Skocz do zawartości
tybul

LG 55 C7 piękne wypalenie ;(

Rekomendowane odpowiedzi

Na Twoim miejscu skorzystałbym z rękojmi, oczywiście zakładam, że ponowne wypalenia pojawiły się PRZED upływem 2 lat od daty zakupu. Na rękojmi masz rok na zgłoszenie usterki. Ten rok liczy się od momentu stwierdzenia wady i nie ma znaczenia, że zgłoszenia dokonasz już po upływie dwóch lat.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak jest  już ponad 2 lata (październik 2017) więc tylko zostaje gwarancja

wg mnie ponowne zgłoszenie do serwisu lg  bo na wymienioną matrycę jest gwarancja producenta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, ty;ko ile jest tej gwarancji? Znowu 2 lata?

Najważniejsze pytanie - czy mogę sie domagać zwrotu kasy (7.900)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Gelo5 napisał:

Też tak myślałem, ty;ko ile jest tej gwarancji? Znowu 2 lata?

Najważniejsze pytanie - czy mogę sie domagać zwrotu kasy (7.900)?

chyba tak - kolejne 2 lata bo to ważna część tv

kasy chyba nie można się domagać od gwaranta ale nie wiem - pewnie spróbować można  i opisać że twój profil użytkowania powoduje wypalenia

moze dostaniesz propozycję zamiany na jakiś ich LCD - ale tak chyba to nie działa

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak myślałem, ty;ko ile jest tej gwarancji? Znowu 2 lata?
Najważniejsze pytanie - czy mogę sie domagać zwrotu kasy (7.900)?
Zwrot środków może dokonać sprzedawca jeśli skorzystasz z rękojmi, ale w ciągu 2 lat musisz z tego tytułu złożyć reklamację do sprzedawcy i to też nie musi nastąpić od razu, sprzedawca może towar naprawić... Anyway, to Ciebie już nie dotyczy, w Twoim przypadku LG naprawi Ci TV na podstawie gwarancji 24m-ce na wymienioną matrycę...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ramach rękojmi usterka musi ujawnić się przed upływem 2 lat. Zgłosić ja można nawet po upływie dwóch lat od zakupu, jednak nie później niż rok od ujawnienia.

Wszystko teraz zależy od zgłaszającego co odpowie na pytanie dotyczące daty zauważenia usterki.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli na pytanie kiedy to się stało - mam odpowiedzieć np. zauważyłem, że coś się złego dzieje już w połowie października... (gwarancja pierwotna jest do 31 października)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Telewizor był naprawiany w ramach gwarancji producenta, sprzedawca odrzuci reklamację z tytułu rękojmi (bo info o naprawie dostanie z serwisu LG, który zapewne wymieni matrycę na gwarancji 24m-ce)... Mówiąc krótko: nie spodziewałbym się zwrotu kasy...

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli na pytanie kiedy to się stało - mam odpowiedzieć np. zauważyłem, że coś się złego dzieje już w połowie października... (gwarancja pierwotna jest do 31 października)
Dokładnie tak.
Oczywiście zrobisz jak zechcesz.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, na moim 55B7 w sobotę zauważyłem na meczu pionowy pas a na planszach początki wypalenia. Gwarancja kończy mi się 15.11.2019 roku. Co o tym sądzicie? Oczywiści na żywo wygląda gorzej!

DSC_0013.JPG

Edytowane przez zbycho45
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem od razu jak zobaczyłem.  Praktycznie nic to nie dało. Jak sądzicie panel do wymiany czy .......????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie próbuję drugi raz dokonać zgłoszenia na stronie LG i system nie puszcza mnie tj nie mogę wysłać zgłoszenia. Co robię nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Telewizor mam od grudnia 2017, po roku użytkowania zaczęły sie problemy. Teraz sytuacja wygląda tak jak na zdjęciach.
TV kupiony w Warszawie z marketu, ale nie powystawowy. Nie sądziłem że temat wypalenia mnie dopadnie. TVN ogladany jakies 30%. Reszta filmy. Średnio 5-8h dziennie TV był używany. 3 razy w ciągu 2 lat odpalałem odświeżanie matrycy. Nic to nie dało.
Pionowy banding też jest wyraznie widoczny na szarych tłach. 
Rozumiem, że gwarancja to obejmuje? Pisać z tym do LG, czy marketu? Najchętniej bym wystąpił o zwrot kasy i upgrade na 65 cali.
 
