Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED C7 Test - płaski OLED Ultra HD 2017 (OLED55C7V)

Rekomendowane odpowiedzi

@plast bez urazy, ale to co napisałeś wyżej to poziom mądralińskiego nastolatka. Jeżeli tak pojmujesz rzeczywistość, to mogę Ci tylko napisać "keep dreaming", bo prawdziwy świat wygląda troszkę inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Xisiek Przeczytaj raz jeszcze, na spokojnie i ustosunkuj się, lub zaprzestań pogrążać...

RPK i sądy to naprawdę nic strasznego. No może za pierwszym razem. Jak wszystko za pierwszym razem.

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Xisiek napisał:

A czy gdzieś w karcie gwarancyjnej jest punkt/paragraf/akapit mówiący o tym, że gwarancji podlega trwałe uszkodzenie panelu polegające na wypaleniu się na nim obrazu resztkowego?  

 

1 godzinę temu, Xisiek napisał:

Naturalnie - można tak lub tak, natomiast mogę zapewnić zupełnie obiektywnie, że dużo pewniejszy zawsze jest zapis co podlega gwarancji niż jego brak.

 

Wręcz przeciwnie.

Enumeratywne wyliczenie wad podlegających gwarancji często zawęża ten zakres, chociażby dlatego, iż bardzo trudno jest precyzyjnie wskazać wszystkie mogące się pojawić wady. Czy samsung przewidział, że jego telefony będą wybuchać? Nie. Dlatego korzystniejsze dla konsumenta jest ogólne określenie mówiące, iż gwarant zapewnia prawidłowe działanie sprzętu podczas okresu gwarancji i zobowiązuje się do usunięcia wad powstałych z przyczyn tkwiących w produkcie.

Wyliczone zostają z kolei zawsze sytuacje wyłączające gwarancję, a do nich nie należy w polskiej gwarancji wypalenie. Gdyby LG Polska definitywnie nie chciało z tego powodu wymieniać paneli, to zapewne zawarło by takie zastrzeżenie jak miało to miejsce w USA. 

Gwarancje wyłącza m.in. niewłaściwe używanie produktu. O tym jak należy to robić producent informuje w instrukcji obsługi. Tam jednak nie pojawia się zakaz wyświetlania stałych elementów obrazu, a jedynie wskazanie iż nie należy robić tego przez długi okres czasu. Jest to pojęcie nieostre i raczej ciężko wyinterpretować z niego kompletny zakaz oglądania kanałów informacyjnych, a jedynie można wskazać wytyczną by nie robić tego przez długi okres czasu. Jest to więc pojęcie bardzo nieprecyzyjne i jego określenie jest bardzo subiektywne, a więc nie sposób jest wyprowadzić z takiego wskazania czasu przez jaki może być wyświetlany stały element obrazu. A na pewno nie można wymagać tego od konsumenta, który jest przecież podmiotem niemającym obowiązku posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej na temat telewizora. Wszystkie z kolei niejasne klauzule umowne (a gwarancja nie jest niczym innym jak właśnie umową) interpretuje się na korzyść konsumenta. Ponadto wydaje mi się, iż gwarant miałby raczej problem z udowodnieniem czy faktycznie użytkownik oglądał zbyt ,,długo" stałe elementy obrazu, bo to wiązałoby się z koniecznością określenia faktycznego ,,przebiegu" telewizora na takich kanałach. 

Reasumując, jak najbardziej można walczyć o swoje, także na drodze sądowej, bo nie jest prawdą, iż zawsze jesteśmy na skazanej pozycji.

Edytowane przez vader_4747
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.11.2017 o 17:31, plast napisał:

Ten zapis to nie jest furtka, tylko baaaaaardzo nieprecyzyjny zapis "o niczym" i jako taki banalnie prosty do podważenia w każdym sądzie jeśli komuś się będzie chciało.

Zdefiniuj:

- długi czas (dla jednego to 15 minut, dla innego 15 dni, która wartość jest właściwa i dlaczego? brak precyzji działa na korzyść konsumenta);

- nieruchomy obraz (cały ekran czy może jakiś % ekranu, a jeśli tak to jaki % i dlaczego akurat taki? brak precyzji działa na korzyść konsumenta)

- pozostałości nieruchomego obrazu (czy jest to efekt krótkotrwały, możliwy do usunięcia samodzielnie [jak?] czy stały, a jeśli stały to dlaczego gwarant tego nie wypisuje czerwonymi literami na pierwszej stronie gwarancji / instrukcji? brak precyzji działa na korzyść konsumenta).

