Skocz do zawartości
szewi

Epson TW9300 / TW7300 w codziennym użytkowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, USS-SMAUG napisał:

Ale ekran już jest.

Te napinacze chyba niewiele dają, bo ekran nie jest płaski (widać na pierwszym zdjęciu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jakieś takie fałdy są ale może przy projekcji nie widać.

Ja bez napinaczy na 130" takich nie mam w adeo. Same brzegi mi się troszeczkę zawijają ale wzrok przy oglądaniu filmów się na brzegach nie skupia.

Szczególnie przy szerokości 3m.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te napinacze chyba niewiele dają, bo ekran nie jest płaski (widać na pierwszym zdjęciu).


Do wyregulowania. Będzie sprzęt będzie na tip-top :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, misfit napisał:
1 godzinę temu, misfit napisał:

Częsta przypadłość "starych" transferów - kiedyś rządził niebieski i róż/fiolet, aktualnie turkus i pomarańcz.

To nie są zdjęcia lecz screenshoty prosto z płyty - jeśli masz jakieś wątpliwości co do nich to sięgnij po płytkę BD, zrób zrzuty tych samych klatek i porównaj - gwarantuję, że wyjdą takie same.

czyli tyle się mówi o potrzebie kalibracji tv by  obraz odzwierciedlał "wizję artysty"

a wychodzi  że wszystko co zostało wydane na BD  może być  zafałszowane  podczas transferów?

od kiedy już nie psują kolorystyki filmów? duży % jest ich tak skopanych ?

i podstawowa kwestia  po co tak psuje się filmy podczas  transferu/"obróbki"/masteringu  ?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba przeproszę się z HDR.

Ale z takim dobrze zrobionym i dobrze zaaplikowanym do projektora.

Nie widzę potrzeby żadnych dodatkowych regulacji na tym materiale.

Planeta Ziemia 2 UHD.

10cb5c86ddf1731c2d73f30b22976c59.jpg&key=2ac6625b8480081feffe723b21409b71dd842c42041841cf006b3346579fb91f0111a3cf17995bb7a5965983bab627f2.jpg&key=9b2deb2fd8fff77644150c3ca4c6822b99c5ff9a1a589d163c061c7e29b24e2d40990cbff98c4ee6e70bdd458f1ebd99.jpg&key=d37cbcec793951c7c8824ea9961515e85e44b12dad65d049fa6292097447fb9fa1d9dc3388eb0cb0d2ed204e342ca2a4.jpg&key=27e5ea833f338527e7d6f6026d1037cbdeda0c5558c67ead8a91ba5e9c6a9312

 

Jest jeden szczegół, który dziś odkryłem.

Zawsze miałem włączone Epson super white. A ta funkcja obcina światła i to mocno. Ogólnie znacznie pogarsza kontrast a przy HDR to już całkiem. Lepiej mieć to na off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba przeproszę się z HDR.
Ale z takim dobrze zrobionym i dobrze zaaplikowanym do projektora.
Nie widzę potrzeby żadnych dodatkowych regulacji na tym materiale.
Planeta Ziemia 2 UHD.
10cb5c86ddf1731c2d73f30b22976c59.jpg0111a3cf17995bb7a5965983bab627f2.jpg40990cbff98c4ee6e70bdd458f1ebd99.jpga1d9dc3388eb0cb0d2ed204e342ca2a4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, raf7705 napisał:

Jest jeden szczegół, który dziś odkryłem.

Zawsze miałem włączone Epson super white. A ta funkcja obcina światła i to mocno. Ogólnie znacznie pogarsza kontrast a przy HDR to już całkiem. Lepiej mieć to na off.

Tak jasne - trzeba mięć wyłączone.

