ramzes99 27 Napisano 23 Listopada 2018 @szewi a widziałeś może laserowe proje w akcji? Bo tak się zastanawiałem i wchodząc budżetem w tego JVC mamy już poziomy laserów czy to epsona czy sonego czy nawet optomy UHX65? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 23 Listopada 2018 18 godzin temu, raf7705 napisał: Ale to jest w ogóle bez sensu pytanie. Kto kupuje JVC do białego salonu.... Normalne że cała inwestycja idzie się walić. Nikt rozsądny tego nie zrobi. Ja tez widac jestem nierozsadny. Powiem wiecej, skrajnie nie rozsadny bo salon mam bialy jak gabinet lekarza, tyle ze obraz wyswietlam na ekranie Pisze subiektywnie jako posiadacz rs 540 a wczesniej rs56 Oczywiscie ze KAZDY projektor w dedykowanym pomieszczeniu bedzie wyswietlal lepszy obraz, gdyz mniej odbic pojawia sie na ekranie, wiec kontrast jest lepszy, ale z drugiej strony nigdy nie bedzie idealny, OLEDowy, gdyz zawsze swiatlo sie odbije (nawet w czarnym pomieszczeniu), I trafi finalnie na ekran ktory z regoly jest jasny. Co wiecej, zrodlo swiatla jakim jest projektor, nawet przy braku obrazu, zawsze swieci. Widac to bylo wyraznie na AVS podczas prezentacji vw870 czy RS3000. Wystarczy ze ktos stanal przed obiektywem I rzucal "idealna" czern, czyli swoj cien na ekran, ktory po prostu widac. To jest taki moj prywatny 'test' na jakosc czerni jaka jest w stanie oddac projektor. Jesli ktoregos dnia zaslonie reka obiektyw i nie zobacze zadnej roznicy to kupie taki projektor Ostrosc jest sprawa subiektywna o tyle, ze kazdy sobie z roznej odleglosci oglada film. Prawda jest to co HDTV polska mowi o odleglosci siedzenia od ekranu. Jesli chcemy liczyc pojedyncze pixele w 4K musimy siedziec w blizej ekranu. Ale raczej nikt tego nie robi, nie robimy tego w IMAX a lubimy tam chodzic, bo obraz jest gigantyczny I wciagajacy (a kontrast i czern maja nawet ponizej przecietnej). Ja mam jeszcze smieszniej w domu, gdyz musze kazdy obraz 4k skalowac w dol do FHD, gdyz kiepski kabel zamontowalem w suficie Ale zadnego problemu nie zauwazylem. HDR oraz WG natomiast widac w kazdej rozdzielczosci I ostrosci I rzeczywiscie tutaj warto kupowac filmy UHD. Co do poruszanych tematow powyzej... Pasy jakie widzicie na zdjeciu baby drivera w rs-540 to wynik tylko tego ze szewi ma ekran 16:9 zas na AVS RS3000 rzucal obraz na ekran 21:9 (kinowy), wiec czarna obwodka idealnie wycina bladosc pasow. RS3000 podobnie jak vw870 I kazdy inny projektor na rynku cierpi na ta sama przypadlosc (patrz wyzej). W salonach kina na prezentacjach niestety trzeba samemu sie pobawic pilotem. Praktycznie nigdy nie traficie na sytuacje gdzie 3 projektory ktore zostana wam zaprezentowane jada na tych samych najlepszych kinowych usawieniach I sa po kalibracji. Czasem jeden projektor dziala w trybie high lampy, czasem jeden ma lekko zwalana ostrosc, inny tryb obrazu, jakis filtr, etc. Sam to przerabialem w HCX (nomen omen z ktorymi dobrze zyje ), po prostu bralem pilota I ustawialem sobie ten sam tryb w jvc. O dziwo roznice miedzy najnizszym modelem a najwyzszym zmniejszaly sie mocno Oczywiscie ze oplaca sie kupowac projektor wysokiej klasy nawet do jasnego salonu, tylko nalezy wyczuc gdzie jest rozsadna granica. Swego czasu gdy decydowalem sie na rs-56 sprawdzialem u siebie panasonica AE7000. Jasnosc byla podobna, ale jakosc obrazu to byla rzeczywiscie przepasc. Sprawdzalem tez rs-49 I wyraznie wyzszy kontrast rs-56 rzeczywiscie dawal rade. Ale z drugiej strony nie bylo sensu doplacac do rs-6x, gdyz roznica byla marginalna. 