Skocz do zawartości
Piotr1406

UWAGA na gwarancję firmy LG

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Piotr1406... rozumiem Ciebie i Twój problem, ale ... nie przeczytałeś warunków gwarancji, co pociągnęło za sobą cały ciąg wydarzeń dla Ciebie niekorzystnych.

"3. Karta gwarancyjna jest ważna, jeżeli sporządzona jest na oryginalnym druku lub dostarczonym przez sprzedawcę [beeep]likacie oryginalnej karty gwarancyjnej i zawiera następujące dane: nazwę sprzętu, model, numer fabryczny, datę sprzedaży, pieczęć i podpis sprzedawcy oraz podpis klienta. Dokonywanie jakichkolwiek skreśleń lub poprawek w karcie gwarancyjnej pociąga za sobą jej unieważnienie." 

Tak jest napisane i tak było napisane 2 lata temu. Wtedy to wymieniono mi oleda na nowy z powodu jednego mocno świecącego zielonego piksela. 

Być może w aktualnej sytuacji LG zaczęło stosować się do tego co już kiedyś napisali.

 

Edytowane przez Gatar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że wiele osób podkreśla jakoby gwarancja była "miłym prezentem od producenta", to jednak warto rozważyć, jak byśmy czuli się w sytuacji, gdy z rożnych powodów ten "miły prezent" w sytuacji awarii produktu nam się jednak nie należy. Jestem ciekaw jaka część klientów dokonując zakupu czyta dokładnie warunki gwarancji. W zdecydowanej większości (wg mnie) przyjmujemy że 2 letnia gwarancja "nam się należy":) - jest to w końcu naturalny element oferty, na podstawie której wybieram produkt. Poza tym czy nie jest naturalną sprawą że na podstawie oznaczeń i danych zawartych w elementach telewizora (kody serwisowe itp) nie można potwierdzić jego historii (identyfikowalność). Innymi słowy - na jakiej podstawie LG nie przyznaje się do swojego produktu?... 

  • Lubię 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie jestem pracownikiem, ani rzecznikiem LG, ale sądzę , że na podstawie zapisu w warunkach gwarancji w postaci pkt 3, który kupujący powinien

, jeśli chce kupić i mieć gwarancje zaakceptować i się do niego stosować. Jeśli tego nie zrobi to tak bywa jak u Ciebie.

Nie sądzę, że LG nie przyznaje się do produktu, ale wskazuje na nie przestrzeganie warunków gwarancji zawartych w tym dokumencie. 

 Oczywiście, moim zdaniem powinny wystarczyć SN urządzeń bo dzisiaj nie jest problemem "śledzenie" drogi urządzenia od produkcji do śmietnika.

Niektóre firmy tak robią. 

Jeśli coś "wywalczysz" dawaj znać.

 

pozdrawiam.   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Gatar napisał:

Niektóre firmy tak robią.

Dziwne że LG tak kiepsko traktuje klienta - powinni uczyć się od swojego głównego konkurenta - Samsung nie potrzebuje papierków by zapewnić jakość gwarancji.

Panasonic też chyba dał sobie spokój z cwaniakowaniem o podbitą kartę gwarancyjną.

Jak widać jak się chce to można być firmą przyjazną dla klienta - a wymaganie podbitej karty gwarancyjnej jest śmieszne w obecnych czasach.

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak powinno wyglądać podbicie karty gwarancyjnej w przypadku zakupu TV LG przez sklep internetowy? Czytając ten temat zadzwoniłem na infolinię - powiedzieli,  że powinny być naklejki w przesyłce (nie miałem). Przy okazji zapytałem też w sklepie stacjonarnym - tu powiedzieli, że w przypadku ich sklepu internetowego absolutnie nie ma konieczności posiadania w ogóle karty gwarancyjnej, tylko faktura i numer seryjny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Piotr1406 napisał:

Oczywiście przekażę wynik moich zmagań. Obecnie wojuję powołując się na rękojmię.

Bardzo dobrze. Zyczymy powodzenia bo zachowanie LG (choc formalnie moze i zgodne) z profesjonalna obsluga klienta i odpowiedzialnoscia za wlasny (wadliwy) produkt nie ma nic wspolnego.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak to w końcu jest przy zakupie przez internet? Kupiłem w Media Expert przez internet z dostawą do domu, jak pojadę teraz do sklepu stacjonarnego to mi podbija kartę gwarancyjną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Januzaj123 napisał:

To jak to w końcu jest przy zakupie przez internet? Kupiłem w Media Expert przez internet z dostawą do domu, jak pojadę teraz do sklepu stacjonarnego to mi podbija kartę gwarancyjną?