 
 
IMG_20191008_174549.thumb.jpg.8cc3d9877263c0dfd2a72999c6a6eccc.jpg
IMG_20191008_174551.thumb.jpg.e5c11e7325fd0342b45e57dcf7125468.jpg
IMG_20191008_174553.thumb.jpg.ae6ccf0979063eb2df7f4f33f089565b.jpg
Na jakim podświetleniu OLED zazwyczaj pracował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2019 o 10:07, Gelo5 napisał:

1. Czy teraz mogę ubiegać się o zwrot kasy?

Wydaje mi się że tak. Żeby się ubiegać o zwrot, musisz złożyć rękojmię w sklepie i zażądać zwrotu kasy. W tym piśmie musisz napisać że telewizor miał już wymieniany panel i dlatego chcesz kasę i nie zgadzasz się na ponowną naprawę, ani wymianę na nowy. Dobrze by było dołączyć ksero protokołu naprawy. Przepisy mówią, że sprzedawca nie może Ci zmienić żądania jeżeli towar był już raz reklamowany - nie ma tutaj określone czy był reklamowany z tytułu gwarancji czy rękojmi. Więc w teorii powinno się udać. Pamiętaj tylko że musisz napisać w piśmie reklamacyjnym że wadę zauważyłeś np 30 września - koniecznie przed 2 letnim okresem rękojmi od momentu zakupu. 

Dnia 10.11.2019 o 10:07, Gelo5 napisał:

2.Czy gwarancja  została przedłużona po wymianie panela na nowy  (ta zrobiona ok. 5-6 miesięcy temu) - czy muszę korzystać z "dodatkowej gwarancji"?

Tak, przy wymianie panelu na nowy masz na niego nową gwarancję 2 lata (gwarancję, nie rękojmię).

Na Twoim miejscu powalczyłbym o zwrot kasy, bo wydaje się że masz szansę. A za kasę którą zapłaciłeś w 2017 roku za B7 spokojnie kupisz teraz C9 albo o 10 cali większy, albo zostanie Ci w kieszeni trochę grosza na balety. 

Dnia 10.11.2019 o 12:04, JohnnyCash napisał:

Zwrot środków może dokonać sprzedawca jeśli skorzystasz z rękojmi, ale w ciągu 2 lat musisz z tego tytułu złożyć reklamację do sprzedawcy i to też nie musi nastąpić od razu, sprzedawca może towar naprawić... Anyway, to Ciebie już nie dotyczy, w Twoim przypadku LG naprawi Ci TV na podstawie gwarancji 24m-ce na wymienioną matrycę...

Bzdura. Na zgłoszenie rękojmi ma się rok od momentu zauważenia wady. Kolega pisze pismo w którym pisze, że zauważył wypalenie 30 września, czyli w okresie gdy telewizor był jeszcze w okresie chronionym przez rękojmię. Ponieważ towar był już raz reklamowany, sprzedawca nie może zmienić jego żądania zwrotu kasy. Sprawa moim zdaniem jak najbardziej do wygrania. Tutaj dowód na potwierdzenie moich słów:

image.png.f140ce30e92ce5f79bcc2675e6fdcaa1.png

http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm02

Edytowane przez efel
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź @efel

Co do zgłoszenia do sprzedawcy chyba nie ma znaczenia kiedy zauważyłem - mam u tego sprzedawcy przedłużoną gwarancję 5 lat.

