Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, betek napisał:

A resetuje się wszystko od nowa? Ustawienia aplikacje itp?

Niczego takiego nie zauważyłem. Zainstalowane dodatkowe aplikacje pozostały, ustawienia obrazu także. Zaszły zmiany opisane w linku jaki zamieściłem np. :"Połączono aplikacje Wideo, Album i Muzyka w jedną aplikację Odtwarzacz multimedialny"

Powiem tylko, że pewny niepokój miałem pod koniec aktualizacji. Pasek postępu przeszedł do końca, pojawił się napis SONY, telewizor się wyłączył, ale nie uruchomił sam ponownie (czekałem z 2 może 3 minuty). Według opisu powinien i wcześniej robiąc aktualizację przez USB tak miałem. Nie reagował na pilota także. Wyjąłem wtyczkę z gniazdka i po kilkunastu sekundach ponownie włożyłem, TV wówczas się uruchomił z prawidłowo zainstalowanym systemem Android 9.

Być może powodem tego było, że zapomniałem wyjąć z drugiego USB odbiornika klawiatury bezprzewodowej. Podczas aktualizacji jest zalecane aby był tylko jeden pendrive z plikiem instalacyjnym, a w pozostałych USB ma niczego nie być.

Edytowane przez And.N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, And.N napisał:

Niczego takiego nie zauważyłem. Zainstalowane dodatkowe aplikacje pozostały, ustawienia obrazu także. Zaszły zmiany opisane w linku jaki zamieściłem np. :"Połączono aplikacje Wideo, Album i Muzyka w jedną aplikację Odtwarzacz multimedialny"

Powiem tylko, że pewny niepokój miałem pod koniec aktualizacji. Pasek postępu przeszedł do końca, pojawił się napis SONY, telewizor się wyłączył, ale nie uruchomił sam ponownie (czekałem z 2 może 3 minuty). Według opisu powinien i wcześniej robiąc aktualizację przez USB tak miałem. Nie reagował na pilota także. Wyjąłem wtyczkę z gniazdka i po kilkunastu sekundach ponownie włożyłem, TV wówczas się uruchomił z prawidłowo zainstalowanym systemem Android 9.

Być może powodem tego było, że zapomniałem wyjąć z drugiego USB odbiornika klawiatury bezprzewodowej. Podczas aktualizacji jest zalecane aby był tylko jeden pendrive z plikiem instalacyjnym, a w pozostałych USB ma niczego nie być.

Ok, w takim razie sobie zrobię przez USB, bo internetowo nie mam nic do aktualizacji, A mam android 8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, betek napisał:

Ok, w takim razie sobie zrobię przez USB, bo internetowo nie mam nic do aktualizacji, A mam android 8.

Też nie znajdowało mi na TV przez neta aktualizacji więc zainstalowałem przez USB i wszystko działa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.11.2020 o 22:43, user7878 napisał:

Jeżeli z Netflixa masz wszystko ok a problem jest tylko z plików 4k HDR to szukaj w ustawieniach. Przy HDR dla plików najlepiej jak X-tended DR - Duża, Automatyczne lokalne przyciemnianie - Srednio lub Duże, Zaawansowane zwiększanie kontrastu - Duże i w Nasyceniu Żywy kolor na Maks. Potestuj z ustawieniami.

Testowałem te ustawienia i rzeczywiście jest troszeczkę lepiej jeśli chodzi o kontrast, natomiast kolory prawie w ogóle się nie zmieniły. Dopiero jak ruszyłem zwiększenie kolorów w głównych ustawieniach to film nabrał normalnych kolorów. Już sam nie wiem, może rzeczywiście to zależy od filmu. Może niektóre wydania 4k hdr są po prostu spaprane, a może w 1080p są przejaskrawione a dopiero w wersji uhd z hdr wyglądają tak jak reżyser sobie życzył^^. Nie wiem, ale słabo się ogląda taki wyprany z kolorów film z marnym kontrastem i w zasadzie bez widocznego efektu hdr. Taki film wygląda trochę jakbym się cofnął do czasów dzieciństwa i odpalił go na 25-letnim kinoskopowym jowiszu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też kwestia ustawień. Ja głównie oglądam filmy z projektora i tam mam tip top poustawiane a na TV czasami wpadam zobaczyć coś w HDR. Trochę też bawiłem się ustawieniami TV żeby go zbliżyć do tego co widzę z projektora. Teraz jednak jak już sobie TV poustawiałem to wszystko co oglądam w 4k z HDR wygląda super. Jak jest słabszy jakościowo materiał to sprawdzam czy na projektorze tez jest gorzej bo możliwe, że dany film jest po prostu gorzej nagrany. Teraz ustawienia na TV dają bardzo dobre rezultaty na treściach 4k z HDR z płyt, plików i również bardzo dobre z Canal+ 4k - chociaż tutaj (przy Ultraboxie 4k od Canal+) trzeba wyłączyć HDR w opcjach TV bo jest za ciemno. Tylko ja mam ZF9 a nie XF90 więc możliwe, że to jest też ta różnica.

