Jump to content

Wojtas_

Użytkownik
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

24 Excellent

About Wojtas_

  • Rank
    VHS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tylko że konsole do gier nie wysyłają metadanych w przeciwieństwie do odtwarzaczy UHD czy serwisów streamingowych. Niema tu żadnych danych typu maxfall czy maxcll. Stąd problemy w grach właśnie, a można to stwierdzić organoleptycznie choćby kierując kamerę na słońce i zmieniać rodzaje statycznego mapowania, o których napisałem. Widać wtedy różnicę jasności i ilości detali w bielach.
  2. Tak powinno być, ale mogą być 2 sytuacje, gdzie jest to zakłócone. (1) TV z automatu nie zawsze wybiera właściwe mapowanie. (2) Gra nie posiada regulacji ilości nitów i wysyła powiedzmy 1500 nit na stałe. W tym menu widać, że oledy c1 (nie wiem jak inne) mają statyczne mapowanie na 400, 540, 700, 1000, 2000, 3000, 4000 i 10000 nitów. Więc nie zawsze się to pokrywa i wtedy obraz albo będzie miał ucięte detale albo maksymalne jasności będą za ciemne (zazwyczaj tv wybiera tą drugą opcję). Dalsze testy "na oko" pokazały, że to ustawienie jednak sprowadza się jedynie do manualnego wyboru zakresu mapowania statycznego. Myślałem, że działa to na zasadzie "kompresji" powiedzmy obrazu 1500 nit do 1000 nit z zachowaniem detali w bielach, ale tak nie jest. Tak czy inaczej, może komuś się to przyda
  3. Ta kalibracja jest tylko ważna, jeśli grasz w grę z obsługą hgig (ale wtedy nie potrzeba robić tego wszystkiego co opisałem wyżej) lub używasz funkcji auto hdr (konwersja gier sdr na hdr) na xboxie. Poza tymi 2 przypadkami nie ma ona żadnego wpływu na obraz. Ja ją zrobiłem na xboxie ze względu właśnie na auto hdr. Ale tak jak napisałem w większości gier ona nic nie zmienia. Dla Valhalli nie trzeba jej robić.
  4. Bez znaczenia w jakiej kolejności, po prostu obie opcje muszą być tak ustawione.
  5. Tak, używając tego menu mapowanie tonów zawsze na off. W Valhalli w opcjach hdr luminancję ustaw na 1000 nitów a ekspozycję zostaw na zero. Wg mnie wtedy jest idealnie.
  6. To nie jest menu serwisowe, więc nie traci się gwarancji. Zmieniasz wartości dla wejścia hdmi, reszta źródeł pozostaje bez zmian. Wszystkie ustawienia w tym menu są odwracalne, wystarczy po prostu wybrać ponownie opcję "auto" tak, jak to jest zrobione fabrycznie.
  7. Przeglądając czeluścia internetu natrafiłem na ciekawą informację, która zainteresować powinna właścicieli OLEDów LG od BX/CX/GX wzwyż (może NanoCell też to ma? Trzeba by sprawdzić). Jest to ukryte menu, tzw. "HDMI signalling override menu". Opcja tam zawarta pozwala wyeliminować problemy z mapowaniem HDR w różnych grach. Jak wiadomo, każda gra HDR ma różne opcje konfiguracji HDR, a niektóre nie mają ich wcale. Stąd potrzeba używania w zależności od gry opcji "tone mapping" na on lub off albo "HGIG". Problemem często jest fakt, że albo mamy wszystkie detale w bielach ale jasność ekranu jest niższa niż możliwości TV, albo jasność ekranu jest na maksa, ale detale w bielach są ucięte. Spowodowane jest to głównie tym, że konsole w przeciwieństwie do odtwarzaczy UHD nie wysyłają tzw. metadanych, mówiących telewizorowi, ile dokładnie nitów powinien mieć obraz. Rozwiązaniem miał być i w