Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy nie miałem problemu z zbyt ciemnym obrazem w DV na moim XF9005. Możliwe, że to kwestia ustawień. Mam jasność ustawioną na "32". W SDR jasność "28" i załączony automat czujnik oświetlenia. Gdyby nie to obraz byłby dla mnie zbyt jasny na 28 (wieczorem przy słabym oświetleniu pokoju). Uważam, że ten czujnik całkiem dobrze działa i odpowiednio reguluje jasność (sporo się oszczędza dzięki temu na zużyciu prądu przez TV). W DV czujnik nie działa, jest nieaktywny.

Co do DV miałem tylko kiedyś taki problem, że obraz potrafił co jakiś czas zmieniać kolorystykę, jakby balans bieli, ale obecnie tego nie ma.

Edytowane przez And.N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja naprawdę nie wiem czy mój tv nie jest uszkodzony mam jasność na maksimum i naprawdę jest ciemno

IMG_20221206_170020.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, fakt. Sprawdź jeszcze takie ustawienie: Ustawienia Zaawansowane/Ruch/Motionflow - mam Standardowe (na Wyraźny jest ciemniejszy obraz). Jeszcze: Czystość/Tworzenie realizmu - mam Ręcznie Rozdzielczość 20 (choć to ustawienie chyba na jasność nie wpływa)

 

Edytowane przez And.N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dobry trop z motionflow. Wtedy dodawana jest czarna klatka i obraz ciemnieje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie możesz włączyć Dolby jasny? Ten trochę jaśniej wychodzi

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Sk_uter napisał:

A nie możesz włączyć Dolby jasny? Ten trochę jaśniej wychodzi

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
 

Ten model nie ma trybów Dolby Jasny i Dolby Ciemny. Jest po prostu Dolby Vision. Ja bym spróbował tak jak przedmówcy mówią ustawień MotionFlow bo to jedyna opcja. Ja u siebie nie widzę żadnych problemów z ciemnym obrazem, choć filmy w HDR zazwyczaj oglądam w lekkim zaciemnieniu

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki sprawdzę dzisiaj i dam znać,ale dzięki wszystkim za pomoc

Motionflow - mam Standardowe ,ale po restarcie tv jest lepiej,a czy ktoś próbował odinstalować i zainstalować ponownie aplikację netflix?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nie da się jej całkiem odinstalować. Można odinstalować aktualizacje i przywrócić ją do oryginalnej starej wersji, a potem możesz zaktualizować znów do najnowszej wersji. Można spróbować, nie zaszkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.12.2022 o 20:08, adamskulsk napisał:

ok dzięki sprawdzę dzisiaj i dam znać,ale dzięki wszystkim za pomoc

Motionflow - mam Standardowe ,ale po restarcie tv jest lepiej,a czy ktoś próbował odinstalować i zainstalować ponownie aplikację netflix?

No i co wyszło. Sprawdziłeś ? Ustawienia czystości wpływają na jasność ekranu 

Edytowane przez mikoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety będę musiał zgłosić swojego XF90 na gwarancję (przy kupnie TV zapobiegawczo wykupiłem ubezpieczenie extra na 5 lat). Na całej szerookści ekranu pojawił mi się pasek pikseli które nie świecą w ogóle np. na niebieskim tle, lub święcą innym kolorem w przypadku tła czerwonego czy zielonego. Sprawa świeża dziś wyłapana więc nie miałem jeszcze okazji kontaktować się z Sony w tej sprawie.

Chciałbym podpytać, bo są pewnie osoby które wymieniały już TV w przypadku awarii jak to u was wyglądało

Podejrzewam, że w przypadku tego typu usterki TV nie będzie się dało naprawić i Sony będzie się skłaniać na wymianę TV. Z racji że jest to model jeszcze z 2018 roku zakładam, że nie posiadają już tego modelu, a gwarancja zakłada wymianę na model o nie gorszych parametrach. Wiadomo, że z nowszymi modelami Sony trochę poszło trochę inną drogą i uwczesny flagowy model LCD (nie licząc ZF9) który miał w zasadzie wszystko został rozdzielony na serie X90, X95 co trochę komplikuję sprawę bo nowsze modele niekoniecznie byłe lepsze od serii XF90 (np. jeśli chodzi o jasność w HDR). W moim przypadku sytacja jest o tyle bardziej skomplikowana, że jest to TV w rozmiarze 49 cali więc np seria X90K odpada bo jest od 55cali a to dla mnie za duży TV (niestety nawet jakbym chciał to nie zmieszczę go u siebie, a nie planuję wymieniać połowy mebli aby zmienić układ pokoju pod większy TV ;) ). Z kolei X85K to już model niższy i słabszy któremu brakuje choćby lokalnego wygaszania (jest wygaszanie klatek, ale to nie to samo).