Edytowane przez user7878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że to chyba kwestia filmu i tyle. Testowałem sobie próbki z DV stąd: https://www.demolandia.net/4k-video-test/dolby-vision/page-1.html i wyglądają bajecznie. Co ciekawe ten TV odpalił prawidłowo tylko mp4 z DV i to tylko w media playerze systemowym. W każdym innym były problemy z kolorami (prawie negatyw). Ciekawostką jest też to że np. plik mkv z DV (https://drive.google.com/open?id=0BwxFVkl63-lEWmNWcGl4eVRWS2M) w ogóle nie jest rozpoznawalny jako plik z hdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w temacie ostatniej aktualizacji: zrobiłem ją ręcznie, ponieważ mój tv niestety ma jakieś problemy z wykrywaniem -.- wszystko się zainstalowało elegancko, działa też ok, ale od paru dni jest problem typu:

1) włączam

2) dioda się włącza, obraz też zdąży zaskoczyć, po czym się wyłącza

3) drugie włączenie bezproblemowo, potem też już działa normalnie.

 

Miał ktoś tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny problem. Tv się nie wyłącza gdy wyłącze dekoder. Drugi problem jest z iplą. Zawiesza się po obejrzeniu jednego odcinka programu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uprzejmie

Czy po najnowszej aktualizacji macie problem, że pliki .mkv na dysku po USB w MediaPlayer nie są widoczne? W ogóle ich nie wykrywa wbudowany player? VLC bez problemu widzi, ale wbudowany player nie. To musi być podegrane pod jakieś katalogi, jakaś konkretna struktura dysku, jak teraz są pliki muzyczne, obrazki i wideo obsługiwane przez jeden player? Pod głównym katalogiem plik .mkv i wyświetla, że nie ma zawartości.

EDIT

Ponowne uruchomienie z podpiętym dyskiem pomogło.

Z poważaniem

Edytowane przez VAMET

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z użytkowników tego tv. korzysta z aplikacji CDA ? Na najnowszym oprogramowaniu nie mogę przewijać filmów suwakiem na pasku postępu. Poprzednio działało to idealnie. Ciekaw jestem, czy tylko problem jest u mnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CDA i przewijanie u mnie działa, bo akurat oglądam Mando co tydzień. Ja ostatnio mam inny problem, po wciśnięciu mikrofonu na pilocie nie rejestruje głosu. Pokazują się na dole podpowiedzi typu otwórz YouTube, śmieszne filmiki, ale sam pilot nie reaguje na głos. Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I u mnie działa przewijanie " strzałkami". Chodziło mi o wejście na pasek i szybkie przesunięcie filmu np. o godzinę jednym przytrzymaniem... A co do pilota i używania głosu to ważne są mocne baterie. Gdzieś w ustawieniach jest nawet podawany aktualny stan baterii w procentach i jak zbliża się do 20 % to bluetooth zaczyna zawodzić...

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto zrobić miękki restart a jeśli nie pomoże to kabel z gniazdka na 3-4 minuty. W ostateczności powrót do ustawień fabrycznych. No i trzeba uważać co jeszcze jest wpięte do gniazd USB, bo niektóre zabawki chyba potrafią mieszać...