Tutaj widać ewidentnie, że nie masz bladego pojęcia jak działa system prawny. Takie nieostre zapisy to jest właśnie ta furtka, która często stosuje się w umowach wszelkiej maści, po to aby później "pałować" temat i aby dobra kancelaria mogła zrobić swoje.  Możesz mi nie wierzyć, możesz uważać, że wiesz lepiej - mi to dynda,  to są empiria nie teoria. Piszę jak jest i tyle, może komuś się przyda.

Edytowane przez Xisiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takimi postami tylko potwierdzasz, że jesteś czystym teoretykiem - nieostre zapisy w relacji konsument-firma to tylko plus dla konsumenta, co wielokrotnie zdarzyło mi się weryfikować w praktyce, będąc po obu stronach barykady. Nie bez powodu wszelkie umowy są wielostronicowe, tak by zamknąć wszystkie furtki i niejasności, które można by interpretować na korzyść konsumenta. Jak się nie da interpretować, a jednocześnie zapis nie jest sprzeczny z KC czy innym kodeksem / prawem mającym w danym momencie zastosowanie, to sprawa jest niemal z automatu jasna (choć i z tym różnie bywa, ale przynajmniej są solidne podstawy do wystawiania roszczeń lub ich odrzucania). 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, vader_4747 napisał:

Wręcz przeciwnie.Enumeratywne wyliczenie wad podlegających gwarancji często zawęża ten zakres, chociażby dlatego, iż bardzo trudno jest precyzyjnie wskazać wszystkie mogące się pojawić wady.

To nie tak. W pełni podtrzymuję to co napisałem wcześniej.

Dlaczego, ano dlatego, że jeżeli podmiot/gwarant podchodzi uczciwie to stosuje zapis np. takiej treści: " Gwarancją objęte są wyłącznie uszkodzenia i wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu, w tym w szczególności: .....................................

Proste, jeżeli czegoś nie ma gwarant może uznać reklamację za zasadną, ale .... wcale NIE MUSI, gdyż jest to UZNANIOWE.   Dziś LG uznaje wypalenie, ale jak będzie jutro? Wiesz? Bo ja nie wiem, nie mam kryształowej kuli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Xisiek napisał:

To nie tak. W pełni podtrzymuję to co napisałem wcześniej.

Dlaczego, ano dlatego, że jeżeli podmiot/gwarant podchodzi uczciwie to stosuje zapis np. takiej treści: " Gwarancją objęte są wyłącznie uszkodzenia i wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu, w tym w szczególności: .....................................

Proste, jeżeli czegoś nie ma gwarant może uznać reklamację za zasadną, ale .... wcale NIE MUSI, gdyż jest to UZNANIOWE.   Dziś LG uznaje wypalenie, ale jak będzie jutro? Wiesz? Bo ja nie wiem, nie mam kryształowej kuli.

Zgadzam się. Weźcie sobie np niemiecką gwarancję. W tej dostarczonej z TV nie ma zapisu że wypaleie nie jest objęte gwarancją. Jest napisane kiedy gwarancja nie ma zastosowania, ale nic o wypaleniach. Co innego na stornie LG Deutschland. Wnioskuję więc że taki zapis został dodany później i tego typu reklamacje przestały być uznawane. Teoretycznie to samo może zrobić LG polska. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że LG Polska może to zrobić w każdym momenie i wtedy wszystko może się zmienić. Jednak obecnie wciąż nie ma żadnych zapisów w instrukcji i gwarancji, że wypalenia nie podlegają gwarancji. Gdyby LG Polska chciało wyłączyć oficjalnie wypalenia to zrobiliby to albo w instrukcji, albo w gwarancji tak jak to zrobili chociażby z bad pixelami.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Subman napisał:

Ależ oczywiście, że LG Polska może to zrobić w każdym momenie i wtedy wszystko może się zmienić. Jednak obecnie wciąż nie ma żadnych zapisów w instrukcji i gwarancji, że wypalenia nie podlegają gwarancji. Gdyby LG Polska chciało wyłączyć oficjalnie wypalenia to zrobiliby to albo w instrukcji, albo w gwarancji tak jak to zrobili chociażby z bad pixelami.

