Skocz do zawartości
PiPoL

LG i ich OLED - czyli jak nie traktować klienta w razie awarii

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, PiPoL napisał:

Ogólnie tak jak pisałem największe nasilenie trzasków jest z treści internetowych. YT Amazon, , netflix z apek w tv. Mam podpięte 2 konsole i dźwięk też wychodzi z tv i tam nie ma w ogóle trzasków. Dlatego tu nie ma innej możliwości niż jakaś wina TV. Tylko nikt nie wie jaka. Ale mnie jako klienta nie powinno to obchodzić, że nikt nie wie co nie działa. Nie działa i nie da się naprawić to się wymienia. Tak to wygląda w każdym innym kraju. Ale nie w cebulandii.

Bardzo radykalnie podchodzisz do tego. Masz problem na styku dwóch sprzętów. Dopóki nie sprawdzisz innych głośników z tym TV, na tych treściach na których jak napisałeś najwięcej jest trzasków to nie będziesz miał pewności, a co za tym idzie oczernianie jednej firmy, serwisu czy kraju w jakim żyjesz jest... słabe...

Parę lat temu miałem problem podobnego kalibru - karta grafiki w kompie podczas pracy na pulpicie mi się wieszała z nieznanej przyczyny. Rwałem włosy z głowy, reklamowałem ją i robiłem awantury w sklepie jak odrzucano kolejne reklamacje z adnotacją 'sprzęt wg testów jest sprawny'. Zacząłem wymieniać po kolei poszczególne komponenty PC, żeby się upewnić czy to przypadkiem nie mój komp jest winowajcą. Trochę czasu to zajęło ale wiesz co się okazało? Pamięć RAM z jakiegoś dziwnego powodu nie lubiała się z tą grafiką. Wcześniej pracowała bez problemu w tym kompie, aż do momentu zakupu nowej grafiki. W innym kompie, działa prawidłowo do dzisiaj. Musiałem odszczekać wszystkie inwektywy, które poszły w stronę producenta grafiki i sklepu który męczył się z moimi reklamacjami, ale dzisiaj jestem mądrzejszy o tą wiedzę, że dopóki nie sprawdzisz wszystkich kombinacji nie wylewaj pomyj na jedną czy drugą stronę.

 

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Cię doskonale rozumiem, dlatego też wymieniłem wszystkie kable, zmieniłem listwy, zmieniłem router, a nawet dostawce internetu. I nic.

Problem w tym, że wszystko było okej, nie zmieniłem żadnego elementu sprzętu i przestało być okej. Ty zmieniłeś grafikę i powstał konflikt. U mnie nic się nie zmieniło.

Poza tym, podkreślę znowu, serwisant stwierdził, że TV jest do wymiany. Serwisant. Nie ja. A potem nagle zwrot o 180 stopni. I tu jest cały problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz, ze zostało wymienione praktycznie wszystko z wyjątkiem głośników, a skoro cały czas są trzaski to warto jeszcze sprawdzić ten wątek. Może się jednak okazać, ze to jest dziwny problem z głośnikami...

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, PiPoL napisał:

Ja Cię doskonale rozumiem, dlatego też wymieniłem wszystkie kable, zmieniłem listwy, zmieniłem router, a nawet dostawce internetu. I nic.

Problem w tym, że wszystko było okej, nie zmieniłem żadnego elementu sprzętu i przestało być okej. Ty zmieniłeś grafikę i powstał konflikt. U mnie nic się nie zmieniło.

Fakty są takie:

  • Wymieniłeś wszystko co się dało ze sprzętów peryferyjnych OPRÓCZ głośników
  • Głośniki działają z innymi sprzętami
  • Serwis wymienił Ci płytę główną w TV na której masz całą elektronikę, a na pewno część związaną z dźwiękiem
  • Problem istnieje nadal

Możliwe przyczyny:

  • Głośniki są wadliwe i przestały się dogadywać z TV (bardzo prawdopodobne)
  • Jakieś inne peryferia mimo wymiany powodują problem (prawdopodobne)
  • Coś w TV oprócz płyty głównej powoduje problem (mało prawdopodobne)