Z innej beczki: wiem, że to post o projektorach, ale na dniach będę kupował TV 75'' (nie, nie - projektor oczywiście zostaje :) ). TV do sportu i wiadomości i części filmów. Mam fotel ustawiony w jednym miejscu i na 65'' jest to za daleko na 100'' na projektorze trochę za blisko. O ile za blisko mi nie przeszkadza to za daleko tak, a po za tym jest gwiazdka więc chcę sobie sprawić prezent :) I takie pytanie - może ktoś z was użytkował lub coś wie na ten temat:

Wybrałem takie modele (ponieważ już mam drogi projektor nie ładuję się w OLEDa albo QLEDa za 16 tyś):

Samsung UE75MU8002 ok 12 tys
SAMSUNG UE75MU7002 ok 10 tyś (ale nie mam jak go postawić)
Samsung UE75MU6172 ok 7800zł
Sony KD-75XE8596 ok 10 tyś

Najbardziej by mi pasował 7002, ale nie mam jak go ustawić. Do wymiany byłby cały stolik, a nawet jak tak to i tak wielki problem z umieszczeniem. Więc wybór padł na Sony mimo, że od paru lat nie miałem Sony bo kiedyś się bardzo zawiodłem - był za ciemny. No i pozostaje Samsung najtańszy MU6172, ale on jest na matrycy 60Hz.

No i ponieważ już mnie trochę mnie znacie :) wiecie na czym mi zależy - skalowanie z SD, jasność, kontrast, dobry tryb żywy - jakość czerni całkowicie bez różnicy bo ciemne filmy, zresztą większość filmów w ogóle będę oglądał na projektorze. Czy ten najtańszy Samsung dałby radę czy lepiej tego Sony ?

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych Samsungów to jest też model 82"

Ja bym taki brał

[mention=155330]raf7705[/mention] szkoda że tylko 8bitów :/ 
No niestety.
Za JVC musiał bym wydać prawie drugie tyle, żeby mieć te 10bit.
Ale pierwszy raz widzę HDR, który mi się podoba. I to bez zaciemnienia pokoju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tych Samsungów to jest też model 82"
Ja bym taki brał
...


Normalnie mania wielkości hyhy. Przecież ma już wielkość ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@hubio bierz 100 cali ZD9 ;) Jak juz szalec to szaleć.

A tak serio zadaj pytanie w watku z TV tam na pewno ktos sie wypowie. Wg mnie trzeba wyposrodkowac w: cale / jakość.

Nie brałbym na pewno najwiekszej przekatnej i najgorszej jakosci a 60hz odpada na starcie.

Osobiscie na pewno bede brał OLEDA za jakis czas. Chwilowo 65 QLED w sypialni styka. W salonie nie mam w ogole tv i dobrze mi z tym.

W ogole w sumie tv to sprawa drugorzedna jak ma sie projektor, a jak ktos oglada tylko filmy (jak ja) to nawet powiedzialbym ze zbedna.

@raf7705 wlasnie dlaczego 8 bit? przeciez z plyty / playera spokojnie na Epsonie dasz rade HDR w 12 bitach wyciagnac.

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, raf7705 napisał:

Z tych Samsungów to jest też model 82"

Ja bym taki brał emoji3.png

82'' nie mam jak umieścić, po kombinacjach na styk wejdzie 75'' i co do mm. Po za tym mnie nie stać :)

28 minut temu, szewi napisał:

@hubio bierz 100 cali ZD9 ;) Jak juz szalec to szaleć.

A tak serio zadaj pytanie w watku z TV tam na pewno ktos sie wypowie. Wg mnie trzeba wyposrodkowac w: cale / jakość.

Nie brałbym na pewno najwiekszej przekatnej i najgorszej jakosci a 60hz odpada na starcie.

Już  pisałem w dziale z tv, na razie bez odpowiedzi... Temat tego Samsunga 60Hz upadł. Na 99% będzie KD-75XE8596. W tym roku matryca VA i 100Hz i cena spadła z 12 do 10 tyś. Byłby Samsung 7002 bo im ufam, ale musieli zrobić tak idiotyczną podstawę, że szkoda słów. W Sony mi ładnie wejdzie na podstawę obrotową na stoliku - wszystko w tej samej tonacji kolorystycznej i nie będę musiał kupować nowego stolika.

44 minuty temu, USS-SMAUG napisał:


Normalnie mania wielkości hyhy. Przecież ma już wielkość ;)

Właśnie w tym problem, że do projektora odległość jest ok, a do TV za mała i trzeba by ciągle przesuwać fotel, a jednak do seriali z DVD, wiadomości, sportu i czegoś na szybko wciąż przydaje się TV. Po za tym w końcu 75 mają normalne ceny - chyba po raz pierwszy w historii...

 

Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi bo to na razie jedyne...

