Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 55" B8 (2018) | TEST | Organiczny wyświetlacz 4K HDR z technologią ThinQ AI

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do posiadaczy b8,faktycznie jest słyszalny dolby atmos czy lepiej podłączyć np soundbar sony xf9000? 
Masz na myśli Atmos przez głośniki w telewizorze? :D
Ja mam amplituner z zestawem głośników 5.1.2 i nawet to daje słaby efekt Atmos, a co dopiero wbudowane głośniki.
Aby naprawdę usłyszeć Atmosa to trzeba mieć głośniki na suficie. Każda inna konfiguracja moim zdaniem to marny substytut i mówię to jako posiadacz głośników "Atmos-ready" (Onkyo SKS-HT588).

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, wincent19 napisał:

Pytanie do posiadaczy b8,faktycznie jest słyszalny dolby atmos czy lepiej podłączyć np soundbar sony xf9000? 

z żadnej belki, a tym bardziej telewizora nie usłyszysz efektów atmos

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Sprawdzałem w sklepie dzwiek z głośników tv na b8 i efekt byl taki sobie, dlatego pytam bo mam belkę sony xf9000.

Edytowane przez wincent19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i szczerze mówiąc jakbym miał na podstawie tych wpisów kupować telewizor to chyba oled byłby na końcu mojej listy. Nie wiem skąd tyle narzekań. No ale jednak padło na oleda i od dwóch dni wisi u mnie na ścianie LG B8 w 65 calach. Mam 18m2, do TV 3,5m. Wcześniej wędrowałem po sklepach, porównywałem, pytałem, szukałem. Szczerze mówiąc jechałem do sklepu po Sonego 9005. W sklepie jednak szybko przyszło otrzeźwienie. Absolutnie nie chodzi o sygnał 4k bo taki sygnał na obu telewizorach wygląda wyśmienicie, zresztą każdy telewizor z demówką w 4k wygląda bardzo dobrze. W sklepie zawsze prosiłem o pilota i włączałem DVB-T, jakieś materiały z youtuba. Telewizor kupiłem do nc+, netflixa, youtuba z mocną przewagą satelity. Demówki 4k mnie nie interesują. Wiem że to temat o oledach ale krótko o Sony 9005. Telewizor cholernie podatny na kąty, już parę stopni od osi telewizora i mamy mleko.  System czyli android to kpina w telewizorze za takie pieniądze. Tam wszystko laguje, chodzi jak w starych kilkuletnich smart telewizorach. Nie wiem jak można się zastanawiać czy kupować tego sonego czy oleda. LG gra świetnie, kąty perfekcyjne. Czernie wiadomo. System webos jest mega szybki, nieprzeładowany, intuicyjny. Ma wszystko co trzeba, youtube, netflix, cda, tvp vod, ipla, player, inne. Co do problemów tutaj opisywanych, nic takiego nie zauważyłem. Nie puszczam żadnych plansz testowych, nie dopatruję się błędów na siłę. W normalnym użytkowaniu nie widzę mankamentów, żadnych pasów, żółtych plam, nierównomiernego podświetlenia itp. Wszystko jest super. Co do ustawień to trochę posiłkowałem się internetem ale też ustawiałem według własnych preferencji. Gram na isf (widne pomieszczenie). Oświetlenie 63, kontrast 80, jasność 49, ostrość 18, kolor 50, odcień 0, temp. Barwa ciepły 1. Reszta to fabryczne ustawienia. Tak mi pasuje i jest OK. Zabawa się zaczyna w HDR i Dolby Vision. Dolby vision nawet lepsze. Mam jeszcze apple tv i w netflixie dolby vision wymiata. Wady jakie zauważyłem to mimo wszystko cienki panel  oledowy powinien być chyba bardziej zabezpieczony przed odkształceniami, chwieje się i rusza na boki. W 65 calach jest mocno chybotliwy, aż strach to ruszać. Kabel 1,5 metra to też kpina przy tej wielkości telewizora, przedłużacz niezbędny. Na siłę można jeszcze wspomnieć o upłynniaczach, w Sonym były lepsze ale to marginalna różnica. Bez dwóch zdań jednak oled i wszystkim czytajacym wątek polecam. Ja nie mam póki co żadnych problemów. W sklepach są chyba już ostatnie sztuki, za 65 cali poniżej 7000 to mega promocja. Telewizor nie ma w tej cenie konkurencji. 