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam problem z 65xf9005 po aktualizacji do android 9 w aplikacji netflix przy filmiez dolby vision nie da się oglądać filmu.Jest strasznie ciemny i żółte odcienie kolorów.Dziś włączyłem serial Gambit Królowej i naprawdę myślałem ,że wyjdę z siebie . włączam film przechodzi w dolby vision i się robi ciemny i kolory mają odcień żółtego,a jak nacisnę pauzę to podświetlanie robi się jaśniejsze i kolory są naturalne,czy to tylko u mnie jest taki problem ?Jak wejdę w ustawienia to jest tryb hdr i nie mogę zmienić na inny tryb w netflix.Bardzo proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto zrobić reset fabryczny tv. Tylko najpierw wszystko poodłączaj z gniazd USB i zapoznaj się dokładnie z procedurą uruchamiania tv w wypadku, gdy po takim resecie nie chce się system podnieść. U mnie ostatnio miałem coś takiego i wtedy trzeba ręcznie go do tego zmusić... https://www.sony.pl/electronics/support/articles/00159906

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zrobiłem reset do ustawień fabrycznych,ale jest tak samo,może ktoś sprawdzić kto korzysta z netflix czy na gambit królowej też ma tak duże przyciemnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem "Gambit królowej", ma faktycznie taką przytłumioną kolorystykę ale nie wiem czy to nie jest po prostu efekt zamierzony. Taki klimat filmu. Sprawdź może przyrodnicze filmy dokumentalne z DV. Tam kolorystyka z zamierzenia reżysera powinna być jasna i naturalna, jeśli z nimi będzie u w porządku tz, że z oprogramowaniem TV też jest ok a tylko konkretne tytuły są  "przyciemnione" lub mają stłumione barwy. Może się mylę ale tak jakoś na logikę mi się wydaje :) Pozdrawiam. U mnie przykładowo "Nasza planeta" w DV wygląda bardzo ładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o "gambit królowej" to wersja HDR ma gorszy kontrast, kolory i jest ciemniejsza. Porównywałem z wersja SDR i ta wersja jest o niebo lepsza. Nie wiem o co chodzi, ale niektóre produkcje z HDR po prostu wyglądają źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uprzejmie

Odpaliłem wczoraj XSX na KD-55XF9005, żeby sprawdzić czy działa przed podłożeniem pod choinkę :P Bawiłem się trochę, ale nawet żadnej gry nie zainstalowałem, tylko Netflix i YouTube. Działa DV i Atmos lepiej na XSX niż bezpośrednio z apek z naszego TV, to samo z YT bez zajęknięcia i HDR.

Mam kilka pytań dla posiadaczy zarówno KD-55XF9005 jak i XSX:

1. Widziałem, że jest Kodi w sklepie i aż się zdziwiłem. Czy ktoś z Was próbował odpalić Kodi i przez sieć odtworzyć plik .mkv 3840×2160@23.976 HDR BT.2020 10 bit Dolby Atmos/DTS:X z ustawieniem w Kodi przekazywania audio do amplitunera i czy bez problemu sobie radzi XSX, czy to jakaś okrojona wersja? Wcześniej miałem Kodi na NVIDIA SHIELD 2019 Pro i odtwarzał bez problemu. Sam nie zdążyłem przetestować, bo jak się zorientowałem to mi zeszło prawie do 5 rano.

2. Czy w XSX macie ustawione zezwalanie na 4:2:2 i w głębi kolorów ustawione na 10bit? Przy ustawieniu 10bit w menu XSX widzę YUV 4:2:0 10bit. Jakie jest optymalne ustawienie, by uzyskać najlepszą jakość? Rozumiem, że dla filmów z płyt UHD, to i tak ustawi automatycznie 4:2:0 10bit?

3. W ustawieniach XSX w audio macie Bitstreaming Dolby Atmos, czy 5.1/7.1 bez kompresji? Wtedy jest na amplitunerze PCM 5.1/7.1 i dekodowaniem zajmuje się XSX. W przypadku Bitrstreamingu Dolby Atmos lub DTS:X już w menu XSX i w każdej apce jest Dolby Atmos lub DTS:X dekodowany przez amplituner, bo cały czas mi wyświetla Dolby Atmos lub DTS:X w zależności od wybrania Bitstreamingu w opcjach audio XSX. Co w przypadku, jak odpalę grę, która nie ma Atmos/DTS:X? Dalej będzie Bitstreaming, ale powiedzmy DD/DD+ itp.?

4. Do punktu 3 jeszcze, czy jak na głównym koncie w XSX mam zainstalowane apki Netflixa, YouTube, Dolby oraz DTS, to pozostali domownicy na swoich kontach również muszą instalować je ponownie, by móc korzystać z Netflixa, YouTube i opcji w XSX w audio, żeby wybrać Bitstreaming Dolby Atmos/DTS:X?

Byłbym wdzięczny za podpowiedzi bardziej doświadczonych stałych użytkowników zielonej konsoli.

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Z poważaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...