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oglądam tez sporo seriali z netfix Amazon, to o ile sa one 16:9 to wolę je na tv oglądać 78"
Na projektor głównie filmy 21:9.
Szewi to było z pliku nie z plyty.
Tak mi ustawił odtwarzacz.
No może da radę 12bit ale chroma 4.2.0
A tu mam 8 bit 4.4.4
Nie wiem czy jest jakaś widoczna różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miedzy 8 bit kolorem a 12 na pewno zobaczysz roznice. Wiekszosc filmow UHD jest w 4.2.0

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, raf7705 napisał:

Ja oglądam tez sporo seriali z netfix Amazon, to o ile sa one 16:9 to wolę je na tv oglądać 78"
Na projektor głównie filmy 21:9.
Szewi to było z pliku nie z plyty.
Tak mi ustawił odtwarzacz.
No może da radę 12bit ale chroma 4.2.0
A tu mam 8 bit 4.4.4
Nie wiem czy jest jakaś widoczna różnica?

Po obejrzeniu paru sezonów serialu DVD i filmów na DVD/BD/UHD zdecydowanie na projektor te ostatnie bo nawet jak jest 16:9 filmy są chyba robione inną techniką bo wychodzą naprawdę nieźle na projektorze. Jednak niektóre "jasne" filmy DVD, seriale DVD, sport  lepiej na TV.

4:2:0 w 12 bitach masz na każdym źródle jakie by nie było bo przez okrojone hdmi nasz projektor nie puści 4:4:4 na 12 bitach tylko w 8. Ale o to się właśnie rozchodzi i walczymy w tym wątku aby wymusić to 12 bitów więc gra jest warta świeczki bo i tak natywnie filmy są robione w 2:2:0. Planeta Ziemia jest jednak robiona w 60Hz i domyślnie puszcza Ci w 8 bitach i 4:4:4. Tryb wymuszania 25Hz działa tylko wtedy jak samo źródło BD/UHD jest tak robione. I tu ciekawostka - filmy na DVD też są przecież w 25Hz, a odtwarzacze nie puszczają w 12 bitach tzn nie działa to wymuszanie. W przypadku jednak DVD nie zwracam na to uwagi bo przy tak słabym źródle nie ma to chyba żadnego sensu. Jednak w UHD jak najbardziej ma to sens i tu jest rzeczywiście chyba jedyny mankament tego projektora, że takie filmy jak Planeta Ziemia są w 60 klatkach, a ponieważ to nie jest DVD czy BD nie można ustawić wyjścia 1080 tzn można :) o czym w kolejnym akapicie, ale to absurdalne.

Być może pewnym wyjściem było by ustawienie na odtwarzaczu wyjścia 1080p i wtedy bez względu na ilość klatek powinno być 4:4:4 w 12 bitach tylko to nie ma sensu bo byśmy downscalowali na odtwarzaczu materiał 4k, który ponownie byłby upscalowany do 4k na projektorze - bez sensu i nawet nie wiem czy 2020 i HDR by się włączyło... Innej drogi nie znam. W przypadku DVD/BD ma to sens bo przypominam, że 12 bitów nie przejdzie w 4:4:4 tylko i wyłącznie w sygnale 4k. Jak w końcu odbiorę (zamówione 2 raz bo tamto nie  doszło) napiszę czy może zdarzył się cud i Samsung M9500 jakoś to puścił w 12 bitach, ale szczerze wątpię... Na całe szczęście Planeta Ziemia jest chyba jednym znanym mi przypadkiem gdzie rzeczywiście by się przydało pełne HDMI.

Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy 8 czy 10 czy 12 bit, po raz pierwszy widzę coś, co mi się podoba w hdr, tyle chciałem powiedzieć.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2017 o 21:17, klaus71 napisał:

czyli tyle się mówi o potrzebie kalibracji tv by  obraz odzwierciedlał "wizję artysty"

a wychodzi  że wszystko co zostało wydane na BD  może być  zafałszowane  podczas transferów?

od kiedy już nie psują kolorystyki filmów? duży % jest ich tak skopanych ?

i podstawowa kwestia  po co tak psuje się filmy podczas  transferu/"obróbki"/masteringu  ?

Temat rzeka, nie chcę się wdawać w szczegóły w tym konkretnym wątku bo rozwalimy temat kolegom.