Ile musi być wypalonych bad pixeli żeby LG zechciało wymienić matryce? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kto pomoże rozwiązać problem z bluetooth? W TV Ustawienia ->Ogólne -> Mobile TV funkcja włączania telewizora za pomocą Bluetooth jest wyłączona a mimo wszystko laptop lub komórka znajduje mi telewizor. Tak jakby moduł bt był cały czas włączony. A w czym mi to przeszkadza? A no właśnie w tym, że zakłóca to pracę dualshock'a z PS4. Mimo niespełna 1,5 m od konsoli potrafi mi nawet pada wyłączyć. Czuję się jakbym miał momentami laga z 3-5 sek. Grać w ten sposób nie idzie. Z drugim kontrolerem dzieje się tak samo. Lecz jak podłączę pady po kablu USB działa prawidłowo. Dlatego też na 90% podejrzewam bt w telewizorze (choć nie wykluczam błędnej pracy konsoli; póki co chcę jedną rzecz wyeliminować).

Jak wyłączyć bt w telewizorze? Nigdzie w opcjach nie ma czegoś takiego, oprócz tej opisanej powyżej.

Edytowane przez vaGRAnt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.11.2017 o 21:49, vaGRAnt napisał:

Panowie, kto pomoże rozwiązać problem z bluetooth? W TV Ustawienia ->Ogólne -> Mobile TV funkcja włączania telewizora za pomocą Bluetooth jest wyłączona a mimo wszystko laptop lub komórka znajduje mi telewizor. Tak jakby moduł bt był cały czas włączony. A w czym mi to przeszkadza? A no właśnie w tym, że zakłóca to pracę dualshock'a z PS4. Mimo niespełna 1,5 m od konsoli potrafi mi nawet pada wyłączyć. Czuję się jakbym miał momentami laga z 3-5 sek. Grać w ten sposób nie idzie. Z drugim kontrolerem dzieje się tak samo. Lecz jak podłączę pady po kablu USB działa prawidłowo. Dlatego też na 90% podejrzewam bt w telewizorze (choć nie wykluczam błędnej pracy konsoli; póki co chcę jedną rzecz wyeliminować).

Jak wyłączyć bt w telewizorze? Nigdzie w opcjach nie ma czegoś takiego, oprócz tej opisanej powyżej.

Blutootha zakłóca jeszcze WiFi 2.4 Ghz. TV do netu jak masz podłączone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TV do netu za pomocą przewodu. Wszelkie WiFi w telewizorze wyłączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy przy kupnie telewizora w zestawie znajduje się kabel hdmi. Jeśli nie to jaki polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Kalip1 napisał:

Witam. Czy przy kupnie telewizora w zestawie znajduje się kabel hdmi. Jeśli nie to jaki polecacie?

Kabla w zestawie nie ma. A jaki kabel najlepiej? Obejrzyj sobie ten materiał: https://youtu.be/4dmK3naoH2g

Mniej więcej w połowie jest mowa o kablach HDMI. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek sprawdz tryb technicolor + dopasuj jasnosc podswietlenia oled do swoich warunkow + ew zwieksz ostrosc(ja mam 20) jezeli ogladasz nc+ Przy takim ustawieniu na dzien dzisiejszy odpuscilem kalibracje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czuje się ekspertem dlatego szukam pomocy fachowców.

Nie moge znaleźć takiego trybu jak technicolor (oprogramowanie telewizora 03.060- nie znajduje nowego softu)

Wyświetliłem plansze z youtuba i na kolorach podstawowych wszystko jednolite, natomiast na planszy białej wyraźnie z lewej i prawej strony różowe zabarwienie. Czy to wada matrycy czy to można skorygować ustawieniami

