Skocz do zawartości
Maciej Koper

Samsung MU7000 / MU7002T TEST telewizora Ultra HD 2017 120Hz!

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, citmod napisał:

Narazie dostałem info, że ponieważ jest do "duży" telewizor, to przed odebraniem go ode mnie przez sklep, musi przyjść serwisant z Samsunga i ocenić. Jestem ciekaw jak planuje sprawdzić, że telewizor się samoczynnie wyłącza. Może zechce u mnie posiedzieć ze 4h aż w końcu się przy nim telewizor wyłączy. :D Wątpię, żeby w menu serwisowym był w stanie znaleźć jakieś specjalne logi dotyczące tego. Dam znać jak sprawa się skończy. Pani na infolinii sklepu powiedziała, że ponieważ zgłosiłem wadę, to te 14 dni na zwrot przy zakupie przez internet się wydłużają. Także nawet jeśli serwisant powie, że mam urojenia, to w ostateczności odeślę telewizor na własny koszt w ramach zwykłego zwrotu. Przeżyje te ~50zł za wysyłkę, choć wtedy pewnie wcisną komuś innemu ten TV jako nowy...

Z tym serwisem to kwestia sklepu pewnie, bo mi wymienili od razu no i jednak nie wstawał w ogóle w momencie kiedy zgłosiłem do nich sprawę. A z tym przedłużeniem się 14 dni to prawda - dokładnie to samo mi powiedzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie sytuacja jest nieco dziwna. Byli u mnie serwisanci, najpierw próbowali mi wmówić, że to wina kabla HDMI, bo jak nim poruszali to rzeczywiście obraz zanikał. Problem w tym jest tylko taki, że to nie jest kwestia tego, że zanika obraz w trakcie oglądania, tylko TV się wyłącza (świeci się czerwona lampeczka przy TV i muszę włączyć go  ponownie). Także wzięli TV i mieli po testować u siebie. Nie wzięli jednak pilota bo stwierdzili, że TV i tak wróci do mnie albo naprawiony (jeśli coś znajdą) albo nie.

Kupiłem więc ten sam TV tylko 55' (prawdopodobnie zostaniemy jednak przy 55'), ale stwierdziłem, że poużywam starego pilota i zobaczę czy może nie była to wina pilota. TV znowu sam zaczął się wyłączać, więc stwierdziłem, że winny był pilot. Zamieniłem pilota na nowego, ze starego wyjąłem baterie... Niestety problem dalej występował...

Pogrzebałem jeszcze w ustawieniach dekodera i okazało się że był tam jakiś timer ustawiony na 3h bez braku aktywności. Możliwe więc, że parę razy TV się wyłączył bo włączając TV włączył się dekoder i oglądając Netflixa nie widzieliśmy ostrzeżenia wyświetlanego przez dekoder. Nie mniej jednak do takich sytuacji dochodzi bardzo rzadko, więc nie mogła to być jedyna przyczyna. Potwierdził to bardzo szybko fakt, że po wyłączeniu timera w dekoderze, chwile później TV wyłączył się ze dwie minuty po tym jak włączyłem serial na Netflixie.

Szczerze mówiąc to nie wiem co z tym robić. Jutro może się czegoś dowiem od serwisantów, ale ciężko mi uwierzyć że trafiły do mnie akurat dwie sztuki o różnych wielkościach z takim samym problemem. W ustawieniach już wszystko przejrzałem chyba z 10 razy i nic nigdzie nie wskazuje na to żeby to była wina ustawień. Już się nawet zastanawiam, czy to może nie wina jakiegoś okablowania elektrycznego bo mieszkam obecnie w starej kamienicy. Ale nigdy nic takiego się nie zdarzało na starym 37' LCD ani na OLEDzie 55' testowanym przez miesiąc...

Zamieszczam to tak bardziej informacyjnie, ale jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł z czego ta dziwna sytuacja może wynikać, to chętnie poczytam/popróbuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Tomasz Browiński napisał:

Czy model 49" ma takie same parametry i "osiągi" jak modele 55" czy 65"?

Po co spamujesz? W innym watku przecież już o wszystko pytałeś i dostałeś odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co spamujesz? W innym watku przecież już o wszystko pytałeś i dostałeś odpowiedź.