W skrócie - bardzo często remastery mają zupełnie inne kolorki. Nowy skan negatywu wymusza potrzebę korekcji barwnej i nigdy nie będzie ona taka sama jak w starszym transferze. (dotyczy to też zagadnienia UHD HDR przekonwertowanego do SDR vs BD SDR i różnic w kolorach). Bywa, że różnica jest niewielka, bywa, że jest ogromniasta, wiele czynników na to wpływa - poprzedni transfer danego filmu na BD/DVD niekoniecznie musiał być nadzorowany/zaaprobowany przez reżysera/operatora tegoż filmu. Wizja reżysera co do wyglądu filmu również może ulec zmianie po latach.
Jeszcze ciekawiej ma się sprawa gdy reżyser i operator danego filmu nie żyją - patrz np. The Good the Bad and the Ugly gdzie mamy chyba 5 różnych wydań tego filmu na BD i każdy różni się dość zasadniczo pod względem kolorów (i nie tylko).

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, hubio napisał:

Po obejrzeniu paru sezonów serialu DVD i filmów na DVD/BD/UHD zdecydowanie na projektor te ostatnie bo nawet jak jest 16:9 filmy są chyba robione inną techniką bo wychodzą naprawdę nieźle na projektorze. Jednak niektóre "jasne" filmy DVD, seriale DVD, sport  lepiej na TV.

4:2:0 w 12 bitach masz na każdym źródle jakie by nie było bo przez okrojone hdmi nasz projektor nie puści 4:4:4 na 12 bitach tylko w 8. Ale o to się właśnie rozchodzi i walczymy w tym wątku aby wymusić to 12 bitów więc gra jest warta świeczki bo i tak natywnie filmy są robione w 2:2:0. Planeta Ziemia jest jednak robiona w 60Hz i domyślnie puszcza Ci w 8 bitach i 4:4:4. Tryb wymuszania 25Hz działa tylko wtedy jak samo źródło BD/UHD jest tak robione. I tu ciekawostka - filmy na DVD też są przecież w 25Hz, a odtwarzacze nie puszczają w 12 bitach tzn nie działa to wymuszanie. W przypadku jednak DVD nie zwracam na to uwagi bo przy tak słabym źródle nie ma to chyba żadnego sensu. Jednak w UHD jak najbardziej ma to sens i tu jest rzeczywiście chyba jedyny mankament tego projektora, że takie filmy jak Planeta Ziemia są w 60 klatkach, a ponieważ to nie jest DVD czy BD nie można ustawić wyjścia 1080 tzn można :) o czym w kolejnym akapicie, ale to absurdalne.

Być może pewnym wyjściem było by ustawienie na odtwarzaczu wyjścia 1080p i wtedy bez względu na ilość klatek powinno być 4:4:4 w 12 bitach tylko to nie ma sensu bo byśmy downscalowali na odtwarzaczu materiał 4k, który ponownie byłby upscalowany do 4k na projektorze - bez sensu i nawet nie wiem czy 2020 i HDR by się włączyło... Innej drogi nie znam. W przypadku DVD/BD ma to sens bo przypominam, że 12 bitów nie przejdzie w 4:4:4 tylko i wyłącznie w sygnale 4k. Jak w końcu odbiorę (zamówione 2 raz bo tamto nie  doszło) napiszę czy może zdarzył się cud i Samsung M9500 jakoś to puścił w 12 bitach, ale szczerze wątpię... Na całe szczęście Planeta Ziemia jest chyba jednym znanym mi przypadkiem gdzie rzeczywiście by się przydało pełne HDMI.

Nie wiem jak skomentowac to co napisales, zebys nie poczul sie urazony. Moze wiec tylko wypunktuje istotne elementy od ktorych mozesz zaczac droge swej reedukacji.

