Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

To co panowie piszecie też dla mnie jest świetną informacją. Zaczynałem badać sprawę mając informację że do przesłania dźwięku Dolby Atmos potrzebne jest złącze HDMI eARC, teraz już wiem że Atmos przejdzie przez zwykłe ARC w formie stratnej co i tak mi wystarcza. 

Wielkie dzięki

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z xbox taki player jak z koziej [beeep].. wiecie co... kodi jest słabo zoptymalizowane do tego brak passthrough.
No faktycznie, jak kodi nie działa, huuuuj nie player

Z Netflixa Atmos działa napewo, bo to było jedno z pierwszych urządzeń, razem Apple TV, które to umożliwiało.

Z płyt też działa, to akurat sam sprawdzałem (jak dobrze pamiętam).

Jak jeszcze z plików będzie działać Atmos, to wychodzi że to niezłe urządzenie jest.

Chociaż ja go używam tylko do grania w Red Death Redemption na systemie 5.2 i FHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym by była nvidia shield bez kodi? tak samo hu... nie player.

I btw w X nie ma Dolby Vision dla płyt UHD obsługa DV jest tylko w netflix taki szczegół.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj forumowego eksperta od LG @Barnaba. On ma ponoć pewny sposób na samodzielną naprawę tv OLED które się nie wypalają i trzeba specjalnie je "katować" (czytaj normalnie używać), a każdy kto twierdzi inaczej to troll/naganiacz od Sony i kretyn/[beeep]/piesek 😂

Brzydkie wypalenie i ciekawy jestem czy uznają Tobie gwarancję bo ponoć w UK LG się wypinało na ludzi mówiąc, że tego nie obejmuje bo źle był używany tv etc. (duży szum był na ten temat w 2017 roku). 

Edytowane przez LV426
  • Lubię 1
  • Haha 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tracer10 napisał:

Witam. No i u mnie skończył się dobry humor spowodowany radością z OLED-a.

W miejscu pasków z kanałów info pojawiły się jakby 3 linie + 1 mniej widoczna idąca w poprzek ekranu.

TV kupiony w marcu 2018 Irlandia i tu też używany.

Dziś jadę do sklepu pytać co i jak.

Co radzicie jak mnie oleją?

 

 

Niektórzy radzą, aby na facebooku i twitterze LG (najlepiej na angielskojęzycznych) oraz sklepu, który Ci sprzedał TV, zamieścić opis sytuacji, link do zdjęć, opisać jak Cię potraktowali, ogólnie narobić im wstydu (oczywiście w ramach kultury osobistej) i liczyć, że chcąc zachować dobre imię pójdą Ci na rękę. Alternatywą jest sąd. Na AVForums jest opisany przypadek gościa, który wygrał w sądzie z LG w podobnej sprawie, nie pamietam tylko w którym z krajów UK to miało miejsce. Nie orientuję się, jak jest z tym w Irlandii.

Tak z ciekawości. Ile godzin TV ma przepracowane?

Edytowane przez Wojtas_
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to? Przecież wszędzie jest powtarzana mantra (za producentem dokładnie), że spokojnie 100 000 godzin wytrzyma i jak wcześniej się zepsuje to na pewno tv był "katowany" (czytaj: używany jak każdy inny tv) i ktoś się postarał mocno aby popsuć (yyyy, no tak, na pewno). A tak w ogóle to Twój przypadek jest odosobniony mawiają... czemu jakoś przeczą komentarze choćby na amazon UK, filmiki na YouTube czy wpisy na forach.

OLED to super technologia i to nie tak, że pada od byle czego taki ekran ale też ma swoje ograniczenia i wpisaną określoną trwałość...A ta jest taka jak twierdzą ale tylko wtedy, kiedy panel jest wyjątkowo udany (z tym własnie jest duży rozrzut) i w warunkach laboratoryjnych. Moim zdaniem znacznie mniejszą jak twierdzi LG (bo tylko oni obecnie produkują takie matryce do tv). Samsung pomału idzie w OLED ponoć ale w telefonach dostali lekcję (słynne wypalenia wyświetlaczy w Samsungach, moje S7 też ma lekkie wypalenie) i dlatego ustąpili na kilka lat pola LG.

Edytowane przez LV426
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, LV426 napisał:

Jak to? Przecież wszędzie jest powtarzana mantra (za producentem dokładnie), że spokojnie 100 000 godzin wytrzyma

nie manipuluj wypowiedzi - bo nikt tak nie pisał - 100000h to jest czas po jakim jasność matrycy spada o 50%

a te 100000h "trwałości" matryc też wpisują w LCD w tych lepszych - bo średnia półka pewnie nawet takiej informacji nie ma 

i jak to się ma do ich trwałości?  wogóle się LCD nie psują? podświetlenie nie pada? matryce nie padają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się może popsuć ale tu jest mowa o OLED i ten tekst o 100 000 godzin to w takim razie także manipulacja, bo co komu po tym jeśli wcześniej cała matryca będzie zawalona wypaleniami (ewentualnie) i do wymiany. Napisałem przecież że piękny obraz ma swoją cenę w tym przypadku. Wszystko się zużywa i racją jest, że często ktoś wymieni prędzej tv nim się wypali czy przygaśnie jak podaje producent ale wielu jest zaskoczonych i poirytowanych później bo co takiego przeciętnego konsumenta obchodzą szczegóły technologiczne? Ma działać a nie po 2 latach czy nie raz mniej, tv do wymiany. Czekam na 50" modele OLED i zobaczę sam jak będzie.

