Skocz do zawartości
PiPoL

LG i ich OLED - czyli jak nie traktować klienta w razie awarii

Rekomendowane odpowiedzi

Okej, w czwartek dostałem B9. O ile pierwszy raz widzę tak dobrą matrycę pod względem bandingu (to mój 4 oled), to niestety po 4h posiadania idealnej matrycy, lewa strona zaczęła na bieli wchodzić w róż. W poprzednim było to samo, tyle, że tam w żółty.

 

No ale ogólnie spoko. Nowa gwarancja na 2 lata, więc potem już można myśleć o 77 cali, bo pewnie ceny zejdą już do sensownego poziomu.

 

W porównaniu do B7, z pewnością widać progres matrycy. Wygląda to po prostu lepiej. Nie widać też za bardzo mniejszej ilości nitów w HDR. Chodzi też zdecydowanie szybciej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, tv znowu zgłoszony do serwisu. Lewa strona to jest dramat. Oglądam mecz to boisko robi się na 1/5 TV żółto pomarańczowe. Sceny ze śniegiem są różowe. Sceny w F1 z asfaltem są różowe, a piasek na poboczu zmienia odcień na 2 razy ciemniejszy niż na reszcie ekranu. I tak jest ze wszystkimi kolorami poza czerwonym i niebieskim. Albo jest mocne przyciemnienie albo zmiana barwy.

Najlepsze, że to wszystko jest jak się ogląda na wprost, wystarczy usiąść trochę na prawo i nagle wszystko jest okej. Za to trochę w lewo i dramat się powiększa.

Oprócz tego opóźnienie głosu na YT przez HDMI, o czym LG wie od roku, ale mają to gdzieś. Netflix okej, Amazon okej, a YT 300 ms głos się spóźnia. Oczywiście w ustawieniach usunięta regulacja zmiany dźwięku do tyłu, można tylko do przodu.

Zaczynam żałować, że nie wziąłem zwrotu kasy, bo oczywiście już zaczęła się walka i gadka, że wszystko jest git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dostałem odpowiedź od LG.

 

"zapoznaniu się z przesłaną dokumentacją zdjęciową uprzejmie informujemy, iż w ocenie gwaranta nie przedstawia ona nieprawidłowości w pracy przedmiotowego telewizora OLED65B9SLA wynikających z wystąpienia wady/usterki tkwiącej w sprzedanym urządzeniu.

 

Dodatkowo chcielibyśmy poinformować, iż zjawisko niejednorodności tła w panelu OLED nie jest objawem uszkodzenia produktu. OLED jest nowoczesną technologią produkcji ekranów stosowaną przez firmę LG. Ekrany tego typu nie wymagają podświetlenia. Elektrody tworzące strukturę ekranu mają bardzo małe wymiary mierzone w angstremach. W przypadku telewizorów o dużych przekątnych w procesie produkcji powstają niewielkie fluktacje grubości elektrod co przekłada się na pewną niejednorodność w kolorystyce w zależności od obszaru matrycy. Efekt widoczny jest tylko na jasnych jednolitych tłach. Tego typu zjawisko jest normalne i ściśle związane z technologią wykonywania paneli OLED. W każdym telewizorze, czy monitorze efekt niejednorodności tła może być widoczny i nie jest wynikiem uszkodzenia produktu.

 

W związku z powyższym z przykrością stwierdzam, iż brak jest podstaw do uznania reklamacji."

 

Dla Pana boisko piłkarskie czy zadyma w Mad Max to jednorodne tło i jestem jakiś pierdolnięty, że marudzę...

 

To jest niewiarygodne. Kupując Oled LG, po pierwsze bierzesz udział w loterii matrycowej, a po drugie w komplecie dostajesz gratis najbardziej zje** obsługę serwisową w galaktyce.

 

 

 

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłoś sprawę do rzecznika praw konsumenta w twoim mieście.

Być może jak LG zobaczy, że wszedłeś na drogę urzędową, to zmieni swoje podejście i weźmie odpowiedzialność za bubel jaki wyprodukowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1143491482_Zdjcierdr.thumb.jpg.d751d84869bc6dca5cf568a7002c8c35.jpg

6 godzin temu, PiPoL napisał:

Wczoraj dostałem odpowiedź od LG.