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie softu musisz poczekać. Mi dopiero po mniej więcej tygodniu pokazało, że jest nowsza wersja (mimo stałego podłączenia do internetu). Wspomniany tryb pokaże się po zainstalowaniu najnowszej wersji.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez vaGRAnt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowszą wersję software'u można pobrać z internetu http://www.lg.com/pl/wsparcie/wsparcie-produktowe/lg-OLED65C7V i wrzuć na pendrive'a USB i C7 powinien sam zaproponować wtedy upgrade firmware'u. 
Co do różowego zabarwienia - sprawdź czy pod kątem te zabarwienie będzie znikać lub zmieniać swoje położenie. Jeśli tak - to zapewne jest to efekt polaryzatora i nic nie da się z tym zrobić. Pytanie, czy widzisz ten efekt podczas normalnego oglądania i sam musisz ocenić czy jest to na tyle denerwujące, aby wymieniać OLEDa. U mnie na C7 na wprost jest niemal idealnie, ale pod kątem widzę trochę bardziej lekkie żółtawe zabarwienie. Natomiast nie jest to nic co bym zauważał podczas normalnego użytkowania. U mnie wygląda to tak: https://hdtvpolska.com/forum/topic/39529-lg-oled-b7-oled55b7v-test-modelu-2017-z-ultra-hd-i-hdr/?page=17&tab=comments#comment-423316 , https://hdtvpolska.com/forum/topic/39529-lg-oled-b7-oled55b7v-test-modelu-2017-z-ultra-hd-i-hdr/?page=18&tab=comments#comment-423454

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różowe znika jak patrzę pod dużym kątem

przeszkadza to gdy obraz zawiera duże obszary jednolitego koloru np. zielone boisko. Nie ukrywam że jest to wkurzające gdyż wyświetlając kolor biały to po lewej i prawej stronie są „pasy” różowe ok.20-25cm przez całą wysokość ekranu.

Telewizor kupiłem w piątek w sklepie stacjonarnym - co lepiej oddać do sklepu czy wzywać serwis

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety "ten typ tak ma" Denerwuje mnie to poniewaz jest to tv premium za spora gotowke. Ja rowniez mam zolte zabarwienie z lewej strony. Przy normalnym ogladaniu jest to delikatnie widoczne zlna jasnych scenach jezeli patrzysz akurat w ten lewy naroznik. U mnie zmiana na cieply1 w duzym stopniu niweluje ten zolty pas. Jednak wole miec cieply2.

Na avforums jest cala rzesza ludzi z tym problemem. Niektorzy wymieniali tv po kilka razy zeby bylo lepiej. Tylko nieliczni maja a raczej nie maja tego problemu. Zwiekszony problem wystepuje w 65" anizeli 55"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że u mnie to nie mały narożnik tylko całe "pasy" po lewej i prawej

powtórzę pytanie lepiej oddać do sklepu czy reklamować

 

jak wygląda procedura reklamacji w lg : zabierają i trzeba czekać aż łaskawie przyślą inny ?

Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi sie ponownie pakować tv i zawozić do sklepu zwłaszcza,że nie mają na miejscu innego egz.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dopiero co kupiłeś telewizor, to lepiej po prostu oddać w sklepie, nawet nie podając przyczyny o ile oczywiście sklep umożlwia zwrot nowo zakupionego telewizora. Co do serwisu LG, to mogą się zachować tak, że zabiorą Ci telewizor, ale mogą też przyjechać i na miejscu wymienić Ci matrycę. Oczywiście po uznaniu reklamacji. 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żółte zabarwienie ekranu jest najprawdopodobniej kwestią polaryzatora na ekranie. Różowe to raczej problem z jednorodnością matrycy. Kolega wyżej wspomniał, że zabarwienie jest mniej widoczne na ustawieniu warm1. Jeśli tak jest to profesjonala kalibracja może ten problem zmniejszyć jeszcze bardziej. Na początek proponowałbym ustawić tryb technicolor lub isf dark room. Oświetlenie oled na 33 (ok 120 nit), reszta parametrów - standard. Kolega Subman podał wyżej link do ustawień po kalibracji. Proponuję zmienić jedynie ustawienia 2 points white balance. Obraz będzie minimalnie chłodniejszy, co może to różowe zabarwienie nieco zmniejszyć. Reszty parametrów bym nie dotykał. Lepiej zostawić to dla profesjonalisty. Od siebie dodam jeszcze,  że na 55" nie mam przebarwień na 100% white. Przebarwienia pojawiają się po lewej stronie ekranu gdy patrzę pod dość dużym kątem bocznym, ale tylko na planszy 100% white. Podczas oglądania nie widzę tego w ogóle, niezależnie od tła czy kąta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...