przyszłości może będzie standard HGIG, ale ilość gier to obsługujących można policzyć na razie na palcach jednej ręki. Żeby już nie przynudzać – szybka instrukcja co zrobić, aby wszystkie gry wyglądały tak, jak powinny w HDR. 1. Włączamy grę z HDR na konsoli 2. Wchodzimy w menu obrazu w TV i podświetlamy opcję „wybierz tryb” (ale nie klikamy na nią) 3. Kiedy jest podświetlona, na pilocie naciskamy następującą sekwencję cyfr: 1113111 4. W menu, które się pojawi, znajdujemy opcję "peak mastering" i klikając strzałkę ustawiamy wartość 1000 (można wybrać też inne, ale ta wartość wg mnie sprawdza się najlepiej) 5. Wychodzimy z menu przyciskiem powrót 6. Z kolejnego menu („jasność” w opcjach obrazu w przypadku C1) przełączamy koniecznie "tone mapping" na off Od teraz każdy sygnał HDR, który przychodzi z konsoli jest traktowany przez telewizor jako 1000 nit, niezależnie od tego, co ustawimy w grze. TV bardzo dobrze mapuje 1000 nitowy obraz nie ucinając żadnych detali właśnie przy zrealizowaniu pkt. 6. Efekt jest dla mnie rewelacyjny, nawet lepszy niż Dolby Vision w grach na Xboxie, który trochę testowałem. W końcu gry z HDR nie są za ciemne a jednocześnie obraz nie jest prześwietlony. Nareszcie święty spokój z babraniem się ustawieniami obrazu. W tym miejscu należą się brawa dla LG za tak prosty i tak skuteczny pomysł. Oby inni producenci TV poszli ich śladem. Panie Piotrze @Gmeru. Może potestowalibyście tą opcję i porównali ją do dolby vision na xboxie. Może także do hgig i dynamicznego mapowania? Fajnie, gdyby na stronie ukazał się artykuł z wynikami Waszych testów bo jak wiadomo ustawianie hdr w niektórych grach to duży problem. To co wyżej opisałem jest o tyle fajne, że działa z każdą konsolą i pc. Pozdrawiam.
  8. Tak, u mnie też tak jest, ale to jeszcze nie działa. Trzeba czekać na aktualizację firmware xboxa. Niestety nie ma jeszcze daty oficjalnej premiery dla wszystkich :( https://hdtvpolska.com/dolby-vision-na-konsolach-xbox-series-x-i-s/
  9. Musisz poczekać na aktualizację systemu xboxa, która umożliwi wszystkim granie w dolby vision. Na razie dostęp do tego mają tylko uczestnicy xbox insider program. Całość jest jeszcze w fazie beta.
  10. Hmmm, na to nie wpadłem :)
  11. W tym poście chciałem napisać mocno skrócone i powierzchowne porównanie między high-endowym Qledem 8K Samsunga z 2019 roku (Q950R), oraz tegorocznym Oledem LG C1. Będzie to porównanie od osoby, która używa TV bardzo często, do oglądania kanałów naziemnych, Netflixa i do gier, mniej więcej po równo. TV działa w jasnym, dobrze nasłonecznionym pokoju, ale także wieczorem, przy zgaszonym świetle. Samsunga zakupiłem w lutym 2020 roku i posiadałem go do czerwca tego roku (przepracował 4400 h), po czym zmieniłem go na telewizor LG. Może komuś się to przyda, może nie, ale nic to. Kto chce, ten przeczyta Przewaga Q950R nad C1: - lepsze skalowanie obrazu SD i HD - dużo większa jasność w SDR i HDR - więcej detali i kolorów od jasności 1000 nitów wzwyż (w materiale HDR, szczególnie w grach i w scenach dziennych) - Tizen bardziej czytelny i szybszy od WebOS. - Możliwość wyświetlania statycznych elementów i używania TV jako monitora komputerowego bez żadnych ograniczeń. - Upłynnianie ruchu w trybie gry. - Komfort