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ teraz niebieski subpiksel też tak ma w OLED. Tylko Panasonic zamawia sobie u LG modyfikowane matryce. Widać to w testach na zdjęciach. Z resztą w LG na przestrzeni lat też były delikatne zmiany co roku. To plus co raz bardziej dopracowane oprogramowanie zmniejszają oczywiście (co raz bardziej) podatność na wypalenia ale nie eliminują całkowicie zjawiska. To niemożliwe chyba na dzień dzisiejszy. Ciekawe jak będzie z tą nową metodą wytwarzania paneli (drukowanie coś mi się o oczy obiło).

 

@klaus71

Dlaczego usunąłeś wypowiedź? 

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, LV426 napisał:

Ależ teraz niebieski subpiksel też tak ma w OLED.

Oledy od LG nie mają niebieskiego subpiksela (na nim chyba poległ samsung) - wszystkie subpiksele są białe + mają filtr koloru

 

11 minut temu, LV426 napisał:

Dlaczego usunąłeś wypowiedź? 

skoro powstrzymaleś swoje teorie spiskowe to i nie będę wbijać szpili

RTINGS w teście pokazał że OLEDy minimalnie tracą na jasności - wręcz przeciwnie niż LCD które degradują się dużo szybciej pod względem jasności a niby też "trwałość" 100000h

 

jedyny problem oled to możliwe wypalenia - inaczej by były idealne w notebokach

Edytowane przez klaus71
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro w Phillipsie z 2018 jest, a te panele pochodzą od LG to?

Test C9 2019 na Rtings - jest niebieski.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled

c9-pixels-tiny.jpg

Aaaa... ok. Za szybko edytujesz te posty :P

Własnie Samsung chyba produkował swoje AMOLED SAMOLED przed LG jeszcze i wiedzą o ograniczeniach technologii. Stąd się bali pakować w to ale z czasem na pewno też takie tv będą robić i pewnie już na własnej bardziej dopracowanej technologii. Ile to było "afer" z różowymi ekranami w telefonach (co wynik z procesu produkcji, tak jak zafarb czasami w tv od LG) czy wypaleniami. u mnie w telefonie też jest, nieduże co prawda i niemal nieodczuwalne ale w takim wielkim tv już by bardziej przeszkadzało.

Widać na tyle już ogarnięto wypalenia, że co raz częściej OLED oferuje się w laptopach. Jest więcej jak dwa modele i przybywa.

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, LV426 napisał:

Skoro w Phillipsie z 2018 jest, a te panele pochodzą od LG to?

LG stawiało zawsze na WOLED czyli biały OLED - mają jeden kolor - po co mieli by to zmieniać skoro to gwarantuje niskie koszty i spójnośc rozwiązania?

masz jakieś źródło  że wprowadzili naprawdę ten niebieski kolor ?

Edytowane przez klaus71
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ok, kapuję już. Coś jak Sony w swoich LCD kiedyś WRGB (chyba coś takiego było, nawet w telefonie to miałem). Myślałem że LG już tego nie robi bo kilka lat temu było pisane, że przez to ich tv 4K były "oszukane" ;)

 

Masz rację widzę. Znalazłem takie coś.

Cytat
LG OLED TV Technology

This LG TV has some unique OLED technology. First of all, rather than laying out a matrix of separate Red, Green, and Blue OLED sub-pixels throughout, the TV has a uniform set of WRGB sub-pixels that are made as a stack of various colors of OLEDs. This approach simplifies the OLED production, improves yields, and lowers the manufacturing cost. A set of Red, Green and Blue sub-pixel filters, which LG calls a Color Refiner, recovers the desired Red, Green and Blue OLED colors for each sub-pixel. This approach also improves Viewing Angle performance, which is outstanding. LG has also added a 4th clear sub-pixel to every pixel, which produces pure White. This increases the display’s power efficiency and also improves color accuracy and color management. 

 

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, LV426 napisał:

Myślałem że LG już tego nie robi bo kilka lat temu było pisane, że przez to ich tv 4K były "oszukane" ;)

to było przy LCD które miały mniej pixeli - coś jak matryce "pentile" w samsungach - chyba nawet masz taką "kulawą" w S7 :)

w oled zawsze ilosc pikseli byla nieprzycięta

Edytowane przez klaus71
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, tracer10 napisał:

Więc tak. Sklep stwierdził, że minęła roczna gwarancja i jedyne co mogę to kontakt z serwisem LG i jak dobrze pójdzie to przyjedzie serwisant zobaczyć co i jak.☹️

Zgłoszenie wysłane ze zdjęciami i czekam.