Planeth Earth 2 nie wystepuje w przyrodzie w 60Hz. To framerate nadany przez odtwarzacz, w zaleznosci od mozliwosci i ustawien sprzetu w video chainie, mniej lub bardziej tragiczny w skutkach. Co do HDR na 8 bitach, to tez rownie trafiona idea. Pomijajac juz fakt degradacji  obrazu i mozliwosci wystepowania bandingu ( na niebie i w wodzie bedzie widoczny na 100%), upchniecie  zwiekszonej luminancji HDR  w 4x mniejsze zakres (256 vs 1024 poziomy) to dowod na to, ze ktos nie pojmuje podstaw tej materii.  Akurat ten film nie grzeszy wyjatkowa luminancja ( max ponizej 500 nit, na ogol na poziomie SDR) i z  uwagi na kolorowe motywy jest przyjemny dla oka ale okreslenie operacji ktora wykonal OP, jako wlasciwa aplikacja sygnalu UHD, to niesmieszny zart. Zrob to samo np z Marsjaninem, StarTrekiem i zobacz czy da sie ogladac.  Zreszta proponuje napisac taki post jak tutaj na  avsforum i  przekonac sie jakie spowoduje reakcje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, binary napisał:

Nie wiem jak skomentowac to co napisales, zebys nie poczul sie urazony. Moze wiec tylko wypunktuje istotne elementy od ktorych mozesz zaczac droge swej reedukacji.

Planeth Earth 2 nie wystepuje w przyrodzie w 60Hz. To framerate nadany przez odtwarzacz, w zaleznosci od mozliwosci i ustawien sprzetu w video chainie, mniej lub bardziej tragiczny w skutkach. Co do HDR na 8 bitach, to tez rownie trafiona idea. Pomijajac juz fakt degradacji  obrazu i mozliwosci wystepowania bandingu ( na niebie i w wodzie bedzie widoczny na 100%), upchniecie  zwiekszonej luminancji HDR  w 4x mniejsze zakres (256 vs 1024 poziomy) to dowod na to, ze ktos nie pojmuje podstaw tej materii.  Akurat ten film nie grzeszy wyjatkowa luminancja ( max ponizej 500 nit, na ogol na poziomie SDR) i z  uwagi na kolorowe motywy jest przyjemny dla oka ale okreslenie operacji ktora wykonal OP, jako wlasciwa aplikacja sygnalu UHD, to niesmieszny zart. Zrob to samo np z Marsjaninem, StarTrekiem i zobacz czy da sie ogladac.  Zreszta proponuje napisac taki post jak tutaj na  avsforum i  przekonac sie jakie spowoduje reakcje. 

Sorry binary, ale nic nie zrozumiałem. Można jaśniejszym językiem ?  Co to np. znaczy, że jakiś film nie występuje w "przyrodzie" ? Wg Ciebie oznacza to, że filmy nie są kręcone w określonej ilości klatek ?

Cyt tekst z testu projektora na tym portalu:

W pasmo 10,2Gbit nie ma problemu zmieścić się nawet z najbogatszym formatem 4:4:4 12 bit, o ile odświeżanie wynosić będzie maksymalnie 24Hz. Teoretycznie nie ma więc problemu, bo przecież filmy do tej pory zawsze miały 24 klatki.
Źródło: https://hdtvpolska.com/epson-eh-tw9300w-test-projektora-lcd-4k-ultra-hd/
 
Naprawdę nie wiem o co Ci chodziło. Sprawa jest prosta - to wszystko co jest kręcone do framerate 30klatek pójdzie w 12 bitach, to co jest kręcone powyżej pójdzie w 12 bitach tylko od 1080p w dół. Oczywiście kwestia ustawienia wymuszania 25Hz i ustawienia chromy na 4:2:2 to kwestia odtwarzacza, ale akurat i ja i raf mamy taką możliwość w odtwarzaczach.  Co do Planety Ziemia II liczę się z tym, że nie będę miał 12 bitów i że obraz może nie być tak doskonały jak w 12 bitach i zdegradowany. Przecież nie pisałem, że to bez różnicy czy 8 czy 12 bitów.
Edytowane przez hubio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi gdzie znaleźć PE2 w 60Hz, bo na pewno nie na DVD, BD, BDUHD, w telewizji, czy na Iplayerze (BBC).
Napisałeś wyraźnie że na płycie jest video 60Hz.
Skoro nie zgadasz sie  ze mna, w tej kwestii , to zapytuję się prowokacyjnie,   co to za płyta?
Druga sprawa, to pije do wpisu w poscie, ktory skomentowales  "o dobrym HDR, właściwie podanym do projektora" w 8 bitach. Co tu jest nie do rozumienia? Albo sie bawimy w UHD/HDR albo udajemy i liczymy, ze nikt nie rozumiemie ocb. 