Nas pytasz? Skąd mamy wiedzieć. Zadzwoń tam i zapytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.06.2020 o 12:00, bomel91 napisał:

 zadzwoniłem na infolinię - powiedzieli,  że powinny być naklejki w przesyłce (nie miałem). Przy okazji zapytałem też w sklepie stacjonarnym - tu powiedzieli, że w przypadku ich sklepu internetowego absolutnie nie ma konieczności posiadania w ogóle karty gwarancyjnej, tylko faktura i numer seryjny. 

Info z Euro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla sklepu może to wystarczy, mi bardziej chodzi jakbym chciał sam bezpośrednio reklamować u LG, później przedzwonie na infolinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego wątku, poszedłem do MediaExper, gdzie dwa tygodnie temu zakupiłem Oleda LG. Miły pan powiedział, że od dawna  nie stemplują kart gwarancyjnych...wystarczy dowód zakupu. Powiedział, że nie słyszał o problemach z serwisem  w przypadku awarii i nie podbitą karta gwarancyjną. Oczywiście bez żadnego problemu przystawił pieczątkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ciekawą sytuację, TV kupiłem przez internet w Media Markt z odbiorem osobistym w Tychach, a na fakturze adres sklepu z Elbląga bo to z niego ściągali OLEDa. Muszę tam napisać gdzie podbić gwarancję i ważniejsze, który sklep wpisać w karcie gwarancyjnej, żeby wszystko było na piśmie\mailu. Mam nadzieję, że nie w Elblągu bo to by było kuriozum mam do niego ~500km.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbita karta gwarancyjna to po prostu karta gwarancyjna! Nie musi posiadać pieczątek itp.

Oprócz niej potrzebny jest tylko dowód zakupu - np faktura VAT.

Zgłosiłem uszkodzenie LG CX i w ciągu jednego dnia dostałem nowy ekran i przedłużenie gwarancji o kolejne 2 lata!

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Bardzo ciekawa dyskusja. Jako świeży (od 4 dni), lecz przezorny posiadacz LG CX natrafiłem na ten wątek i jestem bardzo ciekaw sprawy z podbitą lub nie podbitą kartą gwarancyjną. Telewizor zakupiłem w MediaExpert, karta gwarancyjna była w pudełku od TV i została wyciągnięta dopiero przy montażu. Nie jest wypełniona w żaden sposób ani podbita. Posiadam wszystkie dokumenty, które dawał sklep (Fakturę oraz inne druczki do niej przypięte). Napisałem do LG wczoraj, ale nie dostałem jeszcze odpowiedzi.

Czy mam się czego obawiać? Powinienem wrócić do sklepu z tą książeczką gwarancyjną? (Mimo że posiadam tak wiele innych dowodów zakupu)

Edytowane przez Leeway

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałkowane od lat ...

Żeby mieć spokój ducha - rejestrujesz tv na stronie LG i kropka.

Potrzebny jest dowód zakupu z ceną Vat i nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zarejestrowałem produkt na stronie (cx oled). Zgłosiłem problem online, zapytałem czy będzie potrzebna podbita karta gwarancyjna i powiedzieli, że to zależy od serwisanta, bo niektórzy chcą a niektórzy nie 🤣w razie czego poszedłem do mm żeby mi dali pieczątkę i się bardzo zdziwili, bo nikt tego nie robi teraz, ale dali bez problemu i powiedzieli, żebym sobie sam wypełnił resztę typu SN itd 🤣 dzwoniłem do kolegi, który jest kierownikiem rtv w mm i też mówi, że nie jest potrzebna karta gwarancyjna. Przyszedł serwisant i zrobił zdjęcie tylko faktury. Miałem w ten sposób 2 naprawy - raz płytę główną po miesiącu czy 2 i po roku matryca cała i ponoć gwarancja na to leci od nowa. Niestety mam zawieszony 1 piksel, widoczny na czerwonym tle i chyba niebieskim, reszta ok. Nie wiem czy zgłaszać czy czekać do końca gwarancji na matrycę, chyba poczekam, bo tego nie widać, a może dostanę nową matrycę od C11 albo i cały tv 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2021 o 16:50, majki84 napisał:

Miałem w ten sposób 2 naprawy - raz płytę główną po miesiącu czy 2 i po roku matryca cała i ponoć gwarancja na to leci od nowa