 

"zapoznaniu się z przesłaną dokumentacją zdjęciową uprzejmie informujemy, iż w ocenie gwaranta nie przedstawia ona nieprawidłowości w pracy przedmiotowego telewizora OLED65B9SLA wynikających z wystąpienia wady/usterki tkwiącej w sprzedanym urządzeniu.

 

Dodatkowo chcielibyśmy poinformować, iż zjawisko niejednorodności tła w panelu OLED nie jest objawem uszkodzenia produktu. OLED jest nowoczesną technologią produkcji ekranów stosowaną przez firmę LG. Ekrany tego typu nie wymagają podświetlenia. Elektrody tworzące strukturę ekranu mają bardzo małe wymiary mierzone w angstremach. W przypadku telewizorów o dużych przekątnych w procesie produkcji powstają niewielkie fluktacje grubości elektrod co przekłada się na pewną niejednorodność w kolorystyce w zależności od obszaru matrycy. Efekt widoczny jest tylko na jasnych jednolitych tłach. Tego typu zjawisko jest normalne i ściśle związane z technologią wykonywania paneli OLED. W każdym telewizorze, czy monitorze efekt niejednorodności tła może być widoczny i nie jest wynikiem uszkodzenia produktu.

 

W związku z powyższym z przykrością stwierdzam, iż brak jest podstaw do uznania reklamacji."

 

Dla Pana boisko piłkarskie czy zadyma w Mad Max to jednorodne tło i jestem jakiś pierdolnięty, że marudzę...

 

To jest niewiarygodne. Kupując Oled LG, po pierwsze bierzesz udział w loterii matrycowej, a po drugie w komplecie dostajesz gratis najbardziej zje** obsługę serwisową w galaktyce.

 

 

 

 

Mam to samo :) Lewa strona w kolor czerwony wpada, najgorzej przebarwia kolor zielony, czyli fifa, mecze, ale też gierka typu rdr 2 widoczne to jest bardzo. I dostałem taką samą odpowiedź, że to jest normalne, że to charakterystyka panelu OLED i odmowa reklamacji. Z tym, że pierwszy panel z jakim kupiłem TV nie miał takich przebarwień...

Edytowane przez pr0t0m
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.08.2020 o 07:05, PiPoL napisał:

Dla Pana boisko piłkarskie czy zadyma w Mad Max to jednorodne tło i jestem jakiś pierdolnięty, że marudzę...

Dlatego reklamuj do skutku. Dostałeś odpowiedź z automatu, bo przy oglądaniu pod kątem zafarb na białym tle jest 'cechą' technologii OLED. Ale nie powinien być widoczny podczas oglądania meczu na wprost. Wezwij serwisanta, pokaż mu mecz i zapytaj czy to normalne. Dziwne, że nie zauważyłeś tego od razu po odpakowaniu sprzętu. Zafarb się raczej nie zmienia z czasem, tak jak vertical banding. Powinieneś to od razu wychwycić i odmówić przyjęcia tego egzemplarza na wymianę. Oczywiście to nie Twoja wina że na wymiany serwisowe trafiają jakieś odpady, ale biorą pod uwagę swoje wcześniejsze boje mogłeś oszczędzić sobie kłopotu wcześniej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz.... Cały myk polega na tym, że sprawdzałem siedząc blisko tv. On zaczyna zmieniać barwę jak jesteś metr i jakieś 30 cm od niego. Z bliska wszystko gra. Problemach w tym, że mam głowę 2 metry od tv...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, PiPoL napisał:

Widzisz.... Cały myk polega na tym, że sprawdzałem siedząc blisko tv. On zaczyna zmieniać barwę jak jesteś metr i jakieś 30 cm od niego. Z bliska wszystko gra. Problemach w tym, że mam głowę 2 metry od tv...

Dlatego reklamuj dalej. Ten metr i 30 cm to na wprost? 

Przy okazji apel kolegi z forum.

Osoby które pozytywnie załatwiły swoje reklamacje OLEDa, być może będą w stanie pomóc koledze:

https://hdtvpolska.com/forum/topic/39421-sony-a1-kd-55a1-test-pierwszego-oled-tej-marki-z-4k-i-hdr/?do=findComment&comment=524985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już dawno temu pisałem że LG przestało uznawać reklamacje nawet na bardzo mocny banding, teraz zaczęło odrzucać reklamacje z tak mocnym kolor tintingiem jak u Ciebie, następne w kolejce będą wypalenia. I tyle pozostało z tego wspaniałego serwisu LG...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Alwyn napisał:

Już dawno temu pisałem że LG przestało uznawać reklamacje nawet na bardzo mocny banding, teraz zaczęło odrzucać reklamacje z tak mocnym kolor tintingiem jak u Ciebie, następne w kolejce będą wypalenia. I tyle pozostało z tego wspaniałego serwisu LG...