Dlatego też chciałbym poznać wasze sugestie na jaki model mogłbym się ewentualnie zgodzić aby nie stracić (przede wszystkim na jakości obrazu). Ostatni model dostęny w podobnym rozmiarze i z podobnymi możliwościami to chyba X90J w 50 calach. Ma pewne przewagi nad XF90 (nowszy procesor, dodatkowe profile IMAX Enhanced, wsparcie Dolby Atmos itp.), osiągi w HDR w teście na portalu ma słabsze, choć z drugiej strony kontrast jest wyraźnie lepszy. No i nieco mniej stref wygaszania.

Czy ktoś z was przesiadał się z serii XF90 na X90J? Jak wrażenia pod względem jakości obrazu i efektu HDR?

Zastanawiam się też czy w ramach przedłużonej gwarancji Sony jest możliwość przejścia na wyższy model za dopłatą. Myślę tu o OLED A90K w 48 calach. czy Sony daje w ogóle taką możliwość? I jak ewentualnie wyceniana jest wtedy dopłata, bo zakładam, że nie jest tak pięknie i uwzględniana jest utrata wartości sprzętu, a nie jako dopłata do ceny którą płaciłem przy zakupie XF90, a w takim wypadku chyba bardzo poważnie pomyślałbym nad taką opcją.

Będę wdzięczny za wasze opinie i wskazówki. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniali mi 55 XG95, na nówkę sztukę OLED AG8. Najpierw się pytali a ja zgodziłem się od razu. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli jakieś szanse są 😅 Na moja niekorzyść jest to że TV w lutym będzie miał 4 lata od zakupu, a i wtedy cenowo nie zbliżał się do 6500zlnktore teraz widzę w sklepach za A90K.

A swoją drogą jak dokładniej wygląda kwestia oddania TV na gwarancję? Przyjeżdża serwisant i jeśli nie jest w stanie naprawić na miejscu to zabiera TV czy trzeba samemu się pofatygować np. do jakiegoś salonu Sony Center? I czy dają jakiś TV w zamian na czas naprawy/wymiany?

PS. Widziałem że Vincent z HDTVTest robił materiał porównawczy XJ90 do XF90 więc na pewno się zapoznam. Chce być jak najlepiej przygotowany na propozycje jeśli TV będzie nienaprawialny (a czuję w kościach że tak właśnie będzie)

Edytowane przez PrzemekKRK
Update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za info. A nie wiesz przypadkiem czy poza naprawą/wymianą TV jest możliwość innego rozwiązania sprawy tzn. dopłata do wyższego modelu lub zwrot kasy abym mógł zakupić np. OLED-a?

Co prawda nie zgłaszałem jeszcze usterki, ale w przypadku ewentualnej wymiany na pewno nie chciałbym nic poniżej X90J bo serie XG i XH były moim zdaniem słabsze pod kątem HDR i ilości stref wygaszania (zresztą nawet w teście na portalu jest wspomniane, że XH90 jest de facto następcą serii XG85 czyli półki niżej). XJ też w teście wypada słabej niż XF, ale jednak w testach wynika jednak, że jest w końcu jakiś krok do przodu. Mimo to mniejsza ilość stref i niższa jasność niż w obecnym TV budzi jednak obawy, że będzie to widoczny krok w tył :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ahh, rozumiem. W takim razie życzę aby udało się pomyślnie rozwiązać sprawę :) Będę wdzięczny za info jaka padła propozycja. PS. W Pana przypadku jaki jest rozmiar ekranu? Pewnie większy niż u mnie? TV mniejsze niż 55 miały w tym segmencie chyba jednak mniejszą sprzedaż

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie tv najpierw dzwonią z propozycją wymiany tv na dany model. Zawsze możesz się nie zgodzić i wystąpić z prośbą o inny model.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaproponowali XR-55X90J, moim zdaniem w porządku. Zobaczymy jak długo to potrwa i czy wymieniony telewizor będzie nowy czy odnowiony.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pisałeś wyżej, że 55" będzie za duży dla twojego pomieszczenia

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U @boywrc akurat wymiana 55 cali na 55. Ja jeszcze nie zgłosiłem, bo w międzyczasie pojawiły się komplikacje przy rozszerzonej gwarancji. Zamawiałem TV przez sklep internetowy i okazało się że miał kiła nieswiecacych pikseli. Wymianę udało się ogarnąć tego samego dnia w salonie w Krakowie, ale okazało się że obsługa nie zaktualizowała numeru seryjnego TV co udało się wykąpać dopiero teraz. Na szczęście z pomocą sklepu gdzie zamawiałem TV udało się ogarnąć dziś ten temat więc jak będę miał wolną chwilę to wysle zgloszenie.

@boywrc zgłaszałeś przez stronę Sony czy bezpośrednio do serwisu MIK w Radomiu (czy innego)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, boywrc napisał:

OK, dzięki. 2 sklepie gdzie kupowałem dostałem info aby zgłosić do serwisu w Radomiu, ale chyba wolę to zrobić przez support Sony tak jakbw Twoim wypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sony i tak zleca cała sprawę do Radomia. Radom tylko czeka na decyzje Sony i dalej realizuje według ich zaleceń. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...