Warto natomiast abyś nie mieszał więcej tego w jaki sposób został nakręcony materiał video, a w jakim formacie jest on dostępny. To są dwie różne rzeczy. Ciagle piszez ze "film byl nakrecony  w ilus tam klatakch ilus bitach...", Wyglada jakbys nie rozroznial tego, ze film może mieć ujęcia do których wykorzystano materiały kręcone w 24, 25, 30, 60, czy 1000 czy 10000 klatek na sek, a być prezentowany w 23.97. Podobnie z kolorem. Spora część ujęć w w tym filmie jest kręcone w 8 bitach, czy niższej rozdzielczosci, co nie znaczy że nie można dodatkowej informacji odzyskać w dalszym procesie obróbki filmu, ale 12-bitowych ujec raczej w nim nie znajdziesz. Znaczenie ma natomiast format w jakim zostal dostarczony do widza. I wbrew temu co piszesz, będziesz mógł w odtwarzaczu  ustawić 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2. A zrobisz tak nie dlatego że ten film został w takiej formie nagrany, czy wydany, tylko dlatego ze jest to optymalny format sygnalu na jaki pozwala Twoj video chain, umozliwiający na przesłanie i  bezstratna reprodukcje obrazu UHD. Dobrze byloby abys wreszcie przestal cytowac M.K, a zamiast tego zrozumiał dlaczego taki właśnie format jest zalecany jako optymalny i że nie wynika to tylko z ograniczenia Twojego projektora, ale ograniczenia różnych innych urządzeń UHD pierwszej generacji, oraz samego HDMI. Konwersja i podanie tego sygnału w formacie RGB/ 8bit 4:4:4 natomiast nie ma sensu, zarowno ze względu na stratę precyzji koloru jak i ponowną konwersję do BT2020 (10/12 bit).

Edytowane przez binary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, binary napisał:

Powiedz mi gdzie znaleźć PE2 w 60Hz, bo na pewno nie na DVD, BD, BDUHD, w telewizji, czy na Iplayerze (BBC).
Napisałeś wyraźnie że na płycie jest video 60Hz.
Skoro nie zgadasz sie  ze mna, w tej kwestii , to zapytuję się prowokacyjnie,   co to za płyta?

Jeszcze nie mam tego filmu. Może źle zrozumiałem wypowiedź rafa. Jeśli nie jest w 60Hz to super wiadomość dla mnie bo przejdzie mi w 12 bitach

To są dwie różne rzeczy. Ciagle piszez ze "film byl nakrecony  w ilus tam klatakch ilus bitach...", Wyglada jakbys nie rozroznial tego, ze film może mieć ujęcia do których wykorzystano materiały kręcone w 24, 25, 30, 60, czy 1000 czy 10000 klatek na sek, a być prezentowany w 23.97. Podobnie z kolorem. Spora część ujęć w w tym filmie jest kręcone w 8 bitach, czy niższej rozdzielczosci, co nie znaczy że nie można dodatkowej informacji odzyskać w dalszym procesie obróbki filmu, ale 12-bitowych ujec raczej w nim nie znajdziesz. Znaczenie ma natomiast format w jakim zostal dostarczony do widza. I wbrew temu co piszesz, będziesz mógł w odtwarzaczu  ustawić 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2. A zrobisz tak nie dlatego że ten film został w takiej formie nagrany, czy wydany, tylko dlatego ze jest to optymalny format sygnalu na jaki pozwala Twoj video chain, umozliwiający na przesłanie i  bezstratna reprodukcje obrazu UHD.

Pisząc o tym jak był kręcony użyłem skrótu myślowego - chodziło mi o to jak jest dostarczany do widza. W Samsungu M9500 jest info dokładnie podające jak wygląda materiał źródłowy np 1080p/25Hz/ i jak "wychodzi" z odtwarzacza. Miałem więc oczywiście na myśli to jakie jest dokładnie źródło. Niestety w żadnym przeze mnie testowanym dotąd sprzęcie (Sony X800, Samsung M9500, Hi Media Q10pro) nie da się ustawić jak piszesz 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2 w taki sposób aby film w każdym klatkarzu tak szedł. Można na wyjściu ustawić 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2 ale źródło (dostarczone do widza) jako 2160@60Hz 12 bit 4:4:4 pójdzie w 8 bitach mimo ustawienia playera. Natomiast filmy dostarczone do 30fps będą działały w 12 bitach. Ja mam wszędzie wyjście ustawione na 2160/60Hz/ 4:2:2 i jednocześnie włączone wymuszanie 24Hz co oznacza, że jak film jako źródło tak jest podany to idzie w 24Hz, a nie 60Hz (kiedy by tego wymuszenia nie było). Ten tryb wymuszania np. w Sony był do każdego sygnału osobno do ustawienia: do filmów DVD, BD, streamingu, plików. Na Samsungu jest tylko do BD.

