Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, kKadajo napisał:

A jak wypada porównanie hdr10 z i bez active hdr?

Nad tym się skupimy w drugim artykule nad którym właśnie pracuje. Generalnie Active HDR bym nie proponował wyłączać.

5 godzin temu, gh0st666 napisał:

Macieju, wyjaśnij proszę dlaczego podświetlenie oled w dolby vision jest ustawione tylko na 50? Czy nie powinn dać się go na 100, żeby uzyskać lepszy efekt?

Nie, już przy 50 odnoszę wrażenie, że Dolby Vision jest sztucznie podbite. Jak się da na 100 to nawet nie trzeba porównania, by widzieć, że na pewno nie tak to miało wyglądać ;) Przy HDR10 powinno być na 100. Tak zostały skonstruowane telewizory LG.

  • Lubię 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź. Widzę że cały czas piszecie o active HDR. Gdzie to można włączyć bądź wyłączyć? W TV nie widzę takiej opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ,ze już było to ale ...

mam pytanie wszystko ładnie w HDR ale co zrobić żeby napisy tak nie świeciły ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe ,ze już było to ale ...
mam pytanie wszystko ładnie w HDR ale co zrobić żeby napisy tak nie świeciły ???
Podbijam... Galy mi juz wypala na tym dolby vision... Da sie cos z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana koloru napisów zapewne by pomogła, aczkolwiek nie wiem czy w aplikacji na tv się da. Nigdy nie próbowałem, bo nie oglądam filmów z napisami, ale z tego co wiem zmiana w przeglądarce takiej opcji działa także w aplikacjach.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz racje zmiana koloru napisow z poziomu kompa zmienia ustawienia w tv. Problem w tym ze za kazdym razem musialbym zmnieniac kolor napisow poniewaz problem wystepuje tylko w DV. Cale menu tv rowniez tak daje po oczach ze szkoda mowic:) Wg mnje to wada ktora trzeba by w fw poprawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dlaczego app Netfliksa w serii 7 pokazuje info o dźwięku przestrzennym, a w moim B6 nie, mimo tego samego systemu. Dla mnie to problem, bo nie wiem czy rozkładać swoje Fidelio...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakość HDR w tym filmie jest naprawdę na najlepszym poziomie , chyba żaden z filmów nie zrobił na mnie takiego wrażenia jeśli chodzi o efekt HDR
gra świateł, przejścia fantastycznie zrobione , warto ten film obejrzeć dla samego HDR. Choć na konkurencyjnym forum specjaliści piszą by wyłączyć HDR na Netfliksie
w 4K bo obraz jest bardzo zniekształcony i sztuczny -  rozwaliło mnie to normalnie .
A jak wyłączyć HDR na Netflixie? :) przecież to z automatu leci. Apka na tv nie ma takiej opcji, a PS4 Pro tym bardziej, chyba że coś przeoczyłem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej jest widoczne to denerwujące ziarno jak w reszcie produkcji 4k od netflixa?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, niestety. Strasznie jest to irytujące. Przez to ziarno, w ogóle nie widać tej niby wysokiej jakości i rozdzielczości 4k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dragen napisał:

A jak wyłączyć HDR na Netflixie? :) przecież to z automatu leci. Apka na tv nie ma takiej opcji, a PS4 Pro tym bardziej, chyba że coś przeoczyłem :/

W TV nie wyłączysz, ale jak oglądasz przez apkę na PS4 Pro lub odtwarzaczu UHD to wyłącz wsparcie dla UHD Color w ustawieniach HDMI i po sprawie :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dwie wady Dolby Vision w tym serialu. Pierwsza, to co jakiś czas pojawiająca się bez powodu biała plansza, czasami statyczna, czasami migająca. Też to zaobserwowaliście? W HDR10 oczywiście tego nie było. Poziom czerni jest też gorszy. Jest kilka scen w tym serialu, gdzie jest tylko sama postać w całkowitej ciemności. W HDR10 jest idealna czerń, zlewająca się z ramką, natomiast w DV widać świecenie. I niestety trzeba zjeżdżać z poziomem jasność w DV, ale niestety wadą tego jest już utrata detali w czerniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na C7 nie zauważyłem u siebie żadnej białej planszy w DV. Nie mam możliwośći odtworzenia serialu w HDR10 więc nie jestem niestety w stanie porównać obu trybów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dv tez dobrze. Jedynie musze zmieniac napisy zeby galek nie wypalily:) No i ta zarnistosc... Tak naprawde to dobre ultra hd by wystarczylo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dv tez dobrze. Jedynie musze zmieniac napisy zeby galek nie wypalily:) No i ta zarnistosc... Tak naprawde to dobre ultra hd by wystarczylo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie obserwuję białej planszy w DV w ST2. Ziarnistość to urok tego filmu jak dla mnie, taka dodatkowa stylizacja na stare czasy. Nie mam problemów z czerniami / szarościami w tym serialu, ale miałem robioną kalibrację. Ogólnie uważam, że ten serial to najlepsze DV jakie do tej pory na Netfliksie widziałem, porównywalne z dobrym HDR10 z płyt UHD. Pomijając kwestię bitrate oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy pilotów z przyciskiem 'INFO'. Jaki bitrate Wam pokazuje na Stranger Things 2? U mnie 15.26 Mb. 