Dziękuję jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, na moim 55B7 w sobotę zauważyłem na meczu pionowy pas a na planszach początki wypalenia. Gwarancja kończy mi się 15.11.2019 roku. Co o tym sądzicie? Oczywiści na żywo wygląda gorzej!
DSC_0013.thumb.JPG.93423ed89a12d0151a64339757ec9dd1.JPG
Na jakim podświetleniu OLED zazwyczaj pracował? Maksymalnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za podpowiedź[mention=157608]efel[/mention]

Co do zgłoszenia do sprzedawcy chyba nie ma znaczenia kiedy zauważyłem - mam u tego sprzedawcy przedłużoną gwarancję 5 lat.

Dziękuję jeszcze raz.

Przedłużenie gwarancji do 5 lat nie wpływa na zobowiązania sprzedawcy z tytułu rękojmi. 2 lata i nie dłużej niż rok na zgłoszenie od zauważenia wady. Przecieraj szlak :)

 

[mention=157608]efel[/mention] masz rację, bzdura

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Gelo5 napisał:

Co do zgłoszenia do sprzedawcy chyba nie ma znaczenia kiedy zauważyłem - mam u tego sprzedawcy przedłużoną gwarancję 5 lat.

Ma kapitalne znaczenie. Tą gwarancją przedłużoną możesz sobie d... podetrzeć. To jest ubezpieczenie. Mniemam że nie miałeś jeszcze do czynienia z żadną ubezpieczalnią, skoro widzisz tam jeszcze jakieś światełko w tunelu.

Jedyną ścieżkę która gwarantuje sukces opisałem powyżej i polega ona na skorzystaniu z rękojmi. Jeżeli jesteś głup...ekhem...odważny to możesz być pierwszą osobą na forum, która zrezygnuje z rękojmi i będzie chciała coś ugrać z ubezpieczalnią. Pochwal się w przypadku sukcesu - będzie to wydarzenie na miarę wygrania loterii. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, efel napisał:

Tą gwarancją przedłużoną możesz sobie d... podetrzeć. To jest ubezpieczenie. Mniemam że nie miałeś jeszcze do czynienia z żadną ubezpieczalnią, skoro widzisz tam jeszcze jakieś światełko w tunelu.

ale chyba nie zawsze jest to ubezpieczenie?

ci się chwalą     http://easyprotect.pl/index.php

że to gwarancja realizowana ponoć przez autoryzowany serwis - i ja takie coś sobie wykupiłem na oleda - myślisz że potencjalnego wypalenia nie uwzględnią?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale chyba nie zawsze jest to ubezpieczenie?
ci się chwalą     http://easyprotect.pl/index.php
że to gwarancja realizowana ponoć przez autoryzowany serwis - i ja takie coś sobie wykupiłem na oleda - myślisz że potencjalnego wypalenia nie uwzględnią?
Co mówią warunki? Dopytywałeś czy uwzględniają wypalenie?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno "przedłużona Gwarancja EasyProtect® to nie ubezpieczenie, a ochrona serwisowa realizowana na warunkach tożsamych z podstawową gwarancją Twojego sprzętu."

https://easyprotect.pl/faq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podobno "przedłużona Gwarancja EasyProtect to nie ubezpieczenie, a ochrona serwisowa realizowana na warunkach tożsamych z podstawową gwarancją Twojego sprzętu."
https://easyprotect.pl/faq
Copy > Paste ogarniasz perfekcyjnie, ale to nadal nie odpowiedź na pytanie czy uwzględniają wypalenie, bo co jeśli oferują ochronę jak serwis producenta ale z wykluczeniami? :)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, JohnnyCash napisał:

Copy > Paste ogarniasz perfekcyjnie, ale to nadal nie odpowiedź na pytanie czy uwzględniają wypalenie, bo co jeśli oferują ochronę jak serwis producenta ale z wykluczeniami? :)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Skoro czytanie umów sprawia ci trudność, zrobiłem to za ciebie ;)

I znalazłem fragment, który cię, być może, interesuje w Ogólnych Warunkach http://easyprotect.pl/pliki/OWOS.pdf

Zakres dodatkowej ochrony serwisowej nie obejmuje również:.......

l) wad telewizorów plazmowych, wynikających z wypalania luminoforu – „zamieranie obrazu”, .........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...