Każdy przypadek jest inny. Nie ma co uogólniać, tylko trzeba walczyć we własnej sprawie. W dziale Sony jeden kolega walczy z MM bo mu nie chcą uznać wypalenia, a kilku innym osobom serwis Sony (który jest mega wrogo nastawiony do swoich klientów) wymienił z tego samego powodu telewizory. 

Ja miałem do czynienia z serwisem LG (wymiana płyty głównej w TV) i mam same pozytywne odczucia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.08.2020 o 11:54, efel napisał:

Dlatego reklamuj do skutku. Dostałeś odpowiedź z automatu, bo przy oglądaniu pod kątem zafarb na białym tle jest 'cechą' technologii OLED. Ale nie powinien być widoczny podczas oglądania meczu na wprost. Wezwij serwisanta, pokaż mu mecz i zapytaj czy to normalne. Dziwne, że nie zauważyłeś tego od razu po odpakowaniu sprzętu. Zafarb się raczej nie zmienia z czasem, tak jak vertical banding. Powinieneś to od razu wychwycić i odmówić przyjęcia tego egzemplarza na wymianę. Oczywiście to nie Twoja wina że na wymiany serwisowe trafiają jakieś odpady, ale biorą pod uwagę swoje wcześniejsze boje mogłeś oszczędzić sobie kłopotu wcześniej. 

Raczej się nie da odmówić przyjęcia. Jak mi dali panel z 3ma pixelami martwymi i zauważył to sam serwisant , to zapytałem czy mogę go nie przyjąć. A on ze muszę przyjąć ale złożyć kolejna reklamacje i ze teraz to pewnie wymienia mi na nowy TV. Po czym zadzwonił kolejnego dni ze LG odmówiło naprawy ponieważ to się mieści w ich normach , bo te 3 pixele nie świecą tylko na kolor czerwony i zielony, ale na biały już świecą wiec luz i ze zostaje z tym panelem i zostaje mi walka z nimi samemu. Złożyłem wiec reklamacje na naprawę która odrzucili. A i dodam jeszcze ze chłop wyszedł z mojego domu nie biorąc ode mnie nawet podpisu na papierku ze akceptuje naprawę (tak jak to było przy poprzedniej naprawie). Jeszcze nakleił te folie z „nowego” panelu na stary który zdjął z mojego tv, zapakował go ładnie i odjechał. Założę się ze ten panel wylądował ba tv u kogoś innego w Polsce lub w Europie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.08.2020 o 01:34, pr0t0m napisał:

Raczej się nie da odmówić przyjęcia.

Da się, tylko tutaj jest to trudne, bo zauważysz że coś jest nie tak, dopiero jak nowa matryca jest już wymieniona w telewizorze. Gdyby serwisant przyjechał z porysaną albo potłuczoną matrycą to od razu się nie zgadzasz na wymianę - to jest logiczne. Po fakcie wymiany jedyne co możesz zrobić to powiedzieć że serwisant nie wyjdzie drzwiami z mieszkania z Twoja starą matrycą, która miała np mniej wad :). Albo niech wymienia na starą matrycę i zabiera nową, albo niech skacze przez okno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja miałem taka sytuację,  ze nie chciałem przyjać panelu, bo miał brudną folie, a potem on znalazł 3 martwe zastępywalne pixele i chciałem ywmienic na swój poprzedni panel to powiedział, że nie może tego zrobić i że musze złozyć reklamację na ten.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do wszystkich, czy ktoś z Was korzystał kiedyś z rękojmi ? Bo na innym forum dostałem cynk, żebym zgłosił to w ciągu pół roku od zakupu, to będzie to uznane za wadę, która istniała od początku, a po pół roku jako wada nabyta i ma to ponoć duże znaczenie w przypadku rozpatrzenie rękojmi. Dzwoniłem dziś na infolinię ME i niestety tam konsultant nie miał wiedzy w tej kwestii, a doradził żebym zgłosił tę reklamację przez ich sklep. 

Ktoś coś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...