2 lata pozniej przesiadka na rs-540 tylko dla UHD, gdyz w SD te projektory dawaly ten sam obraz Mozna to porownac do aut. Kupowanie do jazdy po warszawie porsche jest bez sensu, przeciez sie nim nie pojezdzi… Oczywiscie, tylko to fura do okazjonalnego jezdzenia po nocy gdzie depczesz I prujesz po 300/h . Nie kupisz gdy Cie stac bo nie pojezdzisz? Watpie Podsumowujac, moim zdaniem mamy teraz idealny czas na zakup projektorow. W okolicach 20k PLN mamy dostep do projektorow o rewelacyjnym obrazie UHD, ktory zobaczymy w zwyczajnych domowych warunkach a w dedykowanych bedzie jeszcze lepiej. Wszystko powyzej to juz sa niuanse, I detale ktore moze dostrzezemy czasami w dedykowanym pomieszczeniu. Nie ma przepasci miedzy jvc za 20k a sony za 100k w tym samym pomieszczeniu. Jest roznica jakies 5-10% (widzialem na wlasne oczy). To samo jest na rynku audio, kto byl na AVS to wie. Sprzet grajacy zniewalajaco, mozemy miec w okolicach 50k. Sprzet za 5mln jest w stanie zagrac nawet gorzej. Zreszta, kazdy szanujacy sie dealer projektorow zrobi wam prezentacje w domu. Wyjdzie czy Epson lepszy czy gorszy niz JVC Polecam. @Szewi Gratuluje zakupu i swietnego obrazu. Zazdroszcze dedykowanego salonu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) 26 minut temu, ramzes99 napisał: @szewi a widziałeś może laserowe proje w akcji? Bo tak się zastanawiałem i wchodząc budżetem w tego JVC mamy już poziomy laserów czy to epsona czy sonego czy nawet optomy UHX65? widzialem sony 870 i to jest juz troche inny poziom aczkolwiek kontrastem JVC nadal jest mocny . UHZ (bo chyba ten model miales na mysli) - tu nie ma nawet co komentowac bo z takimi parametrami to nawet do TW9300 startu nie ma, a tym bardziej do JVC (DLP ma tak slaby kontrast ze laser nic tu nie pomoże). LS10500 widzialem raz na pokazie i obraz byl b ladny. Szczerze mocno sie zastanawialem nad tym modelem wlasnie, ale troche mala jasnosc do HDR, brak 18gbs, wysoki lag zawazyly ze wzialem JVC, ktory nadal kontrastem wygrywa z tym modelem. @tybul Dzieki. Jest tak jak mowisz z tymi pasami. 16:9 vs 21:9 stad mozna dostrzec pasy. Tak jak mowilem pasy widoczne tez byly na prjektorach za ponad 100k i w sali kinowej nawet dobrze dostosowanej tez je bedzie widać .... Edytowane 23 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes99 27 Napisano 23 Listopada 2018 Dzieki za info. Tak Optoma UHZ - omskło się na klawiaturce ? Ja wlasnie myslalem ze jak już się pchać w ceny ok 20tys i wiecej to wlasnie ten Epson LS10500 lub wlasnie ta Optoma. ALe muszę to zobaczyć na żywo. JVC 540 lub 7900 kontra wlasnie np ten Epson laserowy. Co do optomy to zwykle DLP tez mi nie pasuje i nie kupiłbym takiego projektora ale laser DLP to inna bajka. Na żywo nie widziałem tylko czytałem opinie z neta. W wiekszosci sa bardzo pozytywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 23 Listopada 2018 Troche inny poziom, ale jak bardzo inny? Nie da sie na targach majac projektory w osobnych salkach porownac ich 1:1. To moga i robia tylko Maciek oraz Piotrek W