  • Plusik 4
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam od kilku dni dziwny problem z Netflixem: po wybraniu filmu kręci się kółko przez długi czas, procentowy progress zmienia się powoli i ostatecznie pojawia się komunikat, że nie można odtworzyć filmu.

Przypadkiem zauważyłem zależność taką, że wystarczy przełączyć się na youtube, wrócić do Netflixa i ten nagle zaczyna działać prawidłowo. O co chodzi? Ktoś z Was miał podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

7 hours ago, Azio said:

Mam od kilku dni dziwny problem z Netflixem: po wybraniu filmu kręci się kółko przez długi czas, procentowy progress zmienia się powoli i ostatecznie pojawia się komunikat, że nie można odtworzyć filmu.

Przypadkiem zauważyłem zależność taką, że wystarczy przełączyć się na youtube, wrócić do Netflixa i ten nagle zaczyna działać prawidłowo. O co chodzi? Ktoś z Was miał podobny problem?

A to jest odpowiedź jaką dostałem z supportu LG, ręce opadają...

Quote

Uprzejmie informujemy, iż w zaistniałej sytuacji proponujemy wykonanie resetu do ustawień początkowych poprzez USTAWIENIA - OGÓLNE - reset do ustawień początkowych. Po wykonanym resecie (oraz połączeniu z siecią Wi-Fi) proponujemy zmianę serwera DNS poprzez USTAWIENIA - SIEĆ - POŁĄCZENIE BEZPRZEWODOWE/PRZEWODOWE - Edytuj, a następnie w polu SERWER DNS zmienić dane na wartość 8.8.8.8 lub 9.9.9.9, a następnie zaakceptować i ponownie uruchomić telewizor. 

Pomijam już fakt, że napisałem im wyraźnie, że telewizor mam podłączony do sieci przewodowej to sugerowanie w pierwszej kolejności resetu do ustawień fabrycznych jest jakąś kpiną. Będę teraz siedział cały wieczór i ustawiał ponownie parametry obrazu dla każdego źródła osobno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki problem u mnie nie występuje w LG, ale pierwsze co to sprawdź stosowną aplikacją z LG store jaką prędkość połączenia i ping "widzi" Twój tv. 

Zalecenie zmiany DNS wcale nie jest głupie, to często pomaga w tego typu problemach. Szczególnie np PlayStation jest niesamowicie wrażliwe na serwer DNS i podmiana na cloudflare to tam podstawa (1.1.1.1 - znacznie lepsze niż googlowskie podane przez support), na domyślnych dzieją się cuda (tzn transfer często spada do śmiesznych wartości na gigabitowym łączu losowo w różnych sytuacjach/aplikacjach, m. in. na Netflixie, a po podmianie idzie prawie że full łączem gigabitowym)

Edytowane przez Trekis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Trekis napisał:

Taki problem u mnie nie występuje w LG, ale pierwsze co to sprawdź stosowną aplikacją z LG store jaką prędkość połączenia i ping "widzi" Twój tv.

A jak się nazywa ta aplikacja? Też bym z chęcią u siebie sprawdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest ich kilka, ja używam Internet Speed 2. 

Przy czym TV ma zdaje się jedynie kartę 100mbit, więc więcej tam nie wychodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Trekis napisał:

Tam jest ich kilka, ja używam Internet Speed 2. 

Przy czym TV ma zdaje się jedynie kartę 100mbit, więc więcej tam nie wychodzi

Niestety mają tylko karty 10/100. Kompletnie nie rozumiem tego posunięcia zważywszy na to że niektóre filmy mają taki strumień do którego nie wystarcza karta 10/100 puszczając materiały z NAS-a. Jakimś rozwiązaniem jest połączenie przez WIFI i zmiana kanału na 36 i chwała im za to, że zamontowali chociaż kartę WIFI w standardzie AC (tylko ma too sens jeśli tv jest być blisko routera). U mnie przejście na WIFI załatwiło po części sprawę buforowania filmów z servera plex ( zmieniłem tez apke PLex na Telewizorze na Xplay)

Edytowane przez Rattler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, B8 ma na 100% kartę sieciową 10/100/1000, bo w innym wypadku nie mógłbym wyciągnąć 200Mbps.

IMG_20190409_212652.jpg

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, klu16 napisał:

Panowie, B8 ma na 100% kartę sieciową 10/100/1000, bo w innym wypadku nie mógłbym wyciągnąć 200Mbps.