@wojtas

Co do ilości przepracowanych godzin to zrezygnowałem z wejścia do menu serwisowego gdyż przypomniałem sobie jak pisano tu na forum, że lubią serwisanci LG robić problemy jak stwierdzą wejście do menu.

Ale tak średnio licząc ok 6-7 godz dziennie przez 20 miesięcy to daje + - maks 4200 godzin.

Nie wiem czy to dużo czy nie, wiem jedno że za 1700 eurosów oczekuję znacznie dłuższej pracy bez problemów i jeżeli LG się wypnie to następnym krokiem chyba będzie tutejszy odpowiednik rzecznika konsumenta lub prawnik ostatecznie.

 

To naprawdę niewielki "przebieg" jak na takie objawy. Masakra, w Polsce nie byłoby problemu, bo jeszcze miałbyś gwarancję. Ja za bardzo nie pomogę, bo nie orientuję się w Irlandzkich realiach jeśli chodzi o prawa konsumentów, ale tak jak napisałem, zrobienie szumu w social mediach i na forach czasami daje dobre rezultaty i kosztuje mniej nerwów i czasu. Chyba, że nie będzie innego wyjścia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tracer10 napisał:

Zdawałem sobie sprawę z wad OLED-ów bo przed zakupem z miesiąc czytałem to forum i zakup był absolutnie świadomy.

Na tamten czas wolałem Pansa OLED [ po plazmie jak znalazł ] ale cena już była ciut za duża.

Padło na mnie, wypaliło po 20 miechach i mam problem, ale tu nie odpuszczę bo za szybko to się stało.

Czekam na odpowiedź z LG [ obiecują po 48 godz ] i jak będzie w stylu sorry gregory ale już po gwarancji to wytoczymy cięższe działa.😀

Z tego co piszesz, że po 20 miesiącach się wypalił to masz jeszcze 4 miesiące gwarancji producenta więc LG nie powinno robić problemów z wymianą matrycy👍🏻

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszcie się że OLED-y najczęściej padają przed upływem gwarancji. LG wymienia matrycę na nową i gwarancja leci od początku. Gorzej jak się poprawi technologia i OLEDY będą się psuć tuż po tym jak gwarancja przestanie obowiązywać.

  • Plusik 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludki powiedzcie mi, mam plik dźwiękowy wav lub flac na dysku zewn inpolaczam go do telewizora. Puszczam po hdmi lub po optyku dźwięk do amplitunera Yamahy i nie dekoduje mi dźwięku na 5.1 (dts) tylko pcm. Ten sam dysk podłączony do bluraya Yamahy i puszczony po hdmi do amplitunera już pokazuje 5.1... O co Kaman? Filmy idą z dysku normalnie 5.1...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystkich, jestem świeżo po wymianie matrycy w TV LG OLED 55B7, ze względu na wypalenia się matrycy. Wymiana na miejscu 20 minut i po sprawie. Wszystko dobrze aż do wieczora, oglądając film zważyłem w dolnym rogu migająca co jakieś 30 sekund kreskę o długości 10cm, raz jest biała raz jest niebieska. Proszę o info czy miał ktoś coś podobnego, czy zgłaszać to już na serwis czy czekać i obserwować jak się sytuacja rozwinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, jarbor86 napisał:

Witam. Wszystkich, jestem świeżo po wymianie matrycy w TV LG OLED 55B7, ze względu na wypalenia się matrycy. Wymiana na miejscu 20 minut i po sprawie. Wszystko dobrze aż do wieczora, oglądając film zważyłem w dolnym rogu migająca co jakieś 30 sekund kreskę o długości 10cm, raz jest biała raz jest niebieska. Proszę o info czy miał ktoś coś podobnego, czy zgłaszać to już na serwis czy czekać i obserwować jak się sytuacja rozwinie.

Zgłaszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jakiś czas temu zauważyłem wypalenia na moim oczywiście pasek tvn24 3 miesiące do końca gwarancji chociaż mam jeszcze wykupioną gwarancję plus w MediaMarkt czy zgłaszać ręnkojmie do sklepu czy do LG. Co będzie lepsze jak myślicie.


Wysłane z Honor 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, paszczak7005 napisał:

Witam jakiś czas temu zauważyłem wypalenia na moim oczywiście pasek tvn24 3 miesiące do końca gwarancji chociaż mam jeszcze wykupioną gwarancję plus w MediaMarkt czy zgłaszać ręnkojmie do sklepu czy do LG. Co będzie lepsze jak myślicie.


Wysłane z Honor 9
 

Najlepiej do LG, będzie szybciej i LG nie robi problemów z wymianą czy naprawą. Ja już zgłaszałem 2 razy usterkę i naprawa była szybko rozpatrzona a przy drugim zgłoszeniu nowy TV. Ja usterkę zgłaszałem na stronie LG.

Edytowane przez novy66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co w przypadku bo też mam gwarancję 5 Letnia jak wypali się matryca pół roku przed końcem rozszerzonej gwarancji? Dadzą nowy telewizor czy wygrzebie gdzieś taka stara matrycę i wymienia?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...