jednej salce puszcaja Ci billy lyna ktory dzieki HFR ma ultra piekny obraz, ale to nawet na epsonie zobaczysz opad szczeki, a w drugiej w tej samej chwili leci baby driver ktory w UHD wyglada jak blu ray (ziarno, niska rozdzielczosc, kolory stylizowane na 80te). Troche ciezko powiedziec ktory "lepszy" Ja twierdze ze w projektorach jest zastoj (wbrew temu co na ten rok producenci mowia) jesli chodzi o jakosc obrazu. Niby lepsze obiektywy w tym roku maja, ale co z tego? Wcale nie ma drastycznej roznicy. Bedzie bardzo ciezko cos z projektorow wycisnac aby bylo przepasciowo, lepsze od poprzednich generacji. Wszedl UHD, pare lat minie az bedziemy mieli telewizory w salonach (za rozsadne pieniadze) o wydajnosci 10k NIT. Projektory nigdy tego nie osiagna. Wczesniej zostana zjedzone przez rozwijane oledy. Juz teraz za 30k mamy 77 cali. Za rok powinno byc 85 cali za ta cene. Cale spieranie sie czy Epson, czy jvc, czy sony straci na znaczeniu, gdy 100cali tv wejdzie pod strzechy. Ostrosc, kolory, czern wszsytko top To bylo wyraznie widac na AVS, jesli juz troche sie przywyczailo do projektorow high end, to sie widzi ze przepasci juz nie ma I nie bedzie. Przepasc byla 20 lat temu, gdy sim2 za 60tys PLN z 3xDLP zestawiales z owczesnymi panasonicami czy sanyo. Pamietam ze stalem jak wryty wpatrujac sie w obraz z Gladiatora 720p z sim2 prownujac go z moim sanyo z4. To byl high end A pozniej weszlo JVC I ta czern, kontrast etc, zamknelo w ~15k PLN (nowka), badz 8k uzywka I swiat high end stal stal sie dostepny 11 minut temu, ramzes99 napisał: Dzieki za info. Tak Optoma UHZ - omskło się na klawiaturce ? Ja wlasnie myslalem ze jak już się pchać w ceny ok 20tys i wiecej to wlasnie ten Epson LS10500 lub wlasnie ta Optoma. ALe muszę to zobaczyć na żywo. JVC 540 lub 7900 kontra wlasnie np ten Epson laserowy. Co do optomy to zwykle DLP tez mi nie pasuje i nie kupiłbym takiego projektora ale laser DLP to inna bajka. Na żywo nie widziałem tylko czytałem opinie z neta. W wiekszosci sa bardzo pozytywne. Nie nastawiaj sie ze laser to cudo ktore rozwiazuje wszsytkie problemy. Z1 mialo juz laser, vw870 ma laser I nie ma roznic typu niebo a ziemia w stosunku do lampy. Nie sadze zeby Epson z laserem za 20k zamiotl konkurencje. W tym przedziale cenowym idzie bardzo duzo projektorow, wiec jakosc jest zblizona. Slusznie, sprawdz sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) 51 minut temu, tybul napisał: Oczywiscie ze oplaca sie kupowac projektor wysokiej klasy nawet do jasnego salonu, tylko nalezy wyczuc gdzie jest rozsadna granica. Swego czasu gdy decydowalem sie na rs-56 sprawdzialem u siebie panasonica AE7000. Jasnosc byla podobna, ale jakosc obrazu to byla rzeczywiscie przepasc. Sprawdzalem tez rs-49 I wyraznie wyzszy kontrast rs-56 rzeczywiscie dawal rade. Ale z drugiej strony nie bylo sensu doplacac do rs-6x, gdyz roznica byla marginalna. 