyczny odgłos towarzyszący wł/wył. TV nazwijmy to fachowo ;))) "pyknięcie", dioda stand-by migała trzykrotnie po czym czarny obraz bez jakichkolwiek odpowiedzi na działanie pilota. Po kilkudziesięciu sekundach słychać ponownie charakterystyczne "pyknięcie" i powrót do trybu stand-by. That's all! Telewizor zgasł podczas gdy córka grała na konsoli około 1,5h od włączenia TV tego dnia, nie wyrzucił przed zgaśnięciem żadnych artefaktów, plam, błysków etc. Wcześniej nie było przez siedem miesięcy żadnych najmniejszych problemów ale zwiech.

Najgorsze, że serwisant przyjechał do mnie z "nowym" panelem w otwartym pudełku i bez folii zabezpieczającej co budziło moje zdziwienie i o czym od razu informowałem serwisanta. Powiedział, że taki dostali. Na infolinii LG Pani odpowiedziała w późniejszej rozmowie, że może folia była już ściągnięta bo sprawdzali czy panel nie ma wad :D. Po wymianie matrycy, wymienili elektronikę, tydzień później zasilacz i jak nic nie pomogło to Pan serwisant stwierdził, że jadnak uszkodzony jest panel ale ten który otrzymali na wymianę też jest uszkodzony (SIC!). Ręce mi opadły, potwierdziły się moje obawy odnośnie wątpliwej jakości "nowego" panela na wymianę. Gdyby panel był nowy, miałbym po ponad tygodniu dalej sprawnego 65C9, a teraz jestem już pięć tygodni bez TV i zastanawiam się w którą stronę pójść. LG CX lub E9 (chociaż te już chyba zostały tylko z ekspozycji a to już odpada), myślałem też o Philipsie, ale jak czytam to tam jeszcze lepsze przeboje z serwisowaniem więc sam nie wiem czy pchać się w 934/935, pozostaje jeszcze Panasonic HZ1000 w kwestii zastanowienia albo jednak ten CX - sam nie wiem 😬

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, SXB napisał:

Dziękuję bardzo za odzew. 

ad1) czyli reasumując apka Netflixa w CX nie prześle mi sygnału DTS przez HDMI2.1 eARC do amplitunera jak robił to C9? Czy dobrym wyjściem ale trochę kosztownym będzie zakup Apple TV 4k aby umożliwić przesył DTS i Dolby Atmos z serwisów filmowych jak np. Netlix do amplitunera kina domowego obsługującego DTS X i Dolby Atmos?

ad2) rozumiem, czyli bez widocznego bólu poza świadomością że jest minimalnie słabiej

ad3) mnie PC nie interesuje, będę grał tylko na konsoli PS4Pro obecnie i PS5 w przyszłości 

 Po włączeniu TV w całkowitej ciemności było widać taką przebiegającą minimalną łunę bieli od dołu do góry matrycy i słychać charakterystyczny odgłos towarzyszący wł/wył. TV nazwijmy to fachowo ;))) "pyknięcie", dioda stand-by migała trzykrotnie po czym czarny obraz bez jakichkolwiek odpowiedzi na działanie pilota. Po kilkudziesięciu sekundach słychać ponownie charakterystyczne "pyknięcie" i powrót do trybu stand-by. That's all! Telewizor zgasł podczas gdy córka grała na konsoli około 1,5h od włączenia TV tego dnia, nie wyrzucił przed zgaśnięciem żadnych artefaktów, plam, błysków etc. Wcześniej nie było przez siedem miesięcy żadnych najmniejszych problemów ale zwiech.