W ogóle to zauważyłem że Netfliks po miesięcznym okresie próbnym zaczął dawać mniejszy bitrate. Mam net światłowodem 200 Mbit (realnie wyciągam o każdej porze dnia i nocy 170-180 Mbit). Oczywiście w TV (ze względu na kartę sieciową 100 Mbit) wyciągam około 90-95 Mbit. Na okresie próbnym Netlfilks w teście połączenia i przez stronę fast.com odpaloną w przeglądarce TV wyciągał u mnie jakieś 50-60 Mbit. Teraz jest to maks w testach 15 mbit, ale zdarza się że i 10 nie wyciąga. Słabe to jest, bo zdarza się, szczególnie wieczorem koło 21:00 że nie mogę nic obejrzeć w 4K bo za małą prędkość do Netfliksa mam :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15-16 Mbps, więcej nie daje i o ile pamiętam od dawna nie dawał, niezależnie od tego czy puszczam z TV czy PS4. Wystarcza to jednak o dziwo do rozsądnej jakości obrazu w 4K/DV. Jak bitrate spada to od razu rozdzielczość siada i widać to gołym okiem, niemniej raczej z tym problemów nie mam. Testowane na trzech niezależnych łączach, każde minimum 100 Mbps - po prostu Netflix tak ma najwidoczniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje jedynie 9.77-11.44 Mbps :( A mam łącze 80Mbit w Orange. W fast.com na komputerze pokazuje 20-25Mbit, a w aplikacji na LG jedynie ok. 10 Mbit. Możecie podać jakiego macie operatora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 75Mbit i netflix pokazuje ok 71Mbit ale juz na filmach 4k tylko 15.26Mbit. Wychodzi ze tyle wystarcza do plynnego przekazu .

 

Ja mam Virgin media ( uk)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam orange i też niestety kiepsko bywa jeżeli chodzi o bitrate.

2 godziny temu, gh0st666 napisał:

Pierwsza, to co jakiś czas pojawiająca się bez powodu biała plansza, czasami statyczna, czasami migająca. Też to zaobserwowaliście? W HDR10 oczywiście tego nie było. Poziom czerni jest też gorszy.

Ja nigdy żadnych problemów z Dolby Vision nie uświadczyłem. Na konsoli mam HDR10 i osobiście wydaje mi się, że Dolby Vision jest lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minutes ago, Subman said:

U mnie pokazuje jedynie 9.77-11.44 Mbps :( A mam łącze 80Mbit w Orange. W fast.com na komputerze pokazuje 20-25Mbit, a w aplikacji na LG jedynie ok. 10 Mbit. Możecie podać jakiego macie operatora ?

Testowałem na UPC, lokalnym operatorze (światłowód 600 Mbps) oraz mobilnym Play. Ten ostatni się dosyć długo rozpędzał, ale jak się rozpędził to też do ~15 Mbps. Mówimy oczywiście o realnym bitrate podczas oglądania, a nie stronach testowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, te 9.77-11.44 Mbps to realny bitrate pod przyciskiem Info na LG C7. Bitrate nienajlepszy, ale pamiętajcie że każdy film 4k na Netflixie używa kodeka HEVC, który jest w praktyce ok. dwukrotnie efektywniejszy niż powszechnie używany MPEG-4 w FHD. Natomiast widać też, że filmy w Netflixie są kodowane w różnych bitrate'ach.

Edytowane przez Subman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...