Jeżeli nie dociera do Ciebie fakt, że to głośniki mogą być winowajcą i po prostu odmawiasz sprawdzenia innych, bo nie, to ja już nie potrafię Ci pomóc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież gdybym miał jakieś inne z optykiem to bym sprawdził. Ale nie posiadam aktualnie nic. To nie jest kwestia tego czy chce czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, rozpisanie się na forach i wykopie pomogło. Co ciekawe odezwał się do mnie Kiki z konkurencyjnego forum abym podał mu wszystkie istotne dane bo mają jakieś spotkania techniczne z LG i faktycznie po kilku dniach zadzwonił facet z centrali firmy. Opisałem mu wszystko i stwierdził, że odezwie się kolejnego dnia. No i się odezwał, tyle, że zaczął od tego, że jednak muszą wziąć TV na serwis, na co się nie zgodziłem bo nie mam zaufania do serwisu, więc powiedział, ze musi się skonsultować. I kolejnego dnia zadzwonił, że serwis przyjedzie do mnie testować, jak trzask nie wystąpi to wezmą TV do siebie, jak u nich nie znajdą to TV trafi do centrali LG. No i faktycznie, tydzień później serwis przyjechał, serwisant usłyszał trzask i pojechał. Dzień później dostałem info, że TV będzie wymieniony. Teraz tylko czekam na telefon od LG na jaki będzie wymieniony bo tych już nie ma na 99%. I ogólnie jeśli zaproponują B9 to raczej wezmę zwrot kasy, bo tam HDR daje 500-550 nit a u mnie 650-700. Więc trochę słabo się uwsteczniać w tak istotnym aspekcie.

Reasumując, 2 miesiące walki, x telefonów, x maili, jedno oficjalne pismo nakazujące natychmiastowe wywiązanie się z obowiązku serwisowego i jest sukces. Niestety gdyby nie interwencja Kiki w LG to pewnie byłaby porażka. Czyli niby finał szczęśliwy, ale pokazuje jak bardzo wszyscy jesteśmy dymani przez serwisy które widzą to co chcą widzieć i słyszą to co chcą słyszeć...

Edytowane przez PiPoL
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę... W piątek miałem telefon, że wymieniają TV. Do poniedziałku mieli się skontaktować. Oczywiście cisza, więc napisałem we wtorek i odpowiedź, że do dziś się ktoś skontaktuje. Oczywiście cisza. Dziś dzwonię i Pan z LG stwierdził, że jest pandemia i wstrzymali wszelkie wymiany i mam sobie czekać może do przyszłego tygodnia, może 2 tygodnie, a może do uj wie kiedy

 

Serio. Nie ma chyba aktualnie gorszej firmy jeśli chodzi o kwestie serwisowe i podejście do klienta. Sprawa ciągnie się już 2 miesiące i półtorej tygodnia...

 

 

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne doświadczenia. W  maju kupiłem B9SLA 65 cali, i wczoraj miałem juz drugą wymianę panelu. Każdy kolejny jest gorszy od poprzedniego, martw pixele, przebarwienia banding. Ten wczoraj przyjechał z tak brudą folią zabezpieczającą, jakby ktoś nim szurał po podłodze. Zwróciłem oczywiście na to uwage serwisantowi, ten wyraził zdziwienie ale powiedział, że to normalne. Co ciekawe nowy panel ma 3 martwe pixele, ale w odegłości większej niz 20 cm od siebie i odmówili mi kolejnej naprawy. Dziś złożyłem skargę.1053863269_Zdjcie15_07.2020112424-min.thumb.jpg.7b7be4d8390ea41cb9337ac21eb6c7ed.jpg

Zdjęcie 16.07.2020, 00 18 03-min.jpg

Zdjęcie 16.07.2020, 00 19 25-min.jpg

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam fora i mam wrażenie, że te SLA to są jakieś odrzuty które wprowadzili aby się pozbyć szajsowatych matryc. Boję się, że jak w końcu ktoś do mnie zadzwoni to zaproponuje właśnie B9SLA...