2 lata pozniej przesiadka na rs-540 tylko dla UHD, gdyz w SD te projektory dawaly ten sam obraz Mozna to porownac do aut. Kupowanie do jazdy po warszawie porsche jest bez sensu, przeciez sie nim nie pojezdzi… Oczywiscie, tylko to fura do okazjonalnego jezdzenia po nocy gdzie depczesz I prujesz po 300/h . Nie kupisz gdy Cie stac bo nie pojezdzisz? Watpie Alez takie rzeczy nalezy mówić głośno. Nt. wad i braku potrzeby zastosowania lepszych projektorów w niezaadaptowanych pomieszczeniach zazwyczaj wypowiadają sie osoby, które po prostu nie mają kasy na zakup lepszego projektora. Podobnie jest teraz rozdwajanie włosa i próba porównania Epsona do JVC. BTW jak ktos poszuka to chyba dwa lata temu pisałem, że Epson 9300 to najlepszy stosunek jakości do ceny przy sygnale 4K. A JVC i Epson to inna półka i jakosci obrazu i ceny. Pozdro Edytowane 23 Listopada 2018 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) 22 minuty temu, tybul napisał: Ja twierdze ze w projektorach jest zastoj (wbrew temu co na ten rok producenci mowia) jesli chodzi o jakosc obrazu. Jedynie co znacząco odstaje od poziomu "domowego" projektorów UHD to flagowce SONY i JVC. Mam na myśli JVC Z1 i ten Sony VW5000, pokazywany dwa lata temu na Audio Show. Edytowane 23 Listopada 2018 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) To prawda. Roznice sa nieduże. Z tym poziomem na 870 glownie chodzilo mi o zastosowane zrodlo swiatla. Natomiast obraz z 540tki jest na bardzo wysokim poziomie i nie ma jakiejs duzej roznicy wzgledem nawet b drogich projektorow - taki troche zloty srodek. W laserach moze byc pewien haczyk jak ktos sie nastawia na dlugie uzytkowanie to nikt naprawde nie wie ile z tych 20 tys godzin eko czy 12 tys godzin w trybie high te lasery wytrzymaja - tego sie nie wymienia. Lampe wymieniasz i po sprawie, a projektory laserowe nie kosztuja 5 złotych Aczkolwiek lampowe proje tez zadnymi inwestycjami nie sa. To kosztowne hobby na ktorym niestety sie traci... Lampy JVC ma b dobre i za to kaza sobie slono placic (koszt tutaj lampy 1,6k Epson ma np lampy 3x tansze). Za wyzsza jakosc projekcji sie doplaca jak we wszystkim - na poczatku przeskok jakosciowy jest najwyzszy, potem juz sie doplaca premium za kazdy % poprawy i mozna ja wychwycic tylko na b dobrym materiale, takich samych ustawieniach, tych samych warunkach, bo jak wynika z mojego malego quizu mozna na prjektorze tanszym tak ustawic obraz (dodatkowo przeklamania foto), ze bedzie on w teorii przynajmniej bardziej ostry niz na prjektorze natywnym...Oczywiscie gdyby sie pobawic ustaweniami tego droższego, to wtedy juz inna kwestia, ale znowu nie bedzie to x2 x3 lepszy obraz... Ciekawe czy juz osiagnelismy sufit mozliwosci projekcyjnych czy jeszcze nie... Najlepiej oczywiscie zobaczyc sobie rozne projektory w akcji samemu na roznych materialach ktore znamy i odfiltrować od tego marketing sprzedazowy... Edytowane 23 Listopada 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 23 Listopada 2018 @pmcomp, @szewi Dokladnie tak jest. 20k to zloty srodek za nowy projektor o klasie high end. Doplaty wyzej tylko dla paru % lepszosci, to juz kwestia indywidualna. Z1/vw5000 maja przewage gabarytowa, ale tez dzieki nim mozemy puscic zdecydowanie wiekszy obraz. Zakladam ze jesli juz ktos kupuje projektor za 100k to ma sale kinowa i chce miec przekatna 200cali (co robi ogromna roznice), bez najmniejszego uszczerbku dla jakosci. Z1 z 5 metrow jest reflektorem a nie projektorem . Tego nie ogarna high-endy z lampa 2200lumenow. Dla mniej zamoznych chetnych sa projektory uzywane, wydaje mi sie ze warto jest raz troche nazbierac na projektor za 10k PLN (czyli poziom oleda 65 cali), I kupic taki sprzed 2-3 generacji, albo czekac na okazje Najwyzej sie wymieni lampe I po krzyku. Natomiast miedzy bajki mozna wsadzic twierdzenia ze jak siade blizej to mam efekt obrazu wiekszy (typu siedzenie 1.5m od 55 tv). To bzdura kompletna. Rownie dobrze sobie do glowy mozna przyczepic IPADa z retina. 