IMG_20190409_212652.jpg

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
 

U mnie nie ma opcji na 100 Mbps po Lanie - i czytając inne fora wszyscy piszą że mają karty tylko 10/100 - Dziś upewnie się na w ustawieniach routera jakie połączenie mi pokazuje

Edytowane przez Rattler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na aplikacji Internet Speed 2 pokazuje wartości między 18,6 a 43,6 Mbit/s (UPC). Pytanie - czy to wystarczająco, żeby uzyskać dobrą jakość oglądanego materiału UHD/4k na Netflix?

Jeszcze dodam, że TV jest podłączony przez WiFi

Edytowane przez Marek_P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Marek_P napisał:

U mnie na aplikacji Internet Speed 2 pokazuje wartości między 18,6 a 43,6 Mbit/s (UPC). Pytanie - czy to wystarczająco, żeby uzyskać dobrą jakość oglądanego materiału UHD/4k na Netflix?

Jeszcze dodam, że TV jest podłączony przez WiFi

Podłącz się na 5 GHz i zmień kanał transmisji na 36. 

Edytowane przez Rattler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, Rattler napisał:

Podłącz się na 5 GHz i zmień kanał transmisji na 36. 

Dzięki, z 5GHz właśnie korzystałem, ale po zmianie na 36 kanał faktycznie wartości zaczęły osiągać w teście 100 Mbit/s. Operator udostępnia mi 150 Mbit/s - rozumiem, że żeby osiągnąć najlepszą możliwą jakość, trzeba byłoby się połączyć po kablu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Marek_P napisał:

Dzięki, z 5GHz właśnie korzystałem, ale po zmianie na 36 kanał faktycznie wartości zaczęły osiągać w teście 100 Mbit/s. Operator udostępnia mi 150 Mbit/s - rozumiem, że żeby osiągnąć najlepszą możliwą jakość, trzeba byłoby się połączyć po kablu?

Wartości, tkóre osiągasz w tej chwili już w zupełności wystarczają do Materiału 4K z Netflixa. Netflix ma też tester prędkości w swojej aplikacji jakby co. U mnie na kablu jest do 100 mega a na WIFI prawie 200 więc zostaje WIFI

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Rattler napisał:

Wartości, tkóre osiągasz w tej chwili już w zupełności wystarczają do Materiału 4K z Netflixa. Netflix ma też tester prędkości w swojej aplikacji jakby co. U mnie na kablu jest do 100 mega a na WIFI prawie 200 więc zostaje WIFI

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, klu16 napisał:

Panowie, B8 ma na 100% kartę sieciową 10/100/1000, bo w innym wypadku nie mógłbym wyciągnąć 200Mbps.

 

A  to na pewno jest lan a nie wifi? 

 

3 godziny temu, Marek_P napisał:

U mnie na aplikacji Internet Speed 2 pokazuje wartości między 18,6 a 43,6 Mbit/s (UPC). Pytanie - czy to wystarczająco, żeby uzyskać dobrą jakość oglądanego materiału UHD/4k na Netflix?

Jeszcze dodam, że TV jest podłączony przez WiFi

Netflix używa jedynie maksymalnie 16 mbit, tam nie ma żadnego prawdziwego 4k. Do tego wystarczy internet z telefonu... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Trekis napisał:

Netflix używa jedynie maksymalnie 16 mbit, tam nie ma żadnego prawdziwego 4k.

A jakie, fałszywe? Filmy i seriale są w NATYWNYM 4K, tylko dlatego że materiały są silniej skompresowane niż to co można zobaczyć na płytach UHD nie uprawnia jeszcze do wypisywania takich bredni.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, shevchenko1987 napisał:

Właśnie dostałem aktualizację firmware do wersji 05.10.10. Zmian wizualnych nie widzę. Ciekawe co zmieniło się pod maską. ;)

O dziwo na stronie: https://www.lg.com/pl/wsparcie/oprogramowanie?search=OLED55B8PLA&pageVisibleFlag=2 

jeszcze nie została umieszczona. 

U mnie nie ma dostępnych aktualizacji. Dalej jest napisane że oprogramowanie 04.10.65 jest aktualne. Dlaczego? Ta aktualizacja jest wysyłana w partiach? Masz ustawiony język i region na polski? 

Dobra już zaktualizowane przez USB. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiany w nowej aktualizacji, niestety aktualizacja nadal nie rozwiązuje problemu z "błyskającą czernią" (problem ukazany przez Vincenta) mimo , ze mówili ,ze seria B też się doczeka poprawki no cóż meaby later ;).