Czy ty binary masz w ogóle ten projektor lub/i jakiś odtwarzacz, który wymieniłem bo tak piszesz jak byś próbował teoretycznie to rozwiązać, a ja Ci piszę jak to wygląda w praktyce.

Reasumując: wszystko co było nagrane lub po Twojemu "dostarczone do widza" (to zresztą rzeczywiście precyzyjniejsze określenie) w 2160 do 30Hz można wymusić aby szło w 12 bitach, powyżej 30Hz nie można choćby na wyjściu odtwarzacza było ustawione jak piszesz 2160@23.97Hz 12 bit. Uważam więc, że się mylisz pisząc cyt: " I wbrew temu co piszesz, będziesz mógł w odtwarzaczu  ustawić 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2. A zrobisz tak nie dlatego że ten film został w takiej formie nagrany, czy wydany, tylko dlatego ze jest to optymalny format sygnalu na jaki pozwala Twoj video chain" bo jeśli by tak było, także źródło 2160p/60Hz tylko dzięki ustawieniu na wyjściu 2160@23,97 4:2:2 szło by w 12 bitach i nie szukalibyśmy na kilkunastu stronach tego wątku dobrego odtwarzacza do netflixa 4k z HDR czy Youtuba 4k HDR gdzie są właśnie funkcje wymuszające. Z ciekawości jeszcze za moment sprawdzę ponownie jak będzie wszystko szło przy ustawieniu na wyjściu 2160p@23,97Hz 4:2:2 bo mi zamieszałeś w głowie. Jak nie wyedytuję tekstu oznacza to, że się myliłeś.

Co jeszcze ciekawsze np. filmy DVD na poprzednim starym odtwarzaczu bluray Samsunga gdzie było wyjście 1080p szły w 4:4:4 i 12 bitach, a w tym Samsungu M9500 jako źródło są widziane jako 50Hz i mimo trybu wymuszania na 25Hz nie idą tak.

 

Sprawdziłem ponownie. Binary w odtwarzaczach Sony X800, Samsung M9500 i prawdopodobnie innych nie ma możliwości ustawienia 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2. Można ustawić wyłącznie tryb: AUTO, 2160p, 1080p, 720p itd, można ustawić też 4:4:4 lub 4:4:2, ale klatek powiązanych z rozdzielczością nie. No i tryby wymuszania. Przy okazji sprawdziłem problem z 8 bitami z DVD. Wystarczy ustawić 1080p i 4:4:4 i działa ładnie w 12bitach.

Na DVD kiedy mam ustawione wyjście na auto (2160p) dokładnie tak to wygląda i mimo trybu wymuszania 25Hz jak widzisz nie wysyła w 25Hz:

proj.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co Ci konwersja dvd do 24p ? Tu masz troche wiecej w temacie: http://www.avsforum.com/forum/149-blu-ray-players/1429544-dvd-playback-1080-24p.html

Generalnie odchodzimy od tematu. Skupmy sie na UHD na tym projektorze 

@hubio troche sie zamotałeś w tych chromach i klatkażach i powstał lekki chaos informacyjny, ktory moze byc ciezki w zrozumieniu dla osoby ktora wejdzie tutaj po raz 1wszy i jest zielona w temacie.