4K jest, obszar widzialny caly zajety, tylko ze jakos nie kinowo jest. Oko widzi w 3D, dlatego jak jestesmy w gorach to mimo tego ze szczyty sa przed nami daleko, wylapujemy ich ogrom. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 23 Listopada 2018 29 minut temu, szewi napisał: To prawda. Roznice sa nieduże. Z tym poziomem na 870 glownie chodzilo mi o zastosowane zrodlo swiatla. Natomiast obraz z 540tki jest na bardzo wysokim poziomie i nie ma jakiejs duzej roznicy wzgledem nawet b drogich projektorow - taki troche zloty srodek. W laserach moze byc pewien haczyk jak ktos sie nastawia na dlugie uzytkowanie to nikt naprawde nie wie ile z tych 20 tys godzin eko czy 12 tys godzin w trybie high te lasery wytrzymaja - tego sie nie wymienia. Lampe wymieniasz i po sprawie, a projektory laserowe nie kosztuja 5 złotych Aczkolwiek lampowe proje tez zadnymi inwestycjami nie sa. To kosztowne hobby na ktorym niestety sie traci... Lampy JVC ma b dobre i za to kaza sobie slono placic (koszt tutaj lampy 1,6k Epson ma np lampy 3x tansze). Za wyzsza jakosc projekcji sie doplaca jak we wszystkim - na poczatku przeskok jakosciowy jest najwyzszy, potem juz sie doplaca premium za kazdy % poprawy i mozna ja wychwycic tylko na b dobrym materiale, takich samych ustawieniach, tych samych warunkach, bo jak wynika z mojego malego quizu mozna na prjektorze tanszym tak ustawic obraz (dodatkowo przeklamania foto), ze bedzie on w teorii przynajmniej bardziej ostry niz na prjektorze natywnym...Oczywiscie gdyby sie pobawic ustaweniami tego droższego, to wtedy juz inna kwestia, ale znowu nie bedzie to x2 x3 lepszy obraz... Ciekawe czy juz osiagnelismy sufit mozliwosci projekcyjnych czy jeszcze nie... Najlepiej oczywiscie zobaczyc sobie rozne projektory w akcji samemu na roznych materialach ktore znamy i odfiltrować od tego marketing sprzedazowy... Możesz wymienić w lampie JVC sam żarnik. Zastosujesz Philipsa i będzie jak nowa za 1/3 ceny. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 499 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) 10 minut temu, tybul napisał: Dla mniej zamoznych chetnych sa projektory uzywane, wydaje mi sie ze warto jest raz troche nazbierac na projektor za 10k PLN (czyli poziom oleda 65 cali), I kupic taki sprzed 2-3 generacji, albo czekac na okazje Mój sąsiad, akurat bardzo zamożny ale bez kinowego zajoba, zakupił sobie uzywanego JVC X9 do zaadaptowanej salki kinowej i jest w siódmym niebie. Edytowane 23 Listopada 2018 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes99 27 Napisano 23 Listopada 2018 30 minut temu, szewi napisał: Za wyzsza jakosc projekcji sie doplaca jak we wszystkim - na poczatku przeskok jakosciowy jest najwyzszy, potem juz sie doplaca premium za kazdy % poprawy i mozna ja wychwycic tylko na b dobrym materiale, takich samych ustawieniach, tych samych warunkach, bo jak wynika z mojego malego quizu mozna na prjektorze tanszym tak ustawic obraz (dodatkowo przeklamania foto), ze bedzie on bardziej ostry niz na prjektorze natywnym... @szewi ale tutaj chyba różnica miedzy 9300 a 540 nie jest tylko pare %? Bo dla mnie pare % różnicy to było miedzy epsonem 7300 a 9300 i dlatego wybrałem 7300, a w przypadku Twojego JVC rozumiem, że różnica jest już bardzo duża? Bo skoro dalej jest to pare % względem 9300 to wtedy ja odpuszczam ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) 13 minut temu, ramzes99 napisał: @szewi ale tutaj chyba różnica miedzy 9300 a 540 nie jest tylko pare %? Bo dla mnie pare % różnicy to było miedzy epsonem 7300 a 9300 i dlatego wybrałem 7300, a w przypadku Twojego JVC rozumiem, że różnica jest już bardzo duża? Bo skoro dalej jest to pare % względem 9300 to wtedy ja odpuszczam ? tutaj przeskok jest spory powiedzialbym ~30% jesli juz tak to okreslac. Piszac o tych paru % powyzej chodzilo mi jak rozwazamy coś ponad RS540. tutaj masz cos na ten temat w tescie dot alternatyw do rs540/X7900: If you want the JVC image but at a slightly lower price point then the entry level DLA-X5900 is a stunner and was recently reviewed by Steve. At £3,995 it is exceptionally good value for money with much the same performance criteria as the X7900 but for less. Moving a little further down the line we also have the fantastic value for money Epson TW9300. It is not as bright as the JVC’s and the black level and dynamic range are not quite as good, but it does have all the higher end features of the X7900 and around 80% of the image performance for a very reasonable outlay. You could also consider its bigger brother the laser light sourced EH-LS10500 which offers excellent colours, strong blacks and that laser source for around the same price as the X7900. So plenty to consider, but we think the X7900 offers just the right amount of performance, features and value to top most demo lists. https://www.avforums.com/review/jvc-dla-x7900-d-ila-projector-review.14346 (X5900 = RS440) Edytowane 23 Listopada 2018 przez szewi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bipo 199 Napisano 23 Listopada 2018 Byłem na AS w pokoju HCX zrobiliśmy mały test włączyliśmy na zmianę x3000 i rs540 w tych samych warunkach na tym samym filmie. Potwierdzam jakość 3000 była wyraźnie lepsza ale nie na tyle aby do niej dopłacać względem 540 . To niebyło kolosalna różnica ale bez problemu zauważalna dla każdego bez zbytniego wpatrywania się. Zarówno na materiale testowym od jvc jak i na tym kiepskiej jakości filmie baby Driver. Jeśli już ktoś posiada projekcje mon.te 100" i w miarę dobrej jakości projektor to ciężko zrobić niesamowite wrażenie i efekt wow. W tej klasie sprzętowej będzie to tylko poprawianie bardzo dobrego obrazu o te kilkanaście czy troszkę więcej procent i dopieszczanie naszej projekcji do ideału. Ale zawsze znajdzie się projektor który znowu będzie wyświetlał obraz lepiej za droższa kasę. Z resztą sam Maciej powiedział testując rs540 że daje obraz po kalibracji referencyjny taki na jakim pracują w studiach filmowych i uzyskuje się to co chciałby reżyser abyśmy widzieli u siebie w domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Listopada 2018 30 minut temu, pmcomp napisał: Możesz wymienić w lampie JVC sam żarnik. Zastosujesz Philipsa i będzie