Właśnie zadzwonili, no j niestety. B9 zaproponowali... Ciekawe co za wynalazek przyjdzie.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

 

Ja posiadam od miesiąca 65B9SLA 1 martwy piksel poza tym bez wad ... .Mogę się mylić ,ale według mnie to po prostu loteria  jeden trafi lepiej ... drugi.... gorzej . B9 po aktualizacjach znacznie bliżej do C9 , oczywiście HdR na C9 świeci jaśniej , ale poza tym to prawie ten sam TV pod względem obrazu ... no i jest DTS !!! Więc B9>CX . Większość  bagatelizuje dtsa bo w nowych filmach jest ścieżka do wyboru a co tam 20000 Filmów wydanych do roku 2020 z dźwiękiem dts ... Oczywiście można takowe oglądać na pc z judderem ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, ronaldo864 napisał:

Ja posiadam od miesiąca 65B9SLA 1 martwy piksel poza tym bez wad ... .Mogę się mylić ,ale według mnie to po prostu loteria  jeden trafi lepiej ... drugi.... gorzej . B9 po aktualizacjach znacznie bliżej do C9 , oczywiście HdR na C9 świeci jaśniej , ale poza tym to prawie ten sam TV pod względem obrazu ... no i jest DTS !!! Więc B9>CX . Większość  bagatelizuje dtsa bo w nowych filmach jest ścieżka do wyboru a co tam 20000 Filmów wydanych do roku 2020 z dźwiękiem dts ... Oczywiście można takowe oglądać na pc z judderem ....

Ten martwy pixel masz też na białym kolorze? Zostawiasz to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Martwy piksel widoczny jest na zielonym kolorze. Wolę 1 martwy piksel niż banding ... Trafiłem na sztukę bez widocznego claudingu co jest rzadkością. 

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.07.2020 o 02:35, ronaldo864 napisał:

Martwy piksel widoczny jest na zielonym kolorze. Wolę 1 martwy piksel niż banding ... Trafiłem na sztukę bez widocznego claudingu co jest rzadkością. 

Clouding na OLEDZIE ? 😎 No cóż , są na tym świecie pragmatycy i są maksymaliści. Nam akceptujesz martwy pixel w nowym TV tokwstia Twojej osobowości. Ja myśle we wszystkim długofalowo, w tym ro rynku wtórnym, czyli jakbym sprzedawał go w przyszłości. Jeden pixel a bardzie upłynie na cenę i utrudni sprzedaż. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pr0t0m, współczuję sytuacji. Zawsze to niepotrzebne negatywne emocje.

Być może jest to wada telewizora, ale skąd wiesz że nie jest to "zgryz" na linii tv-głosniki i "winne" są głośniki?

Koledzy wyżej słusznie zwrócili uwagę, że nie sprawdziłeś tego scenariusza. Co jeśli np. wyjście optyczne z telewizora ma wysoki poziom wyjścia i gryzie z Twoim zestawem głośnikowym powodując zakłócenia/trzaski?

Trochę głupio wyjdzie jeśli to jednak problem leży we współpracy głośników z tym tv....

Tak czy siak trzymam kciuki za pozytywne rozwiązanie problemu.

 

P.S.

W moim tv jest opcja "regulacji poziomu dźwięku wyjścia pcm". Może masz coś takiego w opcjach audio i możesz np. zmniejszyć poziom dB na wyjściu.

Edytowane przez Groszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis uznał awarie. Nad czym tu się jeszcze rozwodzić? Tak czy siak przez 1.5 roku wszystko było okej. I do tej pory jest okej jak leci dźwięk z konsoli, dekodera C+ albo z film z dysku, trzaski są na YT i Netflix i innych treści z apek TV. Gdyby to były głośniki, trzaski byłyby z każdego źródła. Logika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.07.2020 o 17:53, ronaldo864 napisał:

Większość  bagatelizuje dtsa bo w nowych filmach jest ścieżka do wyboru a co tam 20000 Filmów wydanych do roku 2020 z dźwiękiem dts ... Oczywiście można takowe oglądać na pc z judderem ....

Z judderem? Rozwiń proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, efel napisał:

Z judderem? Rozwiń proszę.

Na każdym oled lg z zewnętrznego źródła podczas odtwarzania  treści  23.976 bez upłynniacza widać judder , stutter. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn judder, czy stutter? Bo to co innego. Stutter na każdym OLED widać przy niskim fps, nieważne czy z zewnątrz czy z webos. A jak ruch kontrastuje mocno z tłem to wygląda to paskudnie, chyba największa "wada" oled.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, R Junk napisał:

Tzn judder, czy stutter? Bo to co innego. Stutter na każdym OLED widać przy niskim fps, nieważne czy z zewnątrz czy z webos. A jak ruch kontrastuje mocno z tłem to wygląda to paskudnie, chyba największa "wada" oled.