Jedna osoba odpowiedziała zdawkowo „Tak” a w Teście nic na ten temat nie piszą wiec chciałem dostać odpowiedź od autora.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Tomasz Browiński napisał:


Jedna osoba odpowiedziała zdawkowo „Tak” a w Teście nic na ten temat nie piszą wiec chciałem dostać odpowiedź od autora.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A jaka większą chcesz odpowiedź? Wersja 49 cali ma 60hz, cała reszta rozmiarówki z tego modelu ma 120hz. Jest to widoczne? Tak, jest widoczne. Czy będzie tobie to przeszkadzać? Nikt tego nie wie. Idź do sklepu na testy i sam się przekonaj bo to kwestia bardzo indywidualna. Innej jednoznacznej odpowiedzi tu nie dostaniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia gapię się w skalibrowany ekran tego telewizora i nie mogę wyjść z podziwu. Powiem Wam, że różnica między fabrycznym a skalibrowanym obrazem jest ogromna, przynajmniej w przypadku mojego egzemplarza. Kolory są żywe ale nie przejaskrawione, kontrast jest idealny, żadnych artefaktów na czerniach (chyba, że kiepski materiał), żadnego "pudru" na twarzach. O dziwo poprawiła się ostrość, mimo, że w ustawieniach jest na 0. W przypadku Netflixa (z AppleTV 4K) zniknęła strasznie irytujaca przypadłość rozjaśniania obrazu przy napisach na ciemnych scenach (myślałem, że mnie szalg trafi przy niektórych filmach). Teraz jest idealnie. W przypadku materiałów HDR w ciemnych pomieszczeniach szczegóły są wyraźne a świecące żarówki "rażą" po oczach bez efektu schodkowego gradientu. 

Obserwacje opieram na kilkunastu produkcjach, zarówno HD jak i 4K, które znam doskonale i wielokrotnie oglądałem niektóre sceny przed kalibracją. Również przedstawiony raport po kalibracji pokazuje jasno na wykresach jakie było odwzorowanie barw a jakie jest teraz

Wniosek dla mnie jest jeden, przy zakupie następnego TV do ceny dorzucam od razu koszt kalibracji. Wtedy mogę uznać, że widzę pełnię możliwości matrycy. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo :-)

Już tak się przyzwyczaiłem do skalibrowanego ekranu, że ciężko mi się ogląda u kogoś zwłaszcza jak ma ustawienia bliżej dynamicznych ( a większość moich znajomych tak ogląda ). Jak proponuję zmianę na chociażby fabryczny tryb filmowy to patrzą się na mnie jak na dziwaka ;-)

Telewizor ma wypalać gały ! 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, sebek777 napisał:

Mam to samo ?

Już tak się przyzwyczaiłem do skalibrowanego ekranu, że ciężko mi się ogląda u kogoś zwłaszcza jak ma ustawienia bliżej dynamicznych ( a większość moich znajomych tak ogląda ). Jak proponuję zmianę na chociażby fabryczny tryb filmowy to patrzą się na mnie jak na dziwaka ?

Telewizor ma wypalać gały ! 

Bo tryb filmowy bez kalibracji na domyślnych ustawieniach jest faktycznie zbyt żółty, na przykładzie podobnego TV (KS7000), na Warm2 nawet niebo było często żółte. Natomiast po kalibracji mimo, że wszystkie polepszacze są wyłączone, kolory ustawione na Warm2 + Custom, ostrość na 0 itd., to obraz ma więcej kontrastu niż ten tryb dynamiczny mimo, że jest sporo ciemniejszy, a kolory bez żadnego podbijania z domyślnych 50 stały się żywe, niebo niebieskie itd.

Po prostu kalibracja często tak dużo daje (głównie to balans bieli i mieszanie kolorów). Bez niej, wydaje mi się korzystniejszym używanie Warm1 niż Warm2.

Edytowane przez Fjubens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Fjubens napisał:
3 godziny temu, sebek777 napisał:

Mam to samo ?

Już tak się przyzwyczaiłem do skalibrowanego ekranu, że ciężko mi się ogląda u kogoś zwłaszcza jak ma ustawienia bliżej dynamicznych ( a większość moich znajomych tak ogląda ). Jak proponuję zmianę na chociażby fabryczny tryb filmowy to patrzą się na mnie jak na dziwaka ?

Telewizor ma wypalać gały ! 

Bo tryb filmowy bez kalibracji na domyślnych ustawieniach jest faktycznie zbyt żółty

Z reguły tak jest ale wszystko zależy od egzemplarza. Moja matryca przed kalibracją dawała na ciepłym 2 bardziej zielony niż żółty odcień. Tak czy inaczej uważam, że bez kalibracji obraz dużo traci głównie na dobrym sygnale typu BR, Netflix. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mozesz sprezentowac dane z kalibracji ? Ciekawe jak u mnie by sie sprawdziły. Wiem. Wiem. Każdy tv jest inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zamówić kalibrację do swojego ekranu?