Wg mnie powyzsze mozna sprowadzic do tego:

- wiekszosc filmow UHD na plytach jest w 4:2:0 24p (wlaczajac PEII) i jest to wystarczajce zeby odtworzyc je bezstratnie na Epsonie w 4K, HDR 12 bit i cieszyc sie z dobrodziejstw UHD (wyzsza rozdzielczosc, HDR i szeroka paleta barw)

- 4k 8 bit HDR w 444 ma sredni sens ze wzgledu na banding oraz patrz punkt 1 (mozesz sobie wymusic taki tryb w konsolach np urzadzeniami pokroju  linker)

- odtwarzacze, te z ktorymi mam do czynienia (Oppo 203 i panasonic ub700) ustawiasz na 4:2:2, tryb 24p auto, kolor na auto  i zapominasz o temacie, w oppo jest jeszcze prosciej (tryb source direct)

- UHD na ps4 pro masz 4K albo FHD + HDR 

- streaming UHD: 

Nvidia: Netflix FHD + HDR, Amazon prime 4k + HDR (amazona nie testowalem, netflix tak)

M9500: Netflix 4K + HDR (czekamy na potwierdzenie od Ciebie Hubio :)

Apple TV ?

Agreat: @raf7705?

:)

 

 

Edytowane przez szewi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egreat się do streamu nie nadaje.

Roku ultra HDR tylko w 60hz.

 

No zobaczę czy można zmienić jakoś inaczej te bity, żeby było 12.

I czy zobaczę różnicę...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, hubio napisał:

 

Sprawdziłem ponownie. Binary w odtwarzaczach Sony X800, Samsung M9500 i prawdopodobnie innych nie ma możliwości ustawienia 2160@23.97Hz 12 bit 4:2:2. Można ustawić wyłącznie tryb: AUTO, 2160p, 1080p, 720p itd, można ustawić też 4:4:4 lub 4:4:2, ale klatek powiązanych z rozdzielczością nie. No i tryby wymuszania. Przy okazji sprawdziłem problem z 8 bitami z DVD. Wystarczy ustawić 1080p i 4:4:4 i działa ładnie w 12bitach.

Na DVD kiedy mam ustawione wyjście na auto (2160p) dokładnie tak to wygląda i mimo trybu wymuszania 25Hz jak widzisz nie wysyła w 25Hz:

proj.jpg

Troche pozno i nie rozumiem co i po co Ty wogole do mnie piszesz te rzeczy. Gdybys dobieral odtwarzacze ze wzgledu na ich praktyczna wartosc, a nie jakies urojone cechy ( BT?!?), to mialbys  sygnal 4k@24p 12bit 4:2:2 zarowno z BDUHD playera (Panas) jak i androidboxa (NVshield)

Pierwsza sprawa, o ktorej pisalem, juz chyba  kompletnie wyjasniona -  PE2  nie ma w 60fpsach.

Druga - jasniej sie juz nie da - przedstawione wczesniej zdjecie z podpisem, o wlasciwej aplikacji HDR jest powaznym naduzyciem, poniewaz sygnal ktory  dociera do projektora jest SDR.

Celowo nie przywolalem specyfikacji  BT2020 ani trybow  HDMI jako argumentow, bo w praktce dzieki pewnym sztuczkom i dodatkowemu osprzetowi mozna specyfikacje obejsc i tak komentowalem, zeby wzbudzic jedynie watpliwosci, ale skoro nikt nie polknal i pociagnal dalej, to napisze wprost. To bzdura. Jak wiekszosc rzeczy, ktore pisze ten smieszek, ktory pisze wprost, ze HDR na jego projektorze jest nie do zniesienia, a jeszcze nie wpadl na pomysl, ze nalezy go skalibrowac.  Smutne jest to, ze  ten watek, o skadinand najciekawszym projektorze 2016/2017r,  trzech lamigos (niestety nie Chico, Graucho i Harpo)  zamienilo w  festiwal piesni i tanca.

Na koniec mam dla Ciebie tabelke, ktora byc moze pozwoli Ci wreszcie zrozumiec, ze 4k@24p 12 bit 4:2:2 jest dla Ciebie wazny tylko z jednego powodu, poniewaz jest to jedyny format sygnalu dopuszczalny przez HDMI 2.0, przenoszacy UHD, o bandwidth-cie mniejszym niz 10.2 gbps.  Cala Twoja gonitwa za 12 bitowym kolorem i jego bezwzgledne  wymuszanie, w kompletnym oderwaniu od jakosci materialu zrodlowego i mozliwosci sprzetu (DVD czy androidowe boxy 3 sortu),  to  mrzonka. 

HDMI_data_rates.png

 

Edytowane przez binary
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...