Najgorsze, że serwisant przyjechał do mnie z "nowym" panelem w otwartym pudełku i bez folii zabezpieczającej co budziło moje zdziwienie i o czym od razu informowałem serwisanta. Powiedział, że taki dostali. Na infolinii LG Pani odpowiedziała w późniejszej rozmowie, że może folia była już ściągnięta bo sprawdzali czy panel nie ma wad :D. Po wymianie matrycy, wymienili elektronikę, tydzień później zasilacz i jak nic nie pomogło to Pan serwisant stwierdził, że jadnak uszkodzony jest panel ale ten który otrzymali na wymianę też jest uszkodzony (SIC!). Ręce mi opadły, potwierdziły się moje obawy odnośnie wątpliwej jakości "nowego" panela na wymianę. Gdyby panel był nowy, miałbym po ponad tygodniu dalej sprawnego 65C9, a teraz jestem już pięć tygodni bez TV i zastanawiam się w którą stronę pójść. LG CX lub E9 (chociaż te już chyba zostały tylko z ekspozycji a to już odpada), myślałem też o Philipsie, ale jak czytam to tam jeszcze lepsze przeboje z serwisowaniem więc sam nie wiem czy pchać się w 934/935, pozostaje jeszcze Panasonic HZ1000 w kwestii zastanowienia albo jednak ten CX - sam nie wiem 😬

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Nie wiadomo, czy się kur^a śmiać, czy płakać. Buli człowiek takie pieniądze, a później się buja z reklamacjami i jeszcze idiotę z Ciebie próbują zrobić przyjeżdżając z panelami z odpadu na wymianę... CX czeka na podłączenie, bo dzisiaj dotarł i szczerze mówiąc, to mi się rzygać chce jak o tym pomyślę, co też nowego się urodzi...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, SXB napisał:

Dziękuję bardzo za odzew. 

ad1) czyli reasumując apka Netflixa w CX nie prześle mi sygnału DTS przez HDMI2.1 eARC do amplitunera jak robił to C9? Czy dobrym wyjściem ale trochę kosztownym będzie zakup Apple TV 4k aby umożliwić przesył DTS i Dolby Atmos z serwisów filmowych jak np. Netlix do amplitunera kina domowego obsługującego DTS X i Dolby Atmos?

ad2) rozumiem, czyli bez widocznego bólu poza świadomością że jest minimalnie słabiej

ad3) mnie PC nie interesuje, będę grał tylko na konsoli PS4Pro obecnie i PS5 w przyszłości 

 

Ad1 Tak całkowity brak dzwięku 

Ad2 Testowałem oba obok siebie zero różnicy nawet względem  B9  

Ad3 ps4 nie posiada VRR  , Ps5 będzie Obsługiwać Vrr zarówno  na e9  c9 ,b9 ,cx , czyli na wszystkich modelach z hdmi 2.1 . 

40Gbps raczej nie  będzie problemem na konsolach nowej generacji .

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, ronaldo864 napisał:

Ad1 Tak całkowity brak dzwięku 

Ad2 Testowałem oba obok siebie zero różnicy nawet względem  B9  

Ad3 ps4 nie posiada VRR  , Ps5 będzie Obsługiwać Vrr zarówno  na e9  c9 ,b9 ,cx , czyli na wszystkich modelach z hdmi 2.1 . 

40Gbps raczej nie  będzie problemem na konsolach nowej generacji .

ad1) A znasz jakieś najkorzystniejsze (jakość/cena) rozwiązanie co wykombinować z dźwiękiem żeby był obsługiwany z aplikacji w TV do amplitunera? Mam tuner 4k z nc+ z obsłygą Netflixa, do tej pory nie aktywowałem na dekoderze bo jechałem z apki z TV, z tego co jednak orientuję się to on i tak nie prześle Dolby Atmos do AMP bo go nie obsługuje. Czyli Apple TV 4k czy coś tańszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm mnie to ciekawi jak kurierzy i markety przewożą tv... Powinny jechać na stojąco z tego co się orientuję, a wiem że czasami na płasko się zdarzało... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, SXB napisał:

ad1) A znasz jakieś najkorzystniejsze (jakość/cena) rozwiązanie co wykombinować z dźwiękiem żeby był obsługiwany z aplikacji w TV do amplitunera? Mam tuner 4k z nc+ z obsłygą Netflixa, do tej pory nie aktywowałem na dekoderze bo jechałem z apki z TV, z tego co jednak orientuję się to on i tak nie prześle Dolby Atmos do AMP bo go nie obsługuje. Czyli Apple TV 4k czy coś tańszego?

NVIDIA SHIELD  obsługuje  praktycznie  wszystkie  kodeki audio  i wypuszcza Atmos . Według mnie to najlepsze rozwiązanie do Cx 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...