 05.10.10

" 1) Improving Google Assistant service 
 2) Improving Amazon Echo service 
 3) "Direct TV Now" ready for 2018 yeares of product launch 
 4) TV Remote service expansion to 14 EU countries 
 5) Adding Compensation function in OLED model Auto Off condition 
 6) Adding 18Y HDCP2.3 
 7) Adding to Israeli STB Universal Remote Control 
 8) Fixed minor bugs "

Jak interpretować punkt 5.? Czyli dotychczas jeżeli ktoś miał ustawiony tv że miał się wyłączyć o konkretnej godzinie to po wyłączeniu o zleconej godzinie tv nie był wstanie przeprowadzić automatycznej kompensacji (oczywiście jeżeli zliczył 4h)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Mierzwiak napisał:

A jakie, fałszywe? Filmy i seriale są w NATYWNYM 4K, tylko dlatego że materiały są silniej skompresowane niż to co można zobaczyć na płytach UHD nie uprawnia jeszcze do wypisywania takich bredni.

Twierdzenie że birate 16mbit wystarczy dla materiału 4k w mojej osobistej ocenie jest wręcz podręcznikową definicją pojęcia bredni. Netflix na swoich flagowych materiałach potrafi walić po oczach artefaktami aż oczy bolą. 

Bluray FHD ma wizualnie wyraźnie wyższą jakość niż "4k" z netflixa, nawet wogóle nie wspominając o materiałach 4k odpalanych lokalnie z birate >100mbit. A to tutaj się liczy. 

Możemy się tu nie zgadzać, dyskusja na ten temat nie ma żadnego sensu, ja zostan ęprzy swoim zdaniu Ty przy swoim niezależnie od argumentacji. Niektórym będzie to wystarczać i będą fully happy usilnie twierdząc że "formalnie jest ok", innym nie i tyle. Z Twojej perspektywy to co ja mówię jest brednią bo opierasz się o stwierdzenie czysto formalne, z mojej to co Ty twierdzisz jest brednią bo opieram się o praktykę i wynik rzeczywisty - o faktyczną rozdzielczość obrazu wynikowego która w scenach dynamicznych nie odpowiada nawet full HD. 

Btw, taka ciekawostka nad którą może mało kto się zastanawiał, kabel HDMI w starszej wersji ma birate 18gbit. Stosunek tego co podaje netflix, do birate na (starym) złączu HDMI = ok 1/1000 (jedna tysięczna). heh… 

Edytowane przez Trekis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Trekis napisał:

nawet wogóle nie wspominając o materiałach 4k odpalanych lokalnie z birate >100mbit

Tak z ciekawości chciałem zapytać , mógłbyś podać przykładowy tytuł filmu z taki bitratem samego video (nie bitrate całkowity gdzie uwzględnione jest audio) oglądam masę filmów UHD Bluray i jeszcze nie spotkałem się z bitrate samego video 100mbit+ , prawie zawsze widzę przedział ok. 55-90 mbit...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Trekis napisał:

Twierdzenie że birate 16mbit wystarczy dla materiału 4k

Bo wystarczy. O kodekach się słyszało? Czy jesteś kolejnym beznadziejnym przypadkiem ślepo wpatrzonym w liczby i nie wiesz że najwyższy bitrate może mieć obraz koszmarnej jakoścj? Bo jeśli tak to nie masz pojęcia o czym piszesz.

Niektóre tytuły w 1080p mają bitrate jak DVD, rozumiem że według Ciebie wyglądają gorzej niż DVD, tak?

Cytat

Netflix na swoich flagowych materiałach potrafi walić po oczach artefaktami aż oczy bolą.

Obejrzałem (na OLEDzie, a te przecież gorzej radzą sobie w ciemnych scenach z mocniej skompresowanym materiałem) już mnóstwo tytułów w 4K (+Dolby Vision) i na żadne artefakty się nie natknąłem, w tytułach 1080p owszem. Może jakieś konkretne przykłady? Tytuł + czas poproszę.

Cytat

Bluray FHD ma wizualnie wyraźnie wyższą jakość niż "4k" z netflixa

Porównywałeś Blu-ray z Netfliksem czy znowu teoretyzujesz? Bo ja tak, na przykład Blade Runnera 2049. Zgadniesz który miał lepszą jakość?

Cytat

Btw, taka ciekawostka nad którą może mało kto się zastanawiał, kabel HDMI w starszej wersji ma birate 18gbit. Stosunek tego co podaje netflix, do birate na (starym) złączu HDMI = ok 1/1000 (jedna tysięczna). heh…

Tak jak sądziłem, bezmyślne rzucanie liczbami.

Edytowane przez Mierzwiak
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...