korzystania w mocno nasłonecznionym pomieszczeniu. - PIP - 2 tunery. - One Connect Box - niesamowita wygoda z aranżacją kabli i dostępem do USB. Przewaga C1 nad Q950R: - Mimo 480 stref QLED nie ma szans w porównaniu „precyzji” kontrastu, czerni i ciemnych obszarów obrazu, choć są sceny, gdzie jest bardzo, bardzo blisko. - Obraz bardziej naturalny - krzywa gamma nie podbija niepotrzebnie średnich tonów (jak to w Samsungach). - Regulacja jasności (nie mylić z podświetleniem) rzeczywiście steruje przesunięciem poziomu czerni a nie gammą, jak w Samsungu. - Więcej „bajerów” i możliwości w ustawieniu obrazu, w tym prawdziwy HGIG i Dolby Vision dla gier. - Brak bugów związanych z mapowaniem tonów w trybie gry - chodzi o kalibrację obrazu HDR dla konsol. - Dolby Vision robi robotę, ale tylko wieczorem przy zgaszonym świetle. - Lepsze wsparcie - LG dodaje do oledów sprzed 2-3 lat dużo więcej nowych funkcji, niż Samsung do swoich flagowców, gdzie moc procesora nie jest żadnym problemem. - Brak sztucznego przyciemniania obrazu w ciemnych partiach (w celu uniknięcia bloomingu), a przez to więcej detali i lepsza dynamika HDR w ciemnych scenach. - Skalowanie obrazu SD i HD mimo, że wg mnie słabsze, to jednak oprogramowanie nie dodaje efektu „oil paint” znanego z programów graficznych. Obraz na Samsungu stojąc pół metra od matrycy wygląda przez to trochę sztucznie, ale z daleka bardziej „efektownie”. - Prawie o połowę mniejsze zużycie prądu. Pomijam tu kwestie trwałości i niezawodności, bo oba TV miałem lub mam zbyt krótko. Pozdrawiam
  12. Witam Posiadam do sprzedania telewizor LED Panasonic EX780E w wersji 50 calowej. Sprzęt zakupiony w październiku 2017 roku. Ostatni model 3d. 4k, HDR, matryca 10 bit. Link do testu na HDTV Polska poniżej. Komplet dokumentacji. Gwarancja zakończyła się w paździeniku 2019. Sprzęt dotychczas bezproblemowy i bezawaryjny. W ciągłym użytkowaniu. Stan bardzo dobry. Tylko odbiór własny we Wrocławiu. https://hdtvpolska.com/panasonic-ex780-tx-75ex780e-test-wielkiego-telewizora-2017-ultra-hd-z-hdr/
  13. Zobacz ofertę Panasonic 50EX780E, 3d, 4k, HDR, 10bit Witam Posiadam do sprzedania telewizor LED Panasonic EX780E w wersji 50 calowej. Sprzęt zakupiony w październiku 2017 roku. Ostatni model 3d. 4k, HDR, matryca 10 bit. Link do testu na HDTV Polska poniżej. Komplet dokumentacji. Gwarancja zakończyła się w paździeniku 2019. Sprzęt dotychczas bezproblemowy i bezawaryjny. W ciągłym użytkowaniu. Stan bardzo dobry. Tylko odbiór własny we Wrocławiu. https://hdtvpolska.com/panasonic-ex780-tx-75ex780e-test-wielkiego-telewizora-2017-ultra-hd-z-hdr/ Cena 1 800,00 zł Dodający Wojtas_ Wysłano 10.02.2020 Kategoria Telewizory
  14. Panie Piotrze, bardzo proszę podpytać o liczbę stref podświetlenia i maksymalną jasność w modelu Q800T w wersji 55 cali.Z dotychczasowych informacji wygląda na to, że będzie to jedyny 55 calowiec Samsunga ze sporą ilością stref i HDMI 2.1 w tym roku. Najlepsza wersja 4k będzie miała tylko 96 stref i nie potwierdzono dotychczas HDMI 2.1 w niej. Jeśli parametry i ceny będą niekorzystne, to chyba zdecyduję się na model z 2019 roku, czyli 55Q950R, który jest całkiem jasny, ma 480 stref (gdzie 55Q90R ma "tylko" 240) i HDMI 2.1.
×
×
  • Create New...