Dałeś ciała, bo gdybyś reklamował sprzęt na rękojmi w sklepie a nie przez gwarancję producenta to przy drugiej awarii jakbyś zażądał odstąpienia od umowy, to sprzedawca nie miałby wyjścia i oddał Ci pieniądze, które byś przeznaczył na zakup nowszego modelu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z konsultantem LG. Rozmowa dotyczyła innej kwestii. Pytałem m.in. o rejestrację produktu na stronie. Jasno i wyraźnie podkreślił, że rejestracja nie oznacza gwarancji oraz że musi być karta wypełniona z pieczątką sprzedawcy i numerem fabrycznym.
Chciałem jednak zwrócić uwagę na coś innego. Wczoraj znalazłem ten temat, właśnie po rozmowie z tym konsultantem. W ciągu ostatnich dwóch dni byłem w kontakcie z trzema albo czterema sklepami na allegro ws zakupu LG 65 C11LB. Pojawiły się oferty na poziomie 6800-6900. Po zadanym pytaniu o podbicie karty - konsternacja. Nie otwierają paczek itd. Spytałem wtedy, czy podbiją, jak odeślę po zakupie i 14 dniach (czas na odstąpienie). Po wielkim namyśle zgodzili się, chociaż nie wszyscy. Gdy zacząłem zwracać uwagę na to, że ma być nr fabryczny (potwierdzający dystrybucję prze LG Polska), pieczątka itd, gdy dodałem, że będę rejestrował produkt na stronie i tam będzie weryfikacja to....wszyscy zakończyli sprzedaż na allegro. Jeden nawet zakończył sprzedaż w sklepie poza allegro.... Jeden mi odpisał, że gwarancja jest jego i przez niego musi przejść proces gwarancyjny - już nawet nie dopytywałem,  co miał przez to na myśli.
Także sugeruję ostrożność i gnębienie jeszcze przed zakupem...

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja jest od kilku lat gdy różnica w cenach oled lg między małymi sklepami z sieci a oficjalną dystrybucją (media exeprt, euro, media markt, vobis itd.) jest bardzo widoczna. Dlatego osobiście nie polecam kupować na allegro oraz w sklepach gdzie jest duuużo niższa cena niż w marketach chyba, że na własne ryzyko bo nie dla każdego jest to problem i jak się popsuje to kupi sobie kolejny. To nie jest przypadek i skądś ta cena musi się wziąć. Nikt nie jest świętym mikołajem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica ceny nie bierze się z obecności lub braku gwarancji. Bierze się z polityki producenta (narzucanie róznymi metodami i sztuczkami przez producenta stałej ceny sprzedaży do klienta tzw. SRP, co jest BTW niezgodne z prawem), polityki sieci dystrybucji oraz z aktualnej sytuacji rynkowej. Każdy sklep może zakupić towar w dowolnym miejscu w EU i sprzedawać to w Polsce w dowolnie ustalonej przez siebie cenie. Tak mówi prawo. I wszelkie ograniczenia takiej wolności gospodarczej są niezgodne z prawem. W całej EU do gwarancji wystarczy dowód zakupu. I gwarancja ta musi być honorowana we wszystkich krajach EU niezależnie od miejsca zakupu produktu. Niestety są przypadki gdzie producenci próbują obchodzić lub ograniczać prawa klienta. Każdy sąd rozprawi się z takimi praktykami gdy dojdzie do rozprawy. Wcale do tego nie zachęcam bo w Polsce to długi proces niestety. Na szczęście funkcjonują tu rzecznicy praw konsumenta, którzy "tłumaczą" producentom jakie konsument ma prawa i zazwyczaj tego typu sprawy kończą się polubownie bez ingerencji sądów.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.10.2021 o 11:45, Migot napisał:

Jak to jest z gwarancją i fakturą vat w przypadku lg ? wtedy mamy 12 miesięcy tylko ?

Nie, prawo sie zmieniło przy zakupie "na działalność gospodarczą". Masz 24 miesiące niezgodności z umową plus gwarancje producenta (zazwyczaj 24 miesiące choć Apple z uporem maniaka oferuje tylko 12 miesięcy). Poza tym nie prowadząc działalności gospodarczej może sobie zażyczyć imienną fakturę VAT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój LG 65 C11 kupiłem  przez internet w Media Expert. Poczytałem ten wątek no i będąc przezornym poszedłem do najbliższego stacjonarnego sklepu Media Expert  z kartą gwarancyjną i fakturą zakupu aby mi podbili tą kartę gwarancyjną no i niestety zonk. Okazało się, że nic takiego nie robią, zwłaszcza, że nie w ich sklepie stacjonarnym sprzęt zakupiony. Po drugie obejrzeli kartę gwarancyjną i stwierdzili, że nawet gdyby chcieli podbić tą gwarancję i wpisać numer seryjny to nie wiadomo gdzie - no i na razie pozamiatane.

Widzę, że jest jakiś mały opór z tą kartą gwarancyjną  - może trzeba będzie przesłać ją do podbicia listem poleconym.

 

A tak właściwie to na której stronie karty gwarancyjnej ma być wpisany numer seryjny data i pieczątka - bo jakoś nie ma wyznaczonego miejsca w tej karcie ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...