Nie ma możliwości żeby korekty do jednej matrycy pasowały do drugiej. 

Ale to już chyba wyczytałeś?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, darek19751 napisał:

A mozesz sprezentowac dane z kalibracji ? Ciekawe jak u mnie by sie sprawdziły. Wiem. Wiem. Każdy tv jest inny.

Na "oko" nie będziesz w stanie stwierdzić, czy się sprawdziły, czy nie. Równie dobrze możesz się pobawić suwakami i stwierdzić co Ci się bardziej podoba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie dot. upskalowania do 4K. Czy jest to marketing czy coś takiego występuje ? czy jest gdzieś możliwość sprawdzenia ? Netflix działa w 4k (niektóre materiały) a jak sprawa wygląda z np. audycja TV C+ czy Eleven (głowniowe zainteresowany jestem piłka nożną)  i upskalowaniem do 4K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2018 o 18:24, Adik-Xtreme napisał:

Pojawiła się dzisiaj aktualizacja na stronie Samsunga oznaczona numerem 1240.7
Brak podanej listy zmian.

Udało wam się ją pobrać ze strony ? Bo u mnie coś nie idzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dlugich probach z pilotem jestem 100% pewien i potwierdzam ze samoczynne wylaczanie tv spowodowane jest przez wadliwe aluminiowe piloty. Po wyjeciu baterii telewizor za kazdym razem sie wylacza dopiero gdy baterie wkladam i nic nie naciskam i oczywiscie gdy baterie sa juz w srodku. Ale wowczas wylacznie jest losowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po dlugich probach z pilotem jestem 100% pewien i potwierdzam ze samoczynne wylaczanie tv spowodowane jest przez wadliwe aluminiowe piloty. Po wyjeciu baterii telewizor za kazdym razem sie wylacza dopiero gdy baterie wkladam i nic nie naciskam i oczywiscie gdy baterie sa juz w srodku. Ale wowczas wylacznie jest losowe.
Zgłoś na gwarancję. U mnie w/w objawy nie występują.
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po aktualizacji problem zanikania obrazu przy podłączeniu do PS4 Pro nadal nie został rozwiązany, już się nie łudzę że kiedykolwiek to naprawią. Włączam tv, zostawiam na 10 minut aż się "wymiga" i potem gram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.08.2018 o 10:11, Sebian napisał:

Od tygodnia gapię się w skalibrowany ekran tego telewizora i nie mogę wyjść z podziwu. Powiem Wam, że różnica między fabrycznym a skalibrowanym obrazem jest ogromna, przynajmniej w przypadku mojego egzemplarza. Kolory są żywe ale nie przejaskrawione, kontrast jest idealny, żadnych artefaktów na czerniach (chyba, że kiepski materiał), żadnego "pudru" na twarzach. O dziwo poprawiła się ostrość, mimo, że w ustawieniach jest na 0. W przypadku Netflixa (z AppleTV 4K) zniknęła strasznie irytujaca przypadłość rozjaśniania obrazu przy napisach na ciemnych scenach (myślałem, że mnie szalg trafi przy niektórych filmach). Teraz jest idealnie. W przypadku materiałów HDR w ciemnych pomieszczeniach szczegóły są wyraźne a świecące żarówki "rażą" po oczach bez efektu schodkowego gradientu. 

Obserwacje opieram na kilkunastu produkcjach, zarówno HD jak i 4K, które znam doskonale i wielokrotnie oglądałem niektóre sceny przed kalibracją. Również przedstawiony raport po kalibracji pokazuje jasno na wykresach jakie było odwzorowanie barw a jakie jest teraz

Wniosek dla mnie jest jeden, przy zakupie następnego TV do ceny dorzucam od razu koszt kalibracji. Wtedy mogę uznać, że widzę pełnię możliwości matrycy. 

Sebian ja mam dużo artefaktów ma tv naziemnej i się tak zastanawiam czy to właśnie nie jest wina sygnału i anteny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na raporcie po kalibracji jest widoczny rodzaj matrycy zastosowanej w tv? Ja w 55MU7002 mam matrycę AUO dokładnie 55L1AUOSM. Pytam z czystej ciekawości. I czy kalibracja robiona jest dla trybów CAL-DAY, CAL-NIGHT.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś ukazała mi się taka piękna pionowa linia na matrycy. Przed momentem wysłałem zgłoszenie serwisowa do Samsunga.

 

IMG_20180902_094550.jpg

IMG_20180902_094557.jpg

IMG_20180902_094603.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...