Jaki ja jestem szczęśliwy, że nie mam pojęcia, co to jakiś "stutter" ;) I nie zauważyłem żadnego "jąkania" na żadnych źródłach. Może dlatego, że wyłączam wszelkie upłynniacze.

No, ale piszesz, że to największa wada OLED. Ciekawe... 

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Judder masz jak nie da się zgrać fps video z fps matrycy, czyli np 23.976 na równym 60hz i kolejne klatki nie są wyświetlanie w tym samym odstępie czasu. Prawdopodobnie o tym mówi @ronaldo864

Stutter masz po prostu przy niskim FPS, 24fps to jest bardzo bardzo mało. Tylko na LCD po tym jak piksel został "zaświecony" to szybko gaśnie i robić się blur, wszystko się rozmywa. Na OLED piksel praktycznie pozostaje zaświecony do kolejnej klatki, czyli teoretycznie lepiej. Ale w odbiorze gorzej, bo bardziej widać jak jest niski FPS. Zobacz sobie np początek drugiego sezonu Jacka Rayana, sceny w gabinecie Reyesa, kiedy postacie poruszają się na tle jaskrawych okien. Albo np film 1917, scenę jak rozbija się samolot i na tle jasnego nieba kamera przesuwa się wzdłuż desek rozwalonej stodoły. Upłynniacze na to poradzą, ale dla mnie tylko zamieniają jeden problem na drugi.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stutter przy fps 23.976  jest najbardziej widoczny z zewnętrznego  źródła  tzn przez Hdmi pc widać go bardziej ....z wewnętrznego playera Lg , albo z aplikacji typu plex , xplay praktycznie  go nie widać . Na CX jest jeszcze  gorzej niż b9 , czy c9 , w porównaniu  ze starym tv plazmowym 65st50e gdzie stutter praktycznie był niewidoczny . Szybkie sceny filmowe na tv plazmowym wyglądają najlepiej . Filmy 720p na 8 letni panelu Full Hd 65st50e również  wyglądają  lepiej .... szkoda że technologia  plazmowa została porzucona

  • Zmieszany 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obaj panowie "r" opowiadają niezłe bajki :) Przypadek? Nie sądzę ;)

  • Plusik 2
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

8 minut temu, Barnaba napisał:

Obaj panowie "r" opowiadają niezłe bajki :) Przypadek? Nie sądzę ;)

Czegoś czego Pan nie widzi tzw "jąkania" , to nie znaczy że nie występuje  , może nie chce Pan tego zauważyć...

  • Plusik 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, ronaldo864 napisał:

Stutter przy fps 23.976  jest najbardziej widoczny z zewnętrznego  źródła  tzn przez Hdmi pc widać go bardziej ....z wewnętrznego playera Lg , albo z aplikacji typu plex , xplay praktycznie  go nie widać

Ok. Poprawiłeś się, chodzi o stutter.

Kwestia tego jak masz ustawienia zrobione. Żeby nie było widać stuttera w filmach 24 klatkowych potrzebujesz włączyć upłynniacz - fizyki, czyli szybkości matrycy OLED nie pokonasz. Nie widzisz tego stuttera w apkach bo masz ten upłynniacz włączony w jakiejś formie.

Żeby upłynniacz na zewnętrznych źródłach był równie efektywny, to źródło musi przestawić odświeżanie ekranu zgodne z klatkażem filmu. Odpowiednie opcje są dostępne w odtwarzaczach bluray. Na PC jest trudniej, bo trzeba użyć odtwarzacza programowego, który posiada taką funkcję (większość ją, ma, ale większość ludzi jej nie aktywuje bo nie wie jak i do czego to podobne). Efekt jest taki że telewizor sam przełącza matrycę na odpowiednie odświeżanie (automatycznie eliminując judder, czyli zupełnie coś innego, na LG to jest opcja Prawdziwe kino czy jakoś podobnie). Najczęściej matryca jest przełączana wtedy wewnętrznie na 120 Hz, bo to jest równa wielokrotność 24 klatek, ale wtedy upłynniacz niestety nie działa, bo nie ma jak wstawić interpolowanych klatek.  

W skrócie: na PC i przez HDMI również można oglądać bez stuttera, o ile wie się jakie opcje wykorzystać. Mit obalony.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[mention=22261]Groszek[/mention] Kupiłem dziś Samsung hw-q90r. Cóż, po hdmi też są trzaski teraz, tylko bardziej subtelne. Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do tego co jest winne problemu?

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...