jak nowa za 1/3 ceny. Pozdro dzieki za cenne info 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riddle 96 Napisano 23 Listopada 2018 JVC nie może być porównywany do Epsona. Każdy jest gdzieś indziej jak pod względem ceny tak i jakości. Ale jeśli muszę porównać Epson TW9300/9400 do JVC x5900 / RS440, wygrywa JVC. Różnica w jakości jest widoczna gołym okiem, a nie musisz być AV ekspertem. :-) Jeśli masz pieniądze, zawsze polecam JVC (zawsie jak jest zniżka ) , jeśli brakuje finansów weź Epson. dzienky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 23 Listopada 2018 Ja tylko przypomnę wszystkim podnieconym kolegom, że oko ludzkie potrafi rejestrować zjawiska "subatomowe"! Oczywiście chodzi o jeden, jedyny kwant energii. Tak oko ludzkie potrafi zarejestrować kwant energii. Rodzi to określone konsekwencje, gdy dodać do tego, zależności związane z Rodopsyną. Jak myślicie, jak postrzega obraz, człowiek(salonowiec) ze swojego JVC w pokoju z jasnymi ścianami, a jak będzie widział obraz człowiek(nietoperz) ze swojego Epsona w jaskini z velvetowymi ścianami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes99 27 Napisano 23 Listopada 2018 @Filutek przestań to że JVC jest lepsze i to dużo lepsze to już jest ustalone i każdy nawet ślepy to zobaczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tybul 22 Napisano 23 Listopada 2018 52 minuty temu, Bipo napisał: Byłem na AS w pokoju HCX zrobiliśmy mały test włączyliśmy na zmianę x3000 i rs540 w tych samych warunkach na tym samym filmie. Potwierdzam jakość 3000 była wyraźnie lepsza ale nie na tyle aby do niej dopłacać względem 540 . To niebyło kolosalna różnica ale bez problemu zauważalna dla każdego bez zbytniego wpatrywania się. Zarówno na materiale testowym od jvc jak i na tym kiepskiej jakości filmie baby Driver. Z resztą sam Maciej powiedział testując rs540 że daje obraz po kalibracji referencyjny taki na jakim pracują w studiach filmowych i uzyskuje się to co chciałby reżyser abyśmy widzieli u siebie w domu. To prawda. E-shift w koncu polega na mikro przesuwaniu obrazu wiele razy na sek, dlatego go nawet slychac. Na natwyny panel 4k musielismy czekac kilka generacji, zanim JVC poszedl w slady sony. Ale tez niezle sobie przywalili cena nawet w podstawowym modelu, tnac kontrast 3 krotnie To ze rs540 daje referencyjny obraz po kalibracji wystarczy zeby uciac dyskusje. PS. Moj rs-540 wystawiam na sprzedaz na tym forum, cena do dogadania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 23 Listopada 2018 A ja mam takie proste pytanie. Dlaczego Epson 9300 ma lepszą rozdzielczość(ostrość obrazu) i dlaczego Epson 9300 ma lepszy Gamut w: REC 709, DCI P3, oraz w końcu lepszy HDR REC2020 od JVC RS540? Jeszcze do tego białe ściany + JVC i co mamy? ...........Najlepszego? REC709 HD Standard DCI P3 Wide Color HDR REC2020 JVC DLA-RS540 99.6% 89.8% 67.7% Epson 9300 100% (Cinema) 94.6% 71.3% Czy to tak uchodzi, dawać się tak zmanipulować specom od "markietingu", zamiast zachować zdrowy rozsądek i obiektywizm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes99 27 Napisano 23 Listopada 2018 @szewi a możesz zapodać fotki z JVC vs Epson? W Twojej salce na tym samym sprzęcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) Ehh tych mikroprocentow nie zauwazysz nawet w codziennym uzyciu, za to to co widzisz to to ze JVC jest sporo jasniejszy przy tym wlaczonym filtrze od Epsona w trybie digital cinema. W kwestii ostrości odsylam do zabawy suwakami ostrosci vide moje foto porownanie: RS3000 do podrasowanych ustawien w 540 na ktorych to 540 wydaje sie ostrzejsza od projektora natywnego 4x drozszego... Wiec jest ta 540 ostra czy nie skoro daje taki obraz ? Precyzyjnie nazwalbym to tak ze JVC nie jest mniej ostre od Epsona, generuje inny obraz bardziej kinowy, plastyczny i analogowy vs cyfrowy obraz z Epsona. Dodatkowo paradoksalnie eshift w JVC generuje wiecej szczegolow niz eshift w Epsonie.... Tez byly foty na zblizeniu Masz tez gesciej upakowane pixele w matrycy LCoS (bez odstepow), w LCD masz odstepy miedzy pixelami. Maciej pisał o tym zjawisku kiedyś. JAk podejdziesz do Epsona z odelglosci 10cm widzisz siatke pixeli w JVC tego nie widać. Wiec ta rzekoma przewaga w ostrości na dluzsza mete to jest tylko i wylacznie iluzja, ktorej czar pryska jak wlaczysz pierwszy lepszy film i zobaczysz magie kontrastu @ramzes99 dlaczego by nie moze pstrykne fote czy dwie poki mam oba Edytowane 23 Listopada 2018 przez szewi 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramzes99 27 Napisano 23 Listopada 2018 @szewi takie fotki byłyby extra porównaniem. Bo to w Twojej salce, przygotowanej, na tym samym materiale i z tego samego źródła. Czekam z niecierpliwością Masz może Dunkierkę w HDR? - sceny na plaży, albo Pasażerowie - tam będzie widać od razu różnicę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Listopada 2018 Dodam jeszcze ze jak narazie nikt nie wymyslil lepszej technologii niz LCoS / SXRD w projekcji. Wszystkie projektory premium korzystaja wlasnie z niej, wiec cos jest na rzeczy 5 minut temu, ramzes99 napisał: @szewi takie fotki byłyby extra porównaniem. Bo to w Twojej salce, przygotowanej, na tym samym materiale i z tego samego źródła. Czekam z niecierpliwością Masz może Dunkierkę w HDR? - sceny na plaży, albo Pasażerowie - tam będzie widać od razu różnicę! mam ok 150 filmów UHD do testów na plytach w tym oba ww. @ramzes w miedzyczasie zerknij na scene z imperium kontratakuje, ktora wrzucalem tam masz foto z Epsona i JVC, to tak na szybko. Powiem Ci tak jak ja zaobaczylem na zywo: nie ma kontestu JVC zdecydowanie góra. Nie chcialbym zeby ten watek sie przerodzil w porownywanie i debatowanie ktory prjektor lepszy bo to jest jasne i przyjmijmy ze to jest constans. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 23 Listopada 2018 Jeżeli już zdjęcia, to z przybliżeniem, wycinki ekranu, z "ciekawymi miejscami". Odczyty z aparatury pomiarowej już zapodałem i są w 100% obiektywne!!! Zostaje tylko udowodnienie rozdzielczości(ostrości), najlepiej gdyby to był sygnał, skierowany z HTPC z madVR na pokładzie, bezpośrednio skierowany do projów. Najlepiej pominąć wszelkie "wynalazki" poprawiające obraz w samych projach czy boxach, dotyczy to również "opo". ? Proszę pamiętać, że te wszystkie "boxy" psują/degradują jakość obrazu, jaka jest zakodowana/dostępna z np. z płyt Ultra HD Blu-ray. Nie wspomnę o tym, że same tzw. "stacjonarne" odtwarzacze Ultra HD Blu